היהודי שהורחק מהר הבית לסרוגים: מתנכלים לי לשווא - סרוגים

היהודי שהורחק מהר הבית לסרוגים: מתנכלים לי לשווא

בעקבות צילום של יהודי שעלה אל הר הבית ושתה מהברזיות במקום, אחד מעולי הר הבית הורחק מההר. בראיון לסרוגים הוא אומר: "המשטרה מתנכלת לי בלי כל סיבה מוצדקת". במשטרה לא הגיבו לדברים

author-image
היהודי שהורחק מהר הבית לסרוגים: מתנכלים לי לשווא
  היהודי ששתה מהברזיה (צילום מסך, מיכאל מילר)

מיכאל מילר, אחד מעולי הר הבית הקבועים, הורחק היום מההר עד לשיחה עם מפקד יחידת המקומות הקדושים, זאת לאחר שצילם שוטר מעכב עולה אחר ששתה מים מהברזיות המוצבות ברחבי הר הבית.

בראיון לסרוגים, אומר מילר כי השוטרים הרחיקו אותו בטענה שגרם לפרובוקציה בהר: "אמרו לי שאני מורחק כי עשיתי פרובוקציה כי צילמתי יהודי ששתה מברזיה בהר למרות שהוא ידע שאסור לו".

עוד באותו נושא

"מג"בניק חנק אותי ואיים עליי; חשבתי שהוא ירצח אותי"

"הרחיקו אותי בגלל צילום. לא נעמדתי, לא דיברתי, לא מלמלתי, לא שום דבר. נטו בגלל צילום. את הבחור ששתה מהברזיות המשטרה שחררה בלי שום תנאים, אבל לי אמרו שאני מורחק מההר עד שאקיים שיחה עם מפקד הימ"ק".

לטענתו של מילר, "אפילו לא כיוונתי לפרובוקציה בהר, לא אמרתי שום דבר. גם לא אמרתי לבחור ששתה לגשת לברזיה, הוא עלה בעצמו אז החלטתי לצלם, ויצאתי החוצה. פתאום, השוטר ביקש מהיהודי ששתה את תעודת הזהות שלו, אני צילמתי את זה ואחר כך הוא ביקש ממני את תעודת הזהות".

מילר מוסיף כי לדעתו פעולת המשטרה היא "התנכלות בלתי חוקית". לשאלה מדוע מתנכלים אליו, הוא משיב: "לאחרונה אני צילמתי שני מקרים בהר הבית, אישה שהניקה ומישהי שנכנסה עם בקבוק שנחזה לבקבוק יין והחרימו לה אותו".

"אני מצלם אירועים בהר הבית שלא נעימים למשטרה, אז ככל הנראה הם מתנכלים לי בתגובה לכך בלי שום סיבה מוצדקת. הם יודעים שאני מוציא את הדברים האלה אז הם טוענים שאני פרובוקטור. איך עשיתי פרובוקציה הפעם? הקב"ה יודע".

מהקרן למורשת הר הבית נמסר כי היא "מוחה בחריפות על עיכובו והרחקתו מההר של מדריך מטעמה היום בצהרים בהר הבית בידי המשטרה. כל זאת רק משום שתיעד התנכלות של שוטר לאזרח ששתה לתומו מים מהברזיה בהר הבית".

"להתנהלות משטרת הר הבית אין הגדרה אחרת מלבד עבריינות, וככל אזרח שנגרם לו עוול נדע לבוא חשבון בכלים משפטיים עם מפירי החוק במדים".

בקרן מוסיפים כי "אין להשלים עם הפיכת הר הבית למדינת משטרה. לא ייתכן שהרשויות שאמורות לאכוף את החוק מפירות אותו בעזות מצח. לא נשלים עם מדיניות האפרטהייד הזו. האחריות מוטלת על כל מנעד התפקידים, החל מהשר לביטחון הפנים ועד השוטר המתנכל בשטח. כולם אחראים לחרפה".

ממשטרת ישראל נמסר: "במסגרת ביקורים המתקיימים כסדרם בשטח הר הבית, פועלת המשטרה בהתאם לתנאי הביקור הנהוגים במקום ומועברים בטרם כניסת המבקרים לשטח ההר. המבקר עזב את הקבוצה המאובטחת כאשר הצלם הכווין אותו במטרה ליצור פרובוקציה, לכן פרטיהם נבדקו והם המשיכו בדרכם".

"משטרת ישראל פועלת מדי יום ותמשיך לפעול על מנת לאפשר לכל אדם לבקר בשטח הר הבית, ללא הבדל דת, מין או לאום, הכול תוך הקפדה על הכללים הנהוגים במקום, שמירה על הסדר הציבורי ועל ביטחון המתפללים והמבקרים בהר הבית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
דוד המלך מתהפך...
צאצא של דוד המלך | 05-07-2020 18:28
דוד המלך מתהפך בקברו ממה שעשו למקום שקנה מארוונה היבוסי.
2
שוטר ערבי זבל
עולה להר | 06-07-2020 10:22
מדוע יש לנו שוטרים אינם יהודים? מדוע דווקא אלו מלווים יהודים בהר הבית? לזרוק הערבים הזבלים האלו מארצינו. איזה בושה.