עובדי קבלן אתיופיים: "בבנק ישראל הפכו אותנו לסבלים" - סרוגים

עובדי קבלן אתיופיים: "בבנק ישראל הפכו אותנו לסבלים"

בנק ישראל החליט להתייעל ולפטר מספר עובדי לוגיסטיקה שעבדו בשורותיו, במקומם הוא הביא עובדי כח אדם של חברה קבלנית שהועסקו עד היום בנקיון. העובדים החדשים, ממוצא אתיופי, מועסקים בנוסף לתפקידי הניקיון אותו ביצעו עד היום גם בסבלות והעברת חבילות ורהיטים בין קומות הבנק.

author-image
עובדי קבלן אתיופיים: "בבנק ישראל הפכו אותנו לסבלים"
  נגיד בנק ישראל (פלאש90)

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, קורא השכם והערב לציבור המובטלים לצאת אל שוק העבודה ולהתחיל לעבוד. אלא שכנראה הוא אינו יודע על הצעדים שנעשים בתוך ביתו.

לאחרונה, מטעמי חסכון והתייעלות, פיטר בנק ישראל מספר עובדי לוגיסטיקה שעבדו בבנק, וכדי למלא את השורות, הוקפצו עובדי הניקיון של הבניין שעובדים בחברת קבלן, כך שהתווסף להם תפקיד נוסף לעבודתם.

בתפקידם החדש נאלצים העובדים בנוסף לניקוי הבניין, שעשו עד היום, לעסוק גם בתפקידי סבלות של חפצים וארגזים, חלוקת חבילות בין העובדים, והעברת שולחנות בין הקומות.

אחד העובדים אף נחבל במהלך העבודה, ונאלץ לעזוב את עבודתו. כעת הוא יושב בביתו ומנהל הליך משפטי בתביעה לפיצויים מהבנק.

שאר עובדי הקבלן, מפחדים  לספר על הרעת תנאי העסקתם מחשש כי יאבדו את פרנסתם. האדם היחידי אצלו מצאו אוזן קשבת, הוא יו"ר ועד עובדי בנק ישראל, דוד וזאנה. אלא שמפאת היותם עובדי קבלן, הם שייכים לחברת כח אדם, ולא לועד העובדים, ככה שקצרה ידו מלהושיעם.

אף על פי כן, שלח וזאנה מכתב ליו"ר ההסתדרות בירושלים דני בן שטרית, כשהוא מצרף לנמענים גם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, ואת יו"ר ההסתדרות עופר עייני. במכתב מלין ואזנה על פיטורי העובדים. במקביל, שלחה האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה מכתב למנכ"ל בנק ישראל, חזי קאלו, בו הוא מבקשים  ממנו את התערבותו בעניין.

בשיחה עם "סרוגים" אמר ואזנה כי כל הפרשה של החלפת עובדים קבועים בעובדי קבלן בלתי מוכשרים, היא ניסיון לחסכון מצד ההנהלה, שמחלישה את ציבור עובדי הבנק. "מעבר לניצול של כח עבודה זול, יש כאן ניסיון לעקוף את ועד העובדים וההסתדרות בירושלים". ואזנה הוסיף עקיצה בקשר לאירועים שבחדשות: "איך סטנלי פישר רוצה להוציא לעבודה את החרדים, כשבבנק שלו מפטרים עובדים?"

"הניצול של מצוקתם הכלכלית של עובדי הקבלן, והוספת תפקידים לעבודתם המקורית, הוא חמור. ואנחנו נדאג שהוא ייפסק". סיכם ואזנה.

תגובת בנק ישראל לא הגיעה עד לשעה זו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו