אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

הויכוח לא היה על כיסאות, אלא על דרך של 100 שנה

איש 'מפלגת הציונות הדתית', יוסי כהן, דוחה את הטענות לפיהן סמוטריץ' פיצל את ימינה בגלל ויכוח על מקומות ברשימה: "היה יכול לקחת את ההצעה של בנט ולדאוג לעצמו לכיסא בכנסת"

הויכוח לא היה על כיסאות, אלא על דרך של 100 שנה
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

כמסורתי שלא גדל בערוגות הציונות הדתית, אלא בימין האידיאולוגי אי שם בנוער מולדת בימי גנדי הי"ד, לכאורה הייתי אמור להיות תומך של בנט ובדרך הפוליטית של 'הימין החדש'.

אך לא כך הדבר. אני יכול לומר שמצאתי בית פוליטי, אידיאולוגי ואמיתי דווקא במרכז 'הציונות הדתית' (האיחוד הלאומי). כן, דווקא אני, שלא זכיתי ללמוד בחינוך תורני ובישיבות, מגלה בזכות החברים שם את דרכה של הציונות הדתית, את אהבת התורה והארץ העצומה שיש להם ולא פחות מכך את אהבת העם הנפלא שלנו, כך בלי קלישאות ובלי סיסמאות.

בצלאל סמוטריץ מכריז על מפלגת הציונות הדתית

חברי המרכז קיבלו אותי אליהם בצורה מדהימה ונתנו לי הרגשה אמיתית של בית. הגיע הזמן שהחברים ב'ימין החדש' ובכלל בקשת הפוליטית יפסיקו להסית ולהכפיש את בצלאל וחבריי הנפלאים, דברו על העשייה שלכם, עזבו את ההתקפה המתוזמנת והשקרית נגד בצלאל.

שמעתי המון טיעונים הזויים נגד ההחלטות של בצלאל, אבל מה שהכי צרם לי הייתה האמירה (החצופה בעיניי) שאת בצלאל מעניין רק הכיסא. הרי בצלאל יכול היה לקחת את ההצעה של בנט (הצעה משפילה יש לציין ל-2 מקומות בעשיריה וגם ההצעה ה"משופרת" ל-3 מקומות בעשיריה מביכה עוד יותר) ולדאוג לעצמו לכיסא בכנסת.

עוד באותו נושא

סמוטריץ' מטיל פצצה: אני ובנט נפרדים


46

אבל מי שמכיר את בצלאל יודע שטובתו האישית מעולם לא הייתה חשובה לו אל מול הערכים של ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל, הערכים של הציונות הדתית הנפלאים, שאותם אני זוכה לגלות בשנתיים האחרונות יותר ויותר.

חשוב להזכיר שבצלאל ויתר בכל הסבבים הקודמים על הכבוד שלו, והסכים לדחוק את עצמו במורד הרשימה פעם אחר פעם למען אחדות המחנה. כשכולם נלחמו על האגו, ההנהגה וההובלה של הרשימה בבחירות הקודמות (פעם זה היה הרב רפי, פעם איילת ופעם נפתלי) את בצלאל עניין רק לאחד את הרשימה, לאחד את קצוות הציונות הדתית ואת זה בדיוק הוא מבקש לעשות גם עכשיו.

אין לי ספק שאנשי 'הימין החדש' הם אנשים טובים, ונפלאים וכולם אנשי עשייה יקרים ומדהימים, אבל במחילה, אתם לא מנסים אפילו להבין את ההסבר הפשוט של בצלאל בצורך לרשימה "ציונית דתית" על כל גווניה ועל כל נאמניה.

עוד באותו נושא

ניר אורבך: אין לנו פריבילגיה לפצל את הציונות הדתית


10

אין פה כאמור שום ויכוח על כיסא, תפקיד או אינטרס אישי, ממש לא. יש פה דיון אמיתי על ערכים, אידיאולוגיה ודרך. דרך שהתחילה לפני למעלה מ-100 שנה ושאת יסודותיה הניח הרב ריינס, ולאחריו התווה הרב קוק והמשיך בנו הרב צבי יהודה זצ"ל ביתר שאת לאחר קום המדינה, ושאותה ממשיכים היום עשרות, מאות ואלפי רבני הציונות הדתית המדהימים ברחבי הארץ, האברכים, התלמידים והתלמידות בישיבות, באולפנות, בגרעינים, בתנועות הנוער ובעוד המון המון מוסדות נפלאים שהוציאה התנועה המדהימה הזאת.

וכאמור כמי שלא זכה להכיר את התנועה האדירה הזאת ואת מפעליה בצעירותי, אני מנסה להשלים את החסר דווקא דרך חינוך ילדיי ומחנך אותם בחינוך תורני, והם פעילים בתנועת הנוער 'עזרא' המדהימה והשנה זכיתי להתרגש עד מאוד כשבני הבכור עלה לישיבת צביה (מיסודו של הרצי"ה) במסלול 'נועם', כי את האמת המדהימה הזאת אפשר לגלות רק אם באמת משתלבים בדרך במהלך היום-יום ולא רק "בזכות" מקום ברשימה לכנסת.

עוד באותו נושא

אופיר סופר: "דמיינתי שזה ייגמר אחרת"


6

ממליץ גם לכם חברי המסורתיים והחילוניים, שנזכרים לדבר על ערכי הציונות הדתית בכל קמפיין בחירות מחדש, להתחבר לאמת הנפלאה הזאת בצורה יום-יומית ולא פעם ב-4 שנים (טוב האמת שאצלנו לצערי זה כל חצי שנה) כדי לעשות רושם.

וכמו שאמר הרצי"ה "העם אל הרמב"ם ולא הרמב"ם אל העם…" אתם מוזמנים כמוני להכיר באמת את הדרך הזאת ולא דרך סיסמאות. ואסיים בתפילה אישית שהלוואי וגם אני הקטן אמשיך לזכות ולהתקרב יותר ויותר לתורת ישראל ולדרכו המופלאה של הרב קוק זצ"ל בכל יום.

=======

יוסי כהן הוא חבר מרכז 'האיחוד הלאומי' והיה מס' 4 ברשימת 'הציונות הדתית' (האיחוד הלאומי) ב-3 מערכות הבחירות האחרונות

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
23 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
מפלגה קיקיונית עם...
נפלתי ברצפה | 12-01-2021 9:08
מפלגה קיקיונית עם פחות משני מנדטים שתמיד מצאה ספונסר שיעמיס אותה ומעולם לא התמודדה בעצמה.
2
קודם שסמוטריץ יעשה שירות משמעותי בצבא
יעקב דינור | 12-01-2021 9:18
כי משתמטים יש מספיק ביהדות התורה ואגודה. והאם מי שניצל את תורתו אמונתו להתחמקות משרות צבאי הוא הנציג של הציונות הדתית? או שהוא נציג החרדלים? סמוטריץ ממש לא נציג הציונות הדתית.
האם אכן...
לאומית | 12-01-2021 18:38
האם אכן סמוטריץ לא שירת בצבא? אם כך- אני מאוד כועסת עליו! ולא אצביע לו.
סבבה שזרקת...
אורן | 12-01-2021 15:02
סבבה שזרקת החוצה את רוב חובשי הכיפה הסרוגות. בהצלחה
אין לך טיעון אמיתי אז אתה מחפש דרכים להכפיש
דניאל | 12-01-2021 10:13
והאם מי שלא שומרים תורה ומצוות הם הנציגים של הציונות הדתית? או שהם נציגים של הלייטים? זה בדיוק מה שקורה במפלגות אחרות שכביכול מייצגות את הציונות הדתית. לימוד תורה ושמירת תורה ומצוות פחות חשובים מצבא? ממש לא. ואם אתה חושב שכן זה מראה שלא הבנת בכלל מה זה ציונות דתית אמיתית של 100 שנה. יש הבדל בין ללכת עם כיפה סרוגה ובין להיות בציונות הדתית.
3
נכון מאוד
שני | 12-01-2021 9:38
צודק לגמרי יוסי! נשמח לראות גם אותך בכנסת הקרובה
4
שירוץ לבד ......
סמוטריץ נוכל קטן , ושקרן גדול ... | 12-01-2021 9:59
שירוץ לבד ... ושאר לבד ... מחוץ לכנסת , והאמת טוב שכך ...
, מה...
לחשוב על סמוטריץ זה חילול שמו הטוב של זבולון המר ... למי שעוד זוכר ... אין תחתית להדרדרות שלנו .... | 12-01-2021 10:53
, מה נכון ? להשתמט מצבא ? לשקר כדי לעשות תואר במשפטים ? להשתעשע ברעיונות על טרור ? להתלהם על ערבים ולהטהב ? הוא הפרצוף המגעיל והדוחה של הפשיזם והגזענות
מרדידות התגובה רואים שאתה לא מכיר את סמוטריץ'
משה | 12-01-2021 10:37
נוכל קטן ושקרן גדול זה הדבר האחרון שאתה יכול להגיד עליו. אולי אתה לא מסכים עם הדרך שלו אבל לכנות אותו בשמות מראה על נואשות. זה מעיד עד כמה אתם חוששים ממנו ויודעים שהדרך שלו היא נכונה, מה לעשות שעל הדרך הוא ישתה לכם כמה מנדטים.
5
יישר כח על המאמר המחכים
תודה רבה | 12-01-2021 10:35
יישר כח על המאמר המחכים.
6
צודק. אנחנו איתכם...
חיים | 12-01-2021 10:37
צודק. אנחנו איתכם
7
כל הכבוד! צודק במאה אחוז!
יצחק | 12-01-2021 10:46
יישר כח על הכתבה, המשיכו כך!
8
לא ציוני לא...
כבוד הרב | 12-01-2021 10:57
לא ציוני לא דתי אבל אני מצביע לך
9
יישר כח! ריגשת אותי...
אהרנסון | 12-01-2021 13:17
תודה רבה... כמו שרואים פה בתגובות, צריך הרבה אנשים שישמיעו את הקול שלך.
10
וואו, איזה לשון...
חיים | 12-01-2021 15:00
וואו, איזה לשון
11
לא לא. האיחוד...
שמיל | 12-01-2021 16:35
לא לא. האיחוד הלאומי פרש שוב ושוב מהפועל המזרחי עד להריסתו לגמרי. עכשיו לטעון שהוא ממשיך דרכו? הפועל המזרחי זה תורה ומדע, זה בר אילן והקיבוץ הדתי. לא חרדל ולא הר המור
12
אני לא בעד...
חוזרת בתשובה | 12-01-2021 16:56
אני לא בעד ציונות דתית - כי זה מפצל את עם ישראל לשתי קבוצות: דתיים וחילוניים. אני בעד ציונות ו-יהדות.
13
הביתה סמוטריץ, זה...
נהג מונית | 12-01-2021 17:39
הביתה סמוטריץ, זה סופו של מתאכזר לחלשים . רק סרטן בלב שלך ומשם לגהינום.
היזהר לך-...
עמיה | 12-01-2021 18:07
היזהר לך- פן קללותיך יבואו עליך!
14
כולנו יהודים! לא...
הדס | 12-01-2021 18:17
כולנו יהודים! לא צריך ציונות דתית.
15
מאוד עצוב שמפרקים...
ליאור | 12-01-2021 18:46
מאוד עצוב שמפרקים בית בשביל כיסאולוגיה. לא היתה שום ויכוח אידיאולוגי אמיתי ביניהם וסמוטריץ היה נשאר תמורת מושב נוסף בעשריה הראשונה.
16
בסד מר יוסי כהן, תענה...
מיקי | 12-01-2021 18:51
בסד מר יוסי כהן, תענה בבקשה: למה בבחירות האחרונות לכנסת סמוטריץ' פרש מהבית היהודי ועוצמה יהודית,ויצר מצב שהם לבד לא יכלו לעבור את אחוז החסימה, לאחר ששבוע נכנס לדממת תקשורתית? האם לא בגלל שסרבו לערוך פריימריז לראשות שלושת המפלגות (הבית היהודי,האיחוד הלאומי, ועוצמה יהודית), כי סמוטריץ'חשב להיות בראש? וכעת הוא מבקש להיות פטרון של הציונות הדתית לאחר שגרם לפירוקה ?! אתה מציג אותו ככבשה תמימה שלא מחפש את טובת עצמו, כשהמציאות מראה אחרת?! הזיכרון שלך קצר?!
17
אתם מגמתיים, למה...
מיקי | 12-01-2021 19:00
אתם מגמתיים, למה אתם לא מפרסמים שאלה למר יוסי כהן? אני רוצה שיתיחס למציאות ההתנהלות של סמוטריץ',רק לפני כשנתיים ?!