משרד הכלכלה חשף: זאת הרשת הזולה ביותר לפסח - סרוגים

משרד הכלכלה חשף: זאת הרשת הזולה ביותר לפסח

בבדיקה מעודכנת של משרד הכלכלה, שבוע לפני חג הפסח נחשף כי הפער בין הרשת הרשת הזולה ביותר (רמי לוי) ליקרה ביותר (am:pm) הוא 35%, בחלק מהמוצרים נמצא פער של פי שתיים במחיר

חדשות סרוגים
משרד הכלכלה חשף: זאת הרשת הזולה ביותר לפסח
  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על רקע יוקר המחייה וההוצאות הגדלות בחג הפסח, משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה הישראלית לצרכנות יוצאים לבדוק עבורכם את מחירי 'סל הפסח'.

נכון ל- 15.4.24, הרשת הזולה ביותר היא רמי לוי והיקרה ביותר PM:AM.

בבדיקה נמצא פער של כ-35% בין הרשת היקרה לרשת הזולה שהם כ-1002 ש"ח, בחלק מהמוצרים נמצאו פערי מחירים של למעלה מפי 2! בין הרשת הזולה ביותר ליקרה ביותר.

"אפונה קפואה פער של 190%"

המחיר הממוצע של סל המוצרים התייקר ב-0.5% ביחס למחיר הסל הממוצע שפורסם בתאריך 8.4.24 (שהיה זול ב-0.5% לעומת הסל ב-2.4.24)

הבדיקה מתייחסת ל – 155מוצרים, ב- 54 רשתות, להן פריסה ארצית (כולל אתרי אינטרנט)

בין הממצאים: אפונה ירוקה קפואה פער של 190%, אסאדו בקר/עגל טרי 146%, עוגיות מצה מצופות שוקולד 122%

משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה הישראלית לצרכנות יצאו במבצע לבדיקה ולהשוואת מחירי 'סל הפסח'. הבדיקה הנוכחית, השלישית במספר, בוצעה ב-15.4 על נתוני המחירים בימים 14-15.4 (הבדיקה הראשונה בוצעה ב-2.4 והשנייה ב-8.4).

 

עוד באותו נושא

יוקר המחיה לא עוצר: זינוק במדד המחירים לצרכן

הבדיקות נערכות ב-54 רשתות להן פריסה ארצית ובאתרי האינטרנט שלהן, והן מתבססות על נתוני מחירים שעובדו לאחר שנתקבלו מאתר Pricez. בדיקה זו תספק לצרכנים מידע אודות פערי המחירים והשוואה של עלות הסל בין הרשתות. את הנתונים ניתן יהיה למצוא באתרי משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה לצרכנות.

ב'סל הפסח' 155 מוצרים: מוצרי מזון ייחודיים לחג הפסח (כגון מצות, עוגיות לפסח וכדומה), מוצרי ניקוי, וכן מוצרי מזון שנקנים כל השנה אך נקנים בהיקפים גדולים יותר לקראת החג (כגון בשר דגים ועופות, פירות וירקות).

"לא להתפתות למותגים, נסו מוצרים חדשים"

מיכל פינק, סמנכ"ל אסטרטגיה ומדיניות במשרד הכלכלה והתעשייה מסר : "ערנות ונחישות הצרכנים היא הכרחית להפחתת יוקר המחיה. על רקע נתוני הסל אנו ממליצים לצרכנים להשוות מחירים בין מוצרים שונים, לפצל קניות בין רשתות שונות במידה ונמצאים פערים משמעותיים בין מוצרים, לא להתפתות דווקא למותגים מוכרים ולנסות גם מוצרים חדשים, לבצע קניות ברשת, להשוות באפליקציות ועוד. המאבק ביוקר המחיה משותף לממשלה ולצרכנים והישגים בו יגיעו בפעולה משותפת".

עו"ד שרון מאיר, מנכ"לית המועצה לצרכנות: "במיוחד לקראת החג כאשר ההוצאות גבוהות מהרגיל, נהגו כצרכנים נבונים: הקדימו וכבר עתה ערכו את רשימת הקניות, רצוי ואפשר להקדים את הקניות כדי להימנע מעליות המחירים ככל שמתקרבים לחג. עשו השוואת מחירים בין הרשתות ובין המותגים, וככל הניתן פצלו את הקניות. המאבק ביוקר המחיה, הוא במידה רבה בשליטת הצרכנים – היו צרכנים נבונים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
סרוגים, אולי קישור לדוח?
שוקי26 | 16-04-2024 11:35
נהוג לצרף קישור למקור. זה גם עוזר לSEO של הכתבה להשקיע קצת בקישורים.
2
פער של 190% זה פער של כמעט פי 3 ולא פי 2
א | 20-04-2024 22:16
פער של 190% זה פער של כמעט פי 3 ולא פי 2