האם אהוד ברק בונה את מטכ"ל ההתנתקות הבאה? - סרוגים

האם אהוד ברק בונה את מטכ"ל ההתנתקות הבאה?

מינויו של יאיר נווה לתפקיד סגן הרמטכ"ל מצטרף למינויים של עוד שני בוגרי ההתנתקות. הרמטכ"ל הבא היה חבר ב"פורום החווה" של שרון, וראש אמ"ן הבא היה מפקד אוגדת עזה בזמן הגירוש מגוש קטיף. האם קידומם של שלישייה זו מכינה את הקרקע בצה"ל לנסיגה נוספת?

האם אהוד ברק בונה את מטכ"ל ההתנתקות הבאה?
  אלוף יאיר נווה (פלאש90)

אתמול (ב') התבשרנו כי אלוף במילואים יאיר נווה יחזור לשירות וימונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל. נווה שבתפקידו האחרון שימש כמפקד פיקוד המרכז, היה אחראי גם על יישום פינוי תוכנית ההתנתקות בצפון השומרון, וגם על "אירועי עמונה".

נווה, בן 53, בוגר ישיבת "נתיב מאיר" חובש כיפה סרוגה הפך לאישיות לא אהודה במחנה הדתי. בעקבות ההתנתקות ו"עמונה" החלו להפגין משמרות מחאה בקביעות מול ביתו. חתימתו על צווי הרחקה מיהודה ושומרון למספר פעילי ימין העלו את סף המתיחות עד שהשב"כ הצמיד לו הבטחה. על אותה תקופה התבטא נווה "לג'נין אני נכנס בטנק פתוח ולבית הכנסת אני צריך להגיע עם מאבטח".

למינוי של נווה מצטרפים מינויים נוספים של בוגרי ההתנתקות: הרמטכ"ל הבא, אלוף יואב גלנט, היה בזמן ההתנתקות יועצו הצבאי של ראש הממשלה אריאל שרון. בתפקידו זה היה חבר גלנט ב"פורום החווה" קבוצת היועצים המצומצמת של שרון שבעצם ניהלה את המדינה.

מינוי נוסף שהתקבל לאחרונה הוא קידומו של תא"ל אביב כוכבי לדרגת אלוף ומינוי לתפקיד ראש אמ"ן. כוכבי היה בזמן ההתנתקות מפקד אוגדת עזה. גם במשטרת ישראל החליטו לקדם את תנ"צ ניסו שחם הקצין המקלל מ"כפר מימון" לתפקיד ניצב אמנם בתפקיד זניח יחסית.

גם כוכבי וגם גלנט היו המפקדים האחראים בשטח, בזמן חטיפת החייל גלעד שליט. כוכבי בתור מפקד האוגדה וגלנט בתפקיד אלוף פיקוד הדרום. פאשלה זו לא העיבה על קידומם לתפקידים הבכירים ביותר בצה"ל.

שלישיה זו שכבר ביצעה בלא התנגדות את ההתנתקות מגוש קטיף וצפון השומרון, מקבלת בעוד שלושה חודשים את הפיקוד על הצבא. האם יש במינויים אלו איתות של שר הבטחון לצמרת צה"ל כי אנו בדרך להתנתקות נוספת? האם אהוד ברק שמקדם את בוגרי ההתנתקות, לא מכין את השטח בצה"ל לתוכנית נסיגה נוספת? הלוואי שנתבדה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ברק-מכין את ראשי הצבא להפיכה צבאית והשתלטות על השלטון !
גימי-יהודי מיהודה | 05-10-2010 16:15
2
יאללה מתנחבלים, להתחיל לארוז. החגיגה נגמרה, אתם חוזרים
קוזו | 06-10-2010 2:27
הביתה.