בחירות 2015: העיתונאי ינון מגל הצטרף לבית היהודי

בחירות 2015: העיתונאי ינון מגל הצטרף לבית היהודי

העורך הראשי של "וואלה!" ומי שהגיש בעבר את מהדורת "מבט" בערוץ הראשון הצטרף רשמית למפלגת הבית היהודי. בנט ברך: "ינון יעניק את העוצמה לבית היהודי"

העיתונאי ינון מגל הצטרף לבית היהודי
  נפתלי בנט וינון מגל (צילום מסך)

העורך הראשי של "וואלה!" מצטרף לפוליטיקה: העיתונאי ינון מגל, ששימש כתב חדשות 10 והגיש את מהדורת "מבט" בערוץ הראשון הודיע על הצטרפותו למפלגת הבית היהודי. במסגרת קמפיין המפלגה, הופק סרטון שבו נראה נפתלי בנט מקבל את מגל ומברך אותו: "ברוך הבא הביתה".

מגל (45), שירת בצבא כקצין בסיירת מטכ"ל, כמפקד בסיירת. במסגרת שירותו השתתף במבצעים רבים ובהם המבצע המפורסם ללכידת השייח עובייד בלבנון.

מגל, שאינו חובש כיפה, שומר שבת וילדיו לומדים במערכת החינוך הדתי.

מגל העיד על עצמו בעבר כי האידיאולוגיה העיתונאית שלו היא הציונות. "אני קודם כל יהודי וישראלי שגר במדינה הזאת ואחר כך עיתונאי", אמר בוועידת MAD של העיתון "גלובס" שהתקיימה בזמן מבצע "צוק איתן". בראיון ל"לונדון וקירשנבאום" הסביר את עמדתו: "אני מרגיש שליח ציבור. כמו שאני נלחם בשחיתות ובעבריינות ואני מעדיף את הצד של רשויות החוק, גם פה הגולשים שלי מצפים ממני שאסקר את העניין כעיתונאי ישראלי. אני לא מהאו"ם. אני לא CNN. מי שרוצה CNN שיפתח CNN".

בהזדמנות אחרת במהלך המבצע מגל התעמת עם ח"כ ג'מאל זחאלקה באולפן וואלה! וקבע: "היהודים חזרו לפה, כי כתוב בתורה שזו ארץ שלנו. בכל מקום שאתה הולך בארץ יש לך שרידים של יהודים. בהר הבית היה בית מקדש? אם אתה אומר שאתה לא יודע אי אפשר לנהל שיחה אמיתית. אני רוצה לדעת האם אתה מכיר בחיבור היהודי לארץ ישראל? אם אתה אומר שאתה לא יודע אם היה בית מקדש ושאתה לא מכיר בחיבור היהודי לארץ ישראל אתה לא אומר את האמת. בכל מקום שאתה הולך אתה רואה זהות יהודית בארץ ישראל".

"אני ציוני ואני במרכז, במיינסטרים של הישראלי שגדל בבת-ים, ירושלים, שירת בצבא, משרת במילואים, יש לו משפחה וילדים והוא צרכן תקשורת וחדשות", אמר בראיון לעיתון "שביעי" בספטמבר 2013. בנוגע להעלמת עין בעניין בניה בלתי חוקית של ערבים ביו"ש אמר מגל: "השיח הוא שלערבים מותר לבנות ביהודה ושומרון וליהודים לא. המציאות לא צריכה להיות כך. אם יש בניה לא חוקית בשני הצדדים צריך לטפל בהם באותו אופן. הציבור לא מתעניין בזה יותר. עייף מהסכסוך".

בעקבות "פרשת סרן ר'" ששודרה בתכנית "עובדה", בה הואשם קצין בהריגת פלסטינית בת 13 סמוך לציר פילדלפי, מגל הכין כתבה שהציגה את גרסת הקצין. כאשר סיקר את תכנית ההתנתקות הוא האשים את התקשורת בכך שאינה אובייקטיבית, וקיבל על כך פרס לביקורת התקשורת מטעם האגודה לזכות הציבור לדעת.
מגל אמר היום : "אני לא מתבייש לאהוב את ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל – הבית היהודי הוא ביתי".

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, בירך את מגל ואמר: "הבית היהודי הוא המקום הטבעי לכל מי שהזהות היהודית של המדינה בוערת בעצמותיו. ינון ספג אש מהתקשורת על עמדותיו ועמד עליהן גם כשהיה נוח לחשוב אחרת. הוא מצטרף ככוח חיזוק לכל מי שמתנגד להקמת מדינת טרור פלסטינית. ינון יעניק את העוצמה לבית היהודי, ומייצג מצביעים רבים חדשים שמצטרפים אלינו ומקבלים את ערכי הציונות הדתית – ולא מתנצלים על כך".

סגן ומ"מ שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי) בירך על הצטרפותו של ינון מגל לבית היהודי ואמר: "ינון מהווה תוספת כוח משמעותית לבית היהודי, והצטרפותו היא ברכה גדולה. הבית היהודי הוא בית של כולם שמאגד בתוכו את טובי בניה של הציונות." לדברי סגן השר וורצמן: "ינון מצטרף לחבורה מובילה שלא מתביישת באהבתה לתורת ישראל, לארץ ישראל, לעם ישראל ולמדינת ישראל."

ח"כ ואל"מ במיל' מוטי יוגב (מ"פ בסיירת מטכ"ל לשעבר) מברך את ינון מגל על הצטרפותו לבית היהודי: "אני מכיר את ינון למעלה מ-30 שנה, כלוחם וקצין בסיירת מטכ"ל, כאדם ערכי, יהודי וציוני אמיתי. ואני מברך אותו על הצטרפותו לבית היהודי ומאחל לו הצלחה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מפלגה חילונית כבר אמרנו?
| 28-12-2014 7:49
זה סבבה לגמרי, אנשים טובים וכו', אבל לא מפלגה דתית.
2
צעד גדול לבית היהודי. מפלגה דתית ציונית אמיתית!!
יוסף | 28-12-2014 8:51
3
ינון מגל מביא יותר מנדטים מאשר כל תקומה ביחד
בנט קנה את תקומה יקר מאד | 28-12-2014 9:13
תקומה זו תנועה שלא עוברת מסך לא מעניינת אף אחד בציבור אבל עושים רעש כאילו הם חצי ממדינת ישראל חבל על הבזבוז שבנט ביזבז עליהם בלעדיהם יתכן מאד שהיה מקבל יותר מנדטים
4
חבל. עוצמתו והשפעתו בתקשורת היתה נהדרת מי ימלא אותה?
אדם מוצלח אבל... | 28-12-2014 10:13
להיות עוד פוליטיקאי אינו דומה לאיש תקשורת משפיע רציני ועוד במוקד חשוב כל כך כמו וואלה. אני מצטער על כך מאד. מגל מפקיר עמדה משפיעה פי כמה וכמה מחבר כנסת פשוט לטובת מישהו שקרוב לוודאי יבוא משורות השמאל. החלטה אומללה של איש מוצלח.
5
זה חילוני שראוי שיצטרף
יצחק | 28-12-2014 11:15
בא על הטיקט של המאמין וקרוב למסורת... שלא כדיין, שובל, ליבר
6
אבל הוא שמאלני ועורך אתר וואלה השמאלני ומסנן כל התגובות
של ימנים | 30-12-2014 1:16
טוב החלטתי אצביע לעוצמה לישראל או לישי-אם יתאחדו. אגב החוקה שבנט דאג לבצע בבית היהודי גרועה מאוד לבוחר.