יו"ר הלייבור: "מתנצל בפני היהודים, זהו יום מביש" - סרוגים

יו"ר הלייבור: "מתנצל בפני היהודים, זהו יום מביש"

לאחר פרסום דו"ח האנטישמיות של מפלגת הלייבור, יו"ר המפלגה קייר סטארמר התייחס להשעייתו של ג'רמי קורבין ופנה לקהילה היהודית בבריטניה: "נכשלנו מול העם היהודי, אני מתנצל על הכאב והסבל שגרמנו לכם"

יו"ר הלייבור: "מתנצל בפני היהודים, זהו יום מביש"
  יו"ר הלייבור קייר שטארמר (צילום מסך)

יו"ר מפלגת הלייבור הבריטית, קייר סטארמר, הגיב הערב (חמישי) לפרסום דו"ח האנטישמיות שקבע כי היו"ר לשעבר ג'רמי קורבין נקט במדיניות אנטישמית והפר את החוק במהלך כהונתו כיו"ר האופוזיציה. בדבריו התייחס להשעייה של קורבין מהמפלגה, וכן התנצל בפני הקהילה היהודית בבריטניה שנפגעה מהתבטאויותיו של קורבין.

"זהו יום מביש במיוחד למפלגת הלייבור" טען סטארמר בדבריו. "הדו"ח היה קשה מאד לקריאה עבורי. נכשלנו מול העם היהודי, חברי המפלגה, תומכינו וכלל אזרחי בריטניה. בשם כל מפלגת הלייבור, אני מתנצל מעומק הלב בפני הקהילה היהודית על כל הכאב והסבל שגרמנו להם".

עוד התחייב לפעול נגד האנטישמיות במפלגתו בהתאם למסקנות הדו"ח. "אם אתה אנטישמי, אין שום סיבה שתהיה במפלגה הזאת – ואני אוודא בעצמי שלא תהיה חבר במפלגה" הבטיח. "אם עדיין יש אנשים שחושבים שאין שום בעיה של אנטישמיות בלייבור אחרי כל מקרי הכאב והסבל שתוארו בדו"ח, שטוענים שהמסקנות מוגזמות או מומצאות – אז כדאי שתדעו – גם אתם חלק מהבעיה, ואין לכם שום מקום במפלגה הזאת".

עוד באותו נושא

בריטניה: מפלגת הלייבור השעתה את ג'רמי קורבין

כאמור, מוקדם יותר היום מפלגת הלייבור הבריטית הודיעה כי השעתה את ג'רמי קורבין עד להודעה חדשה, זאת בעקבות פרסום דו"ח האנטישמיות במפלגה. בדו"ח הומלץ לפתוח בחקירה בעניין התבטאויותיו השנויות במחלוקת של קורבין על הקהילה היהודית בארצו וכן על ישראל. עוד נקבע כי מפלגת האופוזיציה בראשותו הפרה את החוק כשהטרידה והפלתה במהלך טיפולה בטענות לאנטישמיות בקרבה.

קורבין עצמו אמר בתגובה לדו"ח שפורסם כי הטענות על שנאת יהודים "הופרזו באופן דרמטי – ונכתבו מסיבות פוליטיות". בדבריו סירב להתייחס לנתונים שהצביעו על נקיטת מדיניות אנטישמית ברורה בזמן שהוביל את המפלגה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
סטארמר נשוי ליהודיה
איתמר | 30-10-2020 10:54
אגב
2
הסוציאליסטים תמיד היו אנטישמים
עומר | 01-11-2020 13:19
מהסוציאליסטים בגרמניה ועד הסוציאליסטים בבריטניה.
3
יש במפלגה הרבה...
מילים יפות | 04-11-2020 10:01
יש במפלגה הרבה אנטישמים במסווה של פעילים פרו פלסטיניים. האם אלה יראו את דרכם החוצה?