הרב אבינר בראיון ל'סרוגים': "הקתולים אנטישמים חדשים"

הרב שלמה אבינר בהתקפה חריפה כנגד העולם הקתולי: "היחס שלהם כלפינו זו האנטישמיות החדשה", על האפיפיור בנדיקטוס: "הוא מילטנט", וגם: "עדיף להרגיז אותם מאשר לגמור במחנות השמדה"

 הרב אבינר בראיון ל'סרוגים': "הקתולים אנטישמים חדשים"
  הרב אבינר. "אנחנו מרגיזים, אבל מה נעשה?"

לפני כחודש יצא מסמך פנימי של הוותיקן שהפנה אצבע מאשימה כלפי ישראל בטענה שהבעיות במזרח התיכון הן בעיקר בגלל מדינת ישראל. היום בסרוגים אנחנו מפרסמים את דעתו של הרב אבינר שתוקף בחריפות ובציניות את הוותיקן, העולם הקתולי והאפיפיור בנדיקטוס.

בראיון לסרוגים, אומר הרב אבינר כי המסמך הפנימי שיצא על ידי הוותיקן הינו חלק משיטה ויחס עקרוני של העולם הקתולי כלפי העם היהודי ומדינת ישראל. "לצערנו זה משהו שיטתי", אומר הרב ומפרש "כלומר, הוותיקן התנגד לקום מדינת ישראל וגם ניסה להכשיל את הקמת המדינה. בזמנו, האיפיפיור כתב לכל הנוצרים שבעולם, הן לקתולים ואפילו לנוצרים הפרוטסטנטים, שכולם צריכים להתאחד למנוע את קום המדינה. אחרי שקמה המדינה, חשבו שתיעלם וסירבו להכיר בקיומה. בלית ברירה, ראו שהמדינה קיימת ונאלצו להכיר. פעם האפיפיור ביקר בישראל, אולי זה היה בתשכ"ד אינני זוכר, הוא אפילו לא לחץ את ידו לנשיא המדינה וכן הלאה וכן הלאה. שום ביקור רשמי. ואחרי שהוא יצא מן הארץ, הוא שלח מכתב ברכה לא לראש הממשלה אלא לנשיא המדינה לכתובת: תל אביב."

השילוש הקדוש: לנצר, להרוג ולהשפיל
לטענת הרב אבינר, ההתנגדות, לדבריו, של העולם הנוצרי כלפי מדינת היהודים נובעת מתוך שורשים אידאולוגיים דתיים. "כשראו שאין ברירה והמדינה קיימת – הכירו, אבל מנסים לייחס אותה לעצמם בתור מקומות קדושים. הם תומכים ומבקרים את ארגוני הטרור השונים, תחת מסווה של הומניזם וכן הלאה. ולמה ההתנגדות הזאת? משום שהקתולים סוברים שהם עם ישראל האמיתי שהרי הם מאמינים באותו האיש ואנחנו פסולת מיותרת. ובהתחלה ניסו לנצר אותנו, להרוג אותנו וזה לא הלך, אחר כך החלו להשפיל אותנו. שלושת השיטות: להרוג, לנצר ולהשפיל. כיוון שאמרו אי אפשר להרוג את היהודים או לנצר אותם אז שישארו מושפלים. וההשפלה תהיה סימן נוצרי – ככה יעשה למי שלא יאמין באותו האיש. אז הם חושבים שהם עם ישראל האמיתי ואם הם ישראל האמיתי אז נבואות התנ"ך צריכות להתקיים בהם. אבל שוד ושבר, נבואות הנביאים התקיימו בנו. לכן זה מפריע להם."


מרגיזים אותו. האפיפיור בנדיקטוס ה-16 (פלאש 90)

הרב אבינר הדגיש שהוא מדבר בעיקר על העולם הקתולי ולא על הנוצרים הפרוטסטנטים, האוונגליסטים הפונדמנטליסטים וכיוצא באלו, ש"זו גישה אחרת גם היא רעה אבל לכיוון אחר לנצר, מיסיון וכו'"

"לומר שאנחנו כובשים זו אנטישמיות"
מבחינה דיפלומטית התגובה הראויה, לדעת הרב אבינר, היא אמירה של מסרים ברורים וחדים. "אני לא חושב שאנחנו צריכים להרכין את הראש. צריך לומר דברים ברורים שהארץ הזאת היא שלנו, נקודה. היא שלנו ולא של אחרים. כמו שכתבו בספר חשמנואים 'לא ארץ זרה כבשנו' אלא חזרנו לאדמתנו שממנה גורשנו. לכן, צריך לומר ברור: לא כבשנו שום דבר, אנחנו חזרנו אל אדמתנו על פי פקודה אלוקית ואגב, גם על פי הסכמת האו"ם וכן הלאה. בודאי שלא צריך לשתוק."

עוד אמר הרב אבינר, כי הניסיון להציג את העם היהודי ככובש בארץ ישראל זו האנטישמית החדשה. "צריך יחסים דיפלומטיים נורמליים אבל מה זאת אומרת שאומרים שאנחנו 'כבשנו'. 'כבשנו', זה אומר שזה לא שלנו, שזה לא לגיטימי שאנחנו פה. הרי לומר שאנחנו כובשים, זה סוג של אנטישמיות. זה לומר אתם פה לא בצדק, לא ביושר ולא באמת, וזה נועד להשמיט את הקרקע תחת רגלינו. יש אנטישמיות של להרוג את היהודים, ויש אנטשימיות – לא להרוג את היהודים אך לומר שלא מגיעה לכם מדינה."

בנדיקטוס? מיליטנט!
לסיום, שוחחנו עם הרב אבינר מה דעתו על האפיפיור הנוכחי והאם היחס של העולם הקתולי היום נובע בעיקר בגלל תפיסתו השמרנית. "האפיפיור הזה הוא מילטנטי מאוד", אומר הרב אבינר, "אבל האפיפיור הזה לא צמח מן האוויר, מינו אותו. וגם תחת האפיפיור הקודם היה לו תפקיד בכיר.. – ראש האינקוזיציה. יש לזה שם אחר כמובן, אבל בפועל זה אינקויזיציה. והדעות האלה הם לא דעות פרטיות שלו, זה דעות של כל הקתולים, חוץ מבודדים, חסידי אומות העולם. אני לא יכול לומר 'כל' על קרוב למיליארד אנשים, אבל זו דעתם. זו לא הדעה הפרטית שלו. יש שאומרים זאת בפירוש יש שאומרים את זה במסווה, אבל זו לא דעה פרטית. הוא השופר של העולם הקתולי הוא לא אומר דברים חריגים. כנראה, אנחנו מאוד מרגיזים את האפיפיור ואת הקתולים שאחריו, אבל עדיף להרגיז אותם מאשר לגמור במחנות השמדה. מה נעשה.. עצם המציאות שלנו זה מרגיז".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
לרב שיש לו חלק בהתנתקות וכל הצרות שבאו בעקבותיה - ראוי
| 23-02-2010 16:21
לרב שיש לו חלק בהתנתקות וכל הצרות שבאו בעקבותיה - ראוי היה לשתוק ולבקש מחילה כל יום על החטא הנורא. אנו לא שכחנו את התנהגותו של כבודו בכפר מימון "התנתקות " עצמונה "סירוב פקודה . שיפשפש קודם בחטאיו לפני שהוא בא להאשים את גוים בהפרדה בינינו לבין א"י כאשר יש לרב חלק בפעולות שהביאו את עם היושב בציון למצבו האומלל זה. הרב עמיץ נגד אפיפיור - למה הוא השתפן נגד מכשלות ישראל לדורותיהם שלכוווולם יש חלק בחיסולה של האופי היהודי של המדינה? אולי זה קשור למשכורת שהוא מקבל נהמדינה הזאת ?
2
כל דברי רבנו הקדוש קודש קודשים!
אביעד | 23-02-2010 21:11
וכל המלעיזים שעדיין לא הגיעו לרמתו שישבו בשקט במקום לדבר שטויות.
3
לכבוד מערכת סרוגים
משה | 24-02-2010 4:07
1. יופי של כתבה. חשובה מאוד. 2. תגובה מס' 1 קוראת לרב אבינר ''משתפן'', מאשימה אותו בגירוש וממציאה שהוא מקבל משכורת מהמדינה. נראה לי שזה מספיק בשביל להגדיר את זה בתור לשון הרע ודיבה. מה דעתכם?
4
למגיב 2- אני לא שייך לאיזה כת שמשתחווה לרב ומקדשו
מגיב 1 | 24-02-2010 8:20
רב אבינר גדול בתורה - אבל אילו לא היה מקבל משכורתו מהמדינה - סביר שדעתו והתנהגותו בנושאים פוליטיים אולי היה שונה.  כמו שנאמר -כסף מסנוור .... שיהיה לך יום טוב
5
| 24-02-2010 9:45
6
| 24-02-2010 16:42
7
למגיב מספר 1 | 24-02-2010 16:48
הרב אבינר מדבר נגד הקתולים והנצרות . ואתה מדבר נגד הרב . לאיזה עם אתה שייך ? לצד מי אתה ? תהיה ענייני ותעסוק בדברי הרב - לא ברב עצמו .
8
למגיב מספר 1 | 24-02-2010 16:51
הרב אבינר מדבר נגד הקתולים והנצרות . ואתה מדבר נגד הרב . לאיזה עם אתה שייך ? לצד מי אתה ? תהיה ענייני ותעסוק בדברי הרב - לא ברב עצמו .
9
ל- 3 ושאר המגיבים
| 25-02-2010 18:18
1)אני הייתי בכ" מימון וזוכר את תיפקודו של הרב שכאשר יכולנו לפשוט לצאת ולהגיע ישר לגוש קטיף ובזה לקבור את הגירוש עוד בחיתוליו -כבודו בגופו ובמפרקיו של תלמידיו חיסל את האפשרות 2(מתוך ויקיפדיה - "הרב שלמה חיים הכהן אבינר (נולד ב-1943) הוא רבה של שכונה א' בישוב בית אל (בית אל א' לשעבר)[1], ראש ישיבת עטרת ירושלים בירושלים. " - אז מאין הוא מקבל את משכורתו?אולי מויקיפדיה? 3) לגבי השתפנות- זוכרים עדיין מה עשו לרב מלמד על תמיכה בסרבנות-הרב אבינר יודע היטב.  4) אני לצד היהודים שתומכו בסרבנות למען א"י עוד מימי "זו ארצינו"