תגידו, השתגענו? | תגובה לסערת יאיר שרקי - סרוגים

תגידו, השתגענו? | תגובה לסערת יאיר שרקי

אין כאן חגיגה. יש מולנו טרגדיה עמוקה. מציאות ספוגת כאב ואובדן. הבחירה הינה ברירת מחדל נוראית גם בעולם ללא תורה, אז רבש"ע, ולשמחה מה זו עושה?

הרב שמעון בן שעיה
תגידו, השתגענו? | תגובה לסערת יאיר שרקי

בימים האחרונים פרשייה חדשה מבית היוצר של הציונות הדתית מעוררת סערה רבתי, ובניסוח מוזר של אחת הכותבות הנה לפנינו 'מפגן מאחד' של קצוות בחברה, איש תקשורת דתי מוערך חשף קבל עם ועדה את נטייתו המינית.

עוד באותו נושא

שתי המילים הכי חשובות בפוסט של יאיר שרקי


127

גילוי נאות, התלבטתי רבות אם להתייחס למהומה זאת, הרי מה שאכתוב ישמע פחות מלבב ופופולרי בשיח המצוי, אך היות ואחד מגדולי תלמידי החכמים עודדני להשמיע קול ברור וצלול, נעניתי.

איני מכיר את הכותב מקרוב, אך מתוך הדברים שכתב עולה שהוא התייסר לא מעט שנים סביב זהותו המינית וניכר שהוא ניסה ורצה אחרת, ועל נטייתו בוודאי שלא ניתן לשפוט או לבקר אותו ואין לנו אלא להתפלל עבורו ועבורנו: 'ורחמיו על כל מעשיו', אך כמובן לא נוכל להסכים עם בחירות הנוגדות את ההלכה המסורה לנו, ו'זאת התורה לא תהא מוחלפת' כפי שכתב רבנו הרמב"ם.

כמי שמלווה שנים רבות מאותגרי זהות מינית אני יודע ומכיר מקרוב את הקושי, הכאב והסבל העוברים עליהם, איש לא היה חפץ להיות במקומם. ולכן דבריי להלן אינם נסובים על האיש, הוא לא העניין אלא הוא תוצר של סיפור יותר רחב ומורכב בו אנו נמצאים בשנים האחרונות.

עוד באותו נושא

הווידוי של יאיר שרקי | הרב יוני לביא בשו"ת


78

כאבי על הרוח הרעה והכאוס בו נתונה החברה ובכללה הדתית בשנים האחרונות. אין ספק שדבריו של הנ"ל נכתבו מתוך תסכול, כאב ובעיקר אובדן הרצון להיות במציאות זוגית טבעית ונורמלית. כפי שציינתי פגשתי ופוגש לא מעט ממאותגרי הזהות המינית, ומתוכם גם כאלו שבסוף הקושי הכריע ובחרו להיכנס לקשר תוך מגדרי אך כולם, וממש כולם, לו הבחירה היתה פשוטה ונתונה בידיהם בקלות לא היו מהססים לבנות מערכת יחסים עם בן המין השני, אצל כולם הבחירה היא טראומה וכאב עמוק.

והנה קם בחור ומתאר את כאבו, תסכולו ואובדנו. על אף שניתן לחלוק על עצם הפרסום והשלכותיו החברתיות (ולא לכך אני נדרש בשורות אלו), הוא מספר לכולם על חלום, שאיפה, התמודדות, כאב ורצון לזוגיות למשפחה נורמלית שנגוז, וללא ספק גלום כאן שבר אישי ומשפחתי על החלום והנורמליות שכבר אולי לא יתממשו בחייו, ובמקום לכאוב את כאבו ואובדנו כולם צוהלים ושולחים לבבות, האם השתגענו?

לא נוכל לברוח מהשכל הישר, האמת צריכה להיאמר: אין כאן חגיגה. יש מולנו טרגדיה עמוקה. מציאות ספוגת כאב ואובדן. הבחירה הינה ברירת מחדל נוראית גם בעולם ללא תורה, אז רבש"ע, ולשמחה מה זו עושה? מה גורם לחברה שהערכים הבסיסיים ביותר נשחקים אצלה ומגיעה לטירוף מערכות ולאובדן דרך מעין זה, לאיבוד השכל הישר ולהקרבת ערכי החיים המהותיים שהם ליבת קיומה תמורת הלכי רוח פוסטמודרניים, קיקיוניים, הדוניסטיים, נטולי זהות ושורשים? היכן קורטוב האחריות לדורות הבאים?

ולתוך החגיגה הסוריאליסטית הזאת הצטרפו אף אנשי חינוך דתיים ולדאבוננו אף רבנים, ואחד המגיבים לדברי הנ"ל הפליא לציין ברדידות אופיינית כי החשיפה הינה קידוש ה'. אני תמהה האם הדיבר הי"א בעשרת הדברות 'והכלת את רעך' גובר על הכל ומקריב הכל על מזבח הנאורות והאמפטיה הרדודה?

עוד באותו נושא

הרב אברהם סתיו: 5 הערות על הווידוי של יאיר שרקי


104

לצערנו יש כאן הפיכה תרבותית המרוקנת מהאדם את היכולת להתמודד לבחור ולגלות חוסן בעצמו, ומסלילה אותו לדרך ללא מוצא, כל כאב וקושי מעוגן באידאליזציה של חולשה, ועכשיו חגיגה. כדברי הביקורת החריפים של הפסיכואנליטיקאי אוטו ראנק על שיטת רבו (לשעבר) פרויד על הדחפים הבלתי נשלטים מהלא מודע "התיאוריה של פרויד הפכה אותו לגורם החזק ביותר בחיי הנפש. מדובר בצורך מוסרי למצוא תחליף מקובל למושג האלוהים, המשחרר את הפרט מכל אחריות".

כדי להבין את טיבו של השבר החברתי הפוקד אותנו, נעיין קמעא בדברי מרן הרב קוק זצ"ל העורך הבחנה בין תפיסת החיים הישראלית הנגזרת מהדרכתה של תורה, לבין גישת החיים של דרכי האמורי, שביטאו בליל של תרבויות העמים שחיו לצד עם ישראל: "יסוד דרך ד' הסלולה בישראל היא מילוי החובה", לחיי האדם יש יעוד ומגמה אלוקית ברורה במציאות, שעליו להשלימו ורק במילוי חובתו ימצא האדם את ערכו האמיתי ויחוש סיפוק מחייו, מאידך "דרכי האמורי נוסדו על ההנחה המגושמה שהחיים הם מילוי חפץ, לא מילוי חובה", תנועת הנפש של דרכי האמורי מונעת ממילוי גירויי החיים האגואיסטי, הממוקד בחוויית הפרט שאינה קבועה מכיוון ש"את החפצים אפשר להחליף ע"פ השפעת חפץ יותר מלבב", החברה נשטפת ע"י גירויים בלתי פוסקים ומשתנים חליפות ומטלטלים אותה מגל עכור למשנהו.

בהמשך מסביר הרב שאף חיי המשפחה, שהינם פונקציה של צו אלוקי ומילוי של יעוד כאחריות לדורות למבנה חברתי בריא בו כל אחד ממלא את תפקידו וייעודו כזכר או נקבה, הם ורק הם הערובה לשלמות ותקינות החברה, בשונה מנורמה חברתית כמו זו הנהוגה כיום, בה אזרחי החברה נתונים לאקספרימנטים ע"י חסרי אחריות ודעת המחוללים הרס בתרבות האנושית שסופם מי ישורנו.

הרב קוק, הקדים את זמנו בכמה דורות, והצליח להאיר לנו את חשכת העידן הפרוגרסיבי ותהפוכותיו בהגדירו לנו, כי כאשר נקודת המוצא לערכי החיים נובעת ממקום אגוצנטרי פרטי ורדוד, המגייסת את הקדמה עבור מילוי התשוקות האנושיות הנמוכות אז האנושות נמצאת במסלול השמדה עצמית תהליכית ואין גורם שיעצור את הסחף לתהום מוסרית. מאידך כאשר במרכז החיים עומדת שאיפה כללית הרואה את עצמה כמחויבת לתיקון עולם ואחראית לשכלולו, העולם מתקדם לחוסנו וייעודו.

לתרבות ההכלה המקדשת את חוויית הפרט והתפיסה הקיומית הרווחת כיום אף במחיר רמיסת כל ערך, יש שורשים היסטוריים רבים. חלק מהם נובע מהלכי המחשבה שהשתרשו בבתי החינוך שלנו, לדוגמא, לאורך דורות רבים יהודי שניגש לעסוק בתורה התאמץ להבין פשרה של סוגיה והלכה על מנת להבין מה רבש"ע מבקש ממנו, אך כיום במקומות לא מעטים היחס התהפך, השיח הקיומי יצר גישה פסיכולוגיסטית המחפשת בלימוד איך אני מוצא את עצמי ואת רגשותיי ותשוקותיי ומעגנן בתוך מקורותיה של תורה. כלומר 'האני' במרכז והתורה אמורה לשרת את נטיותיי גם אם רדודות הן, אז מה הפלא כשאדם חושף את חולשתו, כאבו ותסכולו, ובמקום לחוש זעזוע מוסרי וצער, מתמלאים שמחה, כי בעצם המוסר משרת את הפרט וכשהראשון מתנגד לחוויית האדם, המוסר נדחה מפניו.

בכוונת מכוון לא נגעתי בפולמוס הטיפולי לבעלי נטיות הפוכות, להבנתי, שיח ובירור מקצועי ומטיב בסוגיית הזהות המינית צריך להיות דיסקרטי, פרסונאלי ורחוק מאור הזרקורים, מקומו בקליניקה בקשב עמוק רציני מכבד ונטול אג'נדות. הדיון הציבורי והוולגרי במיניות האדם מזהם את השיח ומשרת בעלי אג'נדות פרוגרסיביות שמטרתן 'עולם ישן עדי היסוד נחריבה', גישות שהתייאשו מהאמון בטוב ובנורמלי שבאדם, ושועטות בדיקטטורה אלימה לבל יושמע קול אחר שאינו מיישר קו עם משנתן.

ברור לכל בר דעת כי לא את טובת מאותגרי הזהות המינית הם רוחשים, מבחינתם הם פונקציה ניסויית המוקרבת בשם הנאורות המדומה. סוף דבר, הסיטואציה דנן, מבטאת השתקפות עגומה של נורמה ושיח חברתי אמוציונלי ילדותי וחסר אחריות שאינו מסוגל להעפיל מעבר לכאן ועכשיו. אם חפצי חיי אמת אנו לעצמנו ולדורות הבאים, עלינו לזקק את תפיסות חיינו ולטהרן מהשטף המערבי שכמעט ולא הותיר קורטוב של שיקול דעת צלול ובריא בחברה, וללא ספק בירור תרבותי מטלטל ורחב היקף שהאנושות עוברת בדרכה לעולם מתוקן יותר, בע"ה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
324 תגובות - 204 דיונים מיין לפי
1
אלה שבאים לרחם...
אור | 19-02-2023 10:02
אלה שבאים לרחם עליו. כאילו רבנים כאילו יודעי עצה עם סכלות . הכל טמטום . גם לגנב צריך להקל. גם וגם.. די.
הבן שלי יצא מהארון ואלץ אותי להבין
חיים | 20-02-2023 23:23
לפני שנתיים סיפר לנו בסוכה שהוא הומו. הצטרפנו לתהילה ברעננה (הקבוצה הדתית) והתחלנו ללמוד את הנושא. לפני שסיפר לנו בטח הייתי אוטומטית מגיב כמו רבים פה. אבל למדתי והכרתי הורים מדהימים שעברו ממש טרגדיה ובכו שנים כאילו חרב עליהם עולמם, אבל לאט לאט השמש יצאה בין העננים. כשחוקרים ולומדים ופוגשים אנשים שכבר התמודדו מגלים שיש גם דרך תורנית לחשוב אחרת. כאן אומר מה אמונתי (לא מייצג אף אחד חוץ מעצמי - ומותר לחלוק עליי): התורה שלנו (לאיש אין בעלות עליה) היא לא קראית! התורה בכתב היא בסיס והשלד, והתורה שבעפ היא הבשר, כלי הדם, העור והנשמה. השלד פנימי ונשאר כמות שהוא גם אחר המוות, ואילו הבשר והנשמה חשופים לסביבה וחולפים לאחר המוות. הנמשל: התורה שבעפ היא דינמית ומותאמת לכל דור (דור זה תקופת החיים). הרבנים של כל דור מצווים לפרש את התורה שתתאים לדור הנוכחי (כלומר לסביבה). דוגמאות: 1) ריבית מיהודי אסורה מהתורה אבל רבנים הבינו שבדורנו כדי שאנשים יוכלו להקים עסקים ולהתפרנס הם זקוקים להלוואה עם ריבית - ומכאן היתר עיסקה 2) שבת: חשמל שיהודים עובדים בשבת ליצרו. עירוב תבשילים.. ועוד רבים. גם יש דברים בתורה שלא שייכים להיום: כמו עבדים ואשת יפת תואר... שלא מתאימים לדורנו (מקווה כך). אז בנושא להטבים היום אני יודע שיש מלא סוגים ונטיות, וזו סקלה דינמית. אילו הייתי רב (ואינני) הייתי מפרש זאת כך: מי שנטיתו ברורה לבני מינו ואין לו כלל משיכה לבני הזוג האחר - אין לו ממש בחירה! ואיסורים של התורה הם בבסיסם מניחים שאדם יש לו בחירה. לבחור לחיות לבד ולחנוק את המשיכה שלך זה מוות ולא חיים - ולכן לא על כך אסרה התורה שבכתב. התורה אסרה למי שיש לו בחירה: או שנמשך למין השני אבל רוצה לנסות, או שיש לו משיכה לשני המינים. רק על זה אסרה תורה. ובא לציון גואל
למה אתה חושב שאתה צריך להגיב על כל דבר
ציוני דתי | 19-02-2023 11:43
מי מינה אותך מי רוצה לשמוע את ההגיגים שלך נמאס שכל חרדלי מנהל את חיינו פנאנטים נמאסתם אתם לא תורה ולא דרך ארץ אתם פשוט כת הזויה שלוקחת בשבי את עם ישראל
רק הקב"ה יצילנו מהחרד"לים הטפשים והרשעים.
שומרת נגיעה | 19-02-2023 11:01
אמן.
2
אכן השתגענו כראיית...
נחמיה | 19-02-2023 10:07
אכן השתגענו כראיית דכות חשוכות הזויות ומנותקות מהמציאות כמו שלך כדעה תורנית כביכול. ובמקום שיש חילול ה' לא חולקים כבוד
גזגז, נחמיה
שי | 20-02-2023 20:16
הרב ביטא את דעת התורה. לא מתאים לך? לך חפש.
חילול השם...
לשם | 19-02-2023 10:38
חילול השם הוא שלך בפגיעה בכבוד הרב ואני מוחה!!
3
סוף סוף תגובה...
שלא נדע ה ירחם | 19-02-2023 10:11
סוף סוף תגובה אמיתית בלי להתיייפייף . נשמנ אבודה ומסכנה רק להתפלל עליו
תגובה פסיכית...
דן | 19-02-2023 11:41
תגובה פסיכית ללא מנת משכל בסיסית.
טיפש אז...
שפוי | 19-02-2023 11:34
טיפש אז תגיד גם על מחבל אותו דבר
השם לא...
דוד | 19-02-2023 10:27
השם לא ירחם כי אלוהים ברא את האדם בצלמו ובדמותו. כן, אלוהים ברא גם לבקנים ושחורים (תלמד מסכת ברכות, ברוך משנה הבריות). לא כל מה שנראה לך אחר אומר שאלוהים לא ברא
4
ה״שטף המערבי״ אינו...
גרגר אבק אל מול הנשגב | 19-02-2023 10:14
ה״שטף המערבי״ אינו מושלם, אבל הביא איתו הרבה חשיבה רציונלית וענווה בפני המציאות הנגלית לעינינו, רובד חשיבתי אשר להוותנו, כבוד הרב, אתה לוקה בו מאד. הנטיות הלהט״ביות מצויות בקרבנו אלפי שנים, ואין בכוחו של איסור מהתורה, חשוב ככל שיהיה, לשנות זאת. כולנו זקוקים למעט יותר ענווה.
לרבנים יש "בעיה לכל פתרון"
מה לא ידעת | 19-02-2023 14:30
ענווה ורבנות זה כמו ...
5
תגובה
י.ר | 19-02-2023 10:25
יישר כח על האומץ להשמיע קול שפוי אמיתי ונוקב של דעת תורה ללא חת .וזאת התורה לא תהיה מוחלפת חזק ואמץ ו ירבו כמו
6
עצוב, זאת המציאות...
שרון | 19-02-2023 10:29
עצוב, זאת המציאות שלרגליה ייתחנכו נכדותי .
7
שרקי ממזמן לא במגזר בהשקפה שלו
גדליה | 19-02-2023 10:30
לפני מספר שנים שרקי היה שותף לקנוניה נגד רבנים שמוצאים כל מיני משפטים מתוך הקלטות של שיעורים, ומשמעים את זה בתקשורות בצורה שממש מוציאה את המשפטים מהקשרם וכך משחרים את הרבנים. מישהו סיפר לי שהוא שאל אותו למה הוא עושה את זה והתשובה ששרקי ענה לו, היה ברור ממנה שהיהדות היא לא הדת שלו אלא הוא שייך לדת פאנטית קיצונית שנקראת חופש העיתונות ככה שעכשיו כשהוא יוצא בהצהרות מבחינתי זה בדיוק כמו מישהו לא חובש כיפה שיוצא בהצהרות כאלה, וזה ממש לא מרגש אותי.
גדליה הקטן
חיים | 20-02-2023 23:26
יהי רצון והבן שלו יצא מהארון - אז נשמע מנגינות חדשות
8
סוף סוף מאמר...
גבריאל | 19-02-2023 10:35
סוף סוף מאמר נורמלי על מציאות לא נורמלית שכל כולה הנדסת תודעה . אנו מודים לך, כבוד הרב!
9
פתאום כולם חולים פתאום כולם לא בסדר
גיא | 19-02-2023 10:40
עובדי אלילים מי אתם שתבקרו או תסקרו את בחירתו ותשפטו אותו מי שמכם??
הוא בעצמו!...
הייי | 19-02-2023 14:51
הוא בעצמו! אם הוא כבר שיתף אז מותר לכל אחד להביע את עמדתו וזה לא נתון רק לנאורים כמוך שכמובן לא עוובדי אלילים
10
סוף סוף קולה...
בת ציון | 19-02-2023 10:41
סוף סוף קולה של תורה באופן בהיר ומכבד. תודה עמוקה לרב בן שעיה
11
יאיר בחור טוב...
י.א | 19-02-2023 10:41
יאיר בחור טוב מסכן זה לא פשוט בכלל אף אחד מאיתנו לא היה רוצה להיות במקומו. נאחל לו שהשם ירחם עליו ויצליח במהרה להמיר נטייתו ולהקים בית נאמן וכשר בישראל
אם...
לכו תטפלו בכל מה שקורה בחדרי בחורי הישיבות בלילה . חגיגות סדום ועמורה . מנסיון אישי . כנ"ל בבתי המרחץ והמקוואות שבתחומי הציבור הדתי . תפתחו את העיניים , יש חכם לפחות 10 אחוזים הומואים כמו בין כל בני האדם בעולם . תחשבו כמה אלפי אנשים סובלים כל החיים בנישואים שנכפו עליהם . | 19-02-2023 11:43
אם היית יודע כמה שאתה אידיוט . אולי הינו מבקשים רחמים עליך ועל חשוכים ופרימיטיבים כמוך .
12
היי הרב, הגבת...
עוקבת | 19-02-2023 10:44
היי הרב, הגבת בכל הכוח כנגד תגובות לא ראוית. חוששתני שלא קראת את התגובות אלא הסתייעת בקבלת התרשמות מגורם שלישי. מציעה לרב לקרוא את שלל התגובות במרשתת, ספציפית לקרוא ישירות תגובות של רבנים ואנשי חינוך. אף אחד לא צהל אלא היתה הרבה אמפטיה, הרבה כבוד, הרבה רגישות. חבל, התפרצת ב100 קמש על תגובות ועל הלכי רוח שלא היו.
לא יודע...
חיים | 19-02-2023 11:15
לא יודע איפה קראת את התגובות אבל לדעתי זה מייצג התגובות שהוא רשם
13
דברים נכוחים יישר כח לרב על דבריו הצודקים
אריאל | 19-02-2023 10:44
.
14
לא הבנתי
שחר | 19-02-2023 10:46
אשרי מי שהצליח להבין את הבסיס לבליל המילים הלועזיות, הפסודו-מקצועיות, במאמר הדיעה של הרב שמעון בן שעיה. באופן אישי, כשאדם משתמש במילים פלצניות גם כאשר יש להן תחליף בעברית, למשל, בוחר לכתוב פרסונאלי, פרוגרסיבי, סיטואציה, נורמה, אגוצנטרי, וכו' אני מבין שמדובר בנאד נפוח מחשיבות עצמית.
15
עזבו הכל
shabtai shazo | 19-02-2023 10:52
לא צריך להתעסק עם הזבל הזה, ככל שמדברים על הדבר הרע הזה, זה מפיל עוד חללים רבים בבני הנוער, על כאלו דיבורים נאמר, שתיקה שווה זהב. מוזר לי שרבנים מנסים להסביר את מה שידוע לכל. הכל כלול בפסוק, ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם. זו כל התורה. רק זה מביא לנטיות ולא דבר אחר.
16
לא נוכל לשפוט,...
לא מובן מה הכותב רוצה | 19-02-2023 10:53
לא נוכל לשפוט, כדבריך, כי כך ברא אותו רבשע. ואידך זיל גמור
דברי שטות...
אזרח | 19-02-2023 12:19
דברי שטות הגבת..כל אדם עם נטיות לכל מיני דברים ...וזה חלק מהנסיונות שלו..זה המושג של בחירה ביהדות...ואז עומד שרקי..ומצהיר בפני כל העולם נכשלתי!
17
התורה לא תהיה...
גל וייל | 19-02-2023 10:59
התורה לא תהיה מודרנית עבור אף אחד , התורה היא תורת אמת גם אם זה לא מוצא חן בעייני פלוני או אלמוני ואם כבר מר שרקי בחרת לקבל את עצמך למה אתה חושב שחדר המיטות שלך הוא נחלת הכלל?? זו בושה וחרפה!!!
18
אשריך! חזק וברוך דברי אמת
אביתר | 19-02-2023 10:59
חזק וברוך צריך לשמוע עוד דעות מסוג זה.
19
כל הדוסים שמו...
משה | 19-02-2023 11:02
כל הדוסים שמו ראש ממשלה שלוקח שוחד, שר פנים שגונב מקופת הציבור. אבל מה? הנומו נראה להם משוגע. תזכורת- כתוב בתורה לא לקחת שוחד, כולם שמים את הכסף בבנק בלי בעיות. אין אף.אחד שמשמט את כספיו, או את אדמתו. אבל ההומואים משבשים את דעתכם. נו, נו....
שטויות במיץ....
. | 19-02-2023 11:30
שטויות במיץ. תתבייש לך
20
כל בני האדם...
יוסף | 19-02-2023 11:10
כל בני האדם הם יצירי הבריאה, כן, גם בעלי נטיה מינית הפוכה. במקום להשתלח בהם, יש להשלים עם המציאות ולשלב אותם בקהילה הדתית, ולא לדון אותם לחיי סבל ובדידות. זה תלוי בנו. התופעה קיימת וזה שתעצום עיניים ותדחה אותה, לא מוסיף טוב לאף אחד וגם לא ישנה את המציאות. מדובר במיטב בנינו ובנותינו ואנחנו אוהבים אותם, על אף שונותם.
21
תגידו , על גנטיקה וד.נ.א שמעתם(ימנית חילונית)
מאיה | 19-02-2023 11:17
מה הקישקוש הנעלה הזה, אתה בעצמך מסובך עם עצמך., כבוד הרב. אתם מגרשים לא רק דתיים מקירבכם, אלפים בשנה אחת, בורחים מהעולם הצר הזה, אלא גם מרחיקים חילוניים כמוני שיש להם איזו זיקה טבעית לדת מתוקף היוולדם יהודים.
לאורך כל...
שרה | 19-02-2023 13:52
לאורך כל ההיסטוריה של עם ישראל ניסו בכל כוחם לעוות את התורה לשנות לגזור גזרות שלא לקיימה. שלא אחד בלבד עמד עלנו לכלותנו. פרעה נבוכדנצר אנטיוכוס המן האינקויזיציה היטלר (בכל דור ודור) ואנחנו העם היחד בעולם ששרד איום ושואה. כי אנחנו עם הנצח ולא כל אחד יזכה להיות יהודי אמיתי
זה לא...
לוט | 19-02-2023 12:09
זה לא מעניין אותם. מבחינתם שהיהדות שלא מסכימה איתם תעלם. תתאדה. שיתבוללו. מדובר בזרם ביהדות שלפני קצת יותר ממאה שנה נתן כח פוליטי וניהולי לרבנים ואנשי דת. הם מספרים לך שככה זה היה אלפי שנים. זה לא נכון. העם היהודי התקיים אלפי שנים אחרת. העקרונות שלהם לא ברי קיימא, ויביאו עלינו אסון גדול. אפילו פרעו והיטלר לא הצליחו לעשות לעם ישראל מה שהקיצוניים האלו יביאו עלינו. אחים תתעוררו לפני שיהיה מאוחר. אל תתנו לשנאה לעוור עיניי חכמים. שבוע טוב
אז לשנות...
אורי | 19-02-2023 11:37
אז לשנות את התורה? המטרה ביהדות לא מקדשת את האמצעים. איך אמרה הגמרא (למיטב זכרוני) ? ימותו הוא ואלף שכמותו ולא נשנה פסיק מהתורה
22
סוף סוף שכל...
אוהד | 19-02-2023 11:21
סוף סוף שכל ישר בכל הרשת הצבועה הזאת. לא איש תקשורת אנוכי אבל זיעזע אותי איך כולם מרמים לו ומעודדים אותו ללא יוצא מן הכלל גם מהשורה החרדית. גועל נפש זה מה שיגרום יותר ויותר לנטיות ההזויות להמשיך לחדור לחברה.
23
קודם כל -...
מרים ח. | 19-02-2023 11:21
קודם כל - כל אדם נברא בצלם. וכל מה שנכתב זה כבר התפתחות מאוחרת יותר. אז אם האדם נברא בצלם, זה מה שחשוב ולא הפרשנויות השונות בנושא.
לא ניסיתי לצטט,...
חימי | 19-02-2023 12:54
לא ניסיתי לצטט, אלא ציינתי תפיסה
את מגלה...
אשה | 19-02-2023 12:17
את מגלה רדידות של המושג חביב אדם שנברא בצלם
24
כבוד הרב, אם...
מימי חוד. | 19-02-2023 11:25
כבוד הרב, אם קטונת מלהבין את הבריאה האלוקית, הרי האתגר הוא שלך...
25
אומרים בערבית וואחד...
חי | 19-02-2023 11:26
אומרים בערבית וואחד מטנקה הואה בידו זובור
26
מצויין,זה הקול שחייב...
חי | 19-02-2023 11:29
מצויין,זה הקול שחייב להישמע באופן אישי יש רחמים גדולים וקבלה אבל האווירה של החיזוק לתופעה היא הרסנית ונוגדת לתורה
27
משחק בבולבול של...
אבי | 19-02-2023 11:33
משחק בבולבול של תלמידים
28
יישר כח כבוד...
שחר מרדכי לוי | 19-02-2023 11:35
יישר כח כבוד הרב ????
29
האיש שכתב פה...
עוזי מושלם | 19-02-2023 11:38
האיש שכתב פה מרוויח המון כסף מטיפול זוגי לאנשים. יש לו רווח עצום מאנשים שהם בארון. שוחד חיוור עיני חכמים
30
ועכשיו מובנים הדברים...
מאור | 19-02-2023 11:40
ועכשיו מובנים הדברים , אין בן דוד בא אלה בדור שכולו חייב או כולו זכאי , בסוף אנחנו מובלים להתנגשות דרך המסורת התורה והיהדות עם ערכים ליברלים ופרוגרסיבים וכול אחד יצטרך להחליט , על הגדר כבר אי אפשר לחכות
נראה לי שאתה הומו סמוי
למאור | 19-02-2023 11:51
.
31
הכותב מעלה מרוויח...
עוזי | 19-02-2023 11:41
הכותב מעלה מרוויח הון מצרות של דתיים לאומיים. והשוחד מעוור עיני חכמים
32
עוד חכמולוג שמתעלם מהמציאות
גורג | 19-02-2023 11:47
גם אם הרב בן שעיה היה רוצה שנחשוב שתיקון העולם מחייב שכולם יהיו נורמליים, בנויים על פי אותו שטאנץ (תבנית), במציאות אין בני אדם נורמלים. כולנו נמצאים על איזה רצף רב-מימדי. דעתו של הרב שעיה מוטרפת בגלל האנשים שהוא מכנה: מאותגרי זהות מינית. אבל, את כולנו סובבים אנשים מאותגרי יופי, מאותגרי בינה, בעלי מום פיזי וכדומה, ואיש לא יעלה בדעתו להתכחש לקיומם או לכפות עליהם לשנות את טבעם.
33
טוב. ברור שיש...
יובל | 19-02-2023 11:55
טוב. ברור שיש רב שייקח את הדברים לכיוונים קיצוניים והזויים. ברור לכל קוראי האתר, שרוב רובה של הציונות הדתית כבר למדה (וכן, בעזרת הגלובליזציה), לקבל את הלהטב כפי שהם. אבל, התזה של הכותב, שאינה מבוססת כלל, אלא חוטאת לאמת, שהינה שזה סבל להיות להטב, הכולל דיכאון ועוד רגשות שליליים. אז בתור מטפל נפש, שליווה להטבים, זה לא נכון כלל. זוהי נטייה מינית ותו לא. הם גם שמחים, עצובים, נהנים, מאמינים מאוכזבים בדיוק כמו כולם! אה, וזה נכון, באמת יותר קשה להם, במיוחד במזגר הדתי, ולא, זה לא בגללם, אלי בגלל החברה, שאינה מקבלת. וגם בגללך, ובגלל אנשים כמוך.
זאת לא החברה...
היי | 19-02-2023 14:24
זאת לא החברה הדתית שלא מקבלת זאת התורה, בגדול מצפים מדתיים לקבל משהו שנוגד את היהדות, אם היו מקבלים אז הם כבר לא היו דתיים.. ולמה שהחילונים לא יקבלו את הדתיים?
34
המאמר מתחיל יפה...
חיים | 19-02-2023 11:58
המאמר מתחיל יפה ומציג את המורכבות שאנשים כמו שרקי חיים בתוכה ומגלה הבנה לכך שלא מדובר באיזו סטיה או מחלה שצריך להשתחרר ממנה אלא באמת נטיה פנימית מהותית ואמיתית שאכן מתנגשת עם חיי תורה והלכה. אבל חיש קל מגיע המאמר אל הקו הרגיל של אותו כותב וחבריו ומתחיל לשפוך מבול נאצות וססמאות- חברה שהערכים הבסיסיים ביותר נשחקים אצלה ומגיעים לטירוף מערכות.... התפיסה הקיומית הרווחת היום במחיר רמיסת כל ערך..... וכד ההר המוריות חזקה ממך כותב יקר.
35
אין מנהיגות טהורה...
ח | 19-02-2023 11:59
אין מנהיגות טהורה בעם ישראל אין ערכים אין יהדות אין דרך העם הכי מבולבל יש לו הכל ואין לו כלום תרבות המערב חדרה עמוק כי הכל שם מותר התורה וערכיה קשים אך קלים בהתנהגות לות החיים הכל פה מעורבב הזהיות מבולבלות הדתיים לצערי הרבנים לא נותנים דוגמא המנהיגים לא נותנים דוגמא יש בילבול לדור הזה לא יודעים את העבר לכן לא יהיה להם עתיד החייב בפתח ממתין
36
בקיצור, אין בנאמר...
אודי אורן | 19-02-2023 12:04
בקיצור, אין בנאמר שום בשורה, מנהיגי הדת פוחדים מכל מה ששונה. דעותיך שאינן שונות מהקו המפוחד של רוב מנהיגי הדת פשוט נאמרות בנועם.
הבשורה בנאמר...
אדמית | 19-02-2023 12:28
הבשורה בנאמר שהכותב לא נגרר כמו כולם ואומר את דעתו ההגיונית ללא מורא..ולא כמו רוב האנשים הרדודים שמה שאומרים בתקשורת מוכרים הלאה..
37
ואחרי כל הקשקוש...
נאור ולא חשוך | 19-02-2023 12:08
ואחרי כל הקשקוש הזה אז ההומופוביים מוכנים להקים משפחה עם מי שמדביקים להם, אפילו אם אין כל משיכה. מבחינתם זה לא מעבר למעשה טכני, פרו ורבו, נכנס יוצא כמו ארנבת וכמו שהרב מצווה עליהם, מתי איך כמה ולמה... אין כל רצון לאהבה לחיבה.... למשיכה. זוגיות היא עיסקה לכל דבר כמו שממסחרים את אלוהים ככה ממסחרים את המיניות שלהם. ומשיכה לאותו/תה בן/בת זוג היתה מאז ומעולם. גם במקדשים שלכם שיחקו הנערים בפניכם... אז עזבו את שרקי תתעסקו בעליבות שלכם, מין כמכונה והנשים שלכם ככלי קיבול...
אני מת...
אחד העם | 19-02-2023 12:54
אני מת על זה, מי קבע שאתה נאור ולא החשוך.. לדעתנו את החשוך, זה שמביא את העולם לאבדון, דרך הטבע זכר לנקבה, לא יעזור לך ולעוד מיליון הומואים, הדבר מנוגד לרך הטבע ושיבוש נפשי מצער, שהחברה המבולבלת בה אני חיים משחיתה את משם של ילדים רכים, ילדים שנפשם עוד גולמית ונתונה להשפעה הרסנית מצד נאורים כמוך, אז אדון נאור ולא חשוך, צא מהחושך והפרמיטיביות של יוון העתיקה, תתקדם לעולם מלא אור, עולם שבו משפחה זה אמא ואבא.
38
כן לצערי המדינה...
רמי | 19-02-2023 12:10
כן לצערי המדינה השתגעה ומוחה כפיים למי שיוצא מהארון ,מארון הטהורה ונכנס לארון הטומאה חוצפה ישגה אוי לנו לאן שהגענו רוצים לעקור את היהדות לא תצליחו הולכים עם התורה לא מסכימה למשכב זכור ולא תשתנה התורה
39
השם ירחם ...
שלומי | 19-02-2023 12:10
השם ירחם
40
יאיר שרקי ותומכיו...
רמי | 19-02-2023 12:12
יאיר שרקי ותומכיו אתם מחללים את השם בושששששששה
רמי, אתה טינופת...
רמבי | 19-02-2023 12:59
רמי, אתה טינופת על מגזע בבוני טהור!!!
41
התורה היא אחת...
משה | 19-02-2023 12:15
התורה היא אחת ויחידה אני אוהב את כל הפרשנויות למינהם . כל אחד שצריך טיפול שילך לטיפול בלי להתבייש כל אחד והחבילה שלו
42
עוד פדופיל מטיף........
חרדי לשעבר | 19-02-2023 12:20
עוד פדופיל מטיף.....
43
תודה לרב על...
lea | 19-02-2023 12:21
תודה לרב על דברים מדוייקים ומזוקקים מעיוויתי הדור. חזק וברוך
44
לכל חורשי הרעה...
קצתי בעמי | 19-02-2023 12:23
לכל חורשי הרעה ושונאי החינם: אתם מביאים את המגזר הדתי לאומי לסף תהום של שנאת האחר ןלא מעוררים כלום חוץ מבוז לדת היהודית. יהדות היא יןתר משפוך חמתך על כל מי שאינו כמוך. התביישו לכם כל מי שאינו מגנה מייד את כל מפיצי השנאה בתגובות אלה.
45
אחד הציוויים הבסיסים:...
גילי | 19-02-2023 12:24
אחד הציוויים הבסיסים: ואהבת את ה'... בכל לבבך ובכל מאודך ובכל נפשך. לפעמים יהודי נדרש להקרבת נפשו, כמו יצחק אבינו. אין זה קל. אבל ככה זה ביהדות. לא הכול נעים ונחמד, לא הכול קל. גם להיות מי שהוא בעל נטיות נפשיות כאלה ואחרות, נדרש לפעמים להקריב את נפשו. לא את כל חייו, אבל חלק משמעותי מהם. סוג של עקידה. לפעמים זאת התביעה מהאדם.
46
ממש כתבה נכונה....
יעל | 19-02-2023 12:25
ממש כתבה נכונה. האם מישהו שחומד את אשת רעהו ומתגבר על יצרו נקרא קדוש וכולם מוחאים כפיים...ופה מדובר בחומד אולי את בעלה של רעהו....????
לך דחוף...
ארי | 19-02-2023 14:10
לך דחוף לעצמך גזר
יקירה, את...
חימי | 19-02-2023 12:49
יקירה, את לה יכולה להניח קיום של 2 מגדרים בלבד ולכתוב באותה נשימה בעלה של רעהו.. זה או 'בעלה של רעותה' או 'בעלו של רעהו' , אבל לדידך האופציה השניה לא יכולה להתקיים, נכון? אז אולי תלמדי קצת דקדוק קודם רק אחרי זה תנסחי מחשבות מסובכות.. או שכבוד הרב פה יחשוב שגם את 'מאותגרת מינית'
47
יללה כל הדתיים האלו אתם חיים בכת תתקדמו.
פפפ | 19-02-2023 12:26
איין פה שום חילול ושם כלום תצמחו
48
תשאלו את משי...
גולדה | 19-02-2023 12:27
תשאלו את משי זהב.
49
תודה על הקול...
חנה | 19-02-2023 12:31
תודה על הקול הבהיר הזה. נותן מקום לאמפתיה הבריאה שעולה מול וידוי כזה, וגם לערכי הנצח.
50
בואו נתפלל על...
קובי | 19-02-2023 12:38
בואו נתפלל על אנשים כמוך אולי יהיה אור קצת בעולם הזה
51
לפחות שומעים...
רויטל | 19-02-2023 12:39
לפחות שומעים שכל ישר וכאבי איתו באמת כי יש לי מקורבים אם אותה סוגיה זה אובדן לדורות הלכה היא הלכה ותורה צווה אותנו למרות הכאב
היכן הינך...
אין דבר | 19-02-2023 17:57
היכן הינך יודע שהשית אוהב כל אדם ? שהרי עפ אמרתך נראה שהתורה נכתבה בידי בני אדם ולא עי אלקים ועכ אינך יכול לצטט ממנה כמקור לדברך, ואם כן התועיל בטובך לתת לי מקור לאשר אמרת ?
, התורה...
אפילו על המצרים אמר בורא עולם :"מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה?" זאת אומרת, הוא הבורא נפש כל חי, כולל הלהט"בים. מי אנו שנחלוק עליו ? הרי כוחו וגבורתו מלא עולם ! | 19-02-2023 14:04
, התורה היא מעשה ידי אדם שכתב אותה, ולא ברור אם טעה או הבין נכון כל דבר אלוה ממעל. לעומת זאת, את הלהטבים בורא הקבה בכבודו ובעצמו, ובכך מעיד על עצמו שהוא אוהב כל אדם, גם להטב. אז מה גובר ? גובר מה שמישהו כתב לפני 5000 שנה או מה שיוצר הקבה יום יום ?
52
כל מילה בסלע! אכן,...
אג'נדה 21 | 19-02-2023 12:52
כל מילה בסלע! אכן, אג'נדות פרוגרסיביות שנדחפות עי הקרן החדשה לישראל במימון האילומינטי. כך הם מכשירים טרנסג'נדרים ופדופיליה. מטרת העל שלהם: דילול האנושות ככתוב באבני ג'ורג'יה (עיינו בעאך בויקיפדיה השייכת לאילומינטי. הם רוצים להגיע לאנודות המאכלסת רק 500 מיליון אדם).
53
בהחלט אמת ויציב...
א-ת | 19-02-2023 12:55
בהחלט אמת ויציב איתך בכל מילה ...
54
תודה לך על...
חגית | 19-02-2023 12:55
תודה לך על המאמר הזה. זה קול שצריך להשמע! אכן השתגענו.. ובדרך זו שהפרט מכופף לתאוות שלו את התורה, זאת תורה שלא עתידה להתקיים.. אנחנו עם ישראל לא ככל העמים. יש לנו תפקיד ושליחות מיוחדת, גם כשלא סבבה לנו לקיים את כל המצוות זה לא אומר שראוי לבטלם מפני רצוננו. יש אמת. השאלה אם אני מוכן להקריב בשבילה ? בשביל השם ? או הכיף וההנאה שלי קודמים להכל , להשם לתורה ? מה הסדר עדיפויות ? שכל יהודי יעשה את החשבון נפש שלו בעניין. שיהיה אך טוב וחסד לכולם!
למה את...
ד.ארוין | 19-02-2023 17:17
למה את ואף אחד מהרבנים שלך לא מגנה את הסכם השתיקה שעשו לרב אפריים טסלר, שתקף מינית נערים צעירים. איפה המשטרה שתחקור את כל הפרשה וגם את אלה שעשו הסכם השתקה ( כולל בנו של הרב שהוא סגן שר).
, אבל...
חביב אדם שנברא בצלם. נאמר "אדם" ולא נאמר "סטרייט". לומר לך, שכל אדם חביב על בורא עולם. | 19-02-2023 13:59
, אבל הקבה הוא שברא אותו. אז את הולכת נגד מה שהוא, יתברך שמו, רוצה ? הוא רוצה להטב !!!
האמת היא...
יהודי גאה | 19-02-2023 13:37
האמת היא שרבנים להם את מאמינה לא חכמים במיחד. ואת מסכנה שמאמינה לשקרים שסיפרו לך ומקבלת אותם כאמת. רחמיי עליך
55
אור של שפיות...
אחת שאכפת לה | 19-02-2023 12:58
אור של שפיות וקדושה בתוך העולם המבולבל. תודה על הדברים הבהירים. יש להרבות בכתיבה כזו
56
לכול עדת הפרימיטיבים...
רמבי | 19-02-2023 13:05
לכול עדת הפרימיטיבים כאן ובכלל: הלהטבים מהווים 12% מאוכלוסיית יצירת האל. מה הבעיה שלכם???
עוד אדיוט...
יאצק | 19-02-2023 13:28
עוד אדיוט
57
יש לו צורך...
מוישי | 19-02-2023 13:19
יש לו צורך להתמודד עם עצמו שילך לפסיכולוג למה צריך לשתף את כל המדינה בהעדפות המיניות שלו? זה נושאים שבצניעה בטח ובטח שמדובר באיסורי עריות
הרב אפריים טסלר...
????ד.ארוין | 19-02-2023 14:31
הרב אפריים טסלר ראש ישיבת ויז׳ניץ פגע מינית בנערים קטינים. איש מכם לא מגנה אותו
, הוא...
הסבר פשוט | 19-02-2023 13:49
, הוא שיתף משתי סיבות. ראשית, מתוך צורך להפסיק להסתתר. אחרי שנים של מועקה והסתתרות - השיתוף נותן הרגשת שיחרור מסוד קשה. שנית, כדי לתת לאחרים, שמסתתרים וחשים מעונים, את תחושת הביחד, ואת האומץ להשתחרר מהסוד.
דחוף את...
יהודי גאה | 19-02-2023 13:35
דחוף את האיסורים שלך אתה יודע לאן. בטח תהנה מזה
58
איכס!!!!! איכס!!!! יא איש...
חן | 19-02-2023 13:25
איכס!!!!! איכס!!!! יא איש חשוך וקטן! נמאסתם, כל הרבנים החשוכים שמביאים רק שנאת חינם וחורבן בית. עמלק!
פרמיטיבית מתקופת...
ללי | 19-02-2023 19:07
פרמיטיבית מתקופת סדום ועמורה
59
מאותגרים מינית,מגדיר הרב,כמו...
אברהם | 19-02-2023 13:26
מאותגרים מינית,מגדיר הרב,כמו חולי נפש שהיום קוראים להם מתמודיי נפש. בסופו של יום הרב כמו רבנים אחרים,מציב את הכלל על הפרט,גם אם יש בהתנהגות הכלל ובנורמה,לסכן ולאבד חיים של הפרט,פשוטו כמשמעו, וכל השאר הן מילים מכובסות, אך אם מדובר בתורת חיים,הרי שחובה להציב את שלום הפרט,הגנתו,ובטחונו מעל הכלל. ואידך זיל וגמור
עד לפרק הזה...
עובדה | 19-02-2023 19:54
עד לפרק הזה לא הגיע שמואל ולכן הוא מאותגר השכלה
60
לא ברור למה...
יהודי | 19-02-2023 13:33
לא ברור למה צריך פרסום לנושא מה המטרה ? מה ניסה להשיג?
61
עוד רבי בובא...
יהודי גאה | 19-02-2023 13:34
עוד רבי בובא מאותגר שכלית. עובד אללים שמה שמריך להיו. דינו ידוע לכל.
62
איזה כיף להיות...
רענן אבידור | 19-02-2023 13:36
איזה כיף להיות גבר סטרייט לבן ושכול השאר יתיישרו על פי תפיסת עולמו.
63
צודק ב100% מכתב...
עוז | 19-02-2023 13:37
צודק ב100% מכתב נחמד נהיה לבום תיקשורתי .לפה הובלת עם הכופרים . לפחות סתום את הפה מה פרץ עליך פרץ . הרב צודק ב100% כמו שרית חדד ששונא אותה עכשיו פעם שרה .שמע ישראל היתה נחמדה היום לסבית מגעילה .העיקר להיות מראנגה של כופרים דוחהההה
שרית אותה שרית...
נולדתי בצלם | 19-02-2023 19:51
שרית אותה שרית ושרקי אותו שרקי, תשאל את בורא עולם למה דווקא אתה נולדת אידיוט
64
מי זה שרקי?...
אביר האופל | 19-02-2023 13:54
מי זה שרקי?
65
עלוב ביותר מה...
הרב הלא רב | 19-02-2023 13:56
עלוב ביותר מה שכתבת.
66
חשוך זה מי...
בג כוכבה | 19-02-2023 13:56
חשוך זה מי שעומד על ארבע ומרכיב מישהוא מעליו או רוכב על אחר מאותו מין( למטומטם צריך לדבר דוגרי),חתיכת אפס
אז דוגרי מה שאתה...
בג כוזבא | 19-02-2023 19:47
אז דוגרי מה שאתה עושה לאישתך, ואביך לאימך והחתן שלך לבת שלך הוא מחריד
@הרב אפריים טסלר...
????ד.ארוין | 19-02-2023 14:29
@הרב אפריים טסלר ראש ישיבה פגע מינית בבנים קטינים. זה לא מפריע לכם
67
מי שחושף את...
אורן לוי | 19-02-2023 13:57
מי שחושף את עצמו לתקשורת שיכין את עצמו להיפגע מה שהוכ בישל שהוא גם יאכל
לא הבנתי...
לורה | 19-02-2023 14:19
לא הבנתי למה אנשים צריכים להתנהג כמו חיות כשמדובר במרחב ציבורי? לדעתי ההיפך, במרחב הציבורי צריך הרבה יותר להיזהר בכבוד האדם. זו אולי נהייתה נורמה שזה בסדר לדבר מגעיל במרחב הציבורי- אבל זו לא הדרך. וזה לא מוסרי.
68
אין פה חגיגה,...
אני | 19-02-2023 14:00
אין פה חגיגה, לא זה העניין. אבל היכולת להיות מי שאתה בלי להתבייש, להסתיר, להעמיד פנים, ולגלות שמקבלים אותך כמו שאתה, זה מה שחשוב, וזה ערך שיש לכבד ולעודד, כי ברור שהוא כאב והתלבט זמן רב, וגם עכשיו זה לא יהיה קל, אבל יהיה אפשרי
69
ניכרים דברי אמת. רציתי...
נועם | 19-02-2023 14:00
ניכרים דברי אמת. רציתי לומר שאני לא מסוגל לקרוא את התגובות מעוררות הסלידה שנכתבות במאמרים של אתר סרוגים. נראה שרוב התגובות נכתבו עי בורים אוו שונאי דת. מערכת סרוגים, תסננו תגובות לא מכבדות ושיח אלים ומפרד.
70
אני חושבת שבשיח...
לורה | 19-02-2023 14:05
אני חושבת שבשיח הזה כל צד מושך לכיוון שלו- זה אומר, ככה התורה אמרה!!! וזה אומר- אבל מה יהיה על האדם וריגשותיו??? הקטע הוא ששניהם צודקים ולדעתי לשם השיח צריך ללכת. איך זה ייתכן? כי מה שצריך באמת להיות במרכז זה לא האדם ולא האלוהים, אלא הקשר בינהם. השאלה שצריכה להישאל, ממש כמו בזוגיות, היא- מה ייטיב עם הקשר? אפשר לשמוע מה התורה אומרת. את הקריאה שלה. לאן היא מכוונת. ומנגד לראות מה זה מעורר בנו, מה זה מציף... לא הייתי רוצה להאמין שאלוהים ברא אדם כזה והוא אטום אליו. זה לא מסתדר לי. לכן אני מרגישה שהכי חשוב, לפני מה עושים בכלל, זה לתת מקום אמיתי לקונפליקט הקשה הזה בלי לנסות לפתור אותו. והחמלה הזאת כל כך חסרה במרחב הדתי. ואת זה כואב לראות.
71
כל התורה כולה...
אמירה | 19-02-2023 14:06
כל התורה כולה עומדת על ואהבת לרעך כמוך. עצוב לראות איך ההלכה ודברי רבנים חשוכים -שוכחים למלא מצווה בעצמם. אנחנו לא פוחדים מאלוהים שאנחנו בצלמו,אנחנו פוחדים מחשוכים שהפחד מכתיב את חייהם וחיינו
72
טוב שהאמת כואבת...
ארי | 19-02-2023 14:07
טוב שהאמת כואבת לך..
73
אין בחירה ואין יכולת להתמודד- תפנים, כבוד הרב
אחד העם | 19-02-2023 14:18
ציטוט - לצערנו יש כאן הפיכה תרבותית המרוקנת מהאדם את היכולת להתמודד לבחור ולגלות חוסן בעצמו - השתגעת לגמרי כבוד הרב! אתה באמת חושב שכל אחד יכול להתמודד ולהפוך כיוון? כנראה אין לך מוסג כמה מתמודדים נשואים כאלה, חיים בשקר, בהסתרה, גוזרים על עצמם ועל בנות זוגם חיים אומללים... ה' ישמור
74
לגנות ולהוקיע גילוי...
ארי | 19-02-2023 14:20
לגנות ולהוקיע גילוי עריות והשלמה עם הנטייה לגילוי עריות אין לה קשר לשנאה וחוסר הכלה. ההיפך, ברגע שיבינו שזו טובתם האישית להתיישר ולתקן את עצמם עי טיפול או כל דרך שהיא זו בעצם אהבה ודאגה לאחר.
גילוי עריות? מזעזע שאינך...
מזועזעת | 19-02-2023 19:39
גילוי עריות? מזעזע שאינך יודע מה זה
75
איך הוא אומר...
רחל | 19-02-2023 14:24
איך הוא אומר שהוא אוהב את הקדוש ברוך הוא כשהוא עושה נגד רצונו של הקדוש ברוך הוא הרי זה מעשה תועבה נגד טבע הבריאה קצת היגיון
.אם לדבר על...
עידו | 19-02-2023 14:39
.אם לדבר על היגיון אז אין אלוהים.. ואם היה הוא היה מתבייש באנשים רעים וטיפשים כמוכם.. תהיו בני אדם, זה יותר חשוב מהכל
76
הרב שמעון בן...
????ד.ארוין | 19-02-2023 14:25
הרב שמעון בן שעיה, הרב אבינר ושאר הרבנים הם אנשים עלובים שהתואר רב גדול עליהם בהרבה מידות. באותו שבוע שיאיר שרקי פירסם את מכתבו התפרסם גם סיפור נוסף על רב גדול. הרב אפריים טסלר ראש ישיבת ויז׳ניץ,שפגע מינית בנערים קטינים. גם משכב זכר גם בכפיה גם עבירות דתיות גם עבירות על חוקי המדינה. ויותר מכך כמה רבנים כולל בנו סגן שר בישראל דאגו לשלם דמי שתיקה לאותם צעירים, ובכל הפכו לשותפים לפשע. אף רב לא כתב על כך, אף רב לא דרש חקירת משטרה אף רב לא הביע סלידה. אבל על שרקי שלא פגע באיש כל העיתונות הדתית עסוקה בכך. אפילו צדיק אחד לא קם בסדום
איך אתה...
תתבייש | 19-02-2023 14:35
איך אתה מעז בכלל לדבר ככה על אנשים כאלה, באמת שקול מילים אתה היחיד שמוסיף שנאת חינם בעם.
77
המטופלים שלך מספרים לנשותיהם? או חיים בשקר?
ראשית צניחת גאולתנו | 19-02-2023 14:26
הבנו שאתה מייעץ ל'מאותרי מיני', מידיעה אישית אתה גם עושה מהם קופה נאה. ועכשיו שאלה : האם אתה מוודא שהמטופלים שלך אכן מספרים את כל האמת לבנות זוגן, או שהם משקרים להן, חיים בשקר, והורסים לבנות זוגן את הסיכוי לאהבה אמיתית? אני ואתה יודעים אתה אפילו מעודד אותם להסתיר את הסוד . . .
אישה היא כלי? למה...
אישה מאמינה | 19-02-2023 19:29
אישה היא כלי? למה שתתמוך? לא מגיעה לה אהבה?
היית אוצה...
שולה החתולה | 19-02-2023 15:28
היית אוצה שלבתך יהיה בעל שעבר המרה?
בנאדם כזה...
ארי | 19-02-2023 14:39
בנאדם כזה שיש לו נטיה כזו שמן הסתם סותרת ומפריעה מאוד על קיום יחסים תקינים עם אישתו, צריך להיות מספיק אחראי לקחת את עצמו לטיפול דחוף ולספר לגורם מקצועי על הבעיה שיש לו והרצון לשמר חיי זוגיות תקינים נורמטיביים. האשה תתמוך בזה.
78
מה אבא שלו...
בן עמי | 19-02-2023 14:28
מה אבא שלו אומר על זה? אדם שיש לו סטייה שכזו לא חייב לעשות פרסומי ניסא. שב אן תשכב בבית ועשה כרצונך לא כל עם ישראל צריך לדעת.
79
תודה ויישר כוח לרב בן שעיה
ירון | 19-02-2023 14:30
לצערי , הלייטים מנסים להכתיב את האווירה הרצויה לטעמם במרשתת, והם בפועל מיישרים קו עם הפריצות המשתוללת, אז די! אנחנו בציבור הדתי בהחלט מתחשבים, לא שונאים אף אדם, אבל תפסיקו לנפנף בכל אחד שסוטה מהנורמה כאילו זה דבר ראוי, ושכל אחד ישמור את חייו בצנעה ואין שום סיבה להניף דגלים של נורמטיביות למי שאינו כזה. בודאי שיש להתחשב בכל אחד ולראות כמה אפשר להקל עליו, זה יעשה במסגרת הקהילתית ולא בפרהסיא הציבורית, אותה יש לשמור מכל קצה.
@לא אתה ולא...
יהודיה כשרה | 19-02-2023 19:25
@לא אתה ולא שמעון רשאים לדון אדם עד שלא תעמדו במקומו, יום אחד כולנו נגיע לבית דין של מעלה וכל אכזר על פי אכזריותו
80
מסכים ומחזק את...
דתי שמתמודד עם זה בעצמו | 19-02-2023 14:33
מסכים ומחזק את הרב, כולם חושבים על אותם ילדים שמתמודדים עם זה ולכאורה צריכים לצאת מהארון ולהצהיר מה הם ומי הם. מה עם אותם דתיים שומרי מצוות שמתמודדים עם היצר הזה ובוחרים אחרת? חשבתם כמה מחליש זה? לשמוע שכל מי שמרגיש ככה חייב לבחור בדרך הזאת, וזו הדרך היחידה? זה לא נכון וזה נורא כואב שהוא מצייר את זה ככה. זה דבר פרטי ואישי ולא צריך לצאת בהצהרות לכל העולם על זה ובטח ובטח לא לחגוג את זה ולשמוח בדבר הזה.
81
ממש לא הבנת...
אביה | 19-02-2023 14:34
ממש לא הבנת את המשמעות!! ואהבת לרעך כמוך הכוונה לכבד את הדרכים של האחרים בעבודת ה' חבד.חרדל.חרדי.דתי.חסידי .ספרדי .ליטאי...... אך לא מחללי ה'!!! הרחק מחבר רע ..משכן רע...מיצר רע... זה לגמרי חבר ויצר רע וחייבים להתרחק כדי שהרוע הזה לא ידבק בנו!!!!
82
חברים לא מובן...
משה | 19-02-2023 14:40
חברים לא מובן מדוע אתר דתי חייב בכלל להתייחס לזה למה להכניס צלם בהיכל מה זה עושה לעוד ילדים או א שעם תמימים
83
חזק וברוך הרב.....
ניסן | 19-02-2023 14:46
חזק וברוך הרב.. מילים חשובות ביותר והשקפה חדה ברורה ומאירה
84
התורה והתורה והתורה...
ברוך אספינוזה | 19-02-2023 14:48
התורה והתורה והתורה הכל יכול היה להיות נחמד אילו היה אלוהים כלשהו. האלוהים הוא במוחו של המאמין בלבד. אין ישות כזו . מטרת המצאת האלוהים היא יציקת עוגן לנפשם האומללה של בני האנוש. הצבת גבולות וכו' הכל הבל הבלים. כולל כל האמונות בכל האלוהימים למינהם.
85
פשוט ...
ברוך אספינוזה | 19-02-2023 14:49
פשוט
86
בלה בלה בלה...
דתי לאומי | 19-02-2023 14:51
בלה בלה בלה
87
ו ...
ר | 19-02-2023 14:55
ו
88
צ ...
ה | 19-02-2023 14:56
צ
89
רבנים כמוך מוטב...
צדק | 19-02-2023 14:56
רבנים כמוך מוטב ישרפו באש הגיהנום. אתם גורמים לסבל אנושי שאלוהים לא התכוון אליו. כך נבראו בצלם האלוהים. כך היה זה מעולם וזה הטבע האנושי שיהיו כאלה . עדיף שטיפשות ובורות לא ישמעו.
כן כן. בדיוק...
יהודה | 19-02-2023 15:09
כן כן. בדיוק עליך כתב הרב הכותב... אתה תוצר של פוסטמודרנה, במקרה שלנו די מזוהמת...
90
שמחים בשבילו שלא...
א | 19-02-2023 14:58
שמחים בשבילו שלא ייאלץ לחיות בשקר ו''בארון''. יש לו התמודדות לא קלה, היתה ותהייה לו. אבל לפחות לא חייב להסתיר
מי שמתמודד...
יפתח | 19-02-2023 15:12
מי שמתמודד עם מחלת מעיים ולא רוצה שכולם יריחו את הסריחון. גם הוא חי בארון?? השאלה היא היחס ללהטבים. ואתה קנית את היחס של הפוסט מודרני..
91
הטרגדיה היא שעובדים...
מוטי | 19-02-2023 15:00
הטרגדיה היא שעובדים אלילים כמוך אומרים לעם ישראל מה זה תורה ומצוות. החוקים הראשונים בתורה זה לא תגנוב לא תרצח לא תחמוד לא תנאף וכל החוקים האלה אתם עוברים עליהם או תומכים במי שעבר עליהם זו טרגדיה לעם ישראל.
92
כב' הרב, על שכמותך נאמר חשך על פני תהום
ג'ון פסל | 19-02-2023 15:01
למרבה המזל דעותיך הם עולם הולך ונעלם
הולך ונעלם???...
גדי | 19-02-2023 15:55
הולך ונעלם??? כבר היה עולם של משכבי זכר ברומי, וגם בסדום ועמורה. כלום לא חדש. התורה היא אמת והיא ניצחית ואינה נעלמת לשום מקום.
פוגעים גם פוגעים....
גדי | 19-02-2023 15:52
פוגעים גם פוגעים. אני אומר לך שחיי הגייז הם אכזריים וקשים מנשוא. כשעדין צעירים, הכל צבעוני ועליז, וגם אז המון קינאה ותסכול. לא כל שכן כשמתבגרים. היצאה מהארון של דמות כזו בחשיפה כזו, מושכת צעירים נוספים להרים ידיים, וגם יוצרת אשליה שהתורה היא שקר.
93
חבל שאינכם רווקים...
נעמה | 19-02-2023 15:04
חבל שאינכם רווקים קצת מיצר שינאת חינם.משום ששינאת חינם היא במקום שאפשר לא לשנוא.אתם מתקשים להתמודד עם היצר הרע אל תשליכו את זה על אחרים.בושה.אנשים רעים וחשוכים אתם בלבד!
94
מאמר עלוב שחושף...
פסיכולוגית קלינית | 19-02-2023 15:11
מאמר עלוב שחושף גישה פונדמנטליסטית. בושה לסרוגים.
95
מדהים שהשיח הפרוגרסיבי...
יעלה גולדברג | 19-02-2023 15:11
מדהים שהשיח הפרוגרסיבי הוא הדיקטטורי בעניך ולא הדיבור המוחלט והשיפוטי שלך שמתיימר לייצג אמת (לא פחות ולא יותר), בנוגע לחיי הנפש של האחר שפשוט רוצה לחיות את חייו. אבל לא. אתה מתעקש שבשם הערך המפוקפק של נורמליות או איסור משכב זכר אפשר לעלוב בבני אדם ולקרוא להם לפעול באופן שמסב להם צער למרות שהם אינם פוגעים באף אחד. לא השתגענו. התרככנו. השתננו. זה כנראה מפחיד מבחינתך מאד וגורם לך לאבד הרבה כוח. כל שנותר לך, כנראה, הוא לקבל צביטה בלב בעוד רוב בני האדם נוכח סיפורו של שריקי, ליום מתרחב
פוגעים גם...
גדי | 19-02-2023 16:04
פוגעים גם פוגעים. קודם כל בבחור עצמו. הבחור ביציאתו מהארון, גזר על עצמו חיים בלתי אפשריים, כמו להפעיל מכונה עם קצר חשמלי. חיים של אומללות. חיים של בדידות. אבל אתם מעדיפים להתיפייף על חשבונם של נשמות אומללות אלו. העיקר שתראו בעני עצמכם כנאורים, כאשר אתם רעים ואכזריים. ליבי ליבי לבחור. טעה טעות קשה. כמו רץ מרתון שהתכונן ככ קשה למרוץ, ובסוף פורש לפני הסוף.
תתביישי לך...
מעדיף להישאר אנונימי | 19-02-2023 15:29
תתביישי לך שככה את מדברת על גדולי תורה. להזכירך שסרוגים הוא אתר לדתיים לאומיים שחיים אורך חיים דתי, והכתבה הזו מתאימה למגזר הדתי לאומי. אם לא טוב לך, אל תקראי. כנל לכל מעביר הביקורת על התחושות של שומרי התורה והמצוות במדינה.
96
יישר כח הרב...
כנען | 19-02-2023 15:18
יישר כח הרב בן שעיה. ורק הסתייגות. שרקי נראה חוגג את קלונו. מוסיף חטא על פשע.
97
באופן כללי אני...
מנסה להבין | 19-02-2023 15:18
באופן כללי אני מסכים עם דברי הרב רק היה פה איזשהו דיסוננס בדברים, מצד אחד הרב מצטט את דברי הרב קוק על כך שהאדם מגיע לסיפוק אמיתי ולחיים מאושרים על ידי שהוא מקיים את הצו האלוקי ולא על ידי גירויים שמגיעים מדרכי האמורים, ומיד לאחר מכן הרב קובל על כך ששמים את האני במרכז ושהתורה אמורה לשרת אותנו שזה בדיוק דברי הרב קוק רק מכיוון אחר
98
אני לא מבין...
רפפורט | 19-02-2023 15:20
אני לא מבין מה המהומה? הבחור בא לו להיתקע אז תנו לו עזבו אותו הוא אדם מיסכן!!!
99
אשריך הרב כל...
שלום | 19-02-2023 15:22
אשריך הרב כל מילה בסלע אמת ויציב
ברא אותם.......
נו שויין | 20-02-2023 0:24
ברא אותם.... זוג זכר ונקבה
@שמעון אינך שליח...
יהודיה כשרה | 19-02-2023 19:19
@שמעון אינך שליח האל, עזות מצח לדבר בשמו. צא ולמד בצלם אלוהים ברא אותו
100
אז כבוד הרב...
אבי | 19-02-2023 15:24
אז כבוד הרב .צריך לשנות את מצוות .משכב זכר מות יומת .או לתקן אותו ..קדימה נראה אותך
101
אני לא מבין...
ג | 19-02-2023 15:31
אני לא מבין למה כולם מתעסקים ביציאה האחורית של מאן דהוא. חדלו מלהתעסק בדברים מסוג זה,די עם הסימפוזיונים הריקים.
102
רב דוחה. לא...
אחד העם | 19-02-2023 15:34
רב דוחה. לא הבנת כלום. שריקי לא מתאר טרגדיה. אלא שמחה. הוא אוהב. ואתה שונא ומרחם. עלוב נפש אתה וכל המגיבים הבורים שתומכים בך. תתבישו לכם
וואו כמה...
ללי | 19-02-2023 19:05
וואו כמה חכמה מי שמאמין בתורה יודע שזה אחד העוונות הגדולים משכב זכר זה עונש מוות, אז לפני שאתה חושב שאתה מרחם עליו
103
מסכימה איתך זה...
דסי | 19-02-2023 15:38
מסכימה איתך זה רק נותן להבין איפה אנחנו חיים.
104
למה טרגדיה?
נח | 19-02-2023 15:41
למה טרגדיה? מדוע לא להתמודד עם המציאות ולמצוא את הצד החיובי בכל פרט ולתרום לחברה בדרכים אחרות? יש לעודד כל אדם מוגבל לתרום באופן זה או אחר ומאידך להתפלל אל ה' שימציא מזור ומרפא לכל תחלואינו.
105
יש כאן הנחת...
נעמה מאירוביץ | 19-02-2023 15:43
יש כאן הנחת יסוד שגויה! אתה מתרגם את התגובות כשמחה שאינה מתחשבת באחד, אלא מנצלת אותו לראיית עולם פרוגרסיבית - אלו היו בטויים להכלה, לקבלת האחד ללא הבדל מין, דת, צבע וגיל ואהבת לרעך כמוך. הנטייה המינית אינה בחירה, היא טבעו של האחד שנולד עמה, ולכן יש הומואיים בכל חברה אינושית, מאז שחר ההיסטוריה, בכל רחבי הגלובוס, בכל סטטוס חברתי, ללא הבדל צבע, מין, דת וגיל.
אין שום...
צדוק הגבר | 19-02-2023 19:43
אין שום בעיה עם הוא מחליט לדפוק ושידפקו אותו בחדרי חדרים,אבל לצאת בפומבי ולהתגאות כמו המצעד הבהמות שעושים בתא ובירושלים זה כבר מקומם
מה שהוא...
צדוק הגבר | 19-02-2023 19:41
מה שהוא עשה זה חוטא ומחטיא ונבלים כמוך שמעודדים את סדום ועמורה,וכן נתת הגדרה של זואולוגיה זה מתחבר טוב עם חיות ובהמות
קלפטומן פוגע בזולת,...
יהודיה אמיתית | 19-02-2023 19:11
קלפטומן פוגע בזולת, נהיה מינית היא בד' אמות ומול הבורא, זה הטבע! לפי תגובתך לא קראת את שכתב שרקי, לי זה נשמע שהוא מתחנן על נפשו, מבקש סליחה, הלך לטיפולים, עינה את נפשו על לא עוול בכפיו, אלא מפחד מאנשים כמוך הדנים לכף חובה את שברא בצלמו, חוטא לאל, לאדם ומחטיא אחרים. יום אחד גם אתה תגיע למשפט של מעלה.......
זה לא...
ט | 19-02-2023 18:56
זה לא היפך הטבע. תלמד קצת זואולוגיה. בטבע יש הכל מהכל.
טעות בידיך...
צדוק הגבר | 19-02-2023 16:35
טעות בידיך גבירתי זה לא טבע זה הפך הטבע,אלה שנולדו או קרה משהו באמצע הדרך זה נובע מבעיה של ליקוי הורמונלי,יש גם כאלה שנולדים עם בעיה של קלפטומניה,אז האם נגיד ככה הוא נולד שיצא עם עגלה מלאה מהסופר בלי לשלם?הבחור המסכן שריקי וכדומה חייבים לקחת אחריות וללכת לטיפול
106
מבינה את הרעיון...
חני | 19-02-2023 15:47
מבינה את הרעיון של למות על קידוש השם,אך הלבבות נועדו לאמר לו אנחנו איתך כואבים ביחד את הקושי אוהבים אותך כאדם רואים אותך כאתה ולא הנטייה המינית שלך . כל אדם יעשה כרצונו בחדר המיטות שלו זה לא עניינו של אף אחד,אך אנחנו לא פוסלים אותך ואת כל המהות שלך בגלל הנטייה המינית שלך
107
חשוך פה. ...
אהרון ידוע | 19-02-2023 15:58
חשוך פה.
@יהודיה חילוני זו דת...
יהודיה | 19-02-2023 18:58
@יהודיה חילוני זו דת אחרת? כוונתך קתולים ופרוטסטנטים
מה חילוני...
שגיא | 19-02-2023 17:41
מה חילוני עושה באתר סרוגים? לך למקום אחר
108
בוקר טוב כבוד...
דרור | 19-02-2023 15:59
בוקר טוב כבוד הרב, אם לא שמת לב כבר מזמן זה בית משוגעים אחד גדול.
109
ושוב חוזרים לסיפור...
נוגה | 19-02-2023 16:01
ושוב חוזרים לסיפור 'העגלה המלאה שלנו' 'ל'עגלה הריקה' של האחרים. אליבא לכותב, הדתיים עולם מלא לכל האחרים ריקנות ורדיפה אחרי חיי היום. אין תרבות, אין אומנות, אין חינוך אין עולם של ערכים של חתירה לשיוויון, לשלום ועוד ועוד. כל זה כנראה בטל בשישים לעומת 'העומק התרבותי, מחשבתי של גור ומאמיניו, של המשטחים על קברים באומן או בישראל. הם מיצגים כיום את היהדות שהופכת יותר לדת של עובדי אלילים, מלאי שינאה ובוז לכל מי שחושב אחרת מהם. אתם אוהבים את מנעמי העולם לא פחות מאחרים. ראו התנהגות בכיריכם שצברו ממון, לא מעט בדרכי מירמה תוך ניצול מאמיניהם, חנוטתים בחליפות פאר והנשים במחצלות יקרות. קצת ענווה לא תזיק לכותב
110
מאמר מדהים, ...
מאמר מדהים, אכן תפיסה המקצועית היום כפופה לאג'נדה הפוליטית. ויותר מזה באווירה שכל דעה אחרת היא פסולה טוב שאמרת את דעתך. צפה להרבה התקפות | 19-02-2023 16:02
מאמר מדהים,
111
גם בתגובות אתם...
אלון | 19-02-2023 16:09
גם בתגובות אתם בוחרים רק מה שנח לכם ולא את האמת אגב זה לא אמר שאפשר להתנהג להומו בצורה לא יפה יש לו קושי ענק להתמודדות שלו קשה אבל לעשות מזה שזה נכון בושה
112
שרקי המתועב כל הכבוד...
ססס בההה | 19-02-2023 16:10
שרקי המתועב כל הכבוד לרב השפוי
113
גם כשאתה קורא...
ארץ | 19-02-2023 16:16
גם כשאתה קורא לזה מאותגרי זהות מינית אתה שותף לשתיפת המוח.. אדם שנברא זכר הוא זכר גם אם יש לו תכונות שיותר מתאימות לנקבה, הוא זכר. כל תכונה שנבראה בזכר או בנקבה שניהם יכולים להשתמש בה לפי עניינם. אלא מה, יש תאווה!! ומי שלא שולט בה יגיע לתאווה לזכר, לאישה שהיא זכר, לילדים , לחמור, ולכל שיגעון הזוי שכבר נצפה מראש...
114
סוף סוף מישהו...
צדוק הגבר | 19-02-2023 16:23
סוף סוף מישהו שפוי שאומר את האמת בלי להתיפיף,כל מילה בסלע
בעבור זאת...
מאמינה | 19-02-2023 21:28
בעבור זאת נתנם האלהים לתאות בושה כי-נשיהם החליפו את-דרך ארץ בשלא כדרך ארץ: 27 וכן גם-הזכרים עזבו דרך גבר באשה ויחמו זה בזה בתאותם ויעשו תועבה זכר עם-זכר ויקחו שכר משובתם הראוי להם בעצם גופם: 28 וכאשר מאסו דעת אלהים נתנם האלהים בידי דעה נמאסה לעשות את אשר-לא יעשה: 29 וירב בקרבם כל-חמס זנות ורשע בצע ואון וימלאו קנאה ורצח ומריבה ומרמה ותהפכות: 30 הלכי רכיל ומלשינים שנאי אלהים וגאים וזדים ומתהללים וחשבי און ולא שמעים בקול אבותם: 31 נבערים מדעת ובגדים אכזרים נטרי שנאה ולא רחמנים: 32 יודעים המה את-משפט אלהים כי-עשי אלה בני-מות הם ולא לבד שיעשו את-אלה כי גם-רוצים בעשיהם:
כל מילה...
שוקי וגנר | 19-02-2023 16:42
כל מילה בושה וכלימה ! מי שמכם ? כולנו בניו של הקבה. תתביישו. שרקי חזק ואמץ.
115
אלוקים בוש ונכלם...
גלעד כנר | 19-02-2023 16:30
אלוקים בוש ונכלם עבורך. יהדות היא לא חוקי טהרה אלא מוסר: מה שבא אל פיך לא יטמעך, אלא רק מוצא פיך.
116
להטבים קשה לכם...
ארי | 19-02-2023 16:37
להטבים קשה לכם להכיל את דברי הרב?? מה עם ההכלה לקבל את האחר?
תמשיך לזפזפ...
מומי | 19-02-2023 17:07
תמשיך לזפזפ בערוצי התואבה 14 ושאר טינופת שמפיצים נביאי שקר .
117
שלא יבלבלו במוח...
ירדן | 19-02-2023 16:51
שלא יבלבלו במוח כנסו לצאטים לחדרי חרדים 90 אחוז רוצים מדכב זכר בסתר אז מה הם מבלבלים את המוח גם גברים נשואים מחפשים משכב זכר אז די לכעוס סתם
118
רבש"ע דבריך רבי שמעון מביאות אותי למסכנה שאתה
חיים שלמים | 19-02-2023 17:13
רבשע דבריך רבי שמעון מביאות אותי למסכנה שאתה בכלא!!! של עצמך מרחמת למי שפונה אליך. מאחר ואתה חושב שרק דעתך צודקת. כאשר אתה פוסל כל דעה אחרת אתה חי בחושך! יאיר יצא לדרך של אור ואהבה ראשית לעצמו ומערכות יחסיו בעתיד. רק הוא יחליט את מי לאהוב ואין לחלוק על זה. הוא האדם החופשי ש רבשע אוהב!
@שמעון בן ישעיה ישועה...
יהודיה | 19-02-2023 18:33
@שמעון בן ישעיה ישועה לא תבוא ממך ומשכמותך. נאמר שאדם נולד בצלם ואת כל ברואיו בורא עולם אוהב, לכן אתה חוטא ומחטיא, ירא שמיים לא מלהג שטויות ומוחק זהויות, אינך אלוהים
119
אני אמנם חילוני...
אביעד | 19-02-2023 17:17
אני אמנם חילוני ולא מבין במשכב זכר אלא עושה זאת בכייף תרתי משמע ורק חשוך אחד טוב שתדע שיש המון בחברה החרדית כולל מלמדים שהייתי איתם הם..... מתים ל....... מבין !? יא חשוך !!!!!
זה מה...
ללי | 19-02-2023 18:51
זה מה שאתם יודעים להגיד חושך ופרמיטיבים מי ישמע אתם האור בהתגלמותו פרמיטיבים זה מי שמתנהג כמו סדום ועמורה שהתרחש לפני למעלה מ3000 שנה, מעניין מה יהיה חושך בעוד 50 שנה אנשים ילכו ערומים ברחובות ומי שיהיה לבוש יגידו לו חושך ככול שהזמן עובר כנראה צריך להתנהג יותר גרוע מבהמות
זו הלכה. מתים...
ישראל | 19-02-2023 18:26
זו הלכה. מתים למה? לתאווה. חולי נפש. זכר ונקבה ברא אותם. אביעד. למה קראו לך בשם הזה? משכב זכר זה אחד הדברים הנוראים ביותר בתורה. לך תשכב עם חמור או סוס גם מותר לא?! תהיה בריא!!
120
אשרייך תורת משה...
יצחק | 19-02-2023 17:22
אשרייך תורת משה אמת לעד לעולמים
121
אתה זה שמאותגר...
דוד תורג'מן | 19-02-2023 17:32
אתה זה שמאותגר מהזהות המינית של האחר... ממליץ לך לטפל בעצמך לפני שאתה בכלל ניגש ללוות אחרים
122
וואו, מזמן לא...
מישהו | 19-02-2023 17:38
וואו, מזמן לא קראתי כל הרבה שטויות מרוכזות במקום אחד
כי אתה...
כ,פ | 19-02-2023 19:12
כי אתה טיפש מלהבין
123
בשכל הישר אין...
דני | 19-02-2023 17:44
בשכל הישר אין עם זה שום בעיה. מוסרי בעיני מאמין זה רק מה שאלוהים מסכים איתו, בלי שום קשר להשלכות. אם היתה מצווה לרחוץ בדם תינוקות הם היו טוענים שזה מוסרי כי תירוץ כלשהו. שכל עקום יש לכם
124
טינופת חזיר בן...
קובי | 19-02-2023 17:45
טינופת חזיר בן של תלמיד חכם שבוכה דמעות דם האבא שלך רוצה למות מתרומם סירחון
מדוע אתה...
כ,פ | 19-02-2023 19:11
מדוע אתה מתבטא כך ? תתביש
קובי טינופת!...
אני | 19-02-2023 18:58
קובי טינופת!
למה להגיב...
חונזו | 19-02-2023 18:29
למה להגיב בצורה כזו תת רמה. תגיב ענייני
125
כמה טעויות במאמר
אלון | 19-02-2023 17:47
התנועה הפרוגסיבית לא באה להשמיד עולם ישן עד היסוד- אתה מתבלבל עם קומוניסטים. התנועה הזו מכירה בזה שהמדע חשוב כדי להתקדם. ומה לעשות - העולם משתנה - אנחנו מגלים דברים חדשים. השמחה אל יאיר שרקי הוא שהוא לא צריך להתחבא בארון ולחיות בשקר. אם אתה חושב שטיפולי המרה טובים למישהו - המלץ עליהם לקרובי משפחה.
למעט כשמדובר...
נו שויין | 20-02-2023 0:20
למעט כשמדובר בדברים בסיסיים כמו מין וההחלטה שאדם רשאי לבחור את מינו כמו בטרללת הטרנסג׳נדרית הנוכחית מבית היוצר הפרוגרסיבי
126
צודק 100% וצריך להוקיע
אליהו | 19-02-2023 17:59
נמאס מכל הסטיות החברתיות האלה
127
איך יודעים מה...
קצת סבלנות בבקשה. | 19-02-2023 18:04
איך יודעים מה אמת? 3 דרכים: א. מצפון ב.רוב ג. תנאי חברתי. שלושתם ניתנים להפרכה בקלות. צריך גורם חיצוני שיחליט. כמו הפלס בבניין. כולם מתיישרים על פיו. כאן הפלס היא התורה. והיא במקרה הזה ברורה. לכן מי שחולק על הרב חולק על הפלס. נורא פשוט ובהצלחה לכולם. נ.ב. בואו נדבר עד שיצא עשן, אבל בלי ירידות ובכבוד.
128
הלבבות זה לא...
סתיו | 19-02-2023 18:49
הלבבות זה לא בגלל שהוא גיי אלא לתמוך אותו ולהראות לו שאוהבים אותו גם עם הוא הומו
אסור לעשות את...
צורי | 19-02-2023 19:18
אסור לעשות את זה לבבות ושמחה על הדבר שהוא עושה תועבה בעיני הקדוש ברוך הוא אםשר להישתתף בצערו כי זה צער עמוק הוא יודע שהוא חוטא בגדול
129
תחזור למערה שלך....
החילוני | 19-02-2023 19:26
תחזור למערה שלך. אידיוט.
130
עוד רב קשקשן...
טרובדור | 19-02-2023 19:28
עוד רב קשקשן שתקוע בביצה ובמדמנה המחשבתית של ימי הביניים ומסתיר את סלידתו מאחורי מלים יפות. בקיצור, דתי הומופובי מצוי, מאלו עם התגובה הצפויה מראש. הוא פחד להגיב מייד, אז חיכה קצת, כדי לא לקבל על הראש יותר מידיי.
131
מה כואב לך...
עמית הבת | 19-02-2023 19:39
מה כואב לך ???? באיזה מרתף אתה חי???? תתבייש אתה ולא שרקי. אז כתוב בהלכה, אז מה?????? עברנו כמה דברים מאז תקופת ההלכה !!!
132
אתה אדם רע...
ג'ורג' לוי | 19-02-2023 19:48
אתה אדם רע לב ובעל נשמה שחורה. אלוהים יעניש אותך בגיהינום!
ואתה מנבל...
שוש אדרי | 26-02-2023 17:06
ואתה מנבל את פיך, במילים בוטות ומכוערות, לכל אדם( כולל רבנים) יש את הזכות להביע דעתו, גם אם לא נוח לך.. ואתה לא הדובר של אלוהים, לפעמים עדיף לשתוק....
133
יישר כח לרב...
שרה מהשומרון | 19-02-2023 20:00
יישר כח לרב על התגובה התלולה והברורה. עם כל הכאב והאמפתיה - חשוב לדעת שתורת ה' היא האמת המחייבת את כולם.
במקרה שלך.....
רננה | 20-02-2023 9:09
במקרה שלך.. סייג לחוכמה שתיקה..
134
כל הדרשה הזו...
אני | 19-02-2023 20:13
כל הדרשה הזו מיותרת לחלוטין!!! נטייתו המינית של האדם אינה עניינו של איש, הוא פירסם הודעה בעניין, חבריו הקרוביםהגיבו כפי שהגיבו. אף אחד לא נתבקש להסביר או לשםוט. תנו לבן האדם לחיות כרצונו ולכבדו על עצם היותו בן אדם. די לדוש בזה.
135
קו למחשבה
יגאל גורביץ | 19-02-2023 20:27
אמנם הדת עשויה להציע נחמה רוחנית זמנית, אך לעתים קרובות היא מתגלה כבלתי מספקת בהתמודדות עם אתגרים בעולם האמיתי. הסתמכות על דת בלבד יכולה לגרום לנזק מתמשך על ידי טיפוח ודאות מטעה שהיא מכילה את כל התשובות, ולא משאירה מקום לחקירה נוספת ולצמיחה.
136
מאותגר זהות מינית...
רות | 19-02-2023 20:44
מאותגר זהות מינית את זה עוד לא שמעתי ואתה מאותגר מחשבתית ומקובע בדעות הצרות שלך, ומאותגר סובלנות וכבוד לאחר ולאדם ולחופש לחיות את חייו על פי מצפונו ונטייתו ואמונתו.
137
ייש"כ
פלוני | 19-02-2023 20:47
יישר כח גדול
138
בחר בנטייתו המינית?...
עד מתי נישאר חשוכים | 19-02-2023 20:57
בחר בנטייתו המינית? מאותגר? צריכים לכאוב ולהצטער??? צודק. למה להתקדם? אפשר להישאר בתפיסות מיושנות מימי הביניים, להתנשא ללכאוב את המצב של ההומואים והלסביות. שיישאר מדוכא ולא ישמח ממי שהוא. מכפי שהקדוש ברוך הוא ברא אותו.
139
גם אני כואב...
גוןבון | 19-02-2023 21:05
גם אני כואב על דתיים השקועים בשיגעונם ובכמיהתם לקוסם על יכול שהוא גם מנהיג וגם אבא. מי יתן ותמצאו מנוחה משגעונות הראש הבלתי רצויים הללו, אשר הופכים אדם שגרתי למכונת שנאה אוטומטית.
140
תאמינו לי הנאצים...
אלברט | 19-02-2023 21:26
תאמינו לי הנאצים צדקו- רק ככה צריך לטפל בהומואים, שמאלנים וערבים
ויהודים ...
משה | 20-02-2023 0:52
ויהודים
אתה דביל...
אלברט אתה דביל | 19-02-2023 22:42
אתה דביל וחרא של יצור
141
מי אמר שהם...
איתי | 19-02-2023 21:31
מי אמר שהם שמחים בשמחתו? הם כואבים את כאבו ושולחים לו את אהבתו
142
אני רוצה לענות...
נגה איג | 19-02-2023 21:42
אני רוצה לענות באהבה כי אני יודעת שדבריך נכתבו באהבה. פרחים ולבבות נשלחו לא כדי לחגוג נטייה זו או אחרת, אלא כי אדם הלך עם האמת שלו בנתיב שבו יוכל לחיות עם עצמו. נטייה מינית של אדם לא צריכה לשמח או להעציב. היא עובדה קיימת, שחיים בהתאם אליה. זו אינה מחלה וגם לא בריאות. הדוניזם יש גם בקרב סטרייטים. כולנו שואפים להגן על מבנה המשפחה והזוגיות כי רובנו מרגישים שלא טוב היות האדם לבדו, אבל זוגיות ומשפחה ניתן לקיים גם בין שני גברים, שתי נשים וגם בין אנדרוגינים - כל עוד הכל בהסכמה ומסב רווחה לשני הצדדים. החברה שאתה דואג לה תשרוד קשרים חד מיניים, גם היהדות תשרוד את זה, וגם המין האנושי שמתרבה בקצב טוב בניגוד לדובי פנדה או קואלה, ולא תלוי בנטייה המינית, גם לולא עמדו לרשותו פונדקאות, הורות משותפת וכל יתר אמצעי ההתרבות שיש כיום. מי שלא תמיד שורד זה אדם שנפשו מיוסרת, שצריך להתמודד עם דחייה חברתית או עם התכחשות לנטיות לבו. בואו נדאג שכל אחד יחיה באופן שמסב לו אושר ורווחה, ולא נכפה סדרים חברתיים זהים על כולם.
בדיוק ...
זהבה יוסף | 19-02-2023 23:49
בדיוק
143
כמה אפשר לחפור...
חיון | 19-02-2023 21:45
כמה אפשר לחפור ולהשתמש בכל קלישאה אפשרית. והמשכיל בעת ההיא ידום אלא אם כן הוא רב מתוסכל
@שמואל ב אתה...
א | 19-02-2023 22:43
@שמואל ב אתה טיפש וחלול
144
ורק על אלוהים...
שמואל ב | 19-02-2023 22:20
ורק על אלוהים אף אחד לא כועס שלא הקים משפחה עם אישה ובמקום זאת הקיף עצמו רק במלאכים גברים
לא השם...
מיכאל | 20-02-2023 7:56
לא השם ולא המלאכים הם גברים או נשים, נפוץ להתייחס אליהם בזכר משום שזו הצורה הא מינית בעברית (לכן קבוצות נשים וגברים ביחד הן בלשון הזו)
למה יש...
תולי | 19-02-2023 23:12
למה יש את המלאכיות של צ'רלי. למרות שהם מאוד גבריות.
145
כתבת יפה מאוד....
יגאל | 19-02-2023 22:25
כתבת יפה מאוד. אך עדיין שואל אני: מה אמור לעשות אותו אדם בעל נטיות הפוכות? לסרס עצמו? לשים נפשו בכפו? ברוך השם שאני לא עומד במקומו. בטוחני כי לו הייתי כמוהו, לא הייתי מצליח לדכא את יצרי במשך כל שנות חיי. אין זה מן ההיגיון. לכל היותר אפשר להגיד לשרקי, לך ותעבור על האיסור מבלי לעשות מזה הרבה רעש
באמת?! להשוות...
עמנואל נ | 20-02-2023 9:15
באמת?! להשוות נטייה מינית להתמכרות להירואין?! זה הכי טוב שלך? עצוב
האם כל חייו...
נו שויין | 20-02-2023 0:16
האם כל חייו של האדם זה יצר המין שלו? בא ונגיד שמדובר בשעה בכל יום שרלוונטית לייצר המין פתאום נראה שזה לגיטימי. דרך אגב אנשים מכורים להרואין מתגברים ומתמידים לאורך שנים אז משיכה מינית היא דבר שאפשר לסבול
146
ישר כח לרב...
יובל | 19-02-2023 22:33
ישר כח לרב על הדברים הברורים. הייתי מצפה מאתר סרוגים שיסנן הודעות נאצה של אנשים ממגזרים ועמים שלא שייכים לקהל היעד של האתר
צנזורה של...
אחי מה | 20-02-2023 13:59
צנזורה של דעות שונות נשמע מאוד מתקדם
נכון הא?...
לירן | 20-02-2023 9:06
נכון הא? בוא נשתיק ונצנזר את כל מי שדעתו שונה משלך.. מה השלב הבא? להוציא להורג את כל מי ששונה ממך? אין שכל אין דאגות..
147
נמאסת!!!!!
אבי | 19-02-2023 22:51
ולתוך החגיגה הסוריאליסטית הזאת הצטרפו אף אנשי חינוך דתיים ולדאבוננו אף רבנים, ואחד המגיבים לדברי הנל הפליא לציין ברדידות אופיינית הרדידות והשחצנות הן שלך!!!! אתה נודניק בלתי נסבל שכותב מגילות אינסופיות של דברי שטות וטמטום!!!!
148
אלוקים שבשמים, כמה...
פייסע | 19-02-2023 23:04
אלוקים שבשמים, כמה מילים כדי להגיד שאלה הומופוב פחדן כבוד הרב אה וגם מאותגרי זהות מינית אמאש'ך - שרקי הומו, הוא כבר לא מאותגר, התחיל להקשיב לשם שמדבר מתוכו ולא מתוך החושך מתוכך
149
עוד "רב"
דוד | 19-02-2023 23:32
אתה נבוך כי אין לך תשובות. מה היית עושה לו היית אתה הומו? קל לשפוט אחרים
150
הרב מתעלם ממספר...
אפ | 19-02-2023 23:46
הרב מתעלם ממספר נקודות: ראשית, הפוסט הזה, ותגובות רבנים וסתם אנשים חיוביות אליו, משמעותן הצלת חיים, כמשמעו. ולכן הן חשובות יותר מהכל, כיוון שעל כל הקשיים הכרוכים בהם, היהדות מקדשת את החיים. אם אדם אחד בלבד לא יפגע בעצמו בזכות איזו תגובה של אדם קרוב שראה, הרי שיש מקום יהודי לקבוע שזה דבר טוב. שנית, קידוש ה בפוסט הזה הוא בעצם יצירת מצב בו הציבור הכללי (צופי חדשות ערוץ 12 ומשתמשי פייסבוק במקרה זה) נחשפו ליהדות שאינה מקיאה ומוקיעה מקרבה אדם שמתנהג בצורה זו או אחרת. הישמע קולות רבנים מגוונים בקרב הציבור הכללי יכולים ליצור קרבה חזרה ליהדות לאלה שחשו שהיא כבר אינה ביתם ואינה שלהם, ועל כן יש פה קידוש ה גדול. היהדות אומנם מושתתת על ההלכה כמדריך פרקטי לחיים, אך ההלכה אינה ליבת היהדות, ואינה ערכי הבסיס עליה היא נשענת. וכן, והכלת את רעך אומנם אינו אחד מעשרת דברים שניתנו למשה רבנו בהר סיני, אבל מצוי כבסיס ביהדות שאותו לומד כל תינוק כבר מגילאי הגן: ואהבת לרעך כמוך. אל לך ולא לאף בשר ודם אחר להייתמר לקבוע מהם התהליכים של האנושות ועל היהדות לעבור עם השנים. יותר מזה, אל לנו להתיימר לקבוע שהבנו את פסוקי התורה באופן ודאי בצורתם המופשתת. הקדוש ברוך הוא לא התגלה לאף אדם בדורנו, ואין אנו יודעים משמעותם הנסתרת של כוונותיו ביצירת אנשים שנמשכים לבני מינם. כן קיבלנו ממנו את הצורך העז שבאחדות העם. בבוא היום כאשר יחליט הבורא, נדע מה שצריך לדעת. עד אז, מאמרים כמו זה מייצרים בתוך הציבור העם הקצאה מחמת מיאוס כלפי אנשים שהם בשר מבשרנו, בוודאי שבציבור הדתי. מספיק לראות את כמות התגובות הבלתי נתפסת של אנשים שביטלו את זכות קיומו של הכותב כדי להבין שיש משמעות אדירה למילים שלנו, ואצל האחר הן מתפרשות כלגיטימציה לשלילת כל זכות קיום כיהודי דתי. מקווה שתדע לתת חשיבות גם למשמעויות אלה כשתגע בנושאים כה רגישים להבא.
ואם אדם...
נו שויין | 20-02-2023 0:10
ואם אדם אחד יתייאש מחיים נורמאליים למרות שיכל לחיות אותם מתוך טענה שהינה גם ההוא אמר שאי אפשר? חשוב לתת סיוע אבל לא במחיר יאוש מהנורמות וההלכה.
151
סוף סוף מאמר...
יהודי | 19-02-2023 23:51
סוף סוף מאמר רציני ועמוק בדעת תורה ומוסר יהודי. יישר כח!
152
הנטיות המיניות של...
מוסר יהודי | 19-02-2023 23:53
הנטיות המיניות של עיתונאי לא אמורות לעניין אותנו. מצופה מעיתונאי כמו מכל אדם לשמור על אינטימיות. וכשמדובר העיוות מוסרי אין צורך להכריז עליו כבל עם ועדה
153
קול קורא במדבר...תפסיקו...
דודי | 20-02-2023 0:11
קול קורא במדבר...תפסיקו להכיל על חשבון ערכים. ההכלה מגיעה רק בתוך מסגרת התורה. ולהטב הוא תועבה מן התורה
154
כמה שאתה פרימיטיבי....
משנ | 20-02-2023 0:48
כמה שאתה פרימיטיבי. אתה באמת חושב שלאדם יש בחירה? כל אדם נולד עם נטייה כזו או אחרת ולא משנה כמה ואיפה כתוב שזה אסור זה לא משנה את העובדה שאנשים נולדים ככה. זה כמו שתגיד שלהיות אדם בעל עור שחור זה תועבה ואסור לפי התורה. מה יעשה אדם שנולד עם עור שחור? יש לו בחירה? הוא ילך לעשות אולי טיפולי המרה?
155
מדברי הרב עולה...
אברך | 20-02-2023 0:50
מדברי הרב עולה שעל כולנו לשאוף להיות רובוטים של ה'. ואת הרובוטים המקולקלים לתקן, ואם לא להחזיר ליצרן בסקילה.
156
שטויות. אני הומו...
אבי | 20-02-2023 1:31
שטויות. אני הומו גאה ולא הייתי בוחר משהו אחר גם אם היו משלמים לי
לצערנו יש...
שפוי | 20-02-2023 13:58
לצערנו יש רבנים שמחנכים אנשים לשנוא את עצמם בגלל הנטייה הטבעית שלהם
157
זה אמיתי?? באמת...
גאה | 20-02-2023 6:44
זה אמיתי?? באמת יש רמה כזאת של בורות וחושך והאיש הזה עוד נושא בתואר רב?? בושה ליהדות. רבנים אמורים להיות מקרבים ולא מקטבים. מרחם עליו שהוא חי בחושך כזה
158
האמת , אין...
מאיר | 20-02-2023 7:00
האמת , אין לי כח לכל הטרחנים החכמים האלה , שלא עשו כלום בחיים
159
למה אין לך...
איל | 20-02-2023 7:27
למה אין לך כוח,תטרח קצת להבין את דבריו,הם מקרבים ולא מרחקים,זה שאתה צר אופק זו בעייתך
160
נמאס לגמרי כבר...
שעון בן חיל | 20-02-2023 8:10
נמאס לגמרי כבר מהטרחנות הזאת!! לכל רב יש כל רגע מה להגיד ומה להגיב לכל עניין ולכל אחד,הייתי שמחה שכל אדם כולל הרבנים יתעסקו בעצמם ובנה הם יכולים להשתפר ולהיות טובים יותר במקום כל היום לנאום על ''השערורייה הזאת או הזאת...כל כך רדוד ומתנשא בעיניי,בסוף מגלים שמס לא קטן של רבנים בעצמם חוטאים בכל מיני עניינים כאלה אז פשוט תלמדו לשתוק לפעמים ולהיות בענווה!!! את מי זה מעניין מה רבנים או כל אדם אחר חושבים על יאיר שרקי,אין לכם במה להתעסק?? פתרתם את כל הסוגיות ההלכתיות שיש לכם זמן ואנרגיות לנאום כל היום על דברים שהם לא עניינים???! אני עכשיו מבינה טוב מתמיד למה למושג ''רב'' אין כל משמעות בעיניי,אתם בעצמכם הנמכתם את מעמדכם על ידי התעסקויות בשטויות.
אותו דבר...
Lil | 20-02-2023 12:41
אותו דבר אפשר לומר שאת אף אחד לא מעניין הנטיות המיניות של אף אחד אז תפסיקו לספר לכולם.. וגם לא מעניין את אף אחד הדעה של אף אחד על שום דבר בעצם, לא דעה פוליטית ולא דעה כללית וגם לא ביקורת על סרטים, פשוט כלום לא מעניין.. אז גם אתה יצאת טרחן
161
הנסיון שלי מלמד...
זיגי | 20-02-2023 8:52
הנסיון שלי מלמד שטהרנות באה להסתיר סטייה. לכאורה.
162
אני אישה רילונית...
דליה פלג | 20-02-2023 9:12
אני אישה רילונית אך מסורתית מסכימה עם הכתוב אם נתעסק רק באני ולא בזולת ולא נדע שיש כוח עליון שרואה את כל האנושות כמערכת אחת נחיה ללא אחריות באגוצנטריות ברדידות . אכן יש כאן סבל ואין מקום לחגיגות שגורם לדור הבא להתבלבל לא לקחת אחריות . יש בברור אינטרסט ממש להפיכה של החברה שלנו . מקווה שנזכור את הכלל ואהבת לרעך כמוך .
מורים? מי...
סעי מכאן!!! | 22-02-2023 9:52
מורים? מי מינה אותם להיות מורים? מי הם בכלל המפלוצים האלה ואת הזמבורה של מי הם מעניינים, כל אחד מהם עם המערה החשוכה שבה הוא גר?
אישה יקרה...
יעל | 20-02-2023 13:47
אישה יקרה , זה שאת לצערי אינה מודעת לקיומו של קב״ה וחושבת שכל יהודי מאמין מקבל חיזוק על קיום השם על ידי רב כזה או אחר אז לצערי את טועה ויודעת גם מצטערת עבורך שאת לא מרגישה בקיומו, הבורא קיים בכולנו חילונים ודתיים ואוהב את כולנו ובסופו של דבר כולנו ילדיו והרבנים לא קשורים או מחברים אותנו אליו . הם רק מורים שאנו בוחרים בין להקשיב להם או לא…
סליחה על...
אין אלוהים | 20-02-2023 11:51
סליחה על השאלה, אבל איך את *יודעת* שיש כוח עליון? כי הרבי אמר לך?
163
לא כתוב בשום...
בן דב ציל | 20-02-2023 9:37
לא כתוב בשום מקום בתורה שאסור להיות הומו. מה שמותר ואסור נמצא בעשרת הדיברות, שאר הדברים הם נכתבו כתוספת על ידי חכמים שהרסו לי את את כל האמונה ראה מסכת שבת שבה הם כותבים על נשים
אתה מבלבל...
אברהם בן אברום | 23-02-2023 18:56
אתה מבלבל במוח. אתה לא יכול לדעת שעשרת הדיברות קודמים לשאר תורה
164
אז הבן אדם...
ארץ נהדרת | 20-02-2023 9:42
אז הבן אדם הוריד את המכנסיים וכולם רואים לו... לכן צריך להפוך זאת לדיון הלכתי? כל יוצרי המציאות החדשה כמו מירב מיכאלי מאד שמחים שגם הרב נכנס לתמונה... יש צורה וסדר לעולם, והרצון לשנות זה שנאת הבורא, ואל תספרו לי על אהבת הבורא כשעולמו לא מתאים לכם... מידי פעם בא לו לשכב עם חמור, ללא הבדל גזע וצורה כי הוא צריך להשתחרר מהמציאות... אבל הוא מאותגר זהות מסכן
165
אף אחד לא סובל בגלל נטייתו המינית
ביסקסואל | 20-02-2023 9:56
אנחנו סובלים בגלל שאתם - הרבנים (ברוך ה' הציבור כבר איתנו) - מייסרים אותנו יומיום.
חמוד, אתה מייסר את עצמך
המסביר | 20-02-2023 13:18
חזור אחרי: אני אדם עצמאי עם חשיבה ביקורתית ועם דעות משלי, ולא אכפת לי מה מישהו אחר אומר, גם אם יש לו זקן ממש ארוך.
166
למה שרקי לספר...
עדנה | 20-02-2023 9:57
למה שרקי לספר לעולם מה הוא עושה עם העכוז שלו?! שיסתום ולא יהרוס את ההורים שלו. זה יותר גרוע ממת.
זאת את שיותר...
שושי ג. | 20-02-2023 10:27
זאת את שיותר גרועה ממת, גברת עדנה הלא-נכבדה. את אשה חשוכה שחיה כנראה במקלט.
167
הבעיה שבמקום להתאים את ההלכה לחיים -
יעקב | 20-02-2023 10:32
את מנסים להתאים את החיים להלכה.
168
שרקי, בשליחות ה', הראה לנו כמה הקו עקום
אלמ | 20-02-2023 10:36
כמה חשוב שיש לנו יצורים כאלה בינינו שטורחים ועוזרים לעם ישראל לראות כמה תפיסת הקו עקומה מיסודה.
169
הפוך! הרב לא...
יצחק | 20-02-2023 10:43
הפוך! הרב לא מקבל את האחר, דעתו חשוכה, מתי יקום רב שיאמר שאין פסול בנטיה מינית לא סטרייטית וזה הטבע המגוון שאלוקים ברא?
הלוואי במהרה בימינו אמן!
אליאור | 20-02-2023 13:13
כל הכבוד על הפתיחות והאהבה, לאדם באשר הוא אדם
170
מתי תבינו פעם...
אריק | 20-02-2023 13:02
מתי תבינו פעם אחת, כל אחד רוצה להיות רגיל אבל מה לעשות הומו נולד הומו זאת לא בחירה .כל הזמן מבלבלים במוח שזאת אופנה זה תל אביב זה השמאל ,בולשיט כך הם נולדו וזה בסדר ובמיוחד לדתיים שאומרים שהכל בא מה' ,נכון כך הוא רצה וזה בסדר גמור
גם נסיונות...
שימו לב | 23-02-2023 0:39
גם נסיונות מגיעים מה', גם קשיים וגם רצונות קשים ודחפים קשים(להבדיל מה קרה של שרקי לדוגמא רצון לאנוס וכו' ) וגם סטיות הן ניסיון מהשמיים. צריך להבדיל ולהבין שזה ניסיון ולא לנרמל הכל, לא הכל מותר, לא הכל כדאי, לא הכל הוא כמו שבא לא.
בגלל שהוא...
זו המציאות | 20-02-2023 15:53
בגלל שהוא אדם מפורסם ועוקבים אחריו הוא חייב היה לצאת בפומבי ולא פתאום להופיע עם בן זוג ואז לא היתה לו שליטה על הקרנבל שהיה מתרחש בתקשורת
אתה צודק...
אני | 20-02-2023 13:43
אתה צודק אבל בצנעה.למה כל הפסטיבל לא לעניין.נ.ב ליעקב אבינו היה 4 נשים וגבר 1.בסוף כולם יהיו הומואים כמו חביב גפן בורגיבה הקופץ.פיתאום הוא פנוי בא להקיא.
171
הרב שימעון הכתבה שלך...
רחל | 20-02-2023 13:20
הרב שימעון הכתבה שלך היא ההיגיון במלואו. החברה שלנו איבדה את האיפוס שלה .אנחנו חיקוי זול של תרבות המערב והפרוגרסיביות משל למלכה שלובשת בגדים מטונפים וקרועים של שפחתה. מתי כבר יאירו עינינו ונפסיק לחפש בשדות זרים ונגלה מחדש את התרבות היהודית הנאורה שאין כמוה בעולם כולו.
172
חבל שככה אתה...
יש אלוהים | 20-02-2023 14:34
חבל שככה אתה ניגש למציאות התורה. נ,ב זה כן כתוב ״ואת זכר לא תשכב״ אז כל אדם שנולד וחיי כל חייו עם נטיה למינו יכול כל חייו להמשך לגברים אבל שזה מגיע לדרך חיים ולהזדהות הוא צריך להבין שזה נוגד את התורה. והתורה שלנו באה כדרך חיים שאלוהים נתן לנו מן ספר שמורה את דרך החיים ובמציאות כזאת שגבר ימשך לגבר זאת לא דרך הטבע והעולם לא יכול להמשך כדרך זאת
173
כבוד הרב הנכבד,...
קול של שפיות | 20-02-2023 15:39
כבוד הרב הנכבד, אתה כותב על איסור משכב זכר והטרדות מיניות ומקרי אינוס של עשרות ילדים ונערים בישיבות בבני ברק וירושלים מותרות נכון ? כי ככה הרב רואה / מוצא לנכון. ועשרות רבות של מקרי פדופיליה בתוך המשפחה, אירוסין וחתונה של ילדות בנות 13 , 14 ביבניאל , מותר נכון ? גם את זה גם כתוב בתורה ? הגיע הזמן שמגזר שלם יצא מהחושך, ויתחיל לצעוד לכיוון האור, התבונה והנורמליזציה ( כן, כולל לימודי ליבה ושירות צבאי, תנסו, לא יקרה כלום )
אתה מדבר...
מישהי | 20-02-2023 23:12
אתה מדבר פה על החרדים והוא בכלל דתי לאומי...
איזה מטומטם....
חח | 20-02-2023 21:11
איזה מטומטם. אומרים לך שזה לא בסדר אז מה אתה ממציא פרשנויות הזויות
המקרים האלו...
בני | 20-02-2023 17:28
המקרים האלו לא מקובלים על אף אחד!!גם לא יבניאל.זה כת.האונס ופדופיליה חוגגים פי כמה וכמה אצל הציבור החילוני. תאר לך מה היה קורה עם הציבור הדתי היה מכיל בתוכו את כולם -כמה מקרים היה...המאמר הזה מנסה רק להוציא את הסגידה לתרבות הזאת מהלגיטימיות.דבר שהוא ב ע י נ י חובה כדי לשמר את הדורות הבאים שידעו מה זה יהדות ומה זה עם ישראל. אוהב;)
174
שמתם לב שבכול התגובות
דתיה | 20-02-2023 15:46
של הליברלים והפמיניסטיות האנרכיסטים, לא היית התגובה אחת עניינים, לדברים הנכוחים של הרב? השמאל כהרגלו מקלל משמיץ מתנשא ומנסה להטיל חיתתו על האמת. אלו פרפרורי הגסיסה של הלייטים הדתיים. ברוך ה'!
אין כאן...
נתנאל | 21-02-2023 9:07
אין כאן קשר לשמאל או ימין. את רוצה תגובה עניינית? אם יש לך חוש ביקורת את יודעת שיש ספק גדול מאד אם התורה ניתנה מהשמיים. כי בדרך כלל דברים לא יורדים ככה מהשמים וגם כי היא כתובה באופן מאד אנושי, עם מילים ארמיות ומצריות ודמיון רב לספרים אחרים שנכתבו באותה תקופה (אנומה אליש, חוקי חמורבי). אז מה עושים כשיש ספק? אפשר לזרוק אלפי שנים, דמעות, אמונה ואהבה לזבל, ולקלל את היהודים, כמו שלמה זנד. אנשים כמוני בחרו להמשיך ולהחזיק במסורת, כל עוד שהיא לא פוגעת באנשים אחרים, כמובן לפי מיטב ידיעתנו. אז מה את רוצה? שנגיד שאין ספק? יש ספק. תשווי ספר בראשית עם ספר דברי הימים. שנזרוק הכל לפח? לא רוצים. האם אנחנו רפורמים? לא. רפורמים שאפו להשתלב בחברה הגרמנית. אנחנו רוצים לחיות במדינתנו על פי תרבותנו. האם אנחנו מקבלים שינויים בדת? כן, כשהם פוגעים בבני אדם. אין לנו ברירה, כי הספק לא מאפשר לנו לענות חפים מפשע. אז מה?
175
כמה דיכאון יש בעולם פוסט מודרני.
אפלטון, ת"א | 20-02-2023 16:00
יישר כוח על האומץ לכתוב כנגד הפופוליזם.
176
בוא רב מבוהל....
היהדות היא הומואית ולסבית | 20-02-2023 18:17
בוא רב מבוהל. הרי כול הדתיים הם הומואים רק מפחדים לצאת מהארון. אתם חיים כנגד הטבע, מפרידים בין זכרים ןנקבות, אין לכם מגע טבעי ונורמלי עם נשים לכן כולכם למדתם להפנות את הרגשות לבני אותו מין. הנשים המתורבשות כולן סוטות מין, מתוסכלות, שמחפשות להתחכך על ברכי שוטר או חייל, הגברים כולם הומואים וזה בסדר. תצאו מהארון. החיים יפים
יש לך...
דנה | 23-02-2023 0:36
יש לך מחשבות מעוותות.. לא הייתי רוצה להיות במקומך. להגיד דברים כאלה זה הדבר החשוך, הרב ענה תשובה יפה מלאה באהבת ישראל ואת/ה בתגובה משמיץ?! משמע שאת/ה מסכן. וגם מה זה אומר שאין לדתיים מגע טבעי ונורמלי עם נשים? לשכב איתך בגיל 16 או בגיל 13 או 9? אם אתה חושב שאתה קובע מה נורמלי ומה לא, אתה לא נורמלי.
גבלס שנא...
י ה | 22-02-2023 11:08
גבלס שנא הומואים
גבלס היה גאה...
אור | 20-02-2023 22:24
גבלס היה גאה בך
זה שאתה...
חח | 20-02-2023 21:09
זה שאתה סוטה לא אומר שכולם כמוך. מפגר
177
יש אמונה עיוורת?...
גיחרי | 20-02-2023 18:49
יש אמונה עיוורת? אין מה להתווכח, הרי אם זה נגד הטבע למה קיים גם אצל חיות? ואם אלוהים אוסר אז למה יצר מלכתחילה? ואם יצר והאדם הוא ייצרי מה אתה רוצה שיעשה
חחח טמבל,...
י | 21-02-2023 9:13
חחח טמבל, בני אדם הם לגמרי חיות שחושבות שהם יותר טובות מאחרות
זו טענה...
מישהי | 20-02-2023 23:09
זו טענה אחרת, אבל גם אם אנחנו לא חיות להגיד שזה לא טבעי זו פשוט לא טענה נכונה
כי אנחנו...
חח | 20-02-2023 21:09
כי אנחנו לא חיות... גאון
178
דתי דפוק.הוא רק...
Joe | 20-02-2023 20:47
דתי דפוק.הוא רק אחד מני רבים כמותו.
לא צריך...
מישהי | 20-02-2023 23:08
לא צריך להכליל, רוב הדתיים לא מדברים ככה
אהה פשוט...
חח | 20-02-2023 21:09
אהה פשוט אתה לא דפוק
179
סוף סוף מישהו...
אתי | 20-02-2023 21:08
סוף סוף מישהו שפוי
180
מצביעים לשקרן בן שקרן שבגד בשלושת הנשים שלו
מתעניין | 20-02-2023 21:28
בכלל אחת הייתה נוצריה. ואז מדברים על השחתה מוסרית שסה״כ שני גברים רוצים לאהוב ביחד. אי אפשר להמציא את זה.
181
לו הייתי באמת...
אריה ר | 21-02-2023 0:01
לו הייתי באמת בקשר עם השם הוא היה מספר לך כי ברא לא רק אדם וחווה אל גם מין שאינו זה ואינו זה, אבל כיוון שאתה הרי כל יודע ואתה חזות הכול, אז אני מוחל לך על בורותך ועל חוסר קידוש ואהבת לרעך כמוך וקיבלת אות כפי שברא אותו השם.
182
מה ת מסתלבט...
רפאל | 21-02-2023 5:09
מה ת מסתלבט וואוווו אחשלללו מה איתך מה ת באמת חושב שבן אדם יכול יעני לכתוב ת תורה מה ת הזיה ????? ווואי אחי אל תגיד לי את זה פליייז!!!!!!
183
חכמי התורה אשמים
חאלד | 21-02-2023 5:15
כי הסכימו לשבת בכנסת שאחד ,,,,,,. הוא יושב ראש
184
החיה הכח חכמה...
נגב מדמם | 21-02-2023 6:51
החיה הכח חכמה בטבע הוא.... ה א ד ם... מישהו מתנגד❓️
185
תמשיך לשקר לעצמך...
מני | 21-02-2023 8:13
תמשיך לשקר לעצמך כשכיפה מונחת לראשך, הוא יצא מהארון, בשמחה ושיתף כמה הוא אוהב גברים ואת אלוהים, לא כמה הוא סובל בגלל שהדלת של הארון נסגרה לו על האצבע, קשה לך עם זה? תצום חודש בלי לשתות, אתה וכל העובדי אלילים שלך
תשמע אתה...
משה | 23-02-2023 15:30
תשמע אתה בן אדם אינפנטיל
מאיפה הבאת...
עומר | 21-02-2023 9:37
מאיפה הבאת שהוא יצא מהארון בשמחה? איזו שמחה?? התייסרות שכנראה לעולם לא תפסיק. תעמיק קצת בקריאת דבריו של שרקי במקום להתלהם באינפנטיליות
186
בדקת במקרה כמה...
יהודה | 21-02-2023 10:21
בדקת במקרה כמה הומואים יש אצל בחורי הישיבות ? לפחות 50%מהףם הומואים . תבדוק
חי בסרט...
יוס | 23-02-2023 15:41
חי בסרט
187
תסתכל במראה חביבי,...
ישי | 21-02-2023 10:48
תסתכל במראה חביבי, אתה הטרגדיה. מזל שאתה מיעוט בדעותיך. אין שום דבר עצוב בלאהוב בנאדם שהגיע להשלמה ובוחר לחיות חיים מאושרים, גם אם משהו בחייו לא מסתדר עם השקפת עולמך הפרטית.
ידידי אין חשוך...
יוס | 23-02-2023 15:40
ידידי אין חשוך ממך , תיזהר אתה בדרך להיתקע בקיר....
188
סוף סוף תגובה...
ליבוביץ | 21-02-2023 11:51
סוף סוף תגובה אמיתית ומכבדת.
189
שרקי היית צריך...
נסים | 21-02-2023 11:58
שרקי היית צריך לספר לחבריך ומישפחתך ןתו לא.את מי זה מעניין
190
טבעי ונורמלי בעיני...
א | 21-02-2023 12:03
טבעי ונורמלי בעיני מי ואם אדם מאמין אתה לא ברור לך שהם נוצרו בצלמו וכך התכוון היוצר, השמחה היא שמחת החופש של האדם באשר הוא בטוחני שאין כל כוונה להדיר להפלות אנשים בשום צורה בסוף המשפט שכולל את התורה כולה הוא ואהבת לרעך כמוך אולי זו צריכה להיות תפילת הבוקר צהריים וערב של כולם
191
לעתיים.טובה הדרך לשתוק...
יצחק | 21-02-2023 12:58
לעתיים.טובה הדרך לשתוק לו לאדם המאמין באלוהי הצבאו.משום שקיימים דברים נשגבים מבנתו של בן אנוש.גם אם הוא רב חכם וגדול. אפילו משה רבינו.לא הייתה לו יכולת כבשר ודם.לדעת היטב את טיבו של העולם.ואת דרכו של אלוהי הצבאות.
192
כל מילה בסלע
יהודי | 21-02-2023 17:45
חיכיתי כבר שמישהו יגיד את זה! תודה על הצגת האמת הפשוטה.
193
לך לעזאזל חשוך...
גל | 21-02-2023 22:21
לך לעזאזל חשוך
אפשר לראות...
ברברה | 23-02-2023 0:29
אפשר לראות שלא באמת קראת והתעמקת אם זה מה שאתה אומר. הרב לא חשוך, אתה כן...
194
נכון מאד. ...
הילה | 22-02-2023 10:02
נכון מאד.
195
לא היו ...
סימןן | 22-02-2023 16:52
לא היו חגיגות רק המצאות,היה עצב נורא...סימן מלמעלה
196
הכל אמת ההכלה...
חיה | 22-02-2023 23:19
הכל אמת ההכלה מתחילהנכבר בגיל הרך דבר היוצר בלבול לילדים ללא גבולות והמון פינוקים. הכל מותר הכל אפשר והכל מגיע לי. עד מתי?
197
ומה עם גנבה?...
דוידי | 23-02-2023 13:53
ומה עם גנבה? שוחד? אלימות? הם בסדר בחברה תקינה כמו שאתה מייחל לה? ואם לא, אז למי הצבעת בבחירות? לגנב משס? לנאשם בשוחד? או למפלגה שנקראת ציונות דתית? שכולן מחילות אי תקינות ממלכתית. בכח. על כלל החברה שאתה חי בה. להבדיל מן האדם הבודד, הישר, ואכן קצת עצוב
198
אין שמחה כהתרת...
אברהם בן אברום | 23-02-2023 18:51
אין שמחה כהתרת הספקות. זה מה שהציבור מרגיש, כולל הדתי, שיודע שאין פתרון הלכתי לבעיה שלו ועדיין, הוא עושה את הדבר המוסרי - להחליט. אפשר להחליט לומר אפשי, ומה אעשה ורבשע ציווני, אפשר להחליט לומר אוי לי מיצרי אבל עדיין לשמור את שאר התורה, כל זה עדיף על חיי שקר והיסוס.
199
אלוהים ברא הכל שהכל נעשה בדברו
Tali Rubin | 24-02-2023 4:35
איך אפשר להאמין שהכל מאלוהים להאמין שהכל טוב ומיטיב ולהשתגע מאיסור קטןמשכב זכראיפה הטענות נגד הגברים המאוננים המשליחים זרע לשווא הגברים הבוגדים הנשים הפרוצות הרוצחים הגנפים הרכלנים...מה ניתפסת על ההומאים כאילו הם לבד מעקבים את המשיח...הם סימנים של גאולה...הנוקבה עולה זה מבלבל את הגברים הרגישים...המלחמה היא בינם לבין עצמם לבין קונם,עוד מעט שבת,מכל מלאכה כולל ילדים,בן השיפחה ערב לקיום שלנו והזמן שלו קרב ובא.
200
אני אדם חילוני.והופתעתי...
ציקו | 25-02-2023 11:48
אני אדם חילוני.והופתעתי מהאהדה הרבה ששריקי קבל.לא ראיתי שום כתבה עם נימה של ביקורת.כולם נתנו דברי הלל ושבח כאלו מדובר בלוחם שחזר ממבצע אנטבה.עד שבא הרב כאן והעמיד דברים במקומם עם נימה של ביקורת שצריכה להשמע.שאפו.
201
ה ירחם על...
חיים | 26-02-2023 0:52
ה ירחם על הכיפות הסרוגות.כעת הם מתבררים האם חילונים שרק מתפללים אבל לא יותר מזה.. או שהם דתיים לוקחים את כל מה שכתוב בתורה כולל משכב זכר.. צריך להוקיע את זה אחרת תראו אצל ילדיכם או נכדיכם אני בטוח שלא תרצו... אז להוקיע ושלא ישמע כאילו מישהו מסכים .גם לא בשתיקה.. ה ירחם ויציל. זרע לבטלה תראו בספרים לבד מה כתוב על זה...!!
202
מאמר חכם. נקודה.
שירה | 26-02-2023 3:32
מאמר חכם. נקודה.
203
כשזה אצלך בבית...
דניאל | 26-02-2023 5:43
כשזה אצלך בבית ״נועם״ כבר לא תתאים.
204
סוף סוף אחד...
זרח | 26-02-2023 10:12
סוף סוף אחד שכותב בלי למצמץ