אבל כבד בעולם החסידות: האדמו"ר מסאדיגורא נפטר - סרוגים

אבל כבד בעולם החסידות: האדמו"ר מסאדיגורא נפטר

חבר מועצת גדולי התורה, האדמו"ר מסאדיגורא, הרב ישראל משה פרידמן, הלך הלילה לעולמו בבית החולים תל השומר לאחר מאבק במחלה קשה בן 65 בפטירתו

אבל כבד בעולם החסידות: האדמו"ר מסאדיגורא נפטר
  (צילום: כיכר השבת)

אבל כבד בעולם החסידות.

חבר מועצת גדולי התורה האדמו"ר מסאדיגורא, הרב ישראל משה פרידמן, הלך לעולמו הלילה (שלישי) בגיל 65 לאחר שמוקדם יותר הוא התמוטט בביתו.

בשנה האחרונה שהה האדמו"ר בארה"ב, שם נזקק לטיפולים רפואיים עקב המחלה שפקדה אותו, לפני כחודש, הוא שב לישראל.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מתוך ויקיפדיה
י. טל | 11-08-2020 3:09
הדור השביעי בניו ממלאי מקומו של רבי ישראל משה, שהוכתרו בעת הלוויתו עי האדמור מקאפיטשניץ, זקן אדמורי בית רוזי'ן: בנו בכורו רבי מרדכי שלום יוסף - ממלא מקומו בארץ הקודש. בניו רבי אפרים פישל ורבי אליהו אליקים געצל - ממלאי מקומו בארצות הברית ובנו רבי אהרן דב בער, ממלא מקומו בלונדון.
הצוואה נחתמה יום אחד לאחר טיפול כימותרפי
הצוואה נחתמה יום אחד | 25-08-2020 10:57
הצוואה נחתמה יום אחד לאחר טיפול כימותרפי שבלי חוות דעת רפואית על כשירות המצווה אין לצוואה תוקף כלל. הנה תגובה חשובה מאת עורך דין (כ.ר.) נהניתי לקרוא על צוואת סדיגורא. אכתוב לכם כאן את ההסתכלות המשפטית שלי כמשפטן ומוסמך למשפטים: א. צוואה זו נחתמה בדיוק יום אחד לאחר טיפול כימותרפי שבלי חוות דעת רפואית על כשירות המצווה אין לצוואה תוקף כלל וכלל. ב. כל אדם שעורך צוואה הוא גם כותב על הרכוש הפיננסי איך לחלק האם הכל יילך לאשתו ואז לילדים או ישר יחולק בין הילדים לאישה ואצל יהודי חרדי/דתי האם הבכור יקבל כפול כהלכה או שלא, בצוואה שפורסמה אין שום ציווי על הרכוש ולא שאין רכוש יש רכוש רב... והסיבה לכך פשוטה, לבית משפט ו/או בית הדין הרבני יש סמכות לדון בכשירות צוואה רק כשיש ציווי כספי מהותי בצוואה. מי שרקח את הצוואה המזוייפת בכוונת מתכוון לא כתב שום נושא רכושי כדי למנוע את האפשרות לחקור את כשירות הצוואה. אם תרצה לומר שיש ציווי כספי כגון השליטה על המוסדות הרי שזה לא רכושי כי זה לא בעלות על המוסדות אלא ניהול שלהם כך שאין לזה שום משמעות ולא ניתן לאכוף או לבטל צוואה שכזו בבית משפט ולכן היא נערכה כך בכוונה. ג. עותק של צוואה קודמת הייתה בכספת בבית האדמור זצל ובסוף השבעה שהרבנית פתחה את הכספת מצאה אותה ריקה... דהינו מישהו דאג להעלים אותה!!!!!! ומדוע?! כי צוואה זו על פי עדות הרבנית הייתה בכתב יד ואז כל האמת הייתה יוצאת לאור. נקודות למחשבה בשבילכם. אני אינני חסיד סאדיגורא, ורחוק מכך. אך אני מכיר חלק מהנפשות הפועלות ומכיר את התככים שלהם.
מדוע עסקני בני ברק שותקים ונותנים לרבנית.....
מדוע עסקני בני ברק?? | 24-08-2020 18:50
מדוע עסקני בני ברק שותקים ונותנים לרבנית להעביר עוד שני מינויים עם חלוקת נתח מבניני המוסדות? לא השלום מאיר להם את הדרך, אלא הפחד מהאיום הברור של הרבנית חקירה משטרתית. הרבנית אשת עסקים ממולחת שמנהלת את כל העסקים של אביה הנגיד פלדמן, אמרה מיד כשראתה את הצוואה בידי הדיין הנוכל ישראל ברגר, זיוף! היא היתה שבר כלי לפני הלוויית בעלה החולה שפטירתו היתה פתאומית, חשבו שיקח עוד כמה חודשים, אבל הצוואה שהוגשה לה זעקה זיוף. ברגר אמר שנקרא אל הרבי והרבי חתם לפניו על צוואה שהיתה מוכנה לפניו. השאלה הראשונה שהיא שאלה, היכן הטיוטא? בעלי לא ידע להקליד על מחשב, הוא בוודאי כתב בכתב יד, מי היה המקליד והיכן הטיוטא של כתב ידו? אמרו לה, הוא אמר מה לכתוב ולא כתב בעצמו. אז היא שאלה, הקליטו את דבריו? תביאו לפני את המקליד? ועד עכשיו עדיין לא מצאו בסאדיגורה את הבחור הזעצער שהקליד לרבי את הצוואה. שאלה שניה היא שאלה, בעלי מודה בצוואה לחסידי רוזין סאדיגורה שדבקו בו, כשאני יודעת שבעלי לא רצה את השם רוזין סאדיגורה אלא סאדיגורה בלבד, משפחת טירהויז דחפו כל הזמן למודעות את השם רוזין סאדיגורה, אבל בעלי לא הסכים לזה, ולכן הוא מעולם לא חתם למודעה שהיה בה לוגו של רוזין סאדיגורה, ופתאום בצוואתו הוא מכיר בחסידות בתור רוזין סאדיגורה, מה שהתנגד לזה כל השנים? שאלה שלישית, בעלי כשהיה מקבל דברים מוקלדים, תמיד היה מוסיף או מוריד משהו מכתב ידו, והוא אמר לי פעם שזה סימן ההיכר של מקוריות, בצוואה זו לא רק שאין תוספת או מחיקה בכתב ידו, אפילו תאריך הצוואה ליד חתימתו לא הוא כתב, זה לא כתב ידו, מדוע אין אף מילה או אות אחת על צוואה מוקלדת זו, שנכתבה בכתב ידו. לאחר מכן נודע לה שהעתקי הצוואה נמצאים גם בידי אהרן טירהויז ואברהם חיים בריינדוויין, אז היא שאלה, כיצד צוואה שלפי דברי ברגר נחתמה בפניו ובפני העד בלבד, והוא החזיק בעותק היחיד והמקורי של הצוואה, יש העתקים שלה בידי שני מנהלי החצר המנהל הרוחני והמנהל הגשמי שכל כך רוצים להמשיך ולשלוט בחצר. אמרו לה שהרבי אישר את הצוואה בפני עוד וביד רבני, היא אמרה מיד שזה שקר! מה שהתברר כנכון. ואז הודיעה לנוכלים אם תעשו מעשה בלי הסכמתי אני אבקש מהמשטרה לחקור את הפרשה ולברר עד הסוף. לא לחינם ישראל ברגר מיהר לחתום ולהסכים לפשרה שהוצעה הוא לא רוצה שהמשטרה תחקור אותו. אבל לא יעזור כלום רק חקירה משטרתית תסיר את העננה מהצוואה המזויפת בסאדיגורה.
2
אני, לפי פרסומים,...
ראובן | 11-08-2020 21:10
אני, לפי פרסומים, הייתי בטוח שה' מביא רק מרפא על מאמינים ולמתפללים. חבל
אתה בן...
יוסי שפירא | 12-08-2020 1:49
אתה בן אדם מסכן ויכול להיות שגם טיפש
3
כולנו נלך לעולמנו...
שימעון | 13-08-2020 6:10
כולנו נלך לעולמנו בסוף כול אחד מה מכתוב לו
4
לשמעון כל אחד...
זליג | 14-08-2020 4:22
לשמעון כל אחד מה כותב לעצמו