מחקר: יהדות ארה"ב הופכת חילונית יותר - סרוגים

מחקר: יהדות ארה"ב הופכת חילונית יותר

בעוד בארץ הקודש הראו הסקרים הסטטיסטיים האחרונים על עלייה בשיעור האנשים המגדירים את עצמם כדתיים, בארה"ב דווקא ישנה ירידה של 20 אחוז בקרב אלו המגדירים עצמם שומרי תורה ומצוות. שיעור החילונים בקרב יהודי ארה"ב עלה ל-37%, והוא אינו כולל את הרפורמים והקונסרבטיבים הרואים עצמם כדתיים.

מחקר: יהדות ארה"ב הופכת חילונית יותר
  יהודי מארה"ב במצעד בירושלים (פלאש90)

סקר שנערך לאחרונה ב'מכללת טרינטי' בהרטפורד, קונטיקט,  מעלה כי אחוז היהודים בארה"ב המגדירים עצמם כשומרי תורה ומצוות  ירד בעשרים השנים האחרונות בעשרים אחוזים. למרות הירידה החדה, עדיין שיעור היהודים החיים בארה"ב והמגדירים עצמם כדתיים הינו גבוה מאוד (כ-60%). אלא שיש לסייג נתון זה משום שהוא כולל גם את קהילות הקונסרבטיבים והרפורמים, בהן גם ביקור שבועי בבית הכנסת מספיק כדי להחשב שומר תורה ומצוות.

נתון מעניין נוסף הוא דווקא אחוז החילונים בקרב יהודי ארה"ב. בארץ הפוליטיקלי קורקט, הם אינם רואים עצמם כחילונים, אלא כבעלי "זהות תרבותית יהודית בלבד". לפי תוצאות הסקר עלה שיעורם מ-20% בשנת 1990 לכ-37% בשנה האחרונה. נתון זה חריג באוכלוסיה האמריקאית, בה שיעור האנשים המגדירים עצמם חסרי דת עומד על 15% בלבד.

הסיבות לעזיבת הדת בארה"ב נובעת בעיקר ממספרים גדולים של זוגות מעורבים, או בשפה הפחות מכובסת מהתבוללות, או בשפת החוקרים "אי נאמנות ליהדות". עוד ציינו החוקרים כי כמחצית מכלל היהודים האמריקניים אוחזים בהשקפת עולם חילונית, כולל אלו המגדירים עצמם שומרי תורה ומצוות. לדבריהם הם לא רואים סתירה בין השקפתם החילונית לבין אמונתם.

על פי הסקר שנערך בארה"ב: בארה"ב חיים כיום כ-5.4 מיליון יהודים מתוכם 3.4 מיליון מגדירים עצמם כשומרי תורה ומצוות. לשם השוואה, על פי נתוני הלמ"ס: בישראל חיים כ-5.7 מיליון יהודים מתוכם 3.2 מיליון מגדירים עצמם חרדים, דתיים ומסורתיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
עם היחס מהרבנות פה לגיור נוקשה מה הפלא-עפיהם הם לא יהוד
me | 15-09-2010 16:28
במקום לשמור את המתבוללים עיי גיור נוח של איחד מבני הזוג-פה בארץ מתבדלים בקיצוניות שתביא עלינו את החורבן
2
פתטי להשים את ה"מסורתיים" יחד עם הדתיים והחרדים
מסורתי לא דתי. | 15-09-2010 23:03
רק בשביל לעשות קצת טוב על הלב ולחשוב שדתיים הם הרוב(3.2 מילון כמו שכתבתם). מסורתיים הם לא שומרי מצוות וגם לא קרובים להיות כאלה. 8 אחוז חרדים ו12 אחוז דתיים. אם זה הנתון קצת מעציב בשביל הדתיים, מקיסמום אפשר להוסיף את המסורתיים הדתיים שהם 13 אחוז, אבל יותר מכך זה נראה ממש מגוחך לנסות להחשיב את המסורתיים הלא דתיים יחד עם הדתיים והחרדים. אני מסורתי, ורחוק מלהיות קרוב לדת. להיות קרוב למסורת זה להיות קרוב לעם, לתרבות, להיסטוריה, לשורשים. בין זה ובין דת ושמירת מצוות? מה הקשר בדיוק? אני לא מאמין באלוהים... זה אומר שאני לא יכול להיות מסורתי וקשור לעם היהודי ולתרבות היהודית? ובכל הנוגע ליהדות ארה"ב... כמו שאמרתם, הרוב שם רפורמים וקונסרבטיבים, ולקרוא למה שהם עושים"שמירת מצוות" זה טמטום. מבחינתם כמו שאמרתם, ללכת לבית כנסת ולצום בכיפור זה שמירת מצוות. ה"דתיים" של ארה"ב יותר חילונים מהחילונים של ישראל.
3
ל-2 : אני מסורתי ויותר קרוב לדתיים מלחילוניים,
בני | 16-09-2010 8:48
ובארה"ב אתה צודק, הרופורמים אינם שונים מחילונים גמורים. דווקא עדיף חילונים על רפורמים לפחות הם לא טוענים שהם מקיימים מצוות.
4
צריך לעשות הכל כדי לקרב הנוער היהודי אמריקאי לישראל
הקונסרבטיבים נחלשים | 16-09-2010 21:14
5
יהדות ומדע
יוסף | 08-07-2018 8:10
בורא עולם הנקרא אור האינסוף מסר את התורה לקליפות לזון ולכלכל את העולם מסתבר ש-יהוה או מה שאנו מכנים הקבה נברא יחד עם 4 עולמות אביע (אלה לעומת אלה) והוא בסך הכל קליפה דתית ולא בורא עולם עצמו עפ הארי סוד גדול הוא שאור האינסוף שאינו מקפיד על על תחומים וצמצום מעצם היותו אינסופי מכה על המסך ומזכך אותו מכל עביותו כלומר יפרק את החומות וישחרר את האנושות מכבלי הדת ובתי הכנסת יוחלפו בבתי מרחץ ותענוגות שלמה המלך עש שידע סוד גדול זה שקליפת הדת הניקרה נוגה ( נוגה לו סביב) סובב מסביב לספירת יסוד שהוא איבר המין הגברי לקח לו אלף נשים עמ להיתגבר על הקליפה. מכיוון שאנו קרובים לעידן הגאולה אור האינסוף יגלה את כל סיתרי תורה, ותלמידי חכמים יוכלו לקיים סקס חופשי ולהיגאל והקבה יימח שמו, אללה, ואלוהי הדת האחרים, לא יכולו עוד להביא עלינו, צרות, עוני ושואה ויושמדו עי בורא עולם עד הייסוד.