אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

יפה בן דוד צודקת/ דעה

יפה בן דוד הציגה עובדות, מול דמגוגיה של שתי מגישות אסרטיביות באולפן שדיברו בסיסמאות, היא הציגה מראה מדויקת על מצבם של המורים: מאחורי הראיון של מזכ"לית הסתדרות המורים

יפה בן דוד צודקת/ דעה
  בן דוד (קרדיט: צילום מסך ערוץ 12)

אני רוצה להגיד משהו לא פופולרי.

יפה בן דוד לוהקה הערב לתפקיד האדם הרע, כי היא אולי לא דיברה בפוליטיקלי-קורקט ולא הייתה מסבירת פנים. אבל הדברים שהיא אמרה בערוץ 12 מדויקים. היא הציגה מראה מדויקת על מצבם של המורים, שגם עובדים מהבית בלמידה מרחוק, הרבה יותר קשה מיום לימודים בבית הספר, וגם סופגים את הביקורת הקשה ביותר מהאוצר, זאת למרות שתרמו למשק 13 ימי עבודה מלאים (!) ללא שכר.

כל אלה שעינם צרה במשכורתם של המורים והמורות, לא ראו את אלפי המורים שלא עצמו עין בלילה כדי להכין מערכי שיעורים, לתכלל את אמצעי התקשורת שיש לכל תלמיד, לשבת במשך שעות על הטלפון בשיחות אישיות עם תלמידים/ות, אסיפות והתכתבויות של מורות עד 4:00 לפנות בוקר להכנת ימי הלימודים הלא פשוטים האלה ועוד ועוד.

יפה בן דוד הציגה הערב עובדות, מול דמגוגיה של שתי מגישות אסרטיביות באולפן שדיברו בסיסמאות. "כל המשק קורס אז תוותרו גם אתם". באמת?! מי מוכן לוותר על שכר ימי עבודה מלאים שלו. ואחרי כל זה המורים וויתרו על 13 ימים של עבודה בהתנדבות (4 ימים מחופשת הפסח ועוד 9 ביולי).

דבר אחד לא ברור לי: בתחילת חופשת הקורונה כל הרשת התלוננה על נפגשת חומרי הלמידה של המורים ואיך עושים שיעורים כל היום לתלמידים, בזמן שההורים לא עומדים בקצב. ואילו כעת אומרים שהמורים רק ישבו בבית ולא עשו כלום…

ואולי כל זה מלמד את מה שאנחנו באמת חושבים על המורים שלנו: בייבי סיטר ששומר על הילדים בזמן שאנחנו בעבודה ולא אנשים שעמלים כדי להעניק לילדינו חינוך מקצועי.

 

ברל'ה קרומבי הוא יועץ אסטרטגי ואיש פרסום במגזר הדתי

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
140 תגובות - 90 דיונים מיין לפי
1
מה שאתה עושה זו דמגוגיה
רמי | 20-04-2020 0:39
הגברת בן דוד ראויה כמעט לכל גינוי, באופן הברוטלי שהיא נוהגת, ולא לא אני אומר זאת אלא חלק מהמורים בעצמם! המציאות היא שיש הורים שעובדים שמורים שמלמדים כך המשק עובד, רוצה לשנות משהו תשנה מהיסוד, הדמגוגיה הזולה הזו של מורים בייביסיטר לא עובדת! אני עובד מערכת הבריאות ועובד קשה יותר ומסוכן יותר מהמורים. מקבלים משוכורות וחופשים קבועים שדופקים יותר טוב משעון שוויצרי, ובל נשכח שמקבלים שכר גם כשלא עובדים. עדין לא ראיתי מורה שעובד 26 שעות בתורנויות קבועות תוך סיכון חיים ממשי. אז את הנהי תשאיר למקום אחר.
כתבה עניינית ומדויקת!...
אמא | 01-03-2021 2:04
כתבה עניינית ומדויקת!
תגובה
מורה | 24-04-2020 12:22
זו הדעה שלך . אבל בהחלט מזווית ראיה שלך והיא בכלל לא הגיונית ובטוח לא היית מציגה אם היית מורה וכעובד הוראה , יפה בן דוד מדברת ישר ואמת , אפילו אם יש אי תזמון לכל השאלות הללו , היא מייצגת עובדי הוראה ובגאווה , גם אני יכולתי לעבוד בבריאות ולא בחרתי . בחרתי בהוראה לטוב ולרע , לא צריך להגזים מעבר לכך
ופליטיקה בהסתדרות המורים
ציונה | 21-04-2020 17:24
טוב שציינת שחלק מהמורים מסכימים אתך. וחלק גדול לא מסכימים. ואל תגזים היא לא ברוטלית. ברור לי שמאחורי האמירות האלה עומדת קבוצת נחל שהריצה מועמדת אחרת למזכל. תרגעו, הבחירות נגמרו. יפה בן דוד היא המזכל לטוב ולרע. והיא עושה עבודה מצויינת. גם אם אני חולקת עליה בעניין הראיון. בתכלס היא 100%. כל הכבוד יפה בן דוד.
מורה
גלית | 21-04-2020 6:30
מוזמן לעשות הסבה להוראה, חסרים אנשים טובים, מספיק להשתלח אחד בשני ולרצות את המנהיגים בקרב גלדיאטורים, כולנו אחד , מעריכים ומוקירים זה את עבודתו של זה ולא שופטים
את את המקצועות..
מה אתה קשור...עירבתת | 20-04-2020 18:58
תתרכז בעבודה שלך ומורים יתרכזו בעבודה שלהם.. בסוף אתה הוא זה שבחר במה לעבוד. תעבוד...
אתה חי הסרט
אני | 20-04-2020 12:15
את לא יודע ביכלל על מה שאתה מדבר ... תעבוד אתה בחינם 13 ימים ...תיצאה לחוםש רק מתי שהמערכת מכתיבה לך כשכול דבר המחירים שלו בשמים... ויום אחד תעבוד עם 40 ילדים בכיתה או35 ילדים בגן בלי ללכת לשירותים או לשתות...
יפה בן דוד כל הכבוד לך ייצגת אותנו נכונה ,
תמיד רומסים את המורי | 20-04-2020 10:57
כאשר מלמדים יש טענות כשלא מלמדים יש טענות . יפה ייצגת אותנו בכבוד , אל תוותרי ,המורים לימדו בחצי חינם עשרות בשנים . הגיע הזמן שיפסיקו להסתכל לתוך הצלחת שלנו . אחרי הקורונה חייבים לצאת לשביתה ארוכה ארוכה ולהכניע את האוצר . שכר המורים חייב לעלות באלפי שקלים . מה זה השכר המעליב הזה ? אם כל כך טוב בהוראה מדועה 70% מפרחי ההוראה בורחים תוך 5 שנים ראשונות ???
כותב ללא ידע בנושא. ממש בור !
מורה | 20-04-2020 1:33
אחרי 30 שנות ותק , מעל 7 שנות לימוד באונברסיטה תואר ראשון ושני ותעודת הוראה , השתלמויות אין ספור. הרעת תנאים גדולה מאוד בעוז לתמורה (כ 20 שח לשעה שהוסיפו פחות מביביסטר) ואני מקבלת פחות ממהנדס מתחיל בהייטק.... נראה לך הגיוני ??? כאן הכל מתחיל ונגמר !!!
צודקת מאוד, ממתי מבקשים מעובדים שיתנדבו ?
תהיי מורה | 20-04-2020 1:23
.
2
אתה מדבר שטויות אדון ברלה ברלה צא החוצה
רונן | 20-04-2020 1:15
היא חוצפנית ברמות
עורך דין טוב אינו נחמד מדי
דוד | 21-04-2020 7:51
היא בדיוק במקום שיראה לנערי האוצר, שמי שאחראי לחינוך ילדיהם (הרי הם נערים ותו לא)- יקבל שכרו כראוי!!!
להעמיד דברים על דיוקם
אלעד | 20-04-2020 12:16
סליחה על ההתערבות.. אבל כמורה שמטרטרים לו את המוח בהכנת שיעורים מקוונים ובלמידה מרחוק, באופן שתופס את רוב שעות היום שלי (בשגרה אני מסיים את העבודה בשעה קבועה ובזה נגמר העניין) אני נמצא בקשר עם התלמידים בלמידה, בשיחה, במעקב, כמו גם בקשר עם ההורים. הלמידה המקוונת סוחטת יותר כוחות ומבוצעת מסביב לשעון בצורה לא מידתית !! אני לא חושב ששאר העובדים בסקטור הציבורי ויש מאות אלפים כאלו אשר מפאת מצב החירום אינם עובדים כבשגרה (אגב, תנסה לתפוס פקיד/ה במס הכנסה/ ביטוח לאומי/ משרד הרישוי/ או משרדים אחרים ותווכח לגלות ששעות העבודה שלהם צומצמו פלאים, אבל בשונה מהמורים אף אחד לא דורש או מצפה שיתנו שירות מהבית!) אבל ההסבר לזה הוא די פשוט: התרגלנו במשך שנים להיות שק החבטות של כל הממורמרים במדינה, המורים צריכים לספוג את ההזנחה של חלק מההורים העסוקים ביצירת הון ואין להם זמן להתמודד עם חינוך ילדיהם, וכמובן מי שצריך לשקם ולחולל פלאים הם המורים. רק המורים לוקחים את העבודה לבית ואת הבית לעבודה, יושבים עד השעות הקטנות של הלילה לבדוק מבחנים, להכין חומרים, לעודד תלמידים, לכבות שרפות, להרגיע הורים צווחנים שמתקשרים בשעות לא שעות ובימי חופשה תוך חדירה לפרטיות ולמרקם המשפחתי. תראה עוד מישהו במגזר הציבורי או במשרדי הממשלה שתוכל להתקשר אליו גם כשהוא בבית והוא לא יזרוק אותך מכל המדרגות !!! (לי יש קשר כמעט אישי עם פקיד הבנק שלי עד כדי שביקש ממני טובה בעבורו, אבל הקו האדום היה למסור לי את מספר הנייד שלו.. עד כאן!! ) בכנות, האם אתה נרתע מלהתקשר את המורה/ מחנך של ילדיך בשעה שהוא בביתו?! ולעתים אתה גם מרשה לעצמך לבוא בתלונות... למציאות העגומה הזאת כבר התרגלנו, וזה הביא אותנו למציאות של ילד הכאפות של המערכת שכל מי שרוצה יכול להכות בו ללא רחם.. אגב, שלא תבין נכון- רוב המורים לדעתי, מעדיפים לחזור ללמידה קונבנציונאלית ! לסיכום, אמנם המורים כעת אינם בכיתות אבל הם בהחלט עובדים ! אז מה פתאום להעניש אותם בכפליים שגם את המנוחה וההתאוששות הנפשית של ימי הפגרה לקחת מהם? מחקרים בינלאומיים מלמדים באופן חד משמעי כי מקצוע ההוראה הינו אחד המקצועות השוחקים ביותר !!! ואני מציע למי שאינו מכיר בזה להתנסות בזה.
ממש לא !!!! תהיה מורה
אחד העם | 20-04-2020 1:39
אתה דמגוג תהיה מורה
3
מי מוכן לוותר על שכר ימי עבודה מלאים שלו
גימל גימל | 20-04-2020 1:21
היה צריך להוציא את החצופים מסוג בן דוד לחל״ת. ״מי מוכן לוותר על שכר ימי עבודה מלאים שלו. ואחרי כל זה המורים וויתרו על 13 ימים של עבודה בהתנדבות״- מסכנים. אנשים צגיעים לפת לחם אבל המורים מקבלים שכר רגיל. חבל שיש יותר מדי מורים שלא יודעים להפעיל מחשב. בושה וחרפה. המורים לא היוו, ולא מהווים דוגמא חינוכית. ערכים, אני מתכוון. אכן הם רק בייביסיטרים. אנשי בן דוד לא טובים מכך. וצריך בייביסיטרים במצב הנוכחי. לכן עליהם להתנדב לכך.
הרשעים הם שר האוצר שר החינוך וראש הממשלה..
רשעית | 21-04-2020 16:57
שמוזילים את החינוך ואת עבודת המורה..לא אתפלא אם תופנה אלימות כלפי המורים..האוצר שיסה את הכתבות נגד המורין מה הבטיחו לכתבות? תקציב..?!!!! ממש מאפיה
הוא לא מכבד מורים זכיתם לזה בצדק רב
נופר | 20-04-2020 21:32
כי אתם גרידיים. בקושי עובדים ומקבלים משכורת שמנה ואני אחת שיודעת, אני מתוך מערכת החינוך ומכירה יפה מאוד. במשם שנים אירגון והסתדרות המורים, סחטו את האוצר ואת קופת המדינה באיומי שביתות. בריונים כמו וסרמן ורן ארז, שמשו מורים טובים לגברת בן דוד והיא מיישמת את תורתם יפה מאוד. תלמידה מצטיינת !
הגב' בן דוד השתלטה על המסך בבוטות וברישעות
נאוה | 20-04-2020 14:32
ולא נתנה למראיינת או מראיינים לשאול וכל הזמן רק דחפה את אותם משפטים בצורה אגרסיבית ! וזו צריכה להיות נציגת המורים????? כך נראים ונשמעים מורים בימינו???? אוי וי .
חצוף גדול!!!!! המערים מהווים דוגמא חינוכית
מאיר, מורה בישראל | 20-04-2020 13:17
בסד מי אתה, חצוף גדול, שתעז לדבר על ציבור המורים והמורות המסורים לתלמידיהם ולתלמידותיהם בכל המובנים הערכיים והחינוכיים, כאילו שאינם מהווים דוגמא חינוכית???!!! חצוף ומתנשא!!!!!
מי שלא מכבד מורים כמוך ... מקבל נוער עבריין
אחד העם | 20-04-2020 1:41
גם אויל מחריש לחכם יחשב... מקווה שתבין את דבריו של שלמה המלך ... ותיישם אותם לטובתך
4
צודק.
מור | 20-04-2020 1:26
פשוט צודק.
יריבי אמי בהסתדרות המורים נצלו בגיל מצב לנגוח
גיל/ה את גיל/ת | 08-05-2020 16:01
בן דוד והנהלת המורים תפקידם לדאוג לבוחריהם המורים. ולא למתחרה שמפסידה תמיד ולעתונאי שייחצן אותה שנים ושהועזב. כל ייחצנותו בכל זאת המורים לא קנו.
5
תודה רבה . נכון מאוד !!!!! היחס לעובדי
מורה | 20-04-2020 1:27
היחס לעובדי ההוראה מזלזל ביותר! זה החל בצעקות ההורים שגרמו לכך שיהיו תוכניות עוז לתמורה ואופק חדש - שכלל לא מכוונות ונכונות למקצוע, עם הרעת תנאים חמורה שתפגע קשות בעתיד בטיב המורים שיפנוו לעסוק בהוראה !!!!! המעניין הוא שאותם אנשים באבד וברסי עמדו אז בראש המשא ומתן - יהירים מתנשאים, חסרי הכרה והוקרה למקצוע וחצופים !!!! דווקא שתי המנחות אמרו בשעה קשה זו דברים נכוחים אך המורים כבר תרמו 9 + 4 הם לא שק החבטות של המשק ! בואו כולנו נקבל על עצמינו את מה שסמוטריץ מציע... לוותר על הביגוד וההבראה ... בכסף הזה יעשו קייטנות להורים המודאגים... רדו מהגב שלנו , תפסיקו לרמוס אותנו ! ולצקצק בלשון כמה אנחנו חשובים ולפעול אחרת אתם מחפשים את המטבע מתחת לפנס - היא לא שם !! תלחמו שבמשק יהיו 45 ימי חופשה לכל עובד בשנה - מגיע לכם !!! תאמינו לי שהתוצר לא יקטן רק יעלה !
6
הם מקבלים כסף על יולי בכל מקרה!!! לא מבינה מ
שני | 20-04-2020 1:39
מה אני מפספסת פה? איפה התרומה של ימי עבודה בחינם? הרי הם המגזר היחידי שמקבל כ-ס-ף על חודשיים חופש ועוד לפיות חודש מצטבר במהלך השנה. היה לי מאוד קשה לראות את הראיון היום, פיזית קשה, ואני ממש ממש מקווה בשבילנו, ובשביל דור העתיד שסופג גם ערכים במערכת החינוך הזאת, שיש רק מיעוט סחטן שחושב כמוה ושרוב המורים מרגישים נכונות ורצון לסייע למשק, לילדים ולמדינה להשתקם.
ימי חופשה שמגיעים להם
חיה | 21-04-2020 18:12
החופש הגדול הם ימי חופשה שמגיעים למורים מכל חודש מפרישים מעט לחופש. ולכן השכר הוא לא על חודש יולי אוגוסט אלא על עבודה שנעשתה בחודשים קודמים לכן משכורתם גם נמוכה. כי היא מתחלקת על פני 12 חודשים ולא עשרה חודשים. ולכן אם רוצים שהמורים ילמדו בחודש יולי יש לשלם להם. דרך אגב, המזכלית אמרה שלא שהמורים לא יעבדו בחודש יולי אלא שהם לא יעבדו בלי שכר .. מגזר המורים בקושי שורד..(בעבר הייתי מורה). חבל!
את טועה לחלוטין
נתן | 21-04-2020 8:16
מדוע מצפים ממטרים שהם עובדי מדינה לוותר על זכויותיהם הדלות בלא הכי? מדוע לא מבקשים זאת מהשרים, חברי הכנסת, הכבאים, המצילים, אנשי הקבע שאינם לוחמים, עובדי הרשויות וכדומה אלא מהמגזר הכי מקופח של עובדי המדינה?
לתקן...
גל | 21-04-2020 7:22
המורים מפרישים סכום כסף קטן כל חודש ןככה יש להם שכר ביולי ואוגוסט. בדוק! אין כספים בחינם!
זו דמגוגיה - אנחנו מקבלים שכר שנתי שמחולק
האוצר שודד אותנו! | 21-04-2020 0:40
לשנים עשר חודשים, רוצים לחלק ל-9 תחלקו, אבל אל תבקשו לעבוד בחינם. תראו - אנחנו לא אנשי כלכלה - אבל אנחנו לא טפשים עד כדי כך. בהסכם שלנו - מעוגן הזמן שאנו עובדים וזמן החופשה. כל נסיון לקחת למורים ימי חופשה ללא תשלום זה גזל של ממש, וחריגה מההסכם. מאד פשוט.
ברור שמקבלים יולי וגם אוגוסט
נוםר | 20-04-2020 21:26
אלא מה. וגם ספטמבר מקבליםלמרות שלרוב זה חגים וכמעט הם לא עובדים. וגם אפריל קיבלו למרות שלושה שבועות הם לא מלמדים. מה חדש !!!
אשתי מורה ורק רציתי להגיד לך
דודי | 20-04-2020 20:22
שאולי מתמימות אולי מחוסר ידע. אבל אשתי עובדת כל יום אחרי העבודה כ4 שעות ומעלה טלפונים להורים (בשעות לא שעות) והכנת השיעורים ופעילויות (ביום מלמדת...) בניית מצגות. והיא עובדת תחת לחץ פסיכי. גם לי יש דד ליין והגשות אבל לא כמו המורים שכל הורה חושב שהוא הבוס שלה. בצעירותי גם חשבתי שהמורים זה תש גבוהה אבל אחרי שיש לי אחד בבית לא הייתי מתחלף איתה גם עם יתנו לי 3 חודשים חופש רצוף
חינוך
בג | 20-04-2020 16:12
הסקטור היחיד עם ככ הרבה ימי חופשה והתשלום מלא איכססס
זה כסף שמופרש כל השנה מהשכר החודשי שלנו
דנית | 20-04-2020 12:14
זה המשכורת שלנו אף אחד לא עושה לנו טובה
חופשת הקיץ
אסתי | 20-04-2020 3:16
אם עינך צרה בחודשי החופש הגדול, תעשי הסבה להוראה ותשלימי עם משכורת נמוכה גם אחרי 20 שנות ותק. אני בקיץ הלכתי לקלינאית תקשורת לטפל ביבלות שהצטברו על מיתרי הקול. לא פלא שהתלמידים מזלזלים במורים. הם לומדים זאת מההורים שלהם....
7
כתבה נכונה וראויה !!!
אחד העם | 20-04-2020 1:43
כל הכבוד
8
היא צודקת ולא יונית וקרן
משה | 20-04-2020 1:45
גם אנימתפלא על המתקפה הבוטה הערב על מי שמגנה על זכויות המורים גם אם היא לא מבינה בתקשורת, היה ראוי לתת לה להתבטא ולתת ביטוי לכך שהמורים שמקבלים משכורות רעב ביחס לעבודתם ועובדים קשה גם בימי הקורונה, תרמו תשעה ימי עבודה על חשבון החופש שלהם!!
חלת למורים
אור | 20-04-2020 11:02
מכיוון שהלמידה מרחוק לא אפקטיבית לילדים וקשה למורים. יש להוציא לחלת את המורים במיידי (ויקבלו אבטלה כמו שאר היוצאים לחלת) ,ובקיץ מורים שירצו יוכלו ללמד ולקבל שכר כפול בקיץ.
יפה אנחנו איתך , היית מצויינת ,מול מראיינות
שולה | 20-04-2020 11:01
מראיינות חצופות ואלימות . כח יענה בכח . כל הכבוד לך שהדפת את כל הרעל שנשפך יומם ולילה על המורים . שיוציאו את המורים לחל''ת ושהמורים יקבלו ביטוח לאומי כמו כולם למשך חודשיים ולאף אחד לא יהיו תלונות . כך זה בכמעט כל המשק ,חוץ מצבא ,ביטחון פנים ובריאות .
מורים
מורה | 20-04-2020 9:31
הכתבה היתה מוטית.כולנו יודעים מה דעתה של גברת מרציאנו על המורים.הן לא איפשרו לה לדבר. ואולי בתור דוגמא שהן תתרומנה אלף שח ממשכורתן המנופחת בגוף שבו הן עובדות. אני מלמדת בימים אלה.יושבת שעות(הרבה מעבר לשעות המערכת שלי)כדי לתכנן מערכים.אנחנו לא באים מפעילים זום והולכים.כל שיעור כזה חייב להיות מתוכנן,מסודר וברור. זמינות ,שעות רבות,לשאלות .משתלמות תוך כדי ביישום כל חידושי הטכנולוגיה. מה תמיד רוצים מהמורים?למה הזילזול הזה שאותו אנחנו פוגשים גם מצד הילדים.חלקם שומעים את זה בבית.סביב השולחן.האם אדון ברסי ,באבד ושות'עובדים בחינם? ומה ען החכים שמקבלים משכורת של כמה עשרות אלפים ולא עובדים כבר שנה וחצי? אני ועוד רבים שכמותי נותנים את נשמתם למען התלמידים,והאמינו לי-מצדיקים כל שח במשכורת ואף יותר מכך. אילו לא היינו מלמדים-היו מתלוננים שאנו מפקירים. כשמלמדים ,מתלוננים שזאת לא עבודה.יש תחושה שנהמים לנגח את הצורים כל הזמן.
מציבים 2 מגישות שמתחרות זו בזו בתוקפנות
אכן כן | 20-04-2020 9:17
ודורסנות ולא נותנות להשלים משפט, רק מעלות ווליום,שכול הצבועים שנוזפים במורים יסתדרו בשורה אחת ארוכה ויתרמו משכרם, והמורים יעבדו עוד ימים. אנחנו כבר תרמנו 13 ימים, מה אתם תרמתם?
9
לא פלא
שימי | 20-04-2020 2:06
שהיא מייצגת אץ ציבור עובדי ההוראה. בזמן שלמשרד עם התקציב הכי גדול בישראל, מגויסים העובדים הכי נחותים, עם תנאי קבלה של מוסך שכונתי ודופק זה המצב. יושבת על הכיסא ומטיפה לכולם כמה ה9 ימים שהמורים נתנו עזרו למשק כאילנו שאנחנו מטוטמים. המורים צריך ב1.7 להתייציב, ולא יקצצו להם מהשכר והפנסיה. בזמן שהמדינה עולה באש, הם משחקים בנמדה לי.
לא נוהגים להתנשא
דוד | 21-04-2020 7:56
האם חשבת על כך, שהמורים משתלמים מזוויות שונות, ואלו תנאי קידומם במשך 30-40 שנות עבודתם! מלבד זאת, אני מורה ללשון, ונושא גם בתעודת הוראה, רבנות שכונה ועיר, תעודת מגשר, תעודת עורך שוני, טוען רבני, סופר סתם, עורך חופות ועוד שתי תעודות שלא תבין עניינם! השכלה זאת היא תמונתי בכיתה! מה לך יש, כלומניק?
את לא ראויה לתגובה
את לא ראויה לתגובה, | 20-04-2020 15:23
לא רק שאינך ראויה לתגובה, מסכנים ילדיך שמחונכים מתוך התנשאות וחוסר הערכה למורים, על פי היהדות, שמן הסתם אינך מודעת אליה - מחנך הוא כהורה. תתביישי לך.
שימי בא נעשה תחרות מי יותר משכיל
יהודית | 20-04-2020 11:03
אני ונראה . רוצה לראות את תעודותיך ... נעשה השוואה ,ונראה מי יותר משכיל . לפני שאתה מכפיש מורים .
10
התנאים של המורים חייבים להשתפר אך בשעה קשה זו
מורה | 20-04-2020 2:08
אני חושבת שכולם חייבים להתגייס! למורים יש תפקיד מכריע בהצלת המשק.. ואני אומרת זאת כמורה.
11
ברלה נפלת בפח של יפה בן דוד הבכיינית ...
מחנכת בושה | 20-04-2020 2:40
לצערי יפה בן דוד נראית כמו בריונית ומתנהגת כבריונית ובמקום לסייע מאיימת בברוטליות. שתפסיק להתבכיין בעת הזו.אני גם לא מאמין שהיא מייצגת את רוב המורים. להוציא את המורים מיד לחלת כמו כל השכירים ואז יקזזו להם 5 ימים מדמי האבטלה כל חודש וישארו עם כ50% משכרם השוטף והמדינה תחסוך כמה מילארדים. עם מזכלית כזו אני לא מאמין שהמורים תרמו יום אחד. יפה ניצלה את משבר הקורונה והפניקה ששררה ובאיצטלה של לימוד מרחוק סחטה את המדינה והאוצר לשכר חודשי מלא על אפס תמורה. האוצר צודק לשלם לפי ימי לימוד פרונטלי בלבד אם יהיו כאלה.לימוד מרחוק הרי זו עבודה בעיניים.חובה לא חובה. ילד התעורר או לא. ילד משתתף או לא. יש מחשב או אין מחשב בבית. המחשב התחבר או נפל. לכן לימוד מרחוק צריך שיהיה בהתנדבות מלאה ללא שכר ומכל הלב.רוצים בבקשה לא רוצים לא צריך. הילדים יותר חכמים מהמורים שלהם וימצאו תעסוקה אלטרנטיבית גם לא לכולם יש מחשבים. למורים בהסתדרות המורים לאור הופעתה הכושלת של יפה בן דוד בערוץ 12, ממליץ לכם לפטרה מיד מכהונתה ולהתחיל לייצר דיאלוג עם ההורים שהם המעסיק שלכם המוסרי. משרד האוצר המעסיק המשלם.משרד החינוך המעסיק המקצועי.
אשמח לדעת מי הם ילדיך כדי להוציאם מכיתתי.
דוד | 21-04-2020 7:48
מאחר שילדיך מורעלים בשנאת מורים, ובזלזול בהם בצורה הכי נבזית - אבקש שתתמודד לבדך איתם או מאחר שהם חכמים כל כך, שחרר אותנו מנוכחותם וייקל עלינו. מרחם על תסכולך ובז לך
לא שווה תגובה
לא שווה תגובה | 20-04-2020 16:27
לא שווה תגובה
12
כתבה נכונה ומדוייקת
שובל- מורה! | 20-04-2020 2:47
ברצוני לברך אותך על דבריך. אתה צודק בכל מילה שכתבת! אני לא אבוא ואפרט כאן למה אתה צודק כיוון שיש סיבות רבות וניתן לראותם בכל פוסט וכתבה. בתור מורה- צר לי שיש אנשים שלא רואים זאת, ולא מעריכים את עבודת הקודש של המורה והקושי והמטמץ שאנחנו מפעילים בכל יום וגם כעת- בימי הקורונה. תודה על החיזוק! חזק ואמץ
13
בעד המורים
אתי | 20-04-2020 3:13
השעה 3 בלילה ואני מכינה כבר כמה שעות שיעורים לתלמידי כיתות ד,ה, ו מחר. עדיף כבר ללכת לביהס מללמוד איך ללמד בזום, לשלוח סרטונים וקישורים ולענות להורים בכל דעות היום דרך מייל, ווטסאפ והודעות. סוף סוף מישהי אומרת את האמת מבלי לחשוש. יישר כח ליפה בן דוד
14
המורים
אלי כהן | 20-04-2020 6:50
יפה תקחי יועץ תקשורת ותקרעי לאמא שלהן את הצורה אל תוותרי
15
מה שהיא הציגה זה מפגן חזירות ובריונות!
ליאל | 20-04-2020 7:02
האם המורים לא מקבלים מספיק חופש בשנה? האם המורים עבדו בחודש וחצי האחרון? לא! בקושי שעשו משהו! איך מעיזה בכלל לבוא ולהגיד שלא תלמד ביולי ולו יום אחד?! בושה!!!
16
יש הרבה אמת בדבריך
אבי | 20-04-2020 7:45
אני לא יודע אם כל הצדק עם המורים אבל בהחלט אי אפשר להאשים רק אותם שהם מפונקים ולא עושים כלום כי אני יודע ממקור ראשון שהם עשו את כל המאמצים ללמד מהבית והשקיעו בזה המון אנרגיה מבלי שהם ידעו אם יקצצו להם בשכר או לא. אי אפשר להאשים אותם כל הזמן
17
רגע, מדוע הם מקבלים כסף על הגים והחופשות?
ב.ן | 20-04-2020 8:15
אני עובד 12 חודשים בשנה. יש לי יום חופשה שאני מקבל בתלוש, על כל חודש בהם אני עובד חודש מלא. בחגים ובחופשות, אני גם עובד. חוץ מימים ספציפיים שהם ערבי חג,כיפור וכו.. כמו כן, אין לו שום תאגיד שאני יכול לפנות אליו כמו הסתדרות המורים. ברגע שאני לא בא טוב למעסיק הוא שולח אותי הבית בלי הרבה שאלות. מה הסיבה שאתם צריכים לקבל שכר בחופשות החגים? למה אתם צריכים לקבל שכר על חודשיים שאתם בבית בחופשת הקיץ? . עובדים קשה? אני מעקם ברזלים ומפעיל מכונה במפעל 12 חודשים בשנה והמשכורת שלי 6.5 אלף נטו. בעבודה של 10-12 שעות ביום. אז על מה אתם בוכים? . צריך לבטל את כל האי רכונים האלה. שכולם היו שווים או שחולם היה אירגונים. חיים בסרט.
צודק מאה אחוז
ירדן. | 21-04-2020 20:29
המורים חושבים שהם עובדים הכי קשה. בואו תראו אנשים ימים כלילות עובדים ללא הרף. והם מתלוננים על שיחת טלפון שהורה עושה להם אחר הצהריים. וחוצמיזה אתם עובדים עד 1 ועדיין מקבלים כאילו אתם עובדים עד 5. גועל נפש של חינוך. זה התרבות שאתם מעבירים הלאה. פשוט בושה. לא פלא שיוצאים מפלצות בדור הזה
בדיוק בשביל כמוך צריך מערכת חינוך
דוד | 21-04-2020 7:57
חשבת לא ללמוד בבית הספר, וכעת, מעקם ברזלים. נתאמץ יותר שלא ירבו כמותך
תהיה מורה
אוחנה | 20-04-2020 12:20
אם אתה מוכשר בוא תהיה מורה ..שבוע. מה שבוע יומיים מספיק ונראה אותך
מסכימה. התרגלנו לשמוע בכי ובכי של מגזר אחד בל
אני | 20-04-2020 10:34
בלבד. איפה המיליון מובטלים שלא בטוח ויחזרו לעבודה? להם אין זכות לבכות לצערי.
18
זה לא היועץ של בן גביר??
היהודי | 20-04-2020 8:20
אולי עדיף שתשתוק
19
ברלה ברלה צא החוצה
אבי | 20-04-2020 8:45
אבא ואמא יקנו לך עוגה
20
תגובה על המתקפה אתמול ועל הדברים שנאמרו
מורה לחנוך מיוחד | 20-04-2020 8:51
שלום רב, ראשית אני מצדיעה לך המנכלית שלנו שעמדת במתקפה ושמרת בכבוד ובתנאים שלנו!!!!אתמול שראיתי את המתקפה על המנכלית שלנו הרגשתי את חוסר הכבוד והזלזול של התקשורת ומשרדי הממשלה בעשייה המבורכת שלנו וחוסר בהערכה בשעות העבודה הבלתי מוגבלות שאנחנו עובדים ללא תוספת שכר {מבוקר עד ערב -אני מכינה מערכי שיעור , חושבת מה לעשות עם התלמידים שקשה להם, במידה תלמיד מתקשר אפילו ב22:00 בלילה אני לא אומרת אני עכשיו לא עובדת . אני תורמת רבות לחברה בישראל וגאה בעשייה שלי כשאני רואה את תלמידי הבוגרים מצליחים !!! בשעת משבר לאומי ואישי של תלמיד אני הראשונה לעזור יותר משמשרד האוצר . משרד האוצר לא עושה ולא עשה דבר בעבר כדי לקדם את החינוך בישראל שהרי ישראל נמצאת בתחתית העקומה ביחס למדינות אחרות !!! הרי הוא מבקש ממני לחזור כאשר הוא עדיין לא הכין את בית הספר לחזרה של התלמידים חיטוי ניקיון השירותים והכיתות , חומרי להייגינה של התלמידים כיום אפילו סבון לידיים אין! לא דאג לפני הקורונה לעומס בכיתות ולתת מענה לאותם תלמידים שאין ברשותם מחשב או אינטרנט כדי לבצע עבודות שבשגרה! אני מזמינה את משרד האוצר והתקשורת לבדוק לפני שתוקפים את העשייה והתרומה מכל הלב שלנו! חשוב לי לציין , כי מצד ההורים והתלמידים אני מרגישה כבוד והערכה רבה !!!!!
את מאד מזכירה את אשתי
שוקי | 20-04-2020 11:25
גם אשתי וחברותיה נוהגות כמוך.
21
מספיק להתייצב מול להקת התנים והצבועים שלוחי
סופסוף מישהו אמיץ | 20-04-2020 9:14
האוצר, שרק מתחרים זה בזה מי ינזוף יותר במורים ויסחוט מהם עוד ימי עבודת חינם...
22
יפה בן דוד
רקפת | 20-04-2020 9:34
הכתבות המשכילותשל ערוץ 12 שכחו שיפה בן דוד מיצגת את המורים היא יושבת על תקן הועד שלהם והפניה שנעשתה היתה אמורה לפהיות למשרד החינוך עד היום מתיחסים למורים כאל הבייסיטר הלאומי אף אחד לא מדבר לגופו של ענין כמו השכלה אינטליגנציה חינוך כבוד וכו. צדקה יפה ההתנפלות אתמול לא מוסיפה כבוד למורים בעני התלמידים תקופת הקורונה היא מכרה זהב לכתבים פרשנים ןכל מה שמסביב הם כולם עובדים באןלפנים מחוטים מאוררים שעות נוספות ולא שמעתי שמישהו עושה זאת בהתנדבות גם אנשי החינוך הם לא חסינים לחידק הקורונה גם הם הורים ושכרםנהנמוך ביות במשק .יפה בן דוד עמדה בגבורה מול המתקפה המכוערת אתמול שום כבוד לא מגיע למראינות החצפות שרוצות לעשות קרירה על גב המורים ועל גבה של יפה בן דוד שעובדת יום ולילה לרווחת המורים ושמירה על כבודם כה לחי יפה בן דוד
היא לא עמדה בגבורה אלא השיבה באגרסיביות
לרקפת | 20-04-2020 14:36
והראתה את הצד הלא מחמיא של בן אדם / שלה כמו נציגת המורים. זועזעתי ממש מדיבורה הבוטה והחצוף של בן דוד - לא הייתי רוצה שילדיי ילמדו אצלה !!.
23
המורים
גילה | 20-04-2020 9:39
צודק מאד,עדות אישית שלי ,מורה שמבלה ימים ולילות יותר משעות העבודה בבית הספר,אל תשכחו שלא הכינו אותנו לכך, יש המון מורים שמחשבים זה לא התחום שלהם ולוקח להם שעות להכין שעורים טובים עם מצגות סרטונים, וכו,ולתפעל את הענין.
24
אבל זה מה שאנחנו מצפים מהם שיהיו בייבי סיטר
שבכ | 20-04-2020 9:57
ממילא את הלימודים יעשו להם באופן פרטי. מורי ישראל היו ונשארו מי אפסיים של החברה הישראלית
דורש לשבח או לגנאי
דוד | 21-04-2020 8:00
דמיונות! רוב התלמידים אינם לומדים לבד! א. חוסר משמעת עצמית. ב. אין הכרת הדרישות הלימודיות בכל מקצוע. ג. חסרי ידע וקוגניצייה ד. המורים הם גם מחנכי הדור!!! ואתה מן הסתם עסוק בעצמך רוב הזמן
25
יפה צודקת
מדינת ישראל עם יפה | 20-04-2020 10:11
כל מדינת ישראל איתך ולצידך במאבק הצודק למען עובדי ההוראה. כל הכבוד ליפה. יישר כוח!
26
עובדי הוראה משרד הבטחון צהל
יוני | 20-04-2020 10:13
שתחילו לקץץ גם לצהל כי להם יש 25 ימי חופש בשנה עלובים ולאנשי חברת חשמל
27
מורה בפועל
שרה כהן | 20-04-2020 10:20
בוקר טוב ומבורך לכולם.טוב, אז אני שוברת שתיקה. גם בשבילי כמורה וגם בשביל התלמידים שלי! אני לא מוכנה להיות שק חבטות של אף אחד יותר! כאשר בהתחלה הודיעו על למידה מרחוק, התחלתי ישר לעבוד! בלי לחשוב! אלה התלמידים האהובים שלי, אני פה בשבילם! כשהתחילו לדבר על השכר שלי פתאום כולם זזו בכיסאות- נראה... לא יודעים... ואז קרן מרציאנו הגדילה לעשות ואמרה שהגיעה הזמן שציבור המורים יירתם ויראה קצת סולידריות. דרך אגב, העבודה שלי מלכתחילה היא סולידריות- כי בעבודה כמו שלי לקבל 5,500 שח בחודש- מה זה אם לא תרומה לקהילה?! בינתיים לא מצאתי אנשי תקשורת שהראו סולידריות- הם בעיקר עסוקים בהפחדות.. רק מעדכנת. וכל זה כי חשוב שהמורים יסייעו להורים שנמצאים כעת עם הילדים בבית. כשהתקיימה למידה מרחוק- קמה קול צעקה מההורים, דרך אגב בצדק. המתווה לא ריאלי! אין מספיק מחשבים, הילדים לא תמיד פנויים, הוואצאפ מתפוצץ וכד'. גם אנחנו כמורים חיפשנו את הדרכים הכי יצירתיות כדי להקל על התלמידים וההורים ובאמת להיות שם בשבילהם. לחפות על הטעויות שהמשרד שלנו עושה. ושתבינו, זאת עבודה כפולה ומכופלת מאשר ללמד בכיתה. תנסו ותראו. חזרנו מחופשת הפסח והפיאסקו החדש החל- וכזה מופע מרהיב עוד לא פגשתי!!! כן למידה מרחוק, רק בזום, לא בזום, מתווה אחיד, נחזיר ימים, לא נחזיר, חינוך מיוחד או לא. והכל מתנהל כרגיל בלי שום הלימה והקשבה לשטח!!! לא למורים, לא הורים והכי חשוב לא לתלמידים. לבסוף, הגיעה המתווה הסופי עם מלאי של נספחים מהמרכזים הפדגוגים. זה המתווה. לא עברו 48 שעות וכבר נשמעות הערות סותרות- 50% למידה. התלמידים לא חייבים ללמוד מרחוק- באמת?! אז איך אפשר להתקדם בחומר?, נלמד גם עכשיו וגם בחופש הגדול. משרד החינוך והרב רפי פרץ, אתם לא מתביישים??? לא לעמוד מאחורינו המורים?? לצאת בהצהרות סותרות בלי לראות את השטח?? לזלזל בעבודה המטורפת שמושקעת בלמידה מרחוק ולהצהיר הצהרות בתקשורת? איפה הכבוד הבסיסי שמגיע לי כבן אדם שרוצה להבין מה מצופה ממני לעשות? אתם המשרד שאמור לתת לי גב וכוח ובמקום זה, פעם אחר פעם, אתם מראים חוסר רצינות לעבודה החינוכית שאנחנו עושים! מנותקים מהשטח ומנותקים מהמציאות! אם תהיתם לעצמכם- אתם צריכים לעבוד אצלנו! אנחנו האנשים החיוניים, שמחזיקים את התלמידים יום יום. התלמידים שעוברים כל כך הרבה דברים בחיי היום יום שלהם. אתם צריכים אותנו. אולי הגיעה הזמן שתבואו לראות אותנו ותפסיקו להנחית עלינו הוראות מלמעלה. מי שהיה מורה והיום עובד בפיקוח כנראה צריך לעשות רענון עבודה, ומי שלא עבד בחינוך- אולי הגיע הזמן שתתחילו ללמוד מה זה נפש של ילד ועד כמה דמות המורה היא משמעותית... עוד אני אגיד, אני גמרתי להתנצל על החופש הגדול! הכסף שאני מקבלת הוא מהפרשה שלי במהלך השנה. בנוסף זה חלק מהתנאים שלי! לא ביקשתי לעבוד חינם- לא מתאים למידה מרחוק אין בעיה! אז עכשיו תשחררו אותי, תנו לי להיות פנוייה לילדים שלי- שדרך אגב, לא רואים אותי כי אני עסוקה בלמידה מרחוק, ואחזיר את הימים הללו. לא כל המורים מסכימים עם זה, אני יודעת, אבל זאת דעתי. בנוסף, אני אזכיר לכל אותם מבוגרים, שהילדים שלנו זקוקים למנוחה מהלמידה וזקוקים למעבר והכנה לקראת השנה החדשה... כנראה כולם שכחו מה זה להיות ילדים. *אחזור ואדגיש-לא אמרתי שלא נעבוד עכשיו וגם לא ביולי אוגוסט!ברור לכולנו שצריך למצוא דרך הגיונית בתוך הטירוף הזה, אבל אני לא שק חבטות שניתן להשתמש בו כדי לפתור את כל בעיות המשק.* יונית, עמליה דואק וכל צקצקני החדשות- אולי תתרמו קצת מהשכר שלכם?! גם אתם שרי ממשלה יקרים, אוכלי חינם כבר 3 מערכות בחירות. ולכל אותם צדיקים, שמשתמשים במשבר במאבק שלהם נגד החופש הגדול- יקרים, זה בהחלט לא הזמן! אנחנו במשבר פה. ולהורים היקרים, ליבי איתכם. באמת. עצוב לי כל-כך שאתם אמורים בימים כאלה לתמרן בין כל כך הרבה משימות בלי שום הכנה. אני יודעת שאתם עושים את המירב ומבטיחה שגם אנחנו, אבל נשמח שתצטרפו למאבק איתנו כי לא אנחנו נראים, לא אתם ולא הילדים. מצד שני, אני מתפללת שזכיתם קצת להתקרב ולהכיר כמה ילדים מדהימים, עם כוחות מיוחדים כל כך יש לכם! ולכם תלמידים אהובים, אליכם אני ממש מתגעגעת! יש רגעים שאני אומרת אני הולכת- באמת לא שווה לי- הכאב ראש, הקיטורים, השכר הנוראי, ואז אני רואה אתכם בעיני רוחי, ליבי מתמלא ואני לא מוכנה לשחרר! איך אני יכולה? אני מרימה איתכם מופעים, עוברת איתכם רגעים כל-כך משמעותיים, למי אני אתן את הכבוד הזה ללמד אתכם??? ההפסד שלי לא פחות משל המערכת (והפעם אהיה גאוותנית ואכתוב- ההפסד של המערכת יהיה גדול). בשבילכם אני אלחם באש ובמים! בשבילכם ובשבילי אני עומדת פה ואומרת- לא עוד! אני לא צריכה להוריד את הראש ולחטוף מכל כיוון. אני גמרתי עם זה! אני בחרתי להיות מורה ויחד עם זאת מגיעה לי יחס מכבד כמו כל איש הייטק או שר בממשלה(ואלי אפילו יותר) ורק הערה אחרונה, בכל מקרה אקבל ונקבל על הראש (בכיינים, לא נרתמים, מעבידים אותנו מדי וכד') - הרי זה כבר הרגל! אז הגיע הזמן להתחיל להשמיע קול.
חזק!!!
יהודה | 27-04-2020 20:34
וואו, כתבת מדהים
מורה מתוך שליחות קדושה
ערן משה | 21-04-2020 0:12
אשרי התלמידים שזכו לדמות שכמותך.
כל מילה בסלע
תבורכי | 20-04-2020 11:09
כל מילה בסלע
28
הגיע הזמן לרסק את ההסתדרות
שרון | 20-04-2020 10:29
צריך לתת למורים הרבה יותר בשכר כדי למשוך לשם אוכלוסיה טובה יותר. אבל באותה נשימה צריך לרסק את ההסתדרות הפרזיטית
29
יפה בן דוד צודקת המורים הפכו לשק חבטות של האו
בוחר באמת | 20-04-2020 11:11
שתי המראינות שכל אחת מרויחה יותר מ100,000 שח לחודש ומטיפות מוסר לראש אירגון המורים בושה .! מרציאנו ויונית רעות ומרעילות. יפה עושה תפקידה נאמנה ומגינה על ציבור המורים העדינים במהותם. נראה את האוצר נלחם נגד ועד הנמלים , חברת חשמל .הכי קל זה לתקוף את המורים צריך לרענן את ערוץ 2 ולהעיף את השתים ועל הדרך גם את מצליח
30
מערכת החינוך
מודאגת | 20-04-2020 11:12
בוודאי שהיא צדקה איזה סקטור מחוייב לעבוד וגם להחזיר ימי חופשה על חשבונו משרד החינוך והאוצר הפכו את המורים חשק איגרוף של המדינה ברשתות מקללים אותנו מאחלים לנו דברים איומים אם כל כך משתלם להיות מורה למה אנשים לא נוהרים למקצוע אני אומר למה?אין משכורות האשליה שמשרד החינוך והאוצר מנסים להראות שמורה מרוויח משכורות טובות היא שקר אחד גדול .אני חוזרת לעבודה השבוע בחינוך המיוחד בימים שלא אהיה בבית הספר אני נדרשת ללמידה מרחוק להכנת חומרים לקשר עם המשפחות למה אני גם צריכה לעבוד בחופש בחינם שמישהו יסביר לי את ההגיון אתם דורשים ממני לחזור לעבודה וגם בנוסף לעבוד בחופש על חשבוני למה
31
המורים עכשיו לא עובדים
רפי | 20-04-2020 11:13
ואם הם רוצים את החופש שלהם בקיץ, שיואילו ויצאו לחלת כמו 1.1 מליון ישראלים אחרים שהעבודות שלהם נסגרו בגלל הקורונה. מעניין שלמורים מצאו פטנט שאף אחד לא חושב שיעיל. לעבוד שעתיים (אולי!) ביום ולקבל שכר מלא ואז עוד לדרוש את החופש שלהם בקיץ. זאת הבושה
אני עובדת הגבה שעות כל יום
מורה | 20-04-2020 13:10
לא מתבטלת לרגע. ולא זה לא חופש. אנחנו נשמעים להוראות ונשארים בבית י וגבלים כמו כולל. חופשה זה כשחופשיים לבלות ולהתנהל באופן חופשי. והמשכורת בחודשי הקיץ משולמת מהמשכורות בחודשי הלימוד בהפרשות כל חודש. צר עין.
32
צודקת? - ראייה פשטנית מדי
נועה | 20-04-2020 11:18
כמייצגת ארגון מורים גדול, היא צריכה להיות בעלת ראייה הוליסטית של המערכת, עם אוריינטציה פדגווגית בדגש לערכים - מעבר לכל. מדובר בתקופה קשה, בה נדרשת התאמה של המערכת למצב הנוכחי עם קצת נתינה. בשעה שעסקים קורסים, אין פגיעה בשכר המורים.המורים אמורים להשלים שעות ביולי - זו הדרך שלהם להצדיק את שכרם וגם לתרום. ערבות הדדית וערכים הם ערך עליון!
33
כל הכבוד לכותב המאמר
מכבדת את המורים | 20-04-2020 11:20
אני לא מורה אבל עובדת בצמידות למורים. חייבת לציין שמאז שהתחיל המצב בארץ הראייה הכללית של הממשלה והציבור על המורים יוצאת לאור בצורה מכוערת ובוטה. אני לא מגיבה בדרך כלל אז ההצטברות גדלה כל כך שהחלטתי להגיב בתגובת נגד למבקרים שמכלילים ונותנים ביקורת ללא חשיבה מלאה. הראיון בחדשות עם מזכלית הסתדרות המורים היה לי קשה לצפייה מבחינת אופן ההתייחסות לעבודת המורים והמזכלית. לדעתי, המתקפה היתה לא הוגנת וגם לא נכונה עובדתית. המראיינות דיברו על כך שחצי מדינה מובטלת ושהמורים צריכים לתרום את חלקם. השאלה שלי - מי תרם את חלקו בהתנדבות? מי שלא עובד הוצא בעל כורחו מחוץ למעגל העבודה. אף אחד לא בחר לא לעבוד. מי שכן עובד עדיין - מישהו מהם עובד בהתנדבות? מישהו תורם את זמנו ומשכורתו לטובת המשק??? אף לא אחד. כל אחד נלחם על חלקו להישאר במעגל העבודה ולעבור את התקופה הקשה הזאת. ובצדק. אז למה המראיינות מאשימות? האם הן עושות את עבודתן בהתנדבות במהלך בקורונה כדי להשאיר את הציבור מעודכן? הרי העבודה של העיתונאים, ובטח בטלויזיה חשובה לצורך שימור ידיעת הציבור והעברת מידע והנחיות מהממשלה... לדעתי זאת עבודה חיונית שמחייבת מהם לתרום את זמנם ומשכורתם למען המובטלים שאיבדו את עבודתם בתקופה זו. האם זה צודק??? נשאל את המראיינות של אתמול. המראיינת שאלה גם אם הכל רק חישוב כלכלי מבחינת הסתדרות המורים והמורים. המזכלית ניסתה להימנע מהתשובה הלא רלוונטית והמאשימה הזאת בצדק. אבל לדעתי אין בושה בלומר בפה מלא - כן. החישוב כלכלי בעיקרו. למה שלא יהיה? הרי נראה שההחזרה של בתי הספר והגנים הוא חישוב כלכלי לגמרי של הממשלה. עד עכשיו משרד הבריאות היה נגד החזרה. מאמינה שהופעל לחץ רציני על משרד הבריאות כדי להסכים בסופו של דבר להנחיות לחזרה ואיכשהו להגיע לפשרה מסויימת. פשרה על בריאות הילדים ועובדי ההוראה כמובן. וגם על בריאות משפחות הילדים. מהי הדעה הרווחת? שאם לא יחזירו את הילדים ההורים לא יוכלו לחזור לעבוד. אין ספק. אך, האם זהו לא חישוב כלכלי? האם דובר על כך שהילדים לא בסיכון? שהמורים לא בסיכון? לא. רק דובר על כך שחייב להחזיר את הילדים למערכת החינוך כדי לשחרר את ההורים לצאת לעבודה ולהחזיר את המשק למעין שיגרת קורונה. אז מה לא כלכלי בחישוב הזה? ולמה חישוב כלכלי מצד המורים פתאום כל כך מביש?? המורים לא צריכים לצאת כאן יפי נפש שעולים על הקורבן למען המדינה. למדינה מספיק משאבים לדאוג לאזרחיה. עובדים שהוצאו לחלת מקבלים דמי אבטלה של עד 75%. לעומת זאת, על המורים מאיימים שעל העבודה שעשו עד כה מהבית יקבלו 50% שכר. כי למידה מרחוק זאת לא עבודה מלאה... לדעתי, אמרה נכון מזכלית הסתדרות המורים שמקבלי ההחלטות לא מודעים לכמות העבודה שמושקעת בלמידה מרחוק. תחשבו על זה טוב. זה בעצם ללמוד את העבודה מחדש. ולהכין חומר מחדש שמותאם לתנאים הללו. למורים מכינים ומוכנים לחומר שמותאם לתנאי כיתה. כל השאר מצריך עבודה חדשה ולמידה איך לעשות זאת. במקום עבודה אחר, איזה עובד חדש שלומד את תפקידו עובד מעט יותר ממנוסה ממנו? זה המצב שהלמידה מרחוק יצרה. תוספת עבודה לעובדי ההוראה, לא מיעוטה. וכך צריך להתייחס ללמידה מרחוק. מבחינת החופש הגדול - למורים אסור לצאת לחופשות בזמן שהלימודים מתקיימים. להם אין אפשרות לקחת חופשה ארוכה או אפילו יום לאירוע אם הלימודים מתקיימים. בגלל זה למורים יש את החופשות השנתיות וחופשי החג. זה הזמן היחיד שמאפשרים להם לקחת. אז למה זה עומד לעוכרם? בנוסף לכך שבחודש אוגוסט כמעט כל הזמן מוקדש לעדכונים והכנות לקראת תחילת השנה... נכון שרובינו בימינו נוטים לקחת את העבודה איתם הביתה. הפתעה - גם המורים. דברו עם הורים שיש להם בעיות וטענות ומתקשרים להורים במהלך אחהצ ושעות הערב כאשר המורה לא אמורה לעבוד! בנוסף לבדיקת עבודות, הכנת חומר לימודי, ישיבות, הכנה וארגון לאירועים שנתיים וכד'. השעות שניתנות לזמן זה בזמן העבודה פשוט אינו מספיק למי שעושה את עבודתו נאמנה ועל זה כל עובד הוראה שעובד במשרד החינוך יכול להעיד. להכליל ולומר שכל המורים תת-רמה??? בואו נהיה כנים. בכל מקום עבודה יש עובדים יותר ופחות טובים. זה לא פוסח על שום מקום עבודה. אך לבוא ולהכליל בצורה גסה ולא צודקת את כלל עובדי ההוראה כאוכלי חינם שלא עושים כלום ומקבלים משכורת זוהי הכללה מרושעת שלא מביאה כבוד למאשימים ולא למורים שעובדים קשה. מבקשים מהמורים להראות את תוצריהם באופן קבוע. יש עליהם לחץ מכאן ומכאן והם צריכים להתמודד עם חוסר תקציב וזמן. אך למרות זאת, מי משקיע בתלמיד שאולי קשה לו ולא מראה פוטנציאל מלא? אישית, אני מאמינה שבשביל להוציא את המיטב מהאדם צריך לספק לו את המיטב ולא להערים קושי על קושי ולראות איזה טיב יצא ממנו ככה. אבל זאת הפילוסופיה האישית שלי ולצערי העולם המודרני לרוב לא פועל על פי עיקרון זה. אבל נראה שהעיקרון הזה מנחה את המבקרים הנוקשים שרוצים עבודה ללא תמורה. עולם קפיטליסטי. אז טוב שבחינוך ילדיכם עומדים עובדי הוראה שלא פועלים לפי עיקרון זה. אם היה כך, ילדים חלשים יותר מזמן היו נזרקים לצד והמורים היו מתרכזים רק בילדים החזקים... מה היו אומרים ההורים אז? נראה איזה הורה לילד שחלש בנושא מסויים היה אומר למורים - אל תטרחו עם הילד שלי, תעברו הלאה.... יש לכולנו זמן להשקיע בלימוד ילדינו בעצמינו?? או יותר מזה, לשלם למורים פרטיים? אולי לאלו שיש מספיק כסף. המיעוט במדינת ישראל, לצערי. העולם כזה אבל כשזה נוגע לילדים שלנו, בעיקר הצעירים, אנחנו עדיין נמנעים מלחשוב ולפעול בצורה קרה ומחושבת כזאת. עובדי ההוראה של ילדיכם הם כאלה. אלה שמדרבנים ומתעכבים ולא מוותרים על אף תלמיד. תחשבו על זה. עובדי ההוראה הם אוכלוסייה שלא מפלה שום תלמיד, לא משנה מאיזו משפחה וכמה אמצעים יש למשפחה. כי הם רואים את הילד במרכז. יותר טוב מזה? אז כן, עובדי ההוראה גם לוקחים את העבודה הביתה, גם עובדים בחופשים וגם מוכתב להם מתי מותר ואסור להם לצאת לחופש ובסופו של דבר, על פי כל חישוב, המשכורות כן נמוכות יותר מבמשק. אז מה הם שונים מעובדים אחרים? למה הם צריכים לתת יותר ממה שאחרים מוכנים? כי ללא בייביסיטר על הילדים לא ניתן לעשות כלום. אין אפשרות להורים לעבוד, לנוח ועוד דברים. הכסף שהולך על בייביסיטר הוא יקר להורים. טוב שיש שירות חינם מהמדינה שעוזר קצת לחיות וגם תורם לגידול ילדינו. מה לגבי ילדי המורים שצריכים לחזור לעבודה ואין מי שישמור על הילדים שלהם? האם הם לא צריכים בייביסיטר כדי לבוא לשמור על ילדי שאר המדינה? מי דואג להם? אין תשובה שניתנת למורים. כשאוטוטו צריך לחזור לכיתות. והמורים-הורים מתמודדים. כי חשוב להם וצריך. זאת לא הקרבה? זאת לא תמורה? ומה לגבי בריאות? לוודא שהכיתות מחוטאות, יש אמצעי מיגון מלאים והרבה!! הסעות שלא קיימות? הפתרונות נותנים תשובות ללא כלים פרקטיים. זה כמו לתת צ'ק ללא כיסוי. שוב, האם זה לא מעיד על החלטה כלכלית בלבד? האם זה לא מעיד על תרומה והקרבה מצד עובדי ההוראה? המצב קשה לכולם. אני לא מזלזלת בקושי ובתהליכים הכלכליים והחברתיים שהמצב יצר במדינה. אני כן חושבת שלא הוגן להפיל על אוכלוסייה אחת את תפקיד השעיר לעזאזל שצריך לעשות הכל כדי לעזור לכולם. שכל מי שעובד יתרום מזמנו ומכספו. אז גם המורים יצטרפו. מי הראשון להרים את הכפפה?
34
לכל המורים בחמ"ד
‪Joshua | 20-04-2020 11:21
מי שתוקע סכין בגבה של יפה בן דוד צריך לזכור : שרי החינוך הדתיים ניפחו לאורך שנים את מערכת החינוך במנהלנים , מפקחים , רבני בתי ספר ומורים במקצועות קודש בחינוך החילוני , כולם מאנש. רובם מיותרים ! בגל הפיטורים הקרוב של עובדי הוראה רוב העובדים המיותרים יעמדו בתור לפני בנין הסתדרות המורים. הייתי בועד עובדים של חברה ממשלתית גדולה. אני זוכר את הימים שעובדים שהפרו הוראות ועד באו והתחננו להגנה כשנוכחו לדעת שהתחנפות להנהלה לא מקנה ביטוח נצחי נגד פיטורים.
35
לימודים בחודש ביולי נחוצים מאוד
אורן | 20-04-2020 11:31
עם כל הכבוד, המורים מקבלים שכרם במועד בניגוד לסקטורים אחרים במשק. הם לא נכחו פיזית בביהס תקופה ארוכה ובדרך מקוונת אי אפשר ללמד כרגיל. חייבת להיות מסגרת לימודית בביהס לא רק לצורך השלמת התכנים הלימודיים אלא גם לאפשר אינטראקציה חברתית בלתי אמצעית. מן הסתם, מתבקשת מאוד בתקופה הזו (מכל הבחינות) התגייסות של המורים לבוא לביהס ביולי.
36
כול הכבוד יפה שלנו!!
יעל | 20-04-2020 11:55
אין על יפה
37
צבועים
פנחס | 20-04-2020 12:03
את ההורים מעניין דבר אחד: שמישהו יגדל להם את הילדים. לא חשוב איך. העיקר שיהיו בבית הספר. זה גדול עליהם. הם רצו ילדים אבל מי קבע שצריך גם להיות איתם בבית? השאר זו כסות. לא נעים להגיד את זה באופן גס. לכן, יידעו כולם שהמורים עושים מעל ומעבר. הגברת מרציאנו שבעלה טייס ומרוויח לפחות פי ששה ממורה ממצוע, מתחלחלת ממצבה כעת, וניצלה את העבודה כדי לבקש שיסייעו לאלעל. הבינו שגם אם הוראה זו שליחות, וזה אכן כך, מורה צריך גם להביא פרנסה הבייתה ועדיף שתהיה מכובדת מעט ולא בזויה
38
המגישות קיבלו כסף, המורים שיעבדו בחינם
. | 20-04-2020 12:07
אף אחת מהמגישות שדיברו על איפה הסולידריות? לא ויתרו על שקל מהשכר שלהן. ב2020 עדיין מצפים מאנשים שיעבדו בחינם, העבדות נגמרה מזמן.
39
שטויות
מורה | 20-04-2020 12:11
אתה מקשקש... אני מורה: 1. אנחנו עובדות פחות שעות מהרגיל 2. עובדות קשה יותר כדי ללמוד אמצעים טכנולוגים 3. השאלה החשובה: התלמידים לומדים מלא או לא???
40
תגובה ל....
רות | 20-04-2020 13:05
מִן הַמָקוֹם שֶׁבּוֹ אֲנוּ צוֹדְקִים לֹא יִצְמֵחוּ לְעוֹלָם פְּרָחִים בָּאַבִיב. זה הזמן להוציא לפועל ולהדגיש את הערכים עזרה ונתינה שעליהם עמלים המורים לאורך שנים אם נעשה רק כשיש תמורה אסי החינוך לא דווה אגורה גב בן דוג נפלה למלכודת שהתקשורת הציבה לה זה לא הסמן למלחמה ןלא הזמן לקחת את הבמה נכון היא לוהקה לשחקן הרע אך בהבדל ניכר היא כתבה את התפקיד לעצמה הַמָקוֹם שֶׁבּוֹ אֲנוּ צוֹדְקִים הוּא רַמוּס וְקָשֶׁה
41
יישר כוח ליפה בן דויד
ניצן צבי כהן | 20-04-2020 14:02
התקשורת מצאה את מי לתקוף? את מורי בתי הספר היסודיים? יונית לוי כבר תרמה 9 ימי שכר לפני שהיא מחלקת עצות לאחרים?
42
מה פתאום רוצים שנתנדב? השתגעו לגמרי?
צעירה זיסלין | 20-04-2020 14:03
בן דוד צודקת לגמרי.
43
מזל שיש ארגוני מורים
צחי איש חי | 20-04-2020 14:04
אפשר להסתכל על מצב המורים בחינוך החרדי שלא מאוגדים כדי לראות איזה מזל שרוב המורים בישראל כן מאורגנים באיגודי עובדים ששומרים עליהם.
44
דמגוג וטועה בגדול
יאיר לוי | 20-04-2020 14:21
צריך להחליף לשיטת השוברים לעזור למורים עצמם.
45
המזכלית יכולה למכור בשוק
זה מה מתאים לה | 20-04-2020 14:23
בושה שזו מייצגת מורים
46
כל הכבוד ליפה בן דוד
משה | 20-04-2020 14:24
נאבקה בגבורה בשתי חיות טרף שטענו טיעונים פופוליסטיים מנותקים מהעובדות . המורים גם אכלו דג מלוח מסריח וגם מגורשים מהעיר
47
יישר כח!
נעמה נחשון | 20-04-2020 15:05
כתבת יפה! הבאת לידי ביטוי את הדברים באופן המדויק ביותר! דבריך חשובים וראויים לחשיפה רחבה ! לי נשאר רק להודות, אז תודה רבה אדם חכם !!!! כן ירבו כמוך!
48
היחס המזלזל כלפי המורים
לילך | 20-04-2020 15:37
זה עצוב שיש כל כך הרבה פוסטים וכתבות על שכר המורים וימי החופשה והרבה מידע חסר בכתבות הללו או שמוצג הרבה מידע שגוי. ועדיין, התקשורת וההורים בוחרים לראות את מה שמשרת את האינטרס שלהם. מדוע מגישות החדשות אינן מתבקשות לתרום למשק את שכרן? (תרומתן תהייה גדולה בהרבה משלי, ואני לא מורה חדשה). איך הן הגיעו למסקנה שהמורים אינם עובדים? עצוב מאוד ששר החינוך, שאינו מבין דבר בחינוך, לא מצליח לגבש דיעה ודרך פעולה מקצועית לניהול המשברים. מדוע הוא אינו תורם משכרו? או תורם את ימי החופשה שלו? מקצץ בשכרם של עובדי לשכתו או תורם את ימי החופשה שלהם? אני חושבת שלפני שמכפישים את המורים בכל דרך אפשרית, כל אחד צריך לבדוק טוב את עצמו. גם ציבור המורים הוא ציבור של הורים/בעלי משפחות שדואגים לפרנסתם, רוצים, זקוקים ומעדיפים את שגרת החיים. גם המשפחות שלנו נפגעו מהמצב אם בשגרת החיים, בהכנסה ובכל הלחצים הנלווים.
49
לא ראיתי את הכתבה
מורה | 20-04-2020 16:37
ואישית ממה שאני נחשפתי , יש ליפה מה ללמוד מהמורים שלה ביכולת ניסוח ודיבור נעים. אבל!!! משתפת שאני עובדת פי כמה וכמה קשה עכשיו. מעבירה את כל החומר לאמצעים טכנולוגיים חדשנים תוך כדי הכרות איתם. יושבת עד השעות הקטנות של הלילה ממש. מדברת עם תלמידים בטלפון, בזום. מייעצת להורים.נמצאת בקשר עם מטפלים פרה רפואיים שונים של תל מתקשים. ישיבות הערכה בלתי סופיות להתייעצות עם מורים בצוות על מנת לתת מענה רגשי ולי ודי מתאים לכל תל.אין בבית צלצולים. אני כל הזמן עובדת. וגם כשאני כבר במיטה,גלגלי הראש והלב ממשיכים להסתובב.
50
בן גוד
שמחה | 20-04-2020 17:20
יפה בן דוד צודקת. אך הדרך בה הביאה את זה לדיון היה ממש גרוע.
51
יפה בן דוד
יפה | 20-04-2020 17:33
יפה את מלכה.סוף סוף יש מי שעומד מאחורי המורים.בציבור ידוע שהמורים תמיד צריכים להתנדב.לא עוד.ושתי המראינות הדגולות שיתנו דוגמא ויתנדבו.כל הכבוד יפה תבורכי.
52
יפה בואי תייצגי אותנו
ועד השוק | 20-04-2020 17:37
את מתאימה לייצג אותנו בשוק
53
צודקת, כל הכבוד!!
אורלי | 20-04-2020 17:47
יפה בן דוד עמדה אתמול איתנה מול שתי הפוקצות יונית לוי וקרן מרציאנו למה שהם לא יותרו התכוונתן למורים/ות (זה מה ששאלתן את יפה בן דוד) כי לעומתכן הם עובדים מהבית קשובות ל 30-40 ילדי הכיתה ועוד 2-3 שלהן הפרטיים שמסתובבים בן הרגליים ובטח גם לומדים מרחוק, גב' יונית וגב' קרן שכר כשלכן למה שלא תוותרו ותתרמו משכרכן...המשק מהר מאוד יפרח מבטיחה לכן
54
בן דוד צודקת.בלי קשר לסגנון הדיבור שלה
חיים ג | 20-04-2020 18:00
צודקת..האוצר מחפש לקצץ ולפגוע ולא מעניין אותו מהאנשים .
55
כל הכבוד ליפה בן דור
מיכל כהן | 20-04-2020 18:51
כל הכבוד ליפה בן דויד, מי שמלין עליה פשוט רוצה ביביסטר חינם לילדים בחודשי הקייץ. זה מה שההורים רוצים והאוצר רוצה כל קייץ ולא רק בקייץ הקורונה.
56
הבעיה שאף אחד לא ביקש מהם ללמד
רחל | 20-04-2020 19:38
כל מה שקורה כאן זה מצג שווא- המשק ביקש מהם לצאת לחלת או לתת את הימים ביולי, הם לא הסכימו והסיכום היה שילמדו- לימודים שמכבידים מאוד על ההורים שהופכים למתווכי הלמידה במקום לנסות לעבוד או סתם להנות עם ילדיהם. עבודה כפולה ומיותרת- אחת של המורה ושניה של ההורה. את ארבע הימים בחופשת פסח הם החזירו מהימים “ששבתו“. אף אחד לא רוצה שילמדו עכשיו, כולם יודעים שלמידה לא באמת מתרחשת ככה. זהו, אני גננת, הבן זוג שלי מורה, אני יודעת יפה מה זה להכין באחת בלילה מערכי שיעור ואני עדיין חושבת את מה שכתבתי.
57
2 מגישות לוחמניות ואף מתחסדות.נידבו את המורים
אכן כן | 20-04-2020 19:41
לתרום עוד ימי עבודה, ומה הן תרצו לשעת החירום הזו חוץ מהפגזת חדשות מלחיצה, במיוחד קרן מרציאנו, ותרבות דיון קלוקלת, דורסנית, שמעמידה במרכז את המגישה ככוכבת במה ששואלת וגם עונה...
58
אח"כ כולם מתרעמים למה מגיעים מורים פח למערת ה
דוד | 20-04-2020 20:24
ההורים אשמים.
תפסיק לכתוב שטויות המורים משתכרים יפה
נופר | 20-04-2020 21:33
מאוד וסחטו את קופת המדינה במשך שנים. יש להם תנאים וזכויות שאין באף מגזר.
59
די לסחיטות !!!
נופר | 20-04-2020 21:23
כתב נכבד, את טועה ומטעה, המורים לא עובדים קשה ולא מסכנים. להבליח בזום, שעה פה, שעה שם, ולזרוק לתלמידים עבודה אפילו בלי ללמד את החומר, זה לא נקרא לעבוד, אבל המשכורת שלהם ממשיכה כרגיל. אתה כנאאה מאוד צעיר ולא מספיק מכיר את מערכת החינוך ובעיקר ניזון מסטיגמה ישנה ומנטרות שדרות להשמיע בתקשורת וכבר לא קשורה למציאות שמשכורתו של מורה עלובה. ממש לא !!! בהמשך להופעתה של יפה בן דוד, אתמול בערב בחדשות 12 אצל יונית לוי, פשוט לא ייאמן, חצופה ברמות. בעצם לא מפליא אותי, עובדי הוראה, זה סקטור של אוכלי חינם, בפירוש כך. עובדים 40% מכל עובד אחר במשק ומרוויחים משכורת מכובדת ביותר. עובדים 8 חודשים נטו בשנה. בעוד שהם הולכים הביתה בשעה אחת, שתיים או בשלוש, אחרים ממשיכים לעבוד עד 17:00 לפחות וכמובן הרבה אחרים שעובדים עד שעות מאוחרות. כשעובדים אחרים מגיעים הביתה מיום עבודה מייגע, עובדי הוראה הספיקו להגיע הביתה מזמן, לאכול עם הילדים ארוחת צהריים, לישון שנצ בכיף ולקום בכוחות מחודשים להמשך היום. ואחרים רק חוזרים מיום עבודה למשמרת שנייה עם הילדים בלי לנשום בלי מנוחה. אני כותבת את זה מהיכרות אישית וקרובה עם מה שנקרא סקטור עובדי ההוראה. אני עובדת ותיקה במערכת החינוך ואני מכירה את עבודת המורה לפני ולפנים, מכירה את שעות מערכת המורים, מכירה את שכר המורים וכל התנאים והזכויות שלהם. אי אפשר כבר לשמוע את המנטרה מסכנים המורים מקבלים שכר עלוב ממש לא !!! לדוגמא: על עבודה נטו של 16 שעות שבועיות בפועל ! הם מקבלים לפחות 12,000 ₪ . מוגדרים להם עוד כמה שעות במערכת, אבל זה רק בהגדרה והם כמעט לא מבצעים אותם. יש עובדים במשק שעל עבודה של שעות ארוכות משתכרים משכורת כזו, עובדים כ- 50 שעות שבועיות !!! יחי ההבדל !!! ויש שעובדים כפול ומכופל מהמורים ומקבלים חצי מהשכר הזה. ויש להם תנאים והטבות שאין בשום מגזר והנה מקצתם: הם עושים את התארים שלהם על חשבון המדינה (זא על חשבון משלם המסים עח כולנו), שהם אחר כך מתוגמלים עליהם בשכר מדי חודש בחודשו. יש להם זכאות, נא להכיר: שנקראת שעות גיל 20 שעות גיל 22 זה אומר שמורה מגיע לגיל 50 יורד בהיקף המשרה בשעתיים ללא פגיעה בשכר וכך שהוא מגיע לגיל 55 עוד שעתיים יורדות וכך הוא עובד 4 שעות פחות ללא פגיעה בשכר !!! אנחנו נמשיך לעבוד את מלוא המשרה הגדולה שלנו עד גיל הפנסיה !!! זכאים למשרת אם עד גיל 14 !!! אין סקטור עם תנאי כזה רק למורים. לא מספיק שהם בצהריים עם הילדים הם גם זוכים ל'משרת אם' עד גיל 14 !!! מה שקורא בפועל כשמורה מסיים את משרת האם הוא כבר נכנס למשרת גיל, כך שהוא אף פעם לא עובד בפועל את מלוא המשרה המלאה. גאוני נכון !!! לזה נלחם בשבילם הארגון שלהם ! רק בתחילת שנת הלימודים, בספטמבר, קיבלו בונוס של 8,000 ₪ !!! כל מורה ומורה. מיותר לציין שצוות המינהלה של ביהס, כמו מזכירות, אב הבית, לבורנטיים, ספרניות, לא קיבלו שקל בונוס, כשאנחנו חלק בלתי נפרד מביהס אבל עד הכסף. ואני בכלל לא מדברת על כך שהמון שעות לימוד מתבטלות ומורים הולכים הביתה, אבל השכר כרגיל. הבית ספר המון פעמים שומם, אבל מי שתמיד נמצא שם, זה צוות המינהלה, כרגיל מצאת החמה עד צאת הנשמה !!! אבל עם שכר שהוא חצי משכר של מורה כשהם עובדים 1/3 משרה מאיתנו. ובתקופת בגרויות ומתכונות, לאחר פסח, יש יומיים חופש לפני, אז כמובן המורים לא בבית הספר. הבחינות בגרות מתחילות כבר בתחילת מאי, כך שמורעם של מקצועות אלו כבר כמעט לא בבית הספר ובעקרון סיימו את שנת הלימודים במאי, אבל המשכורת ממשיכה כרגיל. אני יכולה להמשיך לפרט עוד ועוד את התנאים המפליגים שלהם, אבל קצרה היריעה. יפה בן דוד תלמידה טובה, היה לה מורה טוב רן ארז, שנלחם כל השנים לתנאים מפליגים למורים וראתה כי טוב והיא למדה ממנו. ולמה לא כך כך שומעים אותו והוא נרגע, כי הוא לקראת פנסיה והוא דאג כבר יפה יפה לפנסיה שלו ויפה בן-דוד בעקבותיו. אבל מי שאשם במפלצת הזאת שנקראת הסתדרות המורים וארגון המורים, זו הממשלה ומשרד האוצר שפעם אחר פעם נכנעו ופיטמו אותם, עם כל שביתה הם נכנעו לתנאים ולבקשות שלהם וזו התוצאה, שהמפלצת הזאת לא יודעת שובע. די לסחיטות !!! די לשקרים !!! די לחוצפה !!!
תגובה
מורה | 21-04-2020 11:27
אין לי מושג מאיפה שמעת שמורים מקבלים 12000 שח.. הלוואי! אני מורה, עובדת 32 שעות שבועיות ומקבלת 6000 שח לחודש..
60
יפה בן דוד
מירי | 20-04-2020 23:29
ישר כח לך שאת עומדת איתן לצד המורים שכבודם נרמס נראה מי יכול לעבוד בחינם 13 יום ולסבול הורים שמקטרים כל היום תחפשו בייביסיטר מורה הוא לא שמרטף
61
מביך שאתה תומך באגואיזם, בחמדנות,ובסוציומטיות
נ | 20-04-2020 23:50
תתבייש ברלה
62
יפה בן דוד
אלין | 21-04-2020 0:04
יש הבדל בין המשכורת של מורה בארץ למורה בחול .מורה בארץ חיה כמו ענייה אין מה להשוות.
63
מדוייק מאוד
אפרת | 21-04-2020 0:13
מאז שהתחילה ההוראה מרחוק - כעובדת הוראה - אין לי יום ואין לי לילה. מלמדת כל יום באמצעות הזום, שנדרשו לי ימים שלמים כדי ללמוד לתפעל אותו במיומנות כזו, שניתן יהיה ללמד באמצעותו. הכנת חומרים כל יום שעות, מהיום למחר - ללימוד. אני משוחחת עם תלמידיי בווצאפ, ובטלפון, מקבלת עבודות לבדיקה ושולחת מדי יום חומרים למייל ההורים. אין לי זמן לילדיי הפרטיים. אני עסוקה כל היום עם תלמידי והורי כיתתי. אין לי זמן לשבת עם בתי, אני היא זו שיושבת לעבוד במחשב מול תלמידיי, ולעיתים, היא לא נכנסת ללמידתה בשל כך.... (הסנדלר הולך יחף)... אבל ילדיי רגילים לכך שנים - שילדי כיתתי הם בעדיפות הראשונה מבחינתי. העבודה לא מסתיימת עם יום הלימודים המקוון מול התלמידים. יש להמשיך לאסוף חומרים, לשלוח להורים, להתכונן לשיעורים המקוונים, לדווח דיווחים - על נוכחות התלמידים, עם מי שוחחתי בכל יום טלפונית, מה בדיוק עשיתי בכל אחת מהשעות - כל יום דיווחים מתישים, שיחות ים הורים, מענה בווצאפ לשאלות, עידוד מרחוק והרמת המורל, של התלמידים, ההורים, של צוות המורים... טירוף של ממש. התהפך לנו לגמרי הגלגל... ולשמוע לבסוף את כל זה - אחרי העבודה, שהיא באמת 24/6 - בתקופה זו - זה ממש לא יפה. ברור שהיינו מעדיפים לחזור ללימודים המוכרים, השיגרתיים, לפגוש את התלמידים פנים מול פנים, ולדעת - שיום הלימודים - תחום ומוגדר ולא גולש לכל תחומי החיים, ועל חשבון המשפחה והילדים הפרטיים. אז סלחו לי... הזמן קצר והמלאכה עוד רבה... עליי להכין חומרים ליום השואה שיחול מחר. להתאים אותם לאמצעים המקוונים וזה לאחר שכמעט לא ישנתי בימים האחרונים. מקווה שנסיים ים כל זה במהרה ויחזרו ימי השיגרה הרגילה. ⁦⁩ מורה מהשורה. ⁦❤️⁩
64
תרדו כבר מהמורים
תומכת במורים ובנציגה | 21-04-2020 0:16
נמאס כבר מחוסר הכבוד למורים ומהביקורת המישתלחות בהם באכזריות ובטיפשות!!
65
יפה צודקת
דוד | 21-04-2020 0:19
כל עובדי המדינה מקבלים משכורת! האוצר נצלן! המורים מבוזים תמיד, וזה השורש ליחס האוצר! יפה דיברה בדיוק את הדברים שהמגישים העלובים ניסו להסתיר ולטשטש
66
חוצפת ההורים.
אזרח ו תיק | 21-04-2020 0:22
ראשית מעולם לא עסקתי בהוראה ואיני צרה בעבודת המורים. ההורים ממורמרים היום אינם מסוגלים ואין להם סבלנות להשתלט על ילדיהם ולסייע בידם כאשר הילדים זקוקים לעזרה. מי שמר עליכם כאשר הייתם זעטוטים. אם הייתם חולים וחופשות ההורים דאגו שתהיה להם מטפלת לשעת צרה. תפסיקו להיות מפונקים. עשיתם ילדים תדאגו לילדים. המורים מלמדים לא הורים של ילדיכם. בתקווה שהאחרונה תחלוף לה ביעף ואתם ההורים תלמדו לשלוט בחייכם ושיהיה הרבה סבלנות כלפי הילדים.
67
קרן ויונית דמגוגיות קטנות
קוקו מן | 21-04-2020 4:38
שמרוויחות 80-120 אלף שקל בחודש , פפולסטיות וחצופות
68
טועה בגדול ...החוצפנית עזת פנים לא אכפת לה
תות | 21-04-2020 6:31
מהתלמידים רק להראות שהיא איזה קובעת
69
יפה בן דוד צודקת בהחלט
אני | 21-04-2020 7:01
כולי תקווה שהיא תצליח לעמוד על דעתה מול משרד האוצר וההורים שלא מבינים כלום בחינוך ורק רוצים לנצל את המורים כבייבי סיור לילדים שלהם. פשוט חוצפה.
70
מצדיע למורים, ובייחוד למורים שהם במקביל הורים
יניב | 21-04-2020 8:02
זה מבצע צבאי לנהל שיעורי זום במקביל ל: 'אמא, אני רעב' 'אמא, לא הבנתי' 'בעלי, צריך קניות' ...
71
מורים
יפה בן דוד | 21-04-2020 8:11
השאלה מדוע שתי הקריניות שהתנפלו על גב' יפה בן דוד לא תורמות בעצמן דורשות בתוקפנות והן לא שלטו על המילים שיצאו מפיו התלהמו ותקפו כאילו בן דוד אויב המאה בושה לתקשורת
72
זו אמת לאמיתו!
בעלה של מורה לכתה א | 21-04-2020 8:12
רעייתי היא מחנכת כיתה א ויחד עם שאר הצוות עבדה שעות מרובות על מנת להפוך את הלמידה המרוחקת לאפקטיביות למרות מגבלות השיטה והתנגדות מספר הורים שסירבו להכיר בעובדה שעם או בלי קורונה עליהם ליטול אחריות על חינוך ילדיהם באם רצונם למקסם את האופציות שיעמדו לפני הילדים בעתיד.
73
מערכת חינוך
בן דור שמואל | 21-04-2020 9:21
מערכת חינוך כושלת. כל המשק עובד 42 שעות שהם 100% משרה. המורים עובדים 30 שעות באותם אחוזי משרה. עובדים 8 חודשים בשנה כל המשק עובד 11 חודשים. מבחינת אחוזים המורים עובדים כ 40% עם משכורת מלאה. המשכורות לא נמוכות. משכורת של 12,000 ₪ נטו על כל כך מעט שעות עבודה זו משכורת מעולה. כמה מרוויחה עובדת אחרת שסיימה ללמוד עבודה סוציאלית או קלינאית תקשורת או עורכת דין. משכורת נמוכה יותר ממורה מתחילה. נא לא לרחם על המורים. זו העבודה הנוחה ביותר שיש במשק לאמא . חבר שלי אשתו מורה , מה הטיעון החכם שלו ? אשתי לא יכולה לצאת לחול בכל עת שהיא רוצה. לא מחזיק מים. טיעון אינטלגנטי. הבת שלי שירתה ביחידה סודית ויש מדינות רבות שלא יכולה לבקר בהם בכלל. חברים תתעוררו אם אתם רוצים להעלות את רמת הלימודים בארץ .
עם נתונים אי אפשר להתווכח
נעמי | 21-04-2020 15:53
השאלה מאיפה הבאת את הנתונים האלה ומאיפה צרות העין? ואם תאמר שאלו נתונים ממשרד האוצר, אביו הכל... (עע הסתה נגד ציבור המורים)
74
מאוכזבת מאוד מיונית.
שירה | 21-04-2020 12:18
האם יונית או בעלה מוכנים לתת מהמשכורת שלהם למדינה. אני עובדת כל יום שעות בזום, בודקת עבודות מדברת עם התלמידים. כל יום קבוצה של תלמידים. יש ליוונית פנים של אישה ??.
75
תודה לך
אני | 21-04-2020 13:02
כמחנכת בלמידה מרחוק אני עובדת 12 שעות ביום
76
מבחינתי כל מי שקשור בהסתדרות נוכל וגנב.
שלי | 21-04-2020 14:07
הסתדרות היא מאפיה של המדינה.כל הועדים הגדולים גונבים את כספינו מידי שנה בשנה.והפנסיות התקציביות המנופחות של חברי ההסתדרות כל אלה גונבים את תקציב המדינה.
77
בושה וחרפה
ליאור | 21-04-2020 15:50
גם יונית וגם קרן איבדו את זה מזמן. אני ממש לא מסכים עם מנכלית משרד החינוך אבל החרפה של מובילת ומנחת הראיון היתה בשיאה. שכונה במשמעות הכי נמוכה שיש. יונית בושה, קרן בושה וחרפה
78
צודקת אבל
כרמית | 21-04-2020 17:20
יפה בן דוד צודקת בהחלט ועל זה אין ויכוח. כמורה בגמלאות ששכרה שכר מינימום (6.000 שח) בפנסיה וזאת לאחר שנים של עבודה קשה גם בשעות הערב והלילה (כשהילדים הפרטים כבר ישנים), עבודה שלא נגמרת! בחרתי בה מתוך אהבה לתחום וזו בהחלט בחירה. אבל שכר כזה עלוב עם תואר שני! וכן גם זכיתי לעידן המחשבים והלמידה מרחוק - לא פשוט! ובכל זאת יפה בן דוד שאני כן מעריכה, כשלה בלשונה הפעם. ועדיף שתתנצל ותסביר היטב את הדברים. את הכעס והנחישות צריך לעשות מול האוצר בדיונים, זה המקום. ולרב ההורים שמתבכיינים, קשה להם, הלו! זה הילדים שלכם תתמודדו כמו כולם. וכן משרד החינוך צריך לתת מענה. ביהס באמת לא על תקן בייביסיטר ולא בושה לומר זאת. רק מי שיש במשפחתו עובד הוראה מבין את הקושי והמצוקה. כולם מרגישים שהם יכולים להטיל דברים ולבא בטענות. משרד החינוך עם ההנחתות בשלוף. המפקחים, המנהלים וההורים...וכמובן גולת הכותרת הילדים. אז באמת כולם תרגיעו וקצת סדר במערכת הענקית הזו היא הכרחית. והחופש זה לא לפינוק. זה הכרח לנשמה ולנפש של הילדים וגם של המורים. כדאי שתקשיבו לראיון שהיה עם השר הקודם,פירון. דבריו כל כך נכונים ודברי טעם.
79
יונית כמה את תורמת למשק?
פ.ס | 21-04-2020 19:45
פ.ס
80
תני כבוד
חצופה | 21-04-2020 22:30
חושבת שהיא מעל לחוק מעל כולם...זוועה.....מאנשים כאלה להזהר...
81
שאני לא מורה
חבל | 21-04-2020 23:36
אמרתי לילדים שלי-רק הוראה. קביעות עד הפנסיה.כל יום חופש בשנה- בבית חופשי,100% משכורת על 50% זמן משרה,שנת שבתון בכסף,
82
צודקת במיליון אחוז
יעל | 21-04-2020 23:48
מחזקת את ידייך. כל מילה נכונה ובמקום.
83
המורים צריכים לקבל שכר הולם
שומר חוק | 22-04-2020 9:21
לא ביקשנו מהמגישות בטלויזיה לוותר על שכרם ולתרום מזמנם למען הציבור. למה מורה במדינת ישראל לא מקבל שכר הולם אולי להצמיד אותם לעליות שכר של השופטים וחברי הכנסת אולי ייטב משכורתם בעתיד.
84
מורה בגמלאות
יוסי | 23-04-2020 9:15
גם אם יפה בן דוד צודקת, אין זה מצדיק את טון דיבורה, ואת הצגת הדברים כפי שהציגה אותם. להערכתי זה לא עשה שירות טוב למורים, עד שלא ילחמו על משכורתם, לא תהיה הערכה לעבודתם. בעולם בו אנו חיים, מעריכים רק את בעלי ההון, ואת מקבלי משכורות הענק
85
חופשת קיץ-מאיפה?
רחל מתתיה | 23-04-2020 17:27
הורים שבקושי סוגרים את החודש בגלל שיצאו לחלת בקורונה או שצימצמו להם שעות, מאיפה ישלמו עבור קייטנות על מנת שיוכלו לעבוד ביולי? מאיפה יש להם ימי חופש לשבת בבית?! העיקר לא לגעת למורים בחופש! כשלא כואב בכיס לא כואב בלב!
86
חוסר בקיעות בעובדות
שי | 23-04-2020 18:14
9 הימים שהם יתנו ביולי אינם תרומה. אלו ימים שהם לא עבדו בתחילת המשבר. על כם יום נוסף של לימוד מכוון ההסכם היה שהם יחזירו חצי יום מכוון שזה אינו שווה ערך. הם לא תורמים כלום. לא הורידו להם שקל במשכורת והם עובדים פחות נקודה. חוץ מזה שכדי שנצט מהמשבר הם ועוד הרבה יורדים מתחת לאלונקה. שלא יתבכיינו. הם לא היחידים
87
הצעה חדשה -
יצחק | 23-04-2020 18:35
אני מציע שעיתונאים ומגישי חדשות יהוו דוגמא לציבור ויואילו לתרום אחוזים משכרם המנופח
88
בתחילת חופשת הקורונה כל הרשת התלוננה על הגשת
ליאת פרידמן | 24-04-2020 12:48
בתחילת חופשת הקורונה כל הרשת התלוננה על הגשת המון חומרי למידה של המורים ואיך עושים משימות כל היום למספר תלמידים בכל בית, בזמן שההורים לא עומדים בקצב. ואילו כעת אומרים שהמורים רק ישבו בבית ולא עשו כלום. איך יתכן??
89
אירגון המורים סוחט לוותיקים בלבד
אבסורד | 27-04-2020 14:58
אירגון המורים סוחט כל שנה בעיקר לוותיקים. לצעירים לא שווה להיכנס למערכת. דבר שני. תיכנסו מתחת לאלונקה כמו כולם ותפסיקו לבלבל את השכל. די לסחיטה.
90
יפה בן דוד
המורה | 02-05-2020 23:37
מה בדיוק צודק?נמאס מהקיטורים.נמאס מהשביתות.נכון המורה הוא לא השמרטף של התלמידים.אבל אם נחבר את ימי השביתה שעשו המורים.ונחבר את ימי החופשה שבאף סקטור אין את זה.לא היה מזיק שהמורים יתרמו קצת מעצמם.אבל יפה בן דוד חושבת שהיא דון קורלאונה ועל פיה ישק דבר.רק להזכיר לה שהיא כפופה לשר החינוך והיא לא בעלת הבית.ומי שלא טוב לו שיחפש מיקצוע אחר