כהנא דרור יורה בנגמ"ש: התפיסה של יהודית שילת רדודה ושטחית

כהנא דרור יורה בנגמ"ש: התפיסה של יהודית שילת רדודה ושטחית

שתי המתמודדות בבית היהודי יורות אחת על השנייה. בתיה כהנא דרור ספגה ביקורת מיהודית שילת על כך שתמכה במדינה פלסטינית וחוזרת בה "תומכת בתכנית ההרגעה של בנט"

author-image
כהנא דרור: תפיסתה של יהודית שילת רדודה ושטחית
  לא משיחית. פרגמטית. כהנא דרור (אריאל אלון יח"צ)

עו"ד בתיה כהנא דרור מגיבה בחריפות לדברים שהטיחה בה יהודית שילת בעקבות דברים שאמרה הבוקר בראיון לגלי צה"ל.

בחדשות סרוגים פרסמנו את הראיון שהעניקה כהנא-דרור לרזי ברקאי בו אמרה כי היא תומכת בפתרון שתי המדינות "אולי אפשר לדבר על חילופי שטחים ויש כל מיני תכניות. ראיית העולם שלי היא לא משיחית היא ראיית עולם פרגמטיסטית, הריבונות שלנו כעם יהודי היא חשובה, אסור לנו לאבד את הריבונות, זכותנו פה כעם יהודי לחיות בארץ וזה הדבר שצריך להיות המנחה עבורנו, ובנסיבות מסוימות ייתכן שגם נצטרך להגיע לזה וגם ראש המפלגה מבין את זה".

בעקבות הדברים אמרה מתמודדות נוספת בבית היהודי, יהודית שילת, כי ראוי שכהנא-דרור תתמודד בפריימריס של מרצ ולא במסגרת הבית היהודי. "אני מתנגדת לכל אמירה ולכל רעיון בדבר "ויתורים" על שטחי ארץ ישראל. מי שרוצה לקבל תדמית של "פרגמטי" הנכון לויתורים, חשוב שיידע שזה נוגד את עמדת הבית היהודי. הקו המפלגתי שלנו הוא שמירה על שלמות הארץ, זה המצע אתו אנו באים לציבור, זה הקו של ראש המפלגה, זה הקו של חברי המפלגה, וזה הקו שבו אני מאמינה. מי שרוצה לקדם קו אידיאולוגי אחר, שיתכבד ויבחר את המפלגה המתאימה לזה".

הערב מגיבה כהנא דרור לביקורת ואומרת: "אני מייצגת את הקול של הרוב הציוני והדתי בישראל הרואה את המציאות באופן מפוכח לעומת קבוצות משחיות קיצוניות אותן מייצגת שילת. אני אשת ארץ ישראל השלמה אך בו בעת מציאותית ופרגמטית. חשוב להזכיר כי חידדתי בשידור כי אין לנו פרטנר כעת וכי כל פתרון עתידי רציני יהיה כרוך בפשרה טריטוריאלית מסוימת."

מול הביקורת מצד שילת ירתה בחזרה: "התפיסה הרדודה של יהודית שילת מוכיחה את השטחיות התפיסתית שלה. שילת אינה מבינה שניתן להשתייך גם למחנה הלאומי וגם למחנה הפרגמטי. יהודית שילת מייצגת תפיסה מיושנת שתעבור מן העולם בקרוב. תפיסה חד גונית הסבורה שאין עוד מלבדה ומתעלמת מהמציאות בשטח".

אחרי שדיברה על החזרת שטחים או חילופי שטחים, היא עשתה סיבוב פרסה: "אני אשת ארץ ישראל השלמה אך בו בעת מציאותית ופרגמטית. חשוב להזכיר כי חידדתי בשידור כי אין לנו פרטנר כעת וכי כל פתרון עתידי רציני יהיה כרוך בפשרה טריטוריאלית מסוימת. אני תומכת בתוכנית ההרגעה של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. תוכנית שבמסגרתה שטחי C יסופחו למדינת ישראל ובשאר שטחי A ו-B יכולו הפלסטינים לנהל את חייהם בעצמם. אני גאה להשתייך למחנה הפרגמטי שאפיין תמיד את הציונות הדתית ולא למחנה המשיחי. "

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אני אשת ארץ ישראל השלמה
ע' | 30-12-2014 18:38
אני אשת ארץ ישראל השלמה אבל מוכנה לוותר על שטחים. אני אישה דתית רק בלי הכיסוי ראש. אני בתיה דרור רק עם הכהנא
2
למה כל אחד חושב שהוא מייצג מישהו?
רפי | 30-12-2014 18:50
כל הפוליטיקאים בשקל או החפצים להיות כאלו מתיימרים לייצג רוב מסויים? איך כל אחד מייצג רוב ויש כלכך הרבה דעות שונות? עושים צחוק מעצמם..
3
היא אשת א"י השלמה אך פרגמטית ומציאותית.
סתם אני | 30-12-2014 20:46
גברתי, את המציאות את מעצבת ולא נותנת ל"מציאות" לנהל אותך.
4
שניהם צודקות וטוב שאף אחת מהן לא תיבחר
אהרון | 30-12-2014 21:48
5
שכנעת אותי להצביע ליהודית שילת
| 04-01-2015 9:29
את נראית לי קרובה יותר לשלום עכשו!