מכללת שאנן חנכה אגף חדש על שם הרב ד"ר שלמה חריר ז"ל - סרוגים

מכללת שאנן חנכה אגף חדש על שם הרב ד"ר שלמה חריר ז"ל

הרב ד"ר שלמה חריר ז"ל היה הרוח החיה מאחורי המכללה הדתית לחינוך "שאנן" בקרית שמואל. לפני שנה נפטר חריר, בעקבות מחלה קשה. היום (א') במלאות 11 חודשיםלפטירתו, הנציחה המכללה את זכרו בקוראה את האגף החדש על שמו "בנין שלמה". צפו בסיקור הטקס ובתמונות מחנוכת הבניין.

author-image
מכללת שאנן חנכה אגף חדש על שם הרב ד"ר שלמה חריר ז"ל
  שלט ההנצחה בכניסה לבניין (אריה יואלי)

במלאות שנה לפטירת הרב ד"ר שלמה חריר, ראש המכללה הדתיתת לחינוך "שאנן" בקרית שמואל, נחנך היום (א') אגף חדש במכללה הנושא את שמו – "בנין שלמה". באגף החדש אולם הרצאות רב תכליתי, וחדרי לימוד, הבנויים ברמת גימור גבוהה.

הטקס נערך בנוכחות הרבנים הראשיים לישראל, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, הרבנים הראשיים לחיפה הרב שאר ישוב כהן והרב דוד שלוש, השר הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, ח"כ זבולון אורלב וראש עיריית חיפה יונה יהב.

את הסרט גזר ראש עיריית חיפה, כשאת הלוט מעל שלט ההנצחה הסירו רעייתו ובתו של חריר. הרבנים הראשיים לחיפה התכבדו בקביעת המזוזות בבניין, יחד עם השר הרשקוביץ וח"כ אורלב.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב אמר בדברי הברכה: העיר התרוקנה מהיידישקייט שלה, ואני מאוד רוצה שהיא תחזור לעיר. אני מאוד מקווה שבוגרי המכללה יישארו בעיר כדי להשפיע בה יהדות. הגיע הזמן שהכיפות הסרוגות יקחו את ההנהגה הרוחנית בארץ.

השר הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, שהינחה את חריר בעבודת הדוקטורט בפקולטה להוראת המתמטיקה בטכניון, דיבר על אישיותו המיוחדת של חריר ששילב בין תורה למדע. עבודתם המשותפת הייתה בהנחיית לימוד המתמטיקה דרך סוגיות בתלמוד.

הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, הזכיר שהפסוק שצריך להיות המוטו של המכללה הוא "אדם לעמ"ל יולד: ללמוד על מנת ללמד." עוד הוסיף הרב בקשר לפרשת השבוע, כי על האדם לא נאמר "כי טוב", כי על האדם לעמול קשה כדי להגיע לשלמות המלאה.

הרב ד"ר שלמה חריר ז"ל, היה מנהל המכללה במשך שש שנים. תחת ניהולו הפכה המכללה למובילה בצפון, כשבצד לימודי הבנות, נפתחים בה גם מסלולי לימוד לבנים, בעיקר לבוגרי ישיבות הסדר. בשנה האחרונות קיבלה המכללה אישור ללימודי תואר שני בהוראת המקרא. ד"ר חריר פעל והשתדל כדי להקים את האגף החדש ולא זכה לראות בחנוכתו.

הנצחה נוספת, חיה יותר, היא נכד שנולד בשבוע שעבר לבתו של חריר, ונושא את השם אביעד שלמה.

הרב ד"ר שלמה חריר ז"ל (יח"צ)

תמונות מטקס חנוכת האגף החדש (אריה יואלי)

הקהל הרב שבא לחלוק כבוד לד"ר חריר

 

ראש עיריית חיפה יונה יהב, גוזר את הסרט, לידו השר דניאל הרשקוביץ, מימינו הרב יעקב קליין רב שכונת קרית חיים, ומנהל המכללה ד"ר יחיאל פריש

הסרת הלוט מעל שלט ההנצחה "בניין שלמה"

רב העיר חיפה, הרב שאר ישוב כהן, קובע מזוזה בכניסה לבניין

רב העיר חיפה, הרב דוד שלוש קובע מזוזה בתוך הבניין

מראה האולם מבפנים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אדם משיכמו ומעלה. יש הרבה מתחת לפני השטח .
ורד | 10-10-2010 21:33
איש בעל מעשה
2
זכרו לעד
מיכל דוידי | 12-10-2010 10:28
יישר כח. גלעד חי לחברי מימי בית הספר היסודי. מיכל(יונאי) דוידי