הנוער של כולנו: למה כל הקואליציה לוקחת קרדיט על ההצלחה?

הנוער של כולנו: למה כל הקואליציה לוקחת קרדיט על ההצלחה?

החינוך הבלתי פורמלי יקבל תוספת תקציבית משמעותית ולראשונה חלקו גם ייכנס לבסיס התקציב. בשורה טובה לאזרחי ישראל, אבל למה כל המפלגות דואגות להכניס את השם שלהן למהלך?

הנוער של כולנו: למה כולם לוקחים קרדיט על ההצלחה?
  צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

אחרי ההודעה על ההסכמות שהביאו להגדלה של מאה מיליוני שקלים עבור החינוך הבלתי פורמלי, כל סיעות הקואליציה הוציאו יחד הודעה הלוקחת קרדיט למהלך.

בהודעה שיצאה בלילה מטעם משרד האוצר נכתב: "בשורה משמעותית לחינוך הבלתי פורמלי: בעקבות סיכום משותף של שרי האוצר, החוץ והחינוך, בתיאום עם סיעות הקואליציה הוחלט על העברת תוספת תקציבית משמעותית בהיקף של למעלה ממאה מיליוני ש"ח לחינוך הבלתי פורמלי. התקציב יאפשר וודאות תקציבית והרחבה של פעילות תנועות וארגוני הנוער, מתנדבים בחקלאות ובשנת שירות ופעילויות נוספות בתחום הבלתי פורמלי."

פעילות תנועות נוער (צילום: תומר נויברג/פלאש 90)

לאחר מכן צוטטו נציגים של כל סיעות הקואליציה (למעט רע"מ) שבירכו על המהלך והצטרפו לברכות בהודעה היו תגובות של שר האוצר ליברמן, שר החוץ לפיד, שרת החינוך שאשא-ביטון, יו"ר סיעת העבודה ח"כ רם שפע, יו"ר סיעת מרצ, ח"כ מיכל רוזין, יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ איתן גינזבורג ויו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן.

עוד באותו נושא

הליכוד תוקף את שקד: "משקרת ללא הפסקה"


20

למה יצאה ההודעה המשותפת?

מדובר בהודעה שנחשבת חריגה, אך גורמים מספרים לסרוגים שמכיוון שמדובר בתקציב גדול, החשוב לכל חלקי הקואליציה ולכן הם דאגו לתת לכולם ביטוי בהודעה ולא רצו "לקפח" שום סיעה.

אותם גורמים אומרים שמדובר בהגדלה משמעותית, והעובדה שכמחצית מהסכום ניכנס לבסיס התקציב, זו בשורה גדולה שמיטבה עם כל חלקי האוכלוסייה.

צילום מסך של ההודעה

צילום מסך של ההודעה

מנגד גורם המעורה בפרטים טוען שחלקים מאותם שמות כלל לא התעסקו בסוגיה בתקופה האחרונה ומנסים "לתפוס טרמפ" וכדי להיתפס טוב בעיני בסיס המצביעים שלהם.

ראשי הקואליציה אצל ראש הממשלה

לטענתו מדובר בהודעה לצורך תדמית נטו ומי שמכיר את הפרטים יודע מי באמת עבד על כך ומי ביקש רק להכניס את שמו לצרכי יחסי ציבור.

במהלך היום גם ח"כים מכמה סיעות הוציאו הודעות המודיעות על המהלך וזאת תוך שהם מדגישים את חלקם בהשגת התקציב.

בכל מקרה, הגדלת התקציב לחינוך הבלתי פורמלי היא בשורה טובה לנוער אך השאלה שנשאלת – אם זה תפקיד הממשלה והקואליציה, למה צריך להכניס קרדיט לכולם ולא פשוט לכתוב שזה הגיע בהסכמה קואליציונית רחבה?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מוכיח שלכל מרכיבי...
יופי | 25-10-2021 15:37
מוכיח שלכל מרכיבי הקואליציה הזו יש כוונות טובות ומשותפות .