מסיונרים בקמפיין חדש: "ישוע ישלם את הקנס במקומך" - סרוגים

מסיונרים בקמפיין חדש: "ישוע ישלם את הקנס במקומך"

נהגים בתל אביב נדהמו לגלות הודעת קנס על שמשת רכבם על אף שחנו כחוק. כשהסתכלו מקרוב על ההודעה, התברר להם כי לא מדובר בדו"ח מפקח עירייה, אלא בהזמנה לדיון אצל אלוהים על החטא הקדמון, כשברירת הקנס היא אמונה ב"אותו האיש" שישלם במקומך את החוב.

מסיונרים בקמפיין חדש: "ישוע ישלם את הקנס במקומך"
  דמותו של יש"ו בסרט בריאן כוכב עליון (ויקפדיה)

 נהגים רבים ברחבי הארץ קיבלו דו"ח מלחיץ על שימשת רכבם על אף שלא ביצעו עבירת תנועה, לאחר עיון קצר התגלה הדו"ח כקמפיין מסיונרי מטעם ארגון היהודים המשיחיים "יהודים למען ישוע".

הדו"ח ניתן בעקבות "עבירה על חוקי התורה", כך כתוב, כאשר גבוה הקנס הוא "גזר דין מוות", הפקח "משה רבנו" אף מוסיף הערה "חבל שהאמנת לרבנים במקום להאמין באלוהים". באחורי הדו"ח נאמר כי אפשר להירגע כיוון "שמישהו" כבר שילם את הקנס, באותיות הקטנות נאמר אף כי "אם אתה מעוניין לא לשלם את הקנס, עליך להבין מיהו באמת המשיח". בתחתית העמוד ניתן שובר לספר חינם בשם "קוראים לו ישוע". שפת "החטא", "הקנס", "המשפט" והתזמון בו נפתח הקמפיין אינו מקרי, החודש בו חוזר עם ישראל בתשובה מנוצל ע"י היהודיים המשיחיים להחזיר את העם בתשובה למקום אחר לגמרי.

קהילות היהודיים המשיחיים מונות בישראל כ-15,000 מאמינים אשר במשך השנים מנסות לקנות לעצמן מעמד משפיע במדינת ישראל. מלבד הפעילות המיסיונרית הענפה הגישו אותם משיחיים תביעה לבג"ץ כנגד משרד הפנים המונע מהם לממש את חוק השבות למרות שלטענתם הינם יהודים. "חוק השבות נותן זכות שבות ליהודי בלבד" אמר אז אברהם פורז ממרצ "יהודי שהתנצר איננו יהודי יותר מבחינת חוק השבות. כל מי שמאמין בישו איננו יהודי. היהדות לא מאמינה בישו. זה אפילו נקרא עבודה זרה. מי שמאמין בישו, בעיניי הוא נוצרי. נקודה".

הסוגיה הובאה בפני סגן נשיא בית המשפט העליון דאז השופט מנחם אלון ובפני השופטים אהרון ברק ואברהם חלימה שדחו את העתירה בין השאר בטענה כי "מי שמאמין במשיחיותו של ישו ורואה באמונתו זו את האפקטיבית שבאמונותיו ועושה לה נפשות ומתרכז לשם כך בקהילות הרי הוא אדם המאמין בדת אחרת… המבחן הראוי הוא המבחן החילוני-לאומי, המשקף את התודעה הלאומית שלנו כיום. נראה כי לעניין תודעה לאומית זו קיים קונצנזוס רחב בעם היהודי, וקיימת בו הסכמה לאומית, כי אמונה בישו כמשיח, מלך היהודים ובן האלוהים והטפה אקטיבית להגשמת אמונה זו בין היהודים, תוך יצירת קהילה מיוחדת לשם כך, כי כל אלה עושים את האדם לבן דת אחת, באופן שנשללת יהדותו. על פי תודעה זו אנו רואים בעותרים בני דת אחרת".

מי שמזהיר זה שנים מפני תנועות הנוצרים האוונגליסטים אוהבי ישראל הוא הרב שלמה אבינר ראש ישיבת עטרת כהנים שאמר בנוגע לקבלת כסף מאותם נוצרים כי "הם מדברים אלינו בשפה שאנו אוהבים לשמוע ומאדירים את כבודה של ארץ ישראל. הם פועלים בחכמה בחדירה איטית ללבבות, מתוך בניית יחסי אמון. מתן כסף מסייע להפיל מחיצות פותח להידברות הם מזמינים אותנו אצלם ומזמינים עצמם אצלנו –הרי הם ידידים".

ארגון המיסיון "יהודים למען ישוע" והיהודים המשיחיים להם הוא שייך הם בעצם נוצרים אוונגליסטים הרואים גם בתנ"ך וגם בברית החדשה את ספרי הקודש של דתם אולם רואים בישו, המכונה בפיהם ישוע, כמשיח ושליח השם היחיד. הם רואים עצמם יהודים ואף שומרים שבת וכשרות, בדרכם שלהם, ושמים מזוזות במשקופי ביתם. היהודיים המשיחיים רואים בכל אחד ואחד מהם כממשיך דרכו של ישו כאשר לכל אחד ניתנה היכולת לקרוא את המקורות ולהבין כרצונו את הנאמר בם.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
תמחוק את המספר שלא יתקשרו אליהם
חיים | 13-09-2010 9:42
2
מת על התמונה
אין על מונטי פייתון | 13-09-2010 11:56
3
always look on the bright side of life...
בריאן | 13-09-2010 14:33