הרב מלמד על חקירת הרבנים: "המשטרה עוברת כל גבול" - סרוגים

הרב מלמד על חקירת הרבנים: "המשטרה עוברת כל גבול"

ראש הישיבה הגבוהה ורב היישוב בית אל תקף בחריפות את התנהלות המשטרה בפרשת ספרו של הרב שפירא: "לא צריך לתת דין וחשבון לאף אחד על צורה שעוסקים בתורה ומבארים אותה". על המחלקה היהודית בשב"כ: "עושים פעולות לא מובנות"

author-image
הרב מלמד על חקירת הרבנים: "המשטרה עוברת כל גבול"
  הרב זלמן מלמד (פלאש 90)

בראיון ששודר היום בתכנית "בצהרי היום" ברדיו קול חי בהגשת רוני ארזי, תקף בחריפות ראש הישיבה הגבוהה ורב היישוב בית אל, הרב זלמן מלמד, את משטרת ישראל על הזימון לחקירה של הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף בשל הסכמתם לספר "תורת המלך".

בראיון אמר הרב:

"יש זכות לכל אדם העוסק בתורה, לבאר אותה, לפרש אותה כמו שהוא מבין באופן הנכון. זה לא שייך לשום חקירה משטרתית ולא צריך לתת דין וחשבון לאף אחד על צורה שעוסקים בתורה ומבארים אותה. למה יש בכלל מקום לחקירה משטרתית על כך. אני חושב שהזמנה של רבנים שנותנים הסכמה לספר תורני לחקירה על זה שנתנו הסכמה לספר תורני זה חוצפה מאין כמוה. אין בזה שום קשר לשמירת חוקי המדינה, לשום דבר, בספר הזה לא כתוב מה צריך לעשות, מה המדינה צריכה לעשות, כתוב מה התורה אומרת, כך אני מניח. ועל כן אין שום סיבה להזמין רבנים שייתנו דין וחשבון על הדבר הזה".

הרב הוסיף:

"אולי עוד מעט יקראו לבעלי הקרואים בתורה, בשבתות האחרונות  פרשת "ראה" והשבת פרשת "שופטים", שבת הבאה פרשת "כי תצא" ויש שמה דברים  מנוגדים לדמוקרטיה ולכל ההנחיות הרגילות של חוקי המדינה ועף על פי כן אנחנו עוסקים בתורה וקוראים ומלמדים אותה. יש חיוב מיתה לעובדי עבודה זרה שזה משהו מאד לא דמוקרטי ואנחנו נקרא את זה בשבת הבאה, וכל הציבור הדתי ישתתף בקריאת התורה ואף אחד לא.. אולי יקראו.. אני לא יודע אולי זה השלב הבא שיקראו לבעלי הקוראים לחקירה, למה הם קראו בתורה את הדברים הללו. התעוזה הזאת של המשטרה עוברת כל גבול, אני לא מבין את הדבר הזה".

בהמשך הראיון, נשאל הרב מלמד על פרשת פרלמן. בעניין זה התייחס הרב למחלקה היהודית בשב"כ:

"המחלקה היהודית של השב"כ עשתה כמה פעולות שלגרמי לא מובנות. כיצד הם חוקרים ועוסקים בציבור היהודי שרובו, שכולו נאמן למדינה ולא חותר תחת קיומה של המדינה? ואם יש גם אנשים שהם אולי מופרעים או עושים משהו שמנוגד לחוק זה נושא למשטרה. אני לא מבין למה זה נושא שהשב"כ בכלל עוסק בו. בציבור שלנו אין מישהו שבא לערער על קיומה של המדינה או בא מישהו מהציבור המתנחלים  שבא לערער על יציבותה של המדינה או על פגיעה במנהיגותה של הממשלה והכנסת. מובן שיש הרבה דברים שהממשלה עושה שאנחנו לא מרוצים ממנה אבל כדרך כל.. יש חילוקי דעות אבל זה לא נושא שהשב"כ צריך לטפל בו. תפקידו של השב"כ זה לטפל בנושאים שהם מערערים את קיומה של המדינה והמחתרות, כאלה שפועלים להפיל את המדינה ואנשים כאלה אינם בתוך הציבור שלנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ציון אבירם
הרב מלמד נשמה גדולה | 10-08-2010 22:09
הרב מלמד נשמה גדולה לעם היהודי ת"ח עצום בעל קנה מידה אדיר בכל תחומי היהודות הלכה מדרש ומחשבה כיף לשמוע אותו בעל יכות ניתוח אנליטית של המציאות ממש רב מתוק מדבש
2
גדול הדור!! מנהיג הציבור הדתי!
אלעדוש | 11-08-2010 18:58