נתניהו הנחית הוראה: אסור לפייגלין לעלות להר הבית - סרוגים

נתניהו הנחית הוראה: אסור לפייגלין לעלות להר הבית

ח"כ משה פייגלין תכנן לעלות הבוקר לעלות להר הבית כמו כל י"ט לחודש עברי, אך אתמול התקשר אליו מפקד מרחב דוד במשטרת ישראל, והודיע לו כי בהוראה ישירה של ראש הממשלה, לא תותר לו הכניסה להר. פייגלין: החלטה אומללה המראה כי הר הבית נתון לשליטה מוסלמית.

author-image
נתניהו הנחית הוראה: אסור לפייגלין לעלות להר הבית
  מסורב עלייה. פייגלין (פלאש90)

נתניהו אסר על פייגלין לעלות להר הבית.

כבר עשר שנים, בכל י"ט לחודש עברי עולה ח"כ משה פייגלין להר הבית, יחד עם קבוצה של 'מנהיגות יהודית', גם הבוקר הוא תכנן לבצע את העלייה, אך אתמול התקשר אליו נצ"מ משה ברקת, מפקד מרחב דוד במשטרת ישראל, והודיע לו כי בהוראה ישירה של ראש הממשלה, לא תותר לו מחר הכניסה להר.

פייגלין זעם על ההחלטה וטען כי היא אינה חוקית ונוגדת את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ואת חוק החסינות לחברי הכנסת המאפשר להם להכנס לכל מקום במדינת ישראל.

"האפשרות היחידה למנוע באופן חוקי (בלי שינוי החוק הקיים) את עלייתי מחר להר, היא במקרה בו על פי שיקול דעת הקצין האחראי במקום, מתקיימת סכנה מיידית וממשית הנראית לעין. אולם מעכשיו, ועד לעלייתי להר מחר, יש לכוחות הביטחון  – אילו רק רצה ראש הממשלה – את כל הזמן הנדרש כדי להתארגן ולמנוע התגודדויות ומעשי אלימות." כתב פייגלין בהודעה ששיגר אתמול למערכות העיתונים.

"החלטתו של ראש הממשלה מאששת את שנאמר לי על ידי פיקוד המשטרה, כאשר ביקשתי לסייר במבנה כיפת הסלע כי הר הבית הוא שטח בריבונות המוסלמים. החלטה אומללה זו מצטרפת לפרסומים השבוע אודות העברת סמכות פיקוח נרחבת לידי אונסק"ו בעיר ירושלים, וכן להקפאת הבניה בפועל בירושלים כפי שהתריע בשבוע שעבר, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל." כותב פייגלין.

על פי פייגלין, מצב כזה בו ראש הממשלה אוסר על ח"כ באופן רשמי לעלות להר הבית מתפרש כהפקעת ריבונות ישראל משטח ההר ומסירתו לידי הוואקף המוסלמי, וזאת שבוע לפני יום ירושלים.

"מדובר במצב חדש, חמור מבעבר, ועלי לשקול כיצד ניתן לחייב את ראש הממשלה לכבד את ריבונות מדינת ישראל בבירתה ירושלים."

פייגלין עצמו לא עלה הבוקר להר הבית ובלשכתו אומרים כי ייתכן ויגיש בג"צ נגד ראש הממשלה, אך קשה להאמין כי למהלך כזה, מאחר ובעבר סרב פייגלין להשתמש בבית המשפט העליון משום שהוא אינו רואה בו מקום של צדק.

בארגוני המקדש זעמו על האיסור שהוטל על פייגלין ובהודעה שהוציאו נאמר בין השאר: "אנו חוששים כי צעד זה ייתן בידי אויבנו כלי להמשיך בהסתה שלהם לאלימות ולפגיעה בחופש הפולחן של היהודים בעיר בירתנו."

לראש הממשלה הם קראו: "לבטל לאלתר את הוראתך למניעת כניסתו של חבר הכנסת פייגלין להר הבית, ואם לדעתך יש חשש שעלייתו להר הבית תפגע בסדר הציבורי הרי שמתבקש שתורה לאנשי הביטחון הרבים הפזורים בכל רחבי הר הבית להיערך למתן הגנה מלאה על חירותו וחסינותו של חבר הכנסת פייגלין."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אסור לעלות להר הבית!!
אודי | 29-04-2013 10:51
זה איסור כרת
2
הכותל כפר מימון של הר הבית!
מ. | 29-04-2013 12:31
3
עם כל הכבוד לריבונות, זה לא דוחה איסור כרת. גם אם אתה
אוהבים אותך | 29-04-2013 12:45
חושב שאתה יודע בדיוק עד ליהכן מותר לגשת. אעפ"כ, משה, אנחנו אוהבים אותך! אל תירא ואל תחת!
4
מפורש שלצורך ההר - תיקון, שמירה, נוכחות וכו' - מותר
אלי | 29-04-2013 13:54
להכנס גם בטומאה גם שהבית קיים וכולם נוהגים נוהגים טהרה. זה מפורש ברמב"ם להלכה.
5
בושה וחרפה
בני | 29-04-2013 18:47
בושה וחרפה שכך מתנהג ר''מ יהודי בישראל ועוד מהליכוד שמנסה להתחקות למנחם בגין ז''ל אני בטוח ב100 אחוז שבגין א היה מתנהג כך
6
אסור לפייגלין
דרשן כהן פנחס אלחנן | 29-04-2013 21:27
אני לא מבין דבר אחד האם נתניהו רבון על הר הבית הלא הר הבית לא בידנו.