סלומינסקי סירב לאשר את תקציב הטוטו - סרוגים

סלומינסקי סירב לאשר את תקציב הטוטו

סלומינסקי: "המועצה פועלת מזה כארבע שנים ללא תקציב מאושר. ועדת הכספים איננה חותמת גומי ולא תאשר תקציב שנה חולפת ביום האחרון"

author-image
סלומינסקי סירב לאשר את תקציב הטוטו
  סלומינסקי (צילום מסך)

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) החליט הבוקר (ב') שלא לאשר את תקציב המעוצה להסדר ההימורים בספורט לשנת 2014, לאחר שהתברר שהמועצה פעלה מ- 2011 ללא תקציב מאושר ואף הביאה לאישור ועדת הכספים את תקציב 2014 ימים אחדים לפני תום שנת הכספים. סלומינסקי: "לא יתכן שגוף ציבורי עם תקציב כה גדול, ימשיך לתפקד במשך שנים ללא אישור תקציבי". סלומינסקי הודיע לאנשי הטוטו, כי יקיים עוד במהלך פגרת הבחירות, דיון מעמיק בהשתתפות הייעוץ המשפטי ונציגי הגופים הרלוונטיים, על-מנת לבחון כיצד להגיע למצב של תקציב מאושר". מנכ"ל הטוטו, איציק לארי: "מ- 2011 אנחנו פועלים על בסיס תקציב 2010, ללא תקציב שנתי מאושר, מכיוון שלא נחתם ע"י שרי האוצר והספורט".

לא כל יום מגיעה לשולחן ועדת הכספים בקשה לאישור תקציב שנתי של גוף ציבורי, שלושה ימים לפני תום שנת הכספים שעבורה מבקשים לאשר את התקציב. כך בכל-אופן אירע הבוקר, כשהנהלת המועצה להסדר ההימורים בטוטו, הניחה על שולחן ועדת הכספים, בקשה לאישור תקציבה לשנת הכספים 2014. בדיון התברר לחברי הכנסת הנדהמים, כי המועצה פעלה החל מ- 2011 ללא תקציב מאושר ועל בסיס התקציב האחרון שאושר לה בוועדת הכספים, תקציב 2010. המנכ"ל, לארי, הסביר את העניין בכך, ש"המועצה הגישה את תקציבה לשרים בכל שנה מחדש עד ה- 1 בנובמבר לצורך קבלת חתימתם והעברת התקציב לאישור ועדת הכספים לפני ה- 1 בינואר של שנת הכספים הרלוונטית. אלא שבשל עיכובים או הימנעות השרים מלחתום על בקשות התקציב, הללו כלל לא הגיעו לוועדת הכספים".

במענה לתהיית הח"כים, באשר לדרך שבה בכל-זאת המשיכה המועצה לפעול מ- 2011 ועד היום, הסביר לארי, כי "פעלנו עפ"י חוות דעת משפטית של הטוטו, לפיה עלינו להמשיך ולפעול עפ"י התקציב האחרון שאושר וזה היה ב- 2010. עתה, אנחנו רוצים להוציא אל הפועל רצועה חדשה של פעילות בענפי הספורט ועל-כן עלינו לאשר את תקציב 2014, אחרת לא נוכל לשלם עבור פעולות שבוצעו ושעוד יבוצעו". סלומינסקי השיב, כי "אין דבר כזה לפעול שנים על בסיס תקציב קודם. רק במקרה של בחירות ניתן לעבוד על-סמך תקציב המדינה הקודם ואל ביתר התחומים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו