הרב אבינר זכאי - כך פסק בית הדין הגדול "העלילות נגד הרב אבינר השמצות זדוניות" - סרוגים

הרב אבינר זכאי – כך פסק בית הדין הגדול "העלילות נגד הרב אבינר השמצות זדוניות"

הרב שלמה אבינר זכאי. בית הדין הרבני הגדול בירושלים דחה את ערעור המתלוננת נגד הרב שלמה אבינר וקבע כי מדובר ברדיפה על רקע אישי. בכך מחזק בית הדין הגדול, את קביעת בית הדין האזורי כי אין בסיס עובדתי או הלכתי בטענת המתלוננת וחייב אותה להתנצל בפני הרב. בלעדי: קטעים מפסק הדין המלא.

הרב אבינר זכאי - כך פסק בית הדין הגדול  "העלילות נגד הרב אבינר השמצות זדוניות"
  הרב שלמה אבינר. זכאי

הרב שלמה אבינר עבר תקופה קשה מאוד של השמצות היום בית הדין הרבני הגדול של הרבנות הראשית לישראל, בראשות הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, פסק כי אין כל יסוד להאשמות נגד הרב שלמה אבינר. בכך דחה בית הדין הגדול, את הערעור על החלטת בית הדין האזורי בירושלים וחיזק את פסיקתו.

תחילת הסיפור החלה לפני כשמונה שנים בתחקיר צהוב שערך קלמן ליבסקינד ב"מעריב", בו סיפרו שלוש מתלוננות כי הרב אבינר הטריד אותן מינית. עוד באותו יום של הפרסום, יצאה אחת המרואיינות לתקשורת והודיעה כי תוכן הכתבה אינו משקף את מה שאירע. המתלוננת המרכזית, לה סייע הרב אבינר בהשכנת שלום בית טענה כי הרב אבינר כינה אותה בשמות חיבה וניסה לגעת בה פעם אחת במהלך השיחה כשרכן להביא ספר מספסל הרכב.

הכתבה במוסף "סופשבוע" ובעיקר כותרתה "הרב המטריד" עוררה תגובות נזעמות בציבור הדתי לאומי נגד הכתב ועיתון מעריב. שורה ארוכה של רבנים חתמה על מכתב תמיכה ברב אבינר ורבים יצאו נגד "עיתון האשפתות". בבית אל, יישובו של הרב אבינר, הופסקה מכירת העיתון למשך תקופה ארוכה.

המתלוננת הגישה תלונה במשטרה, שהעבירה את מסקנותיה לפרקליטות וזו סגרה את התיק מחוסר אשמה. לאחר מכן פנתה המתלוננת לבית הדין האזורי בירושלים, שדחה את טענותיה על הסף וקבע כי דבריה אינם נכונים ומהווים עלילה. וכך כתבו: "הגענו למסקנה ברורה שאין ממש בתביעה, והיא בנויה כולה על דמיונות של התובעת. השתכנענו שמדובר בתביעת סרק. בנידון דידן ההר לא הוליד אפילו עכבר".

בית הדין קבע כי כינויי החיבה שאמר הרב אבינר כגון "נסיכה" ו"מלכה" נאמרו במהלך השיחה כדי להראות את יחסו של בעלה כלפיה. גם את התלונה על הנגיעה דחה בית הדין, וקבע כי לפי עדותה, נעשתה זו בטעות וללא כוונה.

המתלוננת הגישה ערעור לבית הדין הרבני הגדול בירושלים, שחיזק את פסיקתו של בית הדין האזורי, ודחה גם הוא את כל טענותיה. בנימוקיו להחלטה כתבו הרבנים כי מדובר ברדיפה אובססיבית של הרב אבינר, בכל דרך אפשרית, בתקשורת, בבית הדין ומחוצה לו.

הנה חלקים מפסיקת בית הדין הגדול:

ומתוך הכרעת הדין:

במשך שמונה השנים בחר הרב אבינר שלא להגיב לטענות נגדו. גם היום, בשיחה עם 'סרוגים' הוא אמר: "אני לא עוסק בזה".

חיים פלק, תושב עפרה המקורב לפרשה פלק, שריכז את כל החומר בעניין בירך על פסיקת בית הדין: "אנו שמחים שאחרי שמונה שנים שהרב בחר שלא להגיב לטענות נגדו ולהתמקד בלימוד התורה יצאה האמת לאור".

ביחסו לכתבה בעיתון "מעריב" אמר פלק: "מדובר בנפילה עיתונאית חמורה, כתב יוצא בכותרת משמיצה בהתבסס על עדיות מפוקפקות." פלק הוסיף: "מתברר שבית הדין בערכאה הגבוהה ביותר שלו אישר כי מדובר בתלונות סרק שאין מאחוריהן דבר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
30 תגובות - 30 דיונים מיין לפי
1
וכשבית הדין הרבני הרשיע את אבינר בהחטאת הרבים בכתמים?
יהודה שלומיוב | 06-10-2010 13:34
אף לא ציוץ מצדכם בכלל ובתקשורת בפרט. להזכירכם, החטאת הרבים בענוש כרת חמורה הרבה יותר מהטרדה מינית מילולית. צביעות בפרסום, אמרנו?
2
נו, עכשיו שמוטי אילון ישתוק ודם קרבנותיו יזל כמיים...
משה | 06-10-2010 14:14
עכשיו יגידו חסידי הרב מוטי אילון שכדאי לו להמשיך לשתוק... יפה הצידקות הזו לכם...יפה מאוד. עולם השקר.הוא כן. אצלנו בבית ממש.
3
למספר 2, המציאות יותר מורכבת מ"לשתוק" או "לא לשתוק"
| 06-10-2010 14:28
זכאותו או חוסר זכאותו של אדם לא תלויה בזה כמו שהיא לא תלויה בדברים טפלים אחרים. בשביל זה יש בתי דין רשמיים שיבררו את הסוגיה (ולא טוקבקיסטים שטחיים).
4
תגובה חריפה מאוד של הרב אלבה לפסק בית הדין
יהודי | 06-10-2010 14:31
ב"ה גילוי דעת בערב יום הכיפורים תשע"א נפל דבר בישראל. שלושה דיינים בבית הדין הרבני הגדול של מדינת ישראל העזו לקבוע "חידושי הלכות" בדיני צניעות שאינם אלא פסקי הלכה רפורמיים לכל דבר. אב בית הדין הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, הרב אברהם שרמן והרב חגי איזירר קבעו שיש היתר לאדם מישראל לומר לאשת איש ביטויי חיבה מובהקים בניגוד גמור להלכות צניעות שנקבעו בשו"ע. הם הביאו ארבע דוגמאות של ביטויים: "אהובתי, נסיכתי, מלכתי" ו"יש לך גוף יפה", אך הם לא הגבילו את אוצר הביטויים לארבעת הדוגמאות שהובאו בפסק הדין. הנימוק שנתן הרב איזירר להחלטתו המעוותת והמרושעת הינו שהדבר מותר לרב בישראל לשם "חיזוק רוחה של האשה" אם היא סובלת מבעיות בחייה המשפחתיים. שני הדיינים האחרים כתבו אף הם דברים ברוח זו. אין כאן פסק דין כלל וכלל אלא איבוד שפיות זמני של הדיינים שהחליטו לזכות אדם שיש לו השקפה רפורמית מובהקת בכל מחיר. אדם זה הורשע בבית הדין הרבני האיזורי בגלל הכשלת הרבים באיסורי תורה חמורים אך אינו מקיים את הפסק וממשיך לזרוע הרס ולעקור הלכות יסודיות בדיני אישות, טהרה ובדיני פוריות. במקום לטפל בפשעיו החמורים מצרפים הדיינים את דעתם לדעתו המופקרת. אוי לו לדור שאלה הם דייניו. אוי לאותה בושה, אוי לאותה כלימה. אבותינו הקדושים שמסרו נפשם על קדושתנו וטהרתנו מתהפכים בקברם אל מול ההידרדרות הזאת. ה"פסק" של הדיינים בטל ומבוטל כעפרא דארעא מפני שהם התבקשו לקבוע עמדה על פי השקפה תורנית ובמקום להתבסס על מקורותינו עזבו באר מים חיים לחצוב בורות נשברים. על החתום עידוא אלבה קרית ארבע היא חברון
5
ל.ח
| 06-10-2010 14:34
אמת מארץ תצמח. בע"ה גם אצל הרב מוטי אלון
6
ציטוט החלק המרכזי בנימוקי הפסק
יהודי | 06-10-2010 14:35
מובא בזה החלק המרכזי ביותר בפסק הדין ש"מזכה" את אבינר מפגיעה בצניעותן של נשים. את הדברים כתב הדיין הרב איזירר (את הנימוקים, שהם העיקר לא מפרסמים באתרים הדתיים מפני שהם אינם נוחים לאבינר):: "גם אם נקבל את טענות התובעים של הדיבורים של אהובתי, נסיכתי, גוף שלך יפה כפי הבנת התובעים אנו חייבים להתייחס אליהם בהקשרם... כל מה שעשה (הרב אבינר) הוא כדי לחזק את רוחה, להוציא אותה מהמשבר, לרומם את רוחה ולהביא אותה למצב של הכרת ערכה וכבודה. אנו רואים שהרב פעל בדרך של חיזוק ופיתוח של הדימוי העצמי של הפונה לעזרה ומשתמש לכך בכל הידע הפסיכולגי והתרבותי שעומד לרשותו גם אם הוא ידע שאינו נחלת הרבנים". אין כל היגיון בדבריו המשונים של הרב איזירר. האם מביאים אשת איש להכרת ערכה וכבודה ע"י התבטאויות שרק מפחיתות את כבודה כבת ישראל כשרה ופוגעות בצניעותה? על איזה ידע תרבותי מדבר הרב איזירר? ידע של נואפים צרפתים?
7
אחת שיודעת
| 06-10-2010 15:23
הרב אבינר הוא צדיק יסוד עולם! מי שמכיר אותו יודע זאת. כמה ענווה בבן אדם אחד... עפר אנחנו לרגליו!
8
משפ' אלבא המסכנה
יוסי, קרית ארבע | 06-10-2010 16:27
תושבי קרית ארבע השפויים ידעו מהרגע הראשון שמדובר בעלילה.
9
דבריו של ע.א מדברים בעד עצמם - עכשיו גם הדיינים פסולים
נחמה | 06-10-2010 16:30
ה' יעזור לו, ואולי הסיוע הנצרך הוא מבעלי מקצוע. וד"ל
10
טעות במספר הדיינים
יהושע | 06-10-2010 16:58
אלבא כתב פה בתגובתו כי: בערב יום הכיפורים תשע"א נפל דבר בישראל. שלושה דיינים בבית הדין הרבני הגדול של מדינת ישראל העזו לקבוע "חידושי הלכות" בדיני צניעות שאינם אלא פסקי הלכה רפורמיים לכל דבר.הוא טועה היות ומדובר ב-6 דיינים כי גם שלושת דייני בית הדין הרבני האיזורי, קבעו את אותה קביעה בדיוק... שורה תחתונה: כולם רפורמים ורק אלבא הינו היהודי האידאלי...
11
האמת יצאה לאור ושהרב אלבא יפסיק לקטרג על עם ישראל
בן בוזי | 06-10-2010 17:00
גם כן איזה פישר שלא שימש תלמידי חכמים מעולם
12
"הרב" אלבה - תקדים משפטי ידוע....
| 06-10-2010 17:13
"קשה כשאול קנאה" מה לעשות, היו כאלו שהפסידו בבית משפט ונרשם על שמם תקדים משפטי ויש כאלו שהצדק היה עימם. של נעלך, ולאור הדברים שכתבת אני בספק אם אכן ניתן לקרוא לך רב. בושה.
13
התגובה של הרב אלבא - עבירה גסה
יהודי מקריית ארבע | 06-10-2010 17:16
התגובה של הרב אלבא היא לא רק עבירה גסה, של ביזוי תלמידי חכמים, מהרב אלבא ועד הדיינים (שלמרבה העניין הם המחמירים ביותר בקרב הדיינים), אלא גם עבירה על החוק. ראוי שמנהלי האתר יידעו - שהעבירה היא לא רק של הרב אלבא אלא גם של מנהלי האתר. על פי חוק אסור לפרסם דברי ביזוי מהסוג הזה הן כלפי שופטים והן כלפי דיינים. אם לא ידוע לכם, אין בחוק משמעות לטענה ש"לא ידענו". במיוחד הדברים מוזרים כאשר האתר עצמו מנחה ש"אין לשלוח תגובות הכוללות... לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע". יש כאן גם זה, גם זה וגם זה. ראוי שתורידו מיד את תגובת הרב אלבא. יהודי קריית ארבע אינם מזדהים איתו.
14
בעקבות תגובה 4אולי הרב ליאור שליטא יבין עם מי יש לו עסק
יעקב | 06-10-2010 17:52
15
אלבא: לא זכה - נעשית לו סם המוות.
חיים | 06-10-2010 18:13
בהתייחס למה שנכתב בתגובה 13 כי "התגובה של הרב אלבא היא לא רק עבירה גסה, של ביזוי תלמידי חכמים, מהרב אלבא ועד הדיינים (שלמרבה העניין הם המחמירים ביותר בקרב הדיינים)", דע לך כי שמעתי מטוען רבני מהימן שבבית הדין הגדול, הזוג אלבא התפרצו על הדיינים וצעקו על הדיינים הגאונים שהם רשעים ואפיקורסים. על אלבא ניתן לומר בוודאות את מה שאומרת הגמרא הידועה: לא זכה - נעשית לו סם המוות.
16
צביעות מגעילה של כל כלי התקשורת
יוזר ניים | 06-10-2010 20:50
אבינר מורשע בעניין חמור (כפי שמפורט ב-aviner.net - שתיקה. דממה. אבינר מזוכה מעניין פעוט - צהלה ורינה. מאז אריק שרון לא היה אתרוג מוגן יותר.
17
אלבה וחבריו. מה יש לכם?
שלומי | 07-10-2010 8:11
אין לכם מה לעשות בחיים חוץ מלרדוף את הרב אבינר? אני מבין ש'רב' נידח וחסר חשיבות כאלבה מצא לו בקעה להתגדר בה. אבל התגובה שפירסם פה מעידה על בעייה נפשית שזקוקה לטיפול.
18
בית הדין אמר את דברו בצורה חד משמעית שלא משתמעת לשני פנ
אהרון | 07-10-2010 9:22
עם כל הכבוד בדין ישבו דיינים אוביקטייבים כלפי הרב אבינר . ולמרות שלי יש ביקורת על חלקם .על הרב מצגר על כניעתו המוחלטת לחרדים .ועל הרב שרמן שניסה ללא סמכות לבטל את גיורי הרב דרוקמן . (ודומני שננזף על ידי הרב עאמר) אין כל סיבה לחשוד בהם הם ישבו באופן אוביקטיבי והוציאו פסק חד משמעי. על הרב אבינר אני גם חושב אחרת בטח בכל הקשור לחשיבה המתונה שלו בעת גזירות וגירושים שמבצעים פוליטיקאים מושחתים. אולם אעפ"כ מדובר באדם ענק שבענקים ובעל ענווה ענקית . למרות ביקורתי מצער אותי לראות מאד אנשים שלקחו את הביקורת הזו הלאה ופשוט החליטו "להרשיע את הרב בכל מחיר " עושה לי רושם שזה בדיוק מה שעושה הרב אלבה שהרי הוא לא חקר ולא דרש היטב לפי כללי התורה .אנשים מסמנים מטרה מהתחלה . הלוואי שאותה חקירה ודרישה היטב תתקיים גם ברב מוטי אלון (מזל טוב) זה בלתי נתפס ובלתי נסבל שאנשים מטעם עצמם יעשו דין ברב ועוד בהצדקות שהם לא עונשים כי הם לא בית דין (תחפשו בערוץ 10 את הסרט על פורום "תקנה" ) גם בכבוד הרב אבינר ראינו איזו שפלות יש לאנשים ואיזה האשמות יכולים לטפול לבן אדם בגלל אינטרסים כאלה ואחרים . כולל של מי שמכונים "רבנים " מי ערב לנו שלרב מוטי אלון לא עושים אותו דבר ????? שני הערות לסיום 1. למה לקח לדיינים 8 שנים עד מתן פס"ד ? 2. ערוץ 7 בכל הסיפור ? איך יכול להיות כי באתר זה הסיפור מקבל כותרת ראשית (במידה רבה מאד של צדק ) מקבל כותרת מרכזית גם בישראל היום . לעומת זאת בערוץ 7 זה מוחבא מאד וצרך לפתוח ארכיון כבר לאחר כמה שעות. אני מאד מקווה שזה רק טעות בשיקול דעת ולא מרמז למשהו מכוון יותר.
19
כי ערוץ 7 הוא של הרב מלמד
י | 07-10-2010 12:22
שהוא מהמפלגה האופוזציונית של הרב אבינר
20
תגובה מפורטת של המערערים
יהודים89 | 07-10-2010 13:30
הנושא המרכזי העומד על הפרק הוא פסיקות מסויימות של הרב אבינר בענייני צניעות. בדיני טהרה ואישות בית הדין האיזורי כבר פסק בג' תמוז תשס"ט שהרב אבינר מכשיל את הרבים מידי יום ביומו באיסורי תורה חמורים, ונאסר עליו להורות בכל ענייני נשים לאלתר. בענין הפסק האחרון, פורסם שביה"ד הגדול תמך בגרסת הרב אבינר שהסביר שרק אמר למתלוננת ש"בעיני בעלה היא נסיכה, מלכה ובעלת גוף יפה". להלן כמה עובדות: המערערת טענה שהרב אבינר אמר לה "אהובתי, נסיכתי" וביטויי חיבה נוספים. בתגובות מוקלטות למעריב שהוגשו לבית הדין בח' אייר תשס"ה נשאל הרב אבינר על ידי קלמן ליבסקינד וע"י המערערת על פסקיו. נביא חלק מהדברים. קלמן: "כשאומרים למישהי נסיכתי אין בזה חיבה?" הרב אבינר: "צריך לראות הכל בהקשר". קלמן: "מה קורה כשאומרים לאשה... את יקרה לי, את חשובה לי, אני מחבב אותך?" הרב אבינר: "אתה לא יכול לנתק את זה מההקשר". המערערת: "להגדיר את זה, אז הרב אמר שכל הדברים של קרבה שהזכרתי, "נשיקה על מצחך", "נסיכתי", יש לי הרבה ביטויים כאלה... הרב קירב אותי בשביל להקל עלי, זה מה שהרב אומר?" הרב אבינר: "בודאי". בתגובה לבית הדין מיום א' אלול תשס"ח עמוד 24 כותב בא כוחו של הרב אבינר: "מה שהמשיב (הרב אבינר) אמר ממש הוא כי ביטויים שהשמיע כלפי המערערת נאמרו בכדי לרומם את רוחה (ראה תשובתו למערערת בעמ' 8 לנספח כ' ותשובתו לליבסקינד בעמ' 9 להנ"ל) וכי מותר לומר נשיקה על מצחך לאחר תחית המתים"... במענה לשאלה האם זה מותר והשאלה היא האם עידוד מסוג זה מותר, שאלה עליה השיב המשיב בחיוב". אם כן הוא התיר אמירת ביטויי חיבה מצידו כלפי האשה, ולא אמר לאשה שבעיני בעלה היא נסיכה אלא בעיניו - בניגוד למה שפורסם. וכך כותב הרב איזרר בפסק הדין (עמוד 6): "גם אם נקבל את טענות התובעים על הדיבורים של "אהובתי, נסיכתי, גוף שלך יפה"... אנו חייבים להתייחס אליהם בהקשרם. כל מה שעשה הוא כדי לחזק את רוחה". דברים דומים כותב הרב מצגר בעמוד 13, והוא אף מוסיף "שהדבר נעשה באופן קפדני לפי כללי ההלכה". אם כן בית הדין הגדול לא טוען כלל שהדברים שהזכרנו לא נאמרו וממילא אי אפשר לטעון שיש כאן עלילה. הרב שרמן עירפל את דבריו וכתב (בעמוד 2) שביה"ד (האיזורי) בנימוקיו הגיע למסקנה שיש לקבל את גרסתו ופרשנותו והכחשותיו של המשיב והוסיף "נראה לי דצדק ביה"ד האיזורי", אך ביה"ד האיזורי כתב רק על כך שכוונותיו של הרב אבינר היו חיוביות ולא כתב בשום מקום שהרב אבינר לא אמר את הביטויים שבהם הוא הואשם. הרב שרמן כותב אף הוא (בעמוד 5) ש"אין לראות בל אותם מעשים ודיבורים כל עבירות בדיני צניעות ופגיעה בצניעותה של המערערת". הכאב הגדול הוא על כך שיש כאן זיוף של ההלכה בהתאם לקלקולים של אדם פסול שכבר הורשע כמכשיל הרבים. לצערנו הדיינים גם מתעלמים מתלונות רבות מאוד שהגשנו נגדו על מעשי הונאה, שקרים רבים בפני בית הדין, סתירות מהותיות בגרסאותיו, התבטאויות חולניות שאי אפשר לחזור עליהן מחמת גסותן. לא כתוב כלל שתלונות אלה הוגשו! לסיכומם של דברים: מי שטוען טענות על פי ההלכה נענש בחומרה ומי שמעוות את ההלכה ומכשיל את הרבים "ראוי" להתנצלות ופיצוי כספי גבוה. האם יש עיוות הדין חמור מזה?
21
ל 20 אתה מערבב מין שבאינו מינו
| 07-10-2010 21:44
אני לא יודע מאיפה אתה ממציא את הפס"ד שלך מיום ג' בתמוז התשס"ט . אך גם אם נניח שיש פס"ד כזה מה הקשר בין העניין ההוא לעניין הזה ? ובכלל מותר לרב רבינר לחשוב אחרת הוא גם פוסק גם הוא בדעת מיעוט . קיצורו של דבר אין קשר .הרב אבינר עמד לדין מול טענות אותה האשה בית הדין קיבל את דבריו באופן גורף ומוחלט . המסקנות שלך דומות להרבה מאד אנשים בדיוק כפי שנאמר בפסד שהשנאה לרב אבינר ולדרכו מעבירה אתכם על דעתכם. האמן לי אני מבין מאיפה זה בא לכם .איך אני מבין ? פשוט אני חושב כמותכם כי לא תצריך להיות כ"כ מתון עם הממשלה הצבא וכיוצ"ב . אך בניגוד אליכם אני מעריך מאד את הרב אבינר כי אני יודע שזו דעתו האמיתית . וגם אם הוא טועה הוא נשאר נאמן לדרכו שזה דבר ענק. צריך לכבד זאת אפשר וצריך לענ"ד לחלוק על דעה זו של הרב .אבל בכבוד בענווה ולא להזיז אותו מהדרך בכל מחיר ובשנאה שאין דומה לה (טוב אולי שנאתה של שילת לרב מוטי אלון ?) ישר כוחו של הרב שלמה אבינר ושירבו כמותו בישראל.
22
הפסק לטובת הרב אבינר פוגע בנשים
יוםטוב | 08-10-2010 5:54
כדאי לשים לב יותר לנקודה מאוד מאוד חשובה בפסק בעניין אבינר. הרב שרמן מסתפק בהתייחסות למקרה הספציפי של אבינר אבל הרב איזירר והרב מצגר קובעים קביעות עקרוניות ומגדירים את הגבולות של רב כמטפל. הקביעות של שניהם אבסורדיות ומסוכנות לנשים. במקום לגדור פרצות ולתת הגדרות ברורות שיקבעו מה הן הגבולות של רב, הם משאירים את הנושא הזה פרוץ כאשר הרב מוגדר כמטפל שיכול לפעול כפי הבנתו ולהיכנס לתחום הפסיכולוגי. הרב איזירר בעמוד 7 בסוף הקטע השני קובע שזה תפקידו של הרב "עד שימצאו או יתחנכו מטפלים או מטפלות מתאימים". מלבד המגבלה של של התייעצות עם "גדולי וחכמי התורה" הוא אינו מציב מגבלות נוספות. הכל נתון לשיקול דעתו של הרב שאין עליו פיקוח. ומוסיף הרב מצגר וכותב בעמוד 13 "תפקיד לא מוגדר זה של הרב הוא ביסודו עניין חיובי, אך בצידו סכנות לא קטנות. תנאי הכרחי לקיומו של סוג פעילות זו של הרב הוא שמירת ההלכה באופן מופגן וניכר. ובאותו עמוד הוא כותב קודם לכן על כך שיצירת קשר של מטפל-מטופל בין הרב לנשים הפונות אליו אין בו פסול והדבר עשוי להביא תועלת למטופל כל עוד הדבר נעשה לפי כללי ההלכה ובתנאי שהרב אכן בקי במתן יעוץ בתחום זה כדבעי. הרב מצגר מאשר בצורה ברורה לגמרי שהביטוי "נסיכתי" הושמע והרב איזירר אינו דוחה את הטענה שהיו דיבורים של "אהובתי, נסיכתי, גוף שלך יפה". שניהם קובעים שהשמעת הביטויים האלה ע"י רב במסגרת של טיפול הינה לגיטימית לגמרי והם מגדירים זאת כ"סיוע לאשה". הם לא שוללים ביטויים דומים נוספים שבהם יכול כל רב להשתמש כלפי אשה על פי דמיונו ונטיותיו.
23
לכבוד מר עידו אלבה
אלון | 12-10-2010 18:24
24
עידו אלבה
אלון | 12-10-2010 18:36
קשה לי לכתוב על יהודי דברים קשים על כן אשתדל לעדן אותם מר עידו היקר אתה בחרת לעצמך למסור את הנפש בעולם הזה על הכפשת תלמיד חכם אם זה בעניין האישה הזו ואם זה בעניין פסקי הרב אבינר בדיני כתמים ומראות שמעניין כי גם בית הדין האזורי וגם בית הדין הגדול דחה את התביעה של אותה האישה המעלילה וגם בעניין המראות כתב הרב הגאון הרב שיינפלד דברים קשים מאוד התביעה שלכם אז מה נגיד חבל שבמקום להתעסק בלעשות טוב בעולם אתה מתעסק בלהכפיש תלמידי חכמים עצומים שאנו עפר לרגליהם (גם אתה ) כואב לי על יהודי שיודע בכל מאודו שהוא טועה ומשקר לעצמו בכדי להעליל עלילות ולזכות באהדת הציבור אבל הוכח מעל לכל ספק כי הציבור יודע באמת בסיפור הזה מי צדיק ומי רשע.......... (וכל רשע לגהינום) שלך תמיד אלון
25
תפסיקו לדבר על רבנים!
רועי | 19-10-2010 22:25
תלמדו קצת מוסר מהרב אבינר ותפסיקו לדבר לא על הרב אבינר ולא על אף אחד כמו ששפכו את דמו והוא שתק אז גם עכשיו אנחנו יכולים לשתוק.
26
לעידו אלבה
אחד העם | 20-10-2010 22:28
אם אתה מזלזל כל כך בבית הדין הרבני העליון, מדוע פנית אליהם בכלל?
27
אז מה יהיה עכשיו
טיל אוילנשפיגל | 27-10-2010 12:01
שנים היה אויבו שנואו ונרדפו של. מה נשאר ממנו עכשיו? אפס מאופס.
28
"הערכאה הכי גבוהה" שבראשה עומד אדם ללא כושר דיינות.
יזהר | 14-11-2010 19:44
אי לך ארץ.
29
תגובה ליזהר
עמנואל | 06-12-2010 12:03
יזהר ידידי. מדוע אתה כותב שבראש הערכאה של ביה"ד הגדול עומד אדם ללא כושר, הרי מי שנחשב נשיא ביה"ד הגדול הוא לא אחר מאשר הגאון רבי שלמה עמאר שליט"א, שנבחן לדיינות ואחרי ערעור ובקשות ופרוטקציות אישרו לו "עבר" על הבחינות והוא קיבל כושר, אז מדוע אתה כותב שאין לו כושר?
30
אתה צודק עמנואל!
יזהר | 31-12-2010 8:53
שכחתי שהרב עמאר קבל כושר. סליחה. אבל אתה צודק שהוא קבל אותו רק בזכות הפרוטקציות שהפעיל. אבל מה זה משנה. העיקר שיש לו תרבוש ושמלה, וגם עינים של עגל.