בג"ץ דחה את עתירת הליכוד נגד ועדת הבחירות
עתירת הליכוד לשימוש בסלוגן חוזרים לחיים נדחתה על ידי בג"ץ בדעת רוב. השופט אלכס שטיין כתב בדעת המיעוט: "כל פוליטיקאי וכל מפלגה רשאים להשתמש בסלוגן "חוזרים לחיים" בתעמולת בחירות"

בג"ץ החליט היום (שישי) לדחות את עתירת מפלגת הליכוד נגד החלטת יו"ר ועדת הבחירות, ואסר על המפלגה באופן סופי להשתמש בסלוגן 'חוזרים לחיים'. העתירה נדחתה ברוב קולותיהם של השופטים דוד מינץ וברק ארז, מול דעת המיעוט של השופט אלכס שטיין שסבר כי יש לקבל את העתירה.
השופט דוד מינץ כתב בפסק הדין כי "השימוש של מפלגת הליכוד (בסלוגן חוזרים לחיים, א"ב) עלול ליצור רושם כי מסע הפרסום הממשלתי הוא מטעם מפלגה פוליטית".
עוד הוסיף: "שימוש בסיסמה "ממשלתית" עשוי גם לפגוע באמון הציבור בשירות הציבורי. לבסוף, באמצעות שימוש בסיסמה, מפלגת הליכוד עושה שימוש בנכסים שנועדו לציבור כולו, למטרה שלא נועדו לה".
השופטת דפנה ברק ארז כתבה כי "העותרים (הליכוד, ראש הממשלה נתניהו. א"ב) השליכו יהבם על עקרון חופש הביטוי, ובגדרו טענו לפרשנות זהירה ומצמצמת של המונחים שבחוק דרכי תעמולה. אכן, לא ניתן להפריז בחשיבותו של חופש הביטוי, ולא כל שכן בהקשרו של הליך בחירות".
"אולם, בצד זאת יש לזכור כי כל מהותו של חוק דרכי תעמולה היא יצירת איזון עדין בין ההגנה על עקרון זה לבין שמירה על ערכי ליבה אחרים של ההליך הדמוקרטי, ובראשם ערך השוויון".
בדעת המיעוט, השופט אלכס שטיין סבר כי יש לקבל את עתירת הליכוד ולאפשר למפלגה להשתמש בסלוגן בקמפיין. לעמדתו "כל פוליטיקאי וכל מפלגה רשאים להשתמש בסלוגן "חוזרים לחיים" בתעמולת בחירות".
שטיין הוסיף: "היתרון היחסי שראש הממשלה ומפלגת הליכוד מפיקים מחיבורו לסלוגן איננו נובע מהסלוגן עצמו, אלא מפועלו של ראש הממשלה כאחד האחראיים למבצע ההתחסנות, שאותו ראש הממשלה מבקש להציג בפני הבוחרים – ועל כן מדובר ביתרון לגיטימי שהשימוש בו במסגרת תעמולת הבחירות מותר".
"יתרון זה אינו גורע מההזדמנות השווה של התחברות לסלוגן אשר נמצאת בידיו של כל פוליטיקאי המבקש להיבחר לכנסת ה-24".
מנכ"ל תנועת אחריות לאומית, אשר הגישה לוועדת הבחירות את העתירה לפסילת קמפיין הליכוד, עו"ד אושי אלמליח: "אנו שמחים על פסק הדין שהוצא היום תחת ידיו של בג״ץ. לאחר דיון ארוך וממצה בכל הסוגיות שעמדו על הפרק, בית המשפט הכריע בעדנו".
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו