ישי: "הרב עובדיה מעולם לא תמך בהסכם אוסלו" - סרוגים

ישי: "הרב עובדיה מעולם לא תמך בהסכם אוסלו"

בריאיון לרדיו גלי ישראל חושף אלי ישי כי הרב עובדיה יוסף מעולם לא תמך בהסכמי אוסלו זאת על אף שבתקופה שקדמה להסכמי אוסלו פסק הרב עובדיה יוסף כי ניתן למסור לערבים חלקים מארץ ישראל תמורת שלום

ישי: "הרב עובדיה מעולם לא תמך בהסכם אוסלו"
  (מאיר אלפסי - כיכר השבת)

לפני זמן קצר חשף ברדיו גלי ישראל בתכניתם החדשה של ישראל פריד ושרה ב"ק "אישי בשישי", ח"כ אלי ישי, הפורש הטרי מש"ס, כי בעזרת ההקלטות של הרב עובדיה יוסף הוא מסוגל לקבל עשרה מנדטים ואף יותר. בנוסף, ניסה ישי לקרב את דעותיו לאלו של מרן והצהיר ואמר "מרן לא אמר שהוא תומך באוסלו" זאת על אף פסק ההלכה המפורסם שלו בנושא.

בנוגע להקלטות של מרן שנמצאות בידיו והכוונה לחשוף ולפרסם את תוכנן אמר ישי "אני חושב שהדברים החשובים שמרן אמר ואומר, אני אעשה הכל בלי לפגוע בתנועת ש"ס, דברים טובים שאני יכול לומר אותם, אני אעשה את זה. אבל אני באמת, אולי במידה מסוימת אני גם משלם מחיר. אמרו ש'אם אתה תאמר את כל מה שיש לך לומר אתה תקבל עשרה מנדטים פלוס', אבל זו החלטה לא פשוטה לאיש ציבור, אני מכיר את זה ואעשה את זה גם במחיר גדול שאני אשלם".

בנושא המדינה הפלסטינית ישי תקף כהרגלו אך חידש וטען שמרן לעולם לא תמך באוסלו. "אני חושב שההחלטה להקים מדינה פלסטינית היא רעה לישראל, זה לא סוד, לצערי הרב זו כבר עובדה קיימת. זה קיים, זה עובד, יש משא ומתן ומדברים עם הרשות, עם ראש הרשות, ראשי ממשלה ושרים שם. אנחנו נמצאים באמת בבעיה קשה, איך מרן היה אומר לי, בפרט בשנים האחרונות 'אני שלום וכי אדבר המה למלחמה' אי אפשר להאמין להם, אתה רואה שהם לא רוצים שלום, לא רוצים שלום אמת, רק פוגעים והמטרה שלהם זה להשמיד. הם לא מוכנים אפילו להכיר, משהו דקלרטיבי- תכיר במדינה היהודית. הם לא מסוגלים, הרי זה דבר הפיך, מחר הוא יגיד אני לא מכיר, אבל כשאתה מחזיר לו שטחים זה דבר בלתי הפיך, אז תראה באיזה מצב אנחנו נמצאים".

ישי נשאל מיד אם הסכמי אוסלו היו טעות, וענה "בעיני כן".

לאור כך נשאל האם מרן טעה. התשובה הבאה הפתיעה מעט. "מרן לא טעה ומרן לא אמר שהוא תומך באוסלו ומרן לא טעה. מעולם הוא לא תמך באוסלו". זאת על אף שבתקופה שקדמה להסכמי אוסלו פסק הרב עובדיה יוסף כי ניתן למסור לערבים חלקים מארץ ישראל תמורת שלום. הפסק אף שימש כגיבוי הלכתי להסכמים באותה תקופה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
להעמיד דברים על תיקונם
רפי | 26-12-2014 14:55
כשכל רב פסק שמותר למסור שטחים, ובפרט הרב עובדיה זצ"ל, הם הדגישו שיש למסור שטחים רק אם יש שלום אמיתי בפתח, ולא סתם משא ומתן וחוכא ואיטלולא כמו שקורה ב"שיחות" עם הפלסטינים עוד מלפני אוסלו. בגלל נאיביות של מקבלי החלטות דאז לגבי הכוונות של אש"ף אנחנו משלמים את המחיר עד היום.
2
מזכיר לי שיעור של הרב זייני
שלום | 26-12-2014 15:14
מלפני 20 שנה!!!! הגיע הזמן להקשיב לרבנים שמחוברים כל כך לעם ישראל ומורשתו ושלא יתנו לאף אחד לפגוע בארץ ישראל או עם ישראל מו"ר, הרב אליהו זייני, אני מקווה שיותר ויותר התיעצו אתך, כי מילים שאתה אומר לפעמים לוקח 20 שנה לראות את נכונותם!!!
3
שקר
כוללניק | 26-12-2014 16:16
הרב עובדיה כן תמך באסלו אבל שס מנע בגלל הפוליטיקה. אפשר לחלוק על הרב עובדיה אבל אל תסלף דבריו. גם אז הרב מזוז חלק על עמדת הרב עובדיה. וגם אחרי אוסלו תמך בהסכם חברון. לא מפריע לי העמדה של אלי ישי. מפריע לי שהוא מעיז להגיד שאלו השיטות של הרב עובדיה.
4
למה לא הפכת שולחנות חנון אם זה אמיתי
חיים | 27-12-2014 19:01