ד"ר לפיזיקה: הנס במוצ"ש בסדר גודל של קריעת ים סוף - סרוגים

ד"ר לפיזיקה: הנס במוצ"ש בסדר גודל של קריעת ים סוף

ד"ר לפיזיקה שעבד בתעשיה הבטחונית של ישראל, שיגר מכתב לראש ישיבת שבי חברון מרשמיו וחישוביו לאחר ההגנה של ישראל מול המתקפה של איראן "לאחר חישובי הסתברויות, ברמה המדעית זה פשוט לא יכול לקרות"

יהודית לזרוביץ', חדשות סרוגים
ד"ר לפיזיקה: הנס במוצ"ש בסדר גודל של קריעת ים סוף
  (צילום: דובר צה"ל)

ד"ר לפיזיקה המזוהה בשם מ. אביטבול שלח לראש ישיבת שבי חברון, הרב חננאל אתרוג, את רשמיו ממערכת ההגנה הישראלית למול המתקפה האיראנית וטען לאחר חישובים מתמטים כי הסבירות ש99% טילים יורטו לא קיימת במערכות מורכבות. הוא מוסיף כי הנס שקרה לנו יותר חד מששת הימים ומיום העצמאות.

וכך כתב: "רציתי לשתף את הרב במשהו שהוא הרבה יותר מתחושה. משהו שנובע מהרגשה אמיתית. שבמוצאי שבת קרה פה משהו בסדר גודל של קריעת ים סוף.

אני ד"ר לפיזיקה ועבדתי מספר שנים בתעשיה הבטחונית בארץ, בפרויקטים שהם עדיין חוד החנית של מדינת ישראל. כשאני מסתכל על מה שקרה במוצאי שבת, ברמה המדעית זה פשוט לא יכול לקרות.

"כולם אבל כולם פעלו כאיש אחד באחדות כוללת"

הוא ממשיך וכותב: "הסבירות, שהכל, אבל ממש הכל מסתדר, לא קיימת במערכות מורכבות כמו מערכות ההגנה שפעלו. הן לעולם, אבל לעולם, לא רק במדינת ישראל, טרם נוסו בזמן אמת. לקחתי עיפרון וצללתי לחישובים כדי לבדוק את הסבירות שתוצאה כזו תתממש. הריבוי הגדול של האירועים שהיה צריך לטפל בהם, כשכל טיל או כטב"מ מטופל באופן עצמאי (קרי-טעות אנוש או סטיה כלשהיא של פעולה אחת, אינה מתקזזת בפעולות מוצלחות אחרות), מכפיל את הסיכוי לטעות.

עם כל הטכנולוגיות הגבוהות, הצפי היה לפריצה בהגנה על שמי מדינת ישראל. גם אם היינו מקבלים הגנה של 90% זה היה בגדר של נס. מה שקרה זה שכולם, אבל כולם – הטייסים, מפעילי המערכות ומפעילי הטכנולוגיות פעלו כאיש אחד ברגע אחד באחדות כוללת. אם זה לא מעשה אלוקי אז אני כבר לא יודע מה זה נס".

עוד באותו נושא

לאחר התקיפה | מפקד חיל האוויר: "נעמוד בכל אתגר"

"מנהלי התעשיות הבטחוניות מבטיחים לא יותר מ90% הצלחה"

ומתפעל הד"ר ומוסיף "זה יותר חד מהנצחון של מלחמת ששת הימים או מלחמת העצמאות. שם ניתן להסביר על פי הטבע. ההצלה שהתחוללה לעם ישראל במוצאי שבת היא פשוט בלתי אפשרית באופן טבעי. אני מאמין שהנס הזה חסך חיי אנשים רבים מעם ישראל. אם מערכת ההגנה היתה נכשלת ביירוט מספר טילי שיוט, התוצאה היתה גוררת אותנו למערכה מאד מורכבת.

אני לא הייתי מהמר שבפעם הבא זה יעבוד ככה ללא השגחה אלוקית. ההוכחה הפשוטה לדברי היא שמנהלי התעשיות הבטחוניות המפתחים ומייצרים את המערכות האלו, מבטיחים לא יותר מ 90% הצלחה! "כימי צאתך מארץ מצרים הראנו נפלאות", חג שמח!" כך סיים את דבריו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
81 תגובות - 56 דיונים מיין לפי
1
תסביר את זה...
שירי מנתניה | 16-04-2024 7:58
תסביר את זה לאיראנים, שיש עלינו השגחה אלוקית.
אבל ציבורית. לא פרטית
בטח השגחה. | 16-04-2024 17:28
בלי השגחה כבר מזמן כל השמאלנים שמגנים על המדינה ושהפילו באופן אישי את הטילים במוצש, היו עוזבים ומותירים את עובדי הקמעות והניסים לגורלם. צריך להמשיך להתפלל שלא יימאס להם מהמדינה הזאת, ואז באמת יהיה צריך נס מתמשך. מעניין שהניסים של טילים מיורטים התחילו בדיוק עם פריסת כיפת ברזל. זה נס אפילו יותר מהאנשים שיש בטלפון, שמשדרים משם חדשות וכותבים על המסך מבפנים כל מיני כתבות. איך תסבירו שהכניסו כל כך הרבה אנשים למכשיר כזה קטן? ומה הם אוכלים שם? ברור שזה נס.
האירנים יודעים היטב לך תסביר לישראלים....
קרלמרקס | 16-04-2024 13:50
וזה עצם העניין ...
אחרי שהם זרקו...
רבקה כהן | 16-04-2024 8:59
אחרי שהם זרקו עלינו 600 טון של טילים מסוגים שונים וכטבמים וקלטו שהתוצאה היחידה הייתה פציעה של ילדה, הם כבר מבינים בעצמם.
הם יודעים טוב מאוד!!
סיסו מהתברואה | 16-04-2024 8:38
הם יודעים טוב מאוד!! כמו הפלסטינאים שמנסים לשלוח טילים מידי יום אולי יצליחו... הם יודעים שיש השגחה פרטית עלינו אבל אולי חס וחלילה יגברו העוונות והם יצליחו הלת. כתוב הללוהו כל גויים כי לעולם חסדו ושואלים מה הגויים צריכים להלל? והתשובה שרק הם יודעים כמה הם מנסים לפגוע בישראל ולא מצליח להם כי הקבה איתנו!! בעה לא תסור מאיתנו ההשגחה הפרטית עד עולם ונמשיך לחסות בצל הניסים הללו כל ימי חיינו. בריאות ונחת לכולם בשורות טובות.
2
לגמרייי נס ...
???????????????? | 16-04-2024 8:03
לגמרייי נס
3
זה בזכות הטייסים...
קרעי וברדוגו | 16-04-2024 8:11
זה בזכות הטייסים וחיילי ההגנה האוירית וכל העוסקים במלאכה בצהל בצבא ארהב ירדן ואנגליה. ובזע ובזכות ברדוגו של ביבי - הטייסים הם מוגלה. וקרעי - שילכו לעזאזל.
איזה צר אופקים אתה!
סיסו מהתברואה | 16-04-2024 8:40
ככה לא לראות? אפילו שיש ניסים גלויים מול העיניים שלך???? אפילו האירנים יודעים שזה נסים גלויים..........
4
קיקושי הבלים של...
ששון | 16-04-2024 8:18
קיקושי הבלים של מאמיני הניסים, העמך זקוק לניסים כדי שימשיך לציית לרבנים.
לא הבנתי את...
ציונה | 16-04-2024 8:55
לא הבנתי את הקשר....
5
. ...
ושם מלא של הד"ר?.. | 16-04-2024 8:36
.
6
שגיאה מהותית
מיואש למדי | 16-04-2024 8:39
המאורעות בבירור אינם בלתי תלויים (זה מושג מתמטי). לא נכון לומר שהריבוי הגדול של האירועים שהיה צריך לטפל בהם, כשכל טיל או כטבמ מטופל באופן עצמאי (קרי-טעות אנוש או סטיה כלשהיא של פעולה אחת, אינה מתקזזת בפעולות מוצלחות אחרות), מכפיל את הסיכוי לטעות
איבדתי אותך, אתה...
שירי מנתניה | 16-04-2024 9:29
איבדתי אותך, אתה אינטליגנטי מדי בשביל האתר הזה.
7
פרופסור לפיזיקה, כן....
י | 16-04-2024 8:40
פרופסור לפיזיקה, כן. אסטרולוג אולי?
8
המסקנה בעייתית.. התוצאה...
אחד | 16-04-2024 8:46
המסקנה בעייתית.. התוצאה הייתה גוררת אותנו למערכה מאוד מורכבת כלומר בזכית ההגנה אפשר לוותר על התקפה. ההגנה לא יכולה לגרול לנו לוותר על תגובה. זה בדיוק מה שקרה עם כיפת ברזל עד שהגענו ל-7/10.
לאיראנים חשוב הכבוד....
שירי מנתניה | 16-04-2024 9:17
לאיראנים חשוב הכבוד. צריך לפגוע בהם פגיעה כואבת ומשמעותית אך לא משפילה, ככה ילמדו לקח לא להתעסק איתנו ומצד שני לא תהיה להם המוטיבציה להחזיר לנו, כי לא הושפלו. אין טעם להיגרר עם איראן למשחקי כבוד ודווקאות כי נהיה מלחמת איראן-עיראק, צריך להמשיך את הנוסחה הקבועה שהם מתרברבים ושומרים על הכבוד ואנחנו פוגעים בהם עמוק.
9
הפלת כטבמ שטס...
שואת אוסלו | 16-04-2024 8:47
הפלת כטבמ שטס ישר ישר שעות על שעות זה משחק פשוט בדיזנילנד. כלום מבצעי. אפס מאמץ צבאי. שטות טכנולוגית. ההישג רק בטילים !
הפלת כטבם
עש | 16-04-2024 14:13
נכון, להפיל כטבם שטס שעות רק ישר זה משחק ילדים, וזו בדיוק הסיבה שכטבם-ים לא טסים רק ישר. הם מתמרנים. זה היתרון הגדול של כטבם על טיל. דווקא בגלל שהוא טס יחסית לאט, הוא יכול לתמרן יותר בקלות. ולהפיל כטבם מתמרן - זה כבר לא פשוט בכלל.
10
הטייסים צדו אותם...
נו, דר שעבד פעם בתעשיה הבטחונית ואין לו כל ידע רלוונטי | 16-04-2024 8:57
הטייסים צדו אותם במשחק מחשב והיה להם הרבה זמן. והחץ אכן הוכיח את עצמו בפגיעה בטילים הבליסטיים. היתרון שלנו הוא בהשכלה במדע ובטכנולוגיה. הפוך מהבורים שלא לומדים ליבה חשבון אנגלית ופיזיקה שלא עובדים ולא תורמים ושמים מבטחם ואמונתם פלאי פלואים ברבנים
אולי תעשו איזה...
לירז את והד''ר הגאון מתאימים | 16-04-2024 9:42
אולי תעשו איזה נס ביחד
בטוחה שהוא יודע...
לירז | 16-04-2024 9:13
בטוחה שהוא יודע כמה רמות ממך
11
איבדתי אותך. אתה...
שירי מנתניה | 16-04-2024 9:03
איבדתי אותך. אתה אינטליגנטי מדי בשביל האתר הזה.
12
חחח הוא צודק...
אאאאא | 16-04-2024 9:03
חחח הוא צודק שהסתברותית זו לא אפשרי (למרות שמדובר בצינורות עם כנפיים ופלופלור, שלא ברור איפה יש שם מקום גם לדלק של 9 שעות טיסה וגם לחומר נפץ שיהיה יותר מעוצמה של קפצון)... אבל בצהל לא סמכו על הנס, חוח, אלא על ההצגה והתיאום המלא עם איראן.
וואו אתה ממש...
יהודי | 16-04-2024 9:47
וואו אתה ממש הגאון מוילנה. מאיפה הקונספירציה - מערוץ 14?
13
עוד מרוקאי מוכה...
גרמני צדיק | 16-04-2024 9:06
עוד מרוקאי מוכה אלוהים, מדען עאלק
14
דוקטור לפיזיקה? אולי...
רונן | 16-04-2024 9:13
דוקטור לפיזיקה? אולי מאוניברסיטת אריאל. קודם כל תוריד את כל הכתבמים מהחישוב כיוון ש-9 שעות תעופה נותנים למטוסים מאות הזדמנויות להוריד אותם ולא ניסוי חד פעמי. טילי השיוט יותר מסובכים כי יש שעתיים, אבל עדיין מטוס יותר מהיר ולכן יש לו אפשרות לנסות פעם אחר פעם עד שמצליח. האתגר האמיתי הוא הטילים הבליסטים שמערכת חץ ירטה ושם ההצלחה היא מרשימה מאוד (קרוב ל 90% ) אבל לפחות 5 טילים הגיעו ליעדם (בסיסי חיל האוויר) בסך הכל מפגן טכנולוגיה מרשים של ישראל. מפגן בריתות חשוב לא פחות של הטייסים האמריקאיים, בריטים וירדנים שסייעו. אם זה מה שקרה בחציית ים סוף, אז יש מצב לשקול מחדש את כל הדת היהודית...
נשמע מדאיג מאוד...
שירי מנתניה | 16-04-2024 9:27
נשמע מדאיג מאוד הסטטיסטיקה של הבליסטים. בהתקפה אמיתית איראנית יגיעו עשרות רבות ואף מאות של בליסטים.
15
נראה שהכיפה חנקה...
ניסקו | 16-04-2024 9:15
נראה שהכיפה חנקה לכם את החשיבה הביקורתית. הסתברותית זה אפשרי בהחלט ואפילו לא מופרך. מה הסיכוי לזהות קובינציה ספציפית של שישה מספרים מתוך 16 מיליון אפשרויות (התשובה היא אחד ל-16 מיליון). האם זה אפשרי? בהחלט כן, לכן יש כאלה שזוכים בלוטו. מה הסיכוי שאותם שישה מספרים יצאו בשתי הגרלות רצוף? נמוך מאוד, אבל לא אפס מוחלט. לכן הדבר אפשרי ואפילו קרה בארץ לפני כמה שנים. הבנת עקרונות ההסתברות מהותית להבנת העולם. ותרו על כל הלחשים והאלילים והתחילו להיות בני אדם. כל היירוטים התבססו על מתמטיקה וסטטיסטיקה. לא על ניסים ונפלאות.
16
רמת אמינות -...
בועז | 16-04-2024 9:16
רמת אמינות - קוראים לי נגסתה בגמבה אבל אף אחד לא ישתף כי אני אתיופי
17
ממש לא נס
טלי | 16-04-2024 9:22
נס???? נס שעלה מיליארדים וכוח צבאי עצום! מיליארדים שאנחנו נשלם ולא החרדים שמתפארים בניסים!
יש כאלה שחיים...
באמת נס | 16-04-2024 9:52
יש כאלה שחיים בנס, הם לא עובדים לא תורמים לא משלמים הכל נעשה עבורם כמו שאמר גולדקנופף - מה הקשר שלנו למלחמה? למי רע פה? כולם אוכלים טוב כולם בריאים ברוך השם
18
הודו לה׳ כי...
זהבה | 16-04-2024 9:33
הודו לה׳ כי טוב
19
פחחחח ...
חוד החנית | 16-04-2024 9:33
פחחחח
20
מדובר בהגנת שכבות...
הדר מהלל הניסים אפילו לא יודע את הפרט הבסיסי ביותר | 16-04-2024 9:40
מדובר בהגנת שכבות כך שם לא מיורט מעל עירק או ירדן יש גם שלל מערכות נוספות עד שנופל. זה לא אם מישהו פיספס משהו אז הכל אבוד כמו שמספר הדר המאמין בפיות (למעט טילי החץ המדויקים והיקריםליירוט טילים בליסטיים)
21
כן... גם השביעי...
די לקישקוש! | 16-04-2024 9:44
כן... גם השביעי באוקטובר היה נס... גם שם ההסתברויות לא היו גבוהות. הנס היחידי שקרה הוא שחבורת טייסים בוגדים, אנרכיסטים ו0מולנים הצילו את המדינה...
22
אם זה לא...
יהודי | 16-04-2024 9:45
אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק. נס לא היה פה. נס היה אם אלוהים היה מטפל באויבים בלי צורך בצבא ומערכות הגנה. אבל אען אלוהים, יש פיסיקה, אנשים חכמים ונחושים. תודה לאל שיש גם חילונים שלא סומכים על ניסים
23
מה עם הנס...
משה | 16-04-2024 9:50
מה עם הנס של ה 7.10? כשעובדים נכון זו התוצאה. כשלא עובדים אין ניסים
24
ראשי הישיבות תמיד...
אבנר | 16-04-2024 10:09
ראשי הישיבות תמיד יש להם סיפורים על טייסים ועל פרופסורים לא מאומתים שמחזקים לצאנם את האמונה
25
דוקטור לפיזיקה או דוקטור שקשוקה?
רונן | 16-04-2024 10:11
טקסט עלוב עם רמה מדעית של בוגר חינוך חרדלי שמזכיר את האנגלית של הגרינמייזר - אפס ידע ובטחון עצמי בשמים. הדוקטור מחשב כאילו אנחנו במשחק שמותר לירות פעם אחת על כל מטרה ואסור לנסות שוב בהחמצה, אבל זה לא מה שקרה כאן. מטוס יחיד יכול לירות פעם אחר פעם בכתבם (ירי מקלעים) ובטיל שיוט (טילי אוויר-אוויר) עד הצלחה. גם לא נכון שכל נסיון הוא 50% הצלחה בגלל שישנן 2 אפשרןיות הפלה/החמצה (לסבר את האוזן בחציית כביש יש 2 אפשרויות להדרס/לא להדרס וזה לא אומר שהסיכוי לדריסה הוא חצי). טיל אוויר-אוויר מיועד למטוס שהוא הרבה יותר מהיר מטיל שיוט ומבצע תמרוני התחמקות/מפזר נורים ... מול טיל שיוט איטי ופאסיבי הסיכוי לפגיעה קרוב ל 100%. האתגר האמיתי הוא בטילים בליסטים שהם מהירים ממטוס ושם טילי חץ עשו את רוב העבודה (ברמה גבוהה מאוד!!) ועדיין 5 טילים בליסטים מתוך עשרות פגעו במטרה (בסיס נבטים ) אז כבוד לטייסנו האמיצים שבילו שעות באוויר מעל מדינות עוינות והורידו מטרה אחר מטרה, תודות לבני בריתנו האמריקאיםת הבריטים והירדנים שהשתתפו במשימהת וכמובן כבוד למהנדסים המבריקים והפיזיקאיים (האמיתיים!) שפיתחו את טכנולגיות החץ. בוז לכהני הדת השרלטנים שלוקחים קרדיט על הצלחות לא להם
מה מפריע לך...
דני | 16-04-2024 10:26
מה מפריע לך כלכך שאומרים תודה לבורא עולם?? אף אחד לא לקח קרדית ההיפך הוא נתן קרדיט של 90 אחוז לכל מערכת ההגנה ורק 9 אחוז השגחה עליונה מה זה כלכל כואב לך לא מבין למה להגיע לרמת שנאה כזו שבן אדם אומר תודה לבורא עולם?
26
קודם כל רק...
בני | 16-04-2024 10:13
קודם כל רק להבנה אני לא דתי.. אבל... כולנו יהודים וכוחנו באחדותנו ובהשגחה של בורא עולם שנכון לפעמים גם כועס ונותן לנו מכות אבל גם משגיח עלינו כמו אבא שמעניש את ילדיו אבל מדאגה ואוהב אותם ומשגיח עליהם.. עם ישראל ידע לצערי הרבה אסונות וממשיך לחיות בזמן שמעצמות גדולות נמחקו מהעולם. צריך להודות על הרעה כמו שמודים על הטובה. מי שמאמין שהייתה פה השגחה מלעמלה מה הבעיה למה לא לכבד? למה צריכים תמיד להיות קיצוניים ולצחוק על אלא שכן מאמינים?? מי שלא מאמין זכותו רק לכבד אחד את השני.. אף אחד לא צריך את השנאה ומלחמת האחים הזו כולנו אחים כולנו יהודים ואם גם את הכבוד הזה נאבד לא ישאר לנו כלום.. מספיק לראות במפה איזו נקודה קטנה אנחנו ומי המדינות מסביבנו כדי להבין.. יש לנו צבא חזק ובעלות ברית חזקים אין ספק אבל השגחה עליונה אף פעם לא הזיקה.. גם במלחמות של עם ישראל שיצאנו ממצרים שהם האמינו והיו יחד הם ניצחו ושהם מרדו בהשם הפסידו. אז נשאר לנו לכבד אחד את השני וכל אחד יחיה באמונתו ולא יצחק ויזלזל במי שלא כמוהו וחושב כמוהו וביחד ננצח????????????
27
מה שהיה זה...
משיחי ישראלי | 16-04-2024 10:26
מה שהיה זה יותר מנס האדון ישוע מלך המלכים וגואל ישראל שומר עלינו מלמעה .
28
לשלול לו את...
אחד | 16-04-2024 10:37
לשלול לו את התואר דר' בטח קנה אותו כמו קרעי
29
הנס הוא שניהול...
הנס .... | 16-04-2024 10:44
הנס הוא שניהול התיאום הוא אמריקאי... ושם יש סטנדרטים אחרים מהסמוך יהיה בסדר הישראלי ... זה כל הנס ...
30
נס?! איך הנס הזה...
דוד ת | 16-04-2024 10:47
נס?! איך הנס הזה לא קרה בשביעי לחודש אוקטובר, שמחת תורה?!
31
מדעים בעולם כבר...
אברהם אריה | 16-04-2024 11:05
מדעים בעולם כבר מבינים שיש כוחות מעלהפסיקה.רק בישראל עדיין יש מדענים שחיים בעבר שולחים כוחות אחרים.
32
תודה לבורא עולם...
שירי מנתניה | 16-04-2024 11:37
תודה לבורא עולם שברא את המהנדסים והפיזיקאים המבריקים.
33
הצלחה פנומנלית לחיל...
דן | 16-04-2024 12:01
הצלחה פנומנלית לחיל האויר. כל הכבוד לטייסים ולהגנה האווירית. זה יותר עניין של מקצוענות ועבודה קשה. אבל כמובן צריך תמיד גם להודות לבורא עולם.
34
לגמרי נס
מישהו | 16-04-2024 12:05
בול קריעת ים סוף אחד לאחד. מישהו הרים מטה וכל הטילים נפלו לאדמה ונקרעו לשניים. אגב חיפשתי בגוגל דר לפיזיקה בשם מ. אביטבול ולא מצאתי. מישהו יכול לעזור?
35
חרטטן בשירות הבורים של המדינה
יענקל | 16-04-2024 12:31
נס? כן. הנס הוא שיש במדינת ישראל מהנדסים מוכשרים שבנו מערכת ברמה בינלאומית שלא היה כמותה אי פעם. מפתחי המערכת מבטיחים 90%, וגם אם היינו מקבלים 90% זה נס? לא בגדר הטבע? המציאות היא שאנחנו יודעים מה אנחנו עושים, מתכוננים מראש, וכך מצליחים, עם הרבה סיעתא דשמיא. כל דבר מעבר לזה הוא יריקה בפני מפתחי המערכת שעשו לילות כימים.
36
תמיד תמצאו חמוצים...
מטר | 16-04-2024 14:46
תמיד תמצאו חמוצים אפיקורסים שיש אשמה מרימים עיניים למעלה אבל בהצלחות זה כוחי ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה זוקפים לזכות הטכנולוגיה, האדם והמדע. אם השם לא ישמור עיר שוא שקד שומר על אותו משקל אני שאלה, איפה עם כל הטכנולוגיה של 8200 וצהל הגיבור והחזק היתה ב 7 לאוקטובר. תקראו ספר דברים כולו ותבינו איפה. כוחנו באחדותנו ואנו שליחים כל השאר זה הקבה !
קראתי את ספר דברים
מיואש למדי | 17-04-2024 9:32
ובעקבות הקריאה החלטתי לאנוס איזו שבויית מלחמה. לא באמת. ליתר דיוק, החלטתי לא להיות דתי אם זה מה שאלוהים (לדעתכם) מאפשר.
לפי מה שאתה...
אריק | 16-04-2024 17:06
לפי מה שאתה כותב, לא ראית אפיקורס מימיך. אפיקורסים לא מרימים עיניים למעלה, לא בהצלחות ולא בכישלונות. לעומת זאת מאמינים נוטים לייחס הצלחות לכוח עליון, ואילו בכישלונות הם מאשימים את בני האדם.
37
למה אנשים גרים...
ליאורה | 16-04-2024 14:57
למה אנשים גרים שם??? למה גרים בירושלים הרי מזרח ירושלים הכי עוינת שיש. ותדעי שאם אותם אנשים אמיצים לא היו גרים שם..אתה ושכמו ך הייתם בסכנה תמידית,וגם עליך אנשים כמוך היו אומרים זאת. תבין כל התישבות בארץ היא לטובתך כי אחרת כל מקום בארץ שחושב שהוא בטוח כבר לא יהיה. גם בעוטף חשבנו שבטוח אנו בתוך גבולות ישראל. אין על כך עוררין והינה ...יש גם אנשים שיאמרו למה גרים שם. אם לא יהיה עוטף לא יהיה באר 'בע ואשקלון . אם לא יהיה המרכז לא יתקיים!!!! אז חזור בך מהאמירה המקומית הזו ןהמטופשת הזו.
38
שמישהו יעדכן את הד"ר על הכטב"מים בבית הלל
יעל | 16-04-2024 15:22
שמישהו יעדכן את הדר על הכטבמים בבית הלל: האם זה אומר שהקבה הלך לנוח? או שהוא מספק הגנה אווירית רק מול איראן שמודיעה מראש על התקיפה, ולא מול החיזבאללה שמפתיע כל פעם מחדש? די לדת המיסטיקה.
עד מתי תפיסת...
אלישע | 16-04-2024 18:36
עד מתי תפיסת אלוהות ילדותי (דתית) שכזאת?! אלוהים לא הולך לנוח ובטח לא עושה בשבילינו! הכל זה תוצאה של המעשים שלנו במישור הפרטי והכללי. אין טעות.
39
או שהיה נס או שהייתה לנו הצגה
מיכל | 16-04-2024 15:41
וכנראה שזאת הייתה הצגה
40
לא סתם ד"ר אבוטבול סולק מהתעשיה הצבאית
רשם | 16-04-2024 16:27
אני גם היתי שולל ממנו את תואר הדר לפיזיקה. או שכולה המצאה של כתבן סרוגים ואז הכל ברור.נ
41
למה אתם לא...
שי | 16-04-2024 16:31
למה אתם לא רצינים. אין אדם כזה. תבדקו קודם בדיקה פשוטה בגוגל לפיי שמפרסמים
42
בסדר גודל קריעת ים סוף
בטח שזה נס | 16-04-2024 17:24
בעיקר אם היו מגיעים עם ציוד מכני הנדסי כבד, ועובדים כמה שנים לבנות סכר בים סוף... נס זה ההסבר למציאות למי שלא מבין אותה. נס זה אם לא היינו מעלים אף מטוס או יורים אף טיל ויד גדולה הייתה יוצאת מהשמיים ואוספת את הטילים. מציאות זה שעשרות אם לא מאות מטוסי קרב, אלפי טילי קרקע אוויר, במבצע צבאי משולב של המעצמות הגדולות בתוספת צהל ואפילו צבא ירדן - פגעו במשלחת הטילים והכטבמים, שמסתבר שבמשך שעתיים וחצי, קידמו את עצמם לכיוון ישראל כשלפחות בשעתיים האחרונות, שלחו את המיקום המדוייק שלהם על המפה לכל מכמ, כלי טיס או סוללת טילים שמונחת במזרח התיכון.
43
זה דר לפיזיקה?...
אלי מזרחי | 16-04-2024 17:29
זה דר לפיזיקה? הוא לא שמע על הקואליציה ששיתפו פעולה עם ישראל?
44
אין שום סיכוי בעולם שמדען אמיתי היה אומר זאת
ד"ר ז'יוואגו | 16-04-2024 18:37
ואם כן - שיראה את החישובים שלו. איזה חרטוט. אתם תאמינו לכל שטות.
45
הכל מבוים.
האג | 16-04-2024 19:16
אנחנו חיים במטריקס.
46
כמה רפי-שכל יכולים להיות הדתיים?
חחחחח | 16-04-2024 21:09
כמה רפי-שכל יכולים להיות הדתיים? אפילו אלה עם תואר דוקטור. זה נקרא תער אוקהם: חפש את התשובה הפשוטה ביותר, בדרך כלל היא הנכונה. לא היו 99 אחוזי הצלחה ביירוטים. כל מה שכן היה, הושג בעבודה קשה שנמשכת כבר משנות ה- 90'. אם החבר הדמיוני שלכם היה כל כך מוצלח, היה מונע את שיגור הטילים האלה מלכתחילה, לא? או שהאייתולה הסביר לכם שזה בגלל שיש חילונים-כופרים....
47
תודה!
סמדר | 16-04-2024 22:58
תודה שנתת תוקף למה שכל אדם מאמין מרגיש. עצוב שהגענו למצב שבו לכתוב את מה שכתבת דורש אומץ. קשה לעמוד מול מאמיני דת הפרוגרס הקנאים באופן קיצוני כך שאין להם אפשרות לחשוב שונה.
חיילי צהל עשו...
קול | 17-04-2024 8:44
חיילי צהל עשו את זה ולא משתמתים.
הבחור הזה פרופסור...
פ. אביטבול | 17-04-2024 3:17
הבחור הזה פרופסור לפיסיקה באותה מידה שאלוהים הציל אותנו מהטילים
דתיים חושבים שונה...
רונן | 16-04-2024 23:31
דתיים חושבים שונה - לפעמים 1+1=2 ולפעמים 1+1=4 . דתיים לא מבינים פיסיקה, מתמטיקה או כל מדע ולכן העולם נראה להם כמו קסמים - זאת לא תרופה אלא ברכה מהרב שמרפאה (אבל כשהרב חולה הוא רץ לרופא הכי טוב) אתם חבורת פרימיטיבים עם רמת השכלה של ימי הביניים ומה שמפחיד שיש לכם זכות בחירה בקלפי כמו לבנאדם משכיל
48
איזה אתר מפגר...
יוסי לא כהן | 17-04-2024 3:16
איזה אתר מפגר חחחחח, כמה כיף לקרוא את זה. הפרופסור לקח עיפרון והתחיל לחשב מה ההסתברות שזה ייכשל? למישהו פה זה אשכרה נשמע אמיתי? גזורים פה באמת..
49
איזה אתר מפגר...
יוסי לא כהן | 17-04-2024 3:16
איזה אתר מפגר חחחחח, כמה כיף לקרוא את זה. הפרופסור לקח עיפרון והתחיל לחשב מה ההסתברות שזה ייכשל? למישהו פה זה אשכרה נשמע אמיתי? גזורים פה באמת..
50
כשמישהו מסתתר מאחורי תארים, מדובר בבלוף
דיאנה | 17-04-2024 9:03
כלל אצבע: כשמישהו מסתתר מאחורי תארים, אך לא מציין את שמו הפרטי והאמיתי, מדובר בעוד בלוף של חרדים, כמו כל מיני סיפורי ניסים שהופצו אחרי 7 באוקטובר, אך מעולם לא קרו.
51
ד"ר לפיזיקה
שם משמואל | 17-04-2024 10:28
נו. אז למדנו שדוקטורט בפיזיקה יכול לעזור לך לחשב מסלולים של טילים בליסטיים. הוא כנראה פחות מכשיר אותך לעסוק בשאלות תאולוגיות.
52
האם האתר הולך...
רונן | 17-04-2024 11:10
האם האתר הולך להראות לנו את החישובים של ה''דוקטור'' מטעם עצמו לפיזיקה או שאנחנו צריכים להאמין שכל דתי נוכל שמינה את עצמו דוקטור לשם כבוד יודע לחשב? תראו בבקשה את החישובים של הליצן הזה ואנחנו שלמדנו ליבה נראה איפה האידיוט טועה
53
לרונן היקר ....
יעקב | 17-04-2024 21:05
לרונן היקר . גם ללא חישובי הסתברות . ברור שמערכת הגנה מאוד מורכבת ריבוי הטלים ומספר גדול של הגנות מצריך תיאום מושלם בזמן תגובה וחלוקת האיומים לכל אמצעי ההתגוננות . מראה על נס כלומר כסיכוי אפסי להגיע ל99 אחוז הצלחה.
54
לפני להסביר לגויים צריך שהיהודים יעכלו את זה
אריק | 18-04-2024 12:24
זה עלול לקרות שוב...
55
אם ה' לא...
בע"ה | 18-04-2024 16:06
אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר
56
אים ה' לא...
ענר יפת | 18-04-2024 16:08
אים ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר!!