הרב רונצקי חושש: "מצביעי תקומה יצביעו לאלי ישי לא לבית היהודי"

הרב רונצקי חושש: "מצביעי תקומה יצביעו לאלי ישי לא לבית היהודי"

בעקבות התמיכה הצפויה של הרב דב ליאור במפלגתו של אלי ישי מבהיר הרב אביחי רונצקי כי "חלק לא מבוטל ממצביעיה הטבעיים יצביעו למפלגה של אלי ישי".

author-image
"מצביעי תקומה יצביעו לאלי ישי לא לבית היהודי"
  (מתוך דף הפייסבוק של הרב אביחי רונצקי)

האם הרב אביחי רונצקי חושש ממצב בו מצביעי 'תקומה' יצביעו למפלגתו החדשה של אלי ישי במקום לבית היהודי?

בריאיון לגלי ישראל אמר הרב רונצקי, המתמודד בפריימריז של הבית היהודי, כי "נכון שתקומה חוברת לבית היהודי, אבל במקום להצביע למפלגה מה עלול לקרות, חלק לא מבוטל ממצביעיה הטבעיים יצביעו למפלגה של אלי ישי".

בריאיון ניכר כי הרב רונצקי, הרבצ"ר לשעבר וראש הישיבה הגבוהה באיתמר, אינו מרוצה מתנאי האיחוד עם מפלגתו של אורי אריאל.

לדבריו: "אני שומע, אני גר פה בלב השומרון, ישובים שמצביעים לתקומה אני מניח, שחלק גדול מהם בכלל לא מתכוונים להצביע לבית היהודי. נכון שתקומה חוברת לבית היהודי ואני שמח על כך, אבל במקום להצביע למפלגה מה עלול לקרות, שתקומה תקבל שלושה מנדטים, אולי אפילו ארבעה אם נקבל מספר מנדטים גבוה, אבל חלק לא מבוטל ממצביעיה הטבעיים יצביעו למפלגה של אלי ישי, יש לי חשש כזה, באמת".

נראה כי חששו של הרב רונצקי נשען על כך שרבני 'תקומה' צפויים בימים הקרובים להכריז על תמיכה במפלגתם של אלי ישי ויוני שטבון.

כזכור, אמש (ראשון) נועדו רבני מפלגת 'תקומה', הרב דב ליאור והרב אליקים לבנון, עם מנהיגו הרוחני של חבר הכנסת אלי ישי, הרב מאיר מזוז, ראש ישיבת 'כיסא רחמים'.

הפגישה, שנערכה במעונו של הרב מזוז, עסקה באפשרות שהרבנים ליאור ולבנון יצהירו על תמיכתם במפלגתו החדשה של אלי ישי כאשר ההערכה היא כי בימים הקרובים יודיעו הרבנים על תמיכה רשמית במפלגתו החדשה של ישי. ראוי לציין כי לשניים, מבכירי רבני הציונות הדתית כוח משמעותי בציונות הדתית, אולם קשה לדעת אם ביכולתם לתרגמו למנדטים.

מלשכתו של הרב ליאור מסרו כי הרבנים דנו בצורך החשוב לעמידה על צביונה היהודי של המדינה, בתיקון שטף החקיקה האנטי דתית שחלה בשנה האחרונה והפגיעה החמורה בסטטוס קוו בנושאי דת, כמו גם חיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון ומניעת כל פגיעה בה.הפגישה נערכה באווירה חיובית ביותר וניכר היה שרב המשותף בין הרבנים. הרבנים דיברו על כך שמדובר במאורע היסטורי וחובה עליהם להמשיך במהלך זה ולצרף אליו רבנים נוספים ואחריהם יגיע גם קהל רב של בני תורה הצמאים לקיומה של מפלגה כזו אשר יוכלו להצביע עבורה ולתמוך בה בלב שלם וללא כל הסתייגויות.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
מה כבוד הרב רוצה לומר?
דודו | 22-12-2014 16:03
שההסכם עם תקומה לא טוב, שעדיף שילכו עם אלי ישי? או שההסכם כן טוב וילכו עם הבית יהודי? אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלימה. רוצים את תקומה בבית יהודי בלי נציגים בכלל. אני בעד שתקומה ילכו עם אלי ישי. אם הרב מסכים איתי שיאמר זו במפורש. בלי זה - זה פשוט ספין
2
מקוה מאד שהרב רונצקי צודק.
| 22-12-2014 16:29
אני, למשל, ממש לא מתכוונת להצביע לבית שלו.
3
אולי בתור לכודניק ודתל"ש אין לי זכות לומר זאת
הדוד סמי | 22-12-2014 16:52
אבל אתם בציונות הדתית האשכנזית אוהבים להתקוטט כל היום. בדיוק כמו החרדים האשכנזים, שיש להם יותר פלגים מילדים.
4
מבין ענין.הוא צודק אינכם מבינים עד כמה תליד הגר"דל
חיים | 22-12-2014 19:39
5
רוב רבני תקומה יתמכו בבית היהודי!!!
שלמה | 23-12-2014 11:00
בהצבעה בין רבני תקומה על איחוד או פיצול מהבית היהודי הרב קלונסקי הרב שטיינר והרב פרל היו בעד איחוד!! ויש עוד הרבה רבנים המוגדרים חרדל"ים שיצביעו בית יהודי כגון הרב זלמן מלמד הרב אליעזר ולדמן ועוד.. אז שיפסיקו להגיד סתם דברים בינתיים רק הרב ליאור והרב לבנון הולכים אם ישי וגם חלק מתלמידיהם לא יצביע לישי כמוני!! והרבה מתלמידי הרב ליאור בכל מקרה היה מצביע עצמה לישראל גם אם הרב ליאור היה תומך בבית היהודי...
6
לשלוח את אורי אריאל לאלי ישי
מועמד הבית, סגן קומונר בדימוס | 23-12-2014 12:21
או שיתפקד. אנחנו מועמדי הבית היהודי לא פחות חרדלי"ם מאורי אריאל. אשתי הולכת עם כיסוי ראש, ואני מקפיד על ציצית צמר. וכל אחד מוציא כמאה וחמישים אלף ש"ח כדי להתמודד, למה שסטורוק לא תתמודד.
7
הרי זה ברור - זאת הכוונה שלהם. וכך הם מכפילים את הכוח
יעקב | 25-12-2014 11:50
הפוליטי שלהם. רמאות? אם תשאל אותם בוודאי שלא