משפט נתניהו | ערר לעליון: לגלות חומרי חקירה נוספים - סרוגים

משפט נתניהו | ערר לעליון: לגלות חומרי חקירה נוספים

פרקליטי הזוג אלוביץ' הגישו לבית המשפט העליון ערר על החלטות השופטים בהרכב משפט נתניהו, ודרשו לקבל חומרי חקירה נוספים, אשר ההרכב התעלם מהבקשות לקבל אותם

author-image
משפט נתניהו | ערר לעליון: לגלות חומרי חקירה נוספים
  שאול אלוביץ' (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

פרקליטי הזוג אלוביץ', ז'ק חן ומיכל רוזן עוזר, הגישו היום (חמישי) ערר לבית המשפט העליון בדרישה לגלות חומרי חקירה נוספים בתיק 4000.

עורכי הדין פתחו את הערר בכך שהדגישו כי "זכותו של נאשם לעיין בחומר חקירה הנוגע לאישום אשר נאסף או נרשם בידי הרשות החוקרת ולהעתיקו. לאורך השנים, עיגנה פסיקת בית המשפט את הזכות לעיון והעתקה של חומר החקירה כנגזרת מזכות היסוד של הנאשם למשפט הוגן".

עוד באותו נושא

משפט נתניהו| "אם לא רדיפה, רשלנות מסוימת"


13

הפרקליטים התייחסו לכך שהרכב השופטים במשפט נתניהו לא התייחס לבקשותיהם, וטענו כי השופטים שגו כשעשו זאת. לדוגמה, כתבו הפרקליטים כי "אילן ישועה כיהן כמנכ"ל וואלה משנת 2006 ובמשך כל המועדים הרלוונטיים בכתב האישום. ישועה מהווה 'רגל ציר' לכל הפניות שנעשו בעניין הסיקור באתר וואלה. מתוקף תפקידו, הוא גם היחיד שעמד בקשר ישיר עם אנשי המערכת בוואלה. כל דרישה לסיקור, שהועברה על פי הנטען, מהעוררים אל הכתבים בוואלה, נעשתה באמצעות ישועה. על כן, אין חולק כי ישועה הוא עד תביעה חשוב".

"ישועה מסר לגורמי החקירה כ-100 קבצי שמע ממועדים ספורים ומפוזרים על פני תקופת זמן של כשנה ומחצה מתוך ארבע השנים הרלוונטיות לכתב האישום. אין חולק שישועה הקליט שיחות נוספות אותן מחק. לאור התקופה הממושכת אליה מתייחס כתב האישום, עולות שאלות רבות: מדוע בחר ישועה לשמור (ולהעביר למשטרה) דווקא שיחות מסוימות ולא אחרות אותן מחק; האם ואיזה שיחות בחר להקליט ואיזה בחר שלא; משך השיחות שמחק, מתי בוצעה המחיקה ושאר פרטים הנוגעים אליהן".

לדברי הפרקליטים, "מכיוון שאין חולק כי סוגיית המחיקות שנעשו במכשיר הטלפון הנייד היא מהותית למשפט, ביקשו העוררים (הזוג אלוביץ', א"ב) לקבל לידם את מכשיר הטלפון הנייד באמצעותו הוקלטו (ונמחקו) השיחות – על מנת להעבירו למומחה מטעמם שיחווה דעתו על השינויים שנעשו במכשיר".

"בית המשפט אפילו לא התייחס לבקשה"

הפרקליטים כתבו: "ענייננו הוא בבחינת קל וחומר: מדובר בחומר חקירה מובהק. בהקלטות מתוך מכשירו של עד תביעה מרכזי, שבחלקן עשתה המשיבה (הפרקליטות, א"ב) שימוש, ולגביהן נותרו שאלות פתוחות רבות, כמפורט לעיל. ברי, כי בדיקת מכשיר הטלפון הנייד של ישועה תסייע להתחקות אחר התשובות לשאלות אלה שהן חשובות להגנת העוררים (פרקליטי אלוביץ', א"ב)".

"בעניין זה הציגה המשיבה (הפרקליטות, א"ב) עמדה ולפיה אין להעביר את מכשיר הטלפון הנייד של ישועה. עמדה זו ניתנה ללא הסבר המניח את הדעת. המשיבה לא חלקה על העובדות כי שיחות נמחקו, ונשמרו תוך בחירה של ישועה מה לשמר ומה למחוק; היא אף לא חלקה על הצורך של העוררים בנתונים אלה. כל שנאמר בתגובת המשיבה הוא הפנייה למסמך בחומר החקירה, אשר מלמד לשיטתה על אינדיקציה למחיקת שיחות. משכך, לעמדתה, אין הצדקה למסירת מכשיר הטלפון הנייד עצמו תוך פגיעה פוטנציאלית בפרטיות העד".

עוד באותו נושא

נתניהו ביקש מבית המשפט לבטל את כתב האישום נגדו


6

אך לטענת הפרקליטים, "המסמך אליו הפנתה המשיבה הוא פלט שיחות שלא ניתן להסיק ממנו תשובות לשאלות שהועלו על ידי העוררים ושאלות נוספות הנוגעות לפעולות שנעשו על ידי ישועה במכשיר הטלפון. עמדת המשיבה הנסמכת על מסמך זה, היא אמירה בעלמא, מקום בו מדובר בעניין שבמומחיות, שכמובן אינה נחלתה".

הפרקליטים תקפו: "שגה בית המשפט שעה שלא התייחס לבקשת העוררים לקבל לידם את הטלפון הנייד של ישועה. בית המשפט התעלם מבקשה זו. לא רק בהחלטה הראשונה, אלא גם בהחלטתו המשלימה ולמרות שתשומת ליבו הופנתה לכך". בשל כך, דורשים הפרקליטים כי בית המשפט העליון יורה לפרקליטות כי הטלפון הנייד של אילן ישועה יועבר לידי ההגנה שתעביר אותו למומחה ש'ידוג' ממנו את התכנים הרלוונטיים.

דרישה לקבל רשימות מוזמנים לבלפור וחומר הקשור למקורבת לניר חפץ שנחקרה

עוד טוענים פרקליטי הזוג אלוביץ' כי משבית המשפט המחוזי לא התייחס בהחלטותיו לבקשה להעביר לידיהם את כל התקשורת שבין החוקרים והתביעה לבין עדים, הרי על הפרקליטות להעביר להגנה את התכתובות המקוריות ולא חומר שעובד על ידי החוקרים ל"סיכום" המתעד לאחור, את המגעים בינם לבין עדים, וזאת במיוחד נוכח הפסיקה "אשר הבהירה את החשיבות בתיעוד המגעים עם עדים, ובמיוחד עדי המדינה", לשון הערר.

בנוסף, מבקשים פרקליטיהם של הזוג אלוביץ' לקבל לידיהם מזכרים ומסמכים הנוגעים לקביעת מעמדו של עד התביעה המרכזי אילן ישועה, וכן את רשימת המוזמנים למעון הרשמי בבלפור במועדים שנבדקו על ידי הפרקליטות: "רשימה זו אין רלוונטית ממנה", טוענים פרקליטי אלוביץ', שכן משטוען חפץ כי התבקש על-ידי ראש הממשלה להכניס את אלוביץ' באופן שלא יגלה את נוכחותו לגורמים אחרים שהיו נוכחים במעון באותה העת, הרי שישנה חשיבות לדעת מי עוד נכח במעון באותה עת, בכדי לאמת את גירסתו.

עוד באותו נושא

פרקליטי נתניהו נגד פורום הצללים של מנדלבליט


5

עוד טוענים סנגורי הזוג אלוביץ' כי שגה בית המשפט המחוזי כשדחה את בקשתם לקבל את החומר הקשור בהוצאת צו החיפוש בעניינה של המקורבת לעד המדינה חפץ, שעמדה במרכזו של תרגיל חקירה במסגרת הלחצים הכבדים והפסולים שהופעלו עליו על מנת שיסכים לשמש כעד מדינה: "חומר זה נדרש על מנת לעמוד על שהתרחש במעמד הוצאת צו החיפוש האמור".

"האם חוקרי המשטרה הבהירו לבית המשפט שמדובר בתרגיל חקירה שתכליתו הפגשת המקורבת עם ניר חפץ מתוך כוונה להפעיל עליו לחץ פסול לחתום על הסכם עד מדינה תוך שהם מבהירים לבית המשפט שהמקורבת איננה חשודה והצווים נוסחו באופן מטעה; או שמא הוטעה בית המשפט לחשוב שהמקורבת היא חשודה, כפי שעולה מדו"ח הפעולה", אשר צורף כנספח לערר.

חומרי חקירה נוספים שמבקשים לקבל בצוות ההגנה של הזוג אלוביץ' הם קלסרי החפיפה שנמסרו לעד המדינה שלמה פילבר, והתכתבויות הוואטסאפ שבין חבר צוות החקירה המיוחד עו"ד ערן שחם-שביט לבין כבוד השופטת רונית פוזננסקי-כץ בנוגע להליכי המעצר, החיפוש ותפיסת הרכוש בפרשה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
מה לא...
נטראלי | 31-12-2020 18:13
מה לא ברור מושחתים לא יסתירו חומרים
2
יתכנו ליקויים טכניים...
יוסף ע | 31-12-2020 19:52
יתכנו ליקויים טכניים .בית המשפט יחליט בענינכם
3
נראה לכם שיענו...
משה טויטו | 31-12-2020 22:19
נראה לכם שיענו לדרישתכם. הריי השחיתות תיתגלגל עד לעליון. ניראה לכם שיכרתו את הענף עליו הם שוכבים.
4
העבריין הזה שחושב...
נאוה | 31-12-2020 23:13
העבריין הזה שחושב שהוא ראש ממשלה עוד מתחכם עם בתי המשפט. הוא צריך לעמוד לדין ללא כל דיחוי.. חלאת האדם! הורס את המדינה. כל הערסים והקרימינלים מרימים את ראשם.. פעם הם התביישו והיום הם גאים בעבריינותם!
5
Vazelin is high...
Vazelin | 01-01-2021 8:14
Vazelin is high as one will go there to sit couple of years
6
מנסה שלא יהיה...
חורחנ | 01-01-2021 8:15
מנסה שלא יהיה משפט ותו לא
7
אין גבול לחוצפה...
שירקב בכלא .... הוא ופרקליטי השטן שלו ... | 01-01-2021 14:00
אין גבול לחוצפה של פרקליטי אלוביץ ... הרי גם הוא הקליט שיחות אם הוא רוצה להגן על עצמו הוא מוזמן להציג אותן ... אבל הוא מיהר למחוק הכל , לפי בקשת שרה / חפץ / אלוהים יודע מי ... הוא שלשל לכיסו כמעט 2 מיליארד שח מכספי ציבור שקבל בהטבות רגולטוריות ואישור עסקת YES עם בזק ... זה כספי הפנסיות של כל הציבור ...