אלי ישי ימני? "כן אוסלו, כן פינוי חברון, כן ערפאת" - סרוגים

אלי ישי ימני? "כן אוסלו, כן פינוי חברון, כן ערפאת"

על רקע האפשרות של חבירה בין אלי ישי לבין מפלגת האיחוד הלאומי נזכרנו בראיון משנת 2002 עם יו"ר ש"ס דאז אלי ישי שצידד באוסלו ובפינוי חברון. מחר פגישה מכרעת בין בנט לאריאל

author-image
אלי ישי ימני? "כן אוסלו, כן פינוי חברון, כן ערפאת"
  הרב ליאור יסכים לאיחוד איתו? (צילום: מאיר דהן, כיכר השבת)

רגע לפני האיחוד האפשרי בין האיחוד הלאומי של אורי אריאל לבין יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי שככל הנראה נפלט מהמפלגה החרדית ספרדית, צלל אתר סרוגים לארכיון כדי לבדוק מיהו באמת יו"ר ש"ס לשעבר.

בשנים האחרונות מזוהה ישי עם הימין כשהתבטא תמיד נגד מדיניות השמאל. בשיחות סגורות טרחו לא מעט אנשי ש"ס לומר כי ישי מנסה לבדל את עצמו מדרעי ה'שמאלני' ולכן הוא טורח להתחבר לימין, חיבור שלא בהכרח מייצג את תפיסותיו המדיניות שלו ושל הרב עובדיה יוסף.

אלא שבדיקה קצרה של אתר סרוגים העלתה ראיון של ישי בשנת 2002, כשהיה יו"ר ש"ס, מעיתון הארץ, כשההצהרות המפתיעות בעד אוסלו ופינוי חברון לא היו מביישות את יוסי ביילין.

אלי ישי בעד אוסלו

תקומה תרוץ איתו לכנסת? (צילום מסך עיתון הארץ)

בראיון שהעניק לכתב רמי רוזן שוטח ישי את העלייה שלו לצמרת ממשפחה מרובת ילדים שהתגוררה בחדר אחד ועד לקריית הממשלה בירושלים. בהתייחס לתהליך השלום אמר ישי "אם מדובר בתהליך השלום, אז למרות שרוב הציבור שלנו ימני, הרב עובדיה מוביל באופן קבוע קו ברור של תמיכה בתהליך. תראה לי עוד מנהיג בישראל שהיה מתנהג באומץ לב כזה מול הלכי הרוח של הבוחרים של בהמשך מפלגתו."

ואז עובר ישי לדבר גם על דעותיו ומפתיע את הכתב "אנחנו יושבים כעת בממשלת ליכוד ואנחנו אומרים במפורש: "כן אוסלו, כן פינוי חברון, כן ערפאת."

לשאלת הכתב האם מדובר במס שפתיים, עונה ישי. "אנחנו אומרים, וזה גם יקרה".

אלי ישי בעד שמאל מרחיב את הנושא

מאמצים לאחדות

בחדשות סרוגים פרסמנו הערב בפרסום ראשון את הוראת הרב דוב ליאור לתקומה שלא לחבור לבית היהודי בבחירות הקרובות: "על 'תקומה' לפרוש ולשמור על הייחודיות שלה במרחב הציבורי ולעמוד על כך שהמאבק על דמותה של המדינה נובע מתוך תורה"

מחר (א') בערב, ייפגשו יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ואורי אריאל לפגישה מכרעת בנושא האיחוד בין שתי המפלגות. ההצעה של הבית היהודי עומדת כרגע על שני שריונים ועוד שריון אחד מוסכם על שתי המפלגות. בסרוגים פרסמנו כי ככל הנראה כבר הוצעו שלושה שריונים ב-16 המקומות הראשונים ברשימה.

ב-09:30 בבוקר ייתן בנט הצהרה לעיתונות שבלשכתו הגדירו אותה 'מעניינת', וככל הנראה ידבר גם על מאמצי האחדות בין המפלגות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
השאילה האם היום מעשיו מוכיחים שהוא ימני
| 13-12-2014 21:08
השאילה האם היום מעשיו מוכיחים - שגם אז הוא עשה כן מחמת לחץ המפלגה שהיה נתון למרותה, והיום הוא רץ לחבור לימין, כדרך רבו הגר"מ מאזוז?
2
בכל הנוגע למינוי רבנים ודיינים הוא גרוע מדרעי
| 13-12-2014 21:10
כן ימני או לא ימני, אלי ישי שפוט לחלוטין של הרבנים הליטאיים וגרם לביזיון גדול של הגר"ע יוסף בכך שהכפיף אותו להחמרות שלהם ובו זמנית חסם את דרכם של רבנים דתיים לאומיים למשרות רבנות. גם רבנים מהצה"ד שבעבר קיימו קשרים חמים עם הרב עובדיה הורחקו ונמנע מהם לקיים קשר איתו תחת שלטונו החרדי של אלי ישי.
3
כתבה מעגילה!
אבי | 13-12-2014 21:30
4
כמה דברים
מקומי | 14-12-2014 0:12
האם ניתן להשוות זמנים (נראה לי שבאותו זמן בנט היה עדיין חילוני) בואו ונשפוט את אלי ישי של היום הרי הוא לא הולך עם אריה דרעי (שלא רצה לתת אזרחות ישראלית לפולארד) ותראו ממה מפחדים אנשי בנט ואנשי דרעי, הם מפחדים שתקום מפלגת חרד"לים, כלשונו של ביבי הם מ פ ח דים
5
מעשיו של אלי ישי הוכיחו הפוך
גדעון לוי | 14-12-2014 1:06
אלי ישי תמיד תמך בממשלת ימין ולא הצטרף לשמאל, לא החניף להם ולא חיזר אחריהם. היה ברור מאד לאיזה צד הוא משתייך. עם כל הכבוד, עיתון הארץ (שהוא העיתון עם מספר תביעות הדיבה והפסדים במשפטי דיבה הגדול ביותר בארץ) זה ממש לא ראיה.
6
ל-3
זקי | 14-12-2014 6:38
למה כתבה מגעילה יא שמאלן?בתור אחד שחשב שיש דווקא ימני אני עכשיו מבין שגם הוא זאב בעור כבש. לך תצביע בלד תעל רעם.אבי השמאלן.תעשה מנוי להארץ.
7
עמדות מדיניות זה לא הכל
| 14-12-2014 9:34
אלי ישי הוא הסמן החרדי ביותר בש"ס, רק בימים האחרונים רץ לביתו של הרב שטיינמן בני ברק ולא בכדי. הדבר משקף את דרכו שביזתה את הפסיקה הספרדית והכפיפה אותה לחלוטין להגמוניה הליטאים הקיצונית, המתבדלת והמחמירה. ההדרה של רבנים ציונים דתיים ממינוי לרבנים ודיינים שברה שיאים של חוצפה ועזות. וכך לאורך כל הקדנציה שלו פעל נגד הציונות הדתית בכל תחום מלבד ההתיישבות.
8
לפעמים הימניות זה להיות הרע במיעוטו ולהשפיע
עשה דעת מרן זצל | 26-12-2018 19:39
דרעי זה שעבד על מרן והוא עשה את מה שדרעי קילקל