השר הרשקוביץ: "ההתכוננות למשט הייתה ראויה" - סרוגים

השר הרשקוביץ: "ההתכוננות למשט הייתה ראויה"

שר המדע והטכנולוגיה הפרופ' דניאל הרשקוביץ אומר כי למרות התוצאות הקשות של פעילות לוחמי השייטת התכוננות החיילים למבצע הייתה ראויה. "אין לאף אחד תעודת ביטוח. לא נוצר מבצע או פעולה צבאית שידוע מלכתחילה שהוא לא יתפתח לכיוונים שאינם רצויים."

השר הרשקוביץ: "ההתכוננות למשט הייתה ראויה"
  פלאש 90

להאזנה לדברי השר הרשקוביץ: [podcast]https://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2010/06/hershkovitz.mp3[/podcast]

"אין לי ספק שהיית התכוננות ראויה מאוד בכל ברמות", מפתיע שר המדע והטכנולוגיה הפרופ' דניאל הרשקוביץ בראיון לרדיו גלי ישראל.

לדעת שר המדע, מגבלות המודיעין גרמו לכך שהפעולה של אנשי השייטת הסתבכה אך עם זאת הלוחמים טוען הרב הרשקובית ידעו לההתמודד עם האיום: "קודם כל כפי שכולנו יודעים אין לאף אחד תעודת ביטוח. אין אף דרך ולא נוצר מבצע או פעולה צבאית שידוע מלכתחילה שהוא לא יתפתח לכיוונים שאינם רצויים. שנית, ברור שיש מגבלות לכמה מודיעין יכול להיות. כשמדובר בצבאות זה דבר אחד, וכשמדובר בהתארגנות שחלקה פרטיזנית, זה דבר שני. בכל אופן, לא היה מידע מלא על כל האמצעים שמצפים שם. יתרה מזאת, בדרך כלל בהפגנות, ובהפגנות מסוג כזה, אנחנו לא נתקלים במצבים של אנשים שמוכנים ללכת לאלימות כל כך קיצונית. מסתבר שהמפגינים הלכו לכיוון שהוא מעבר להשערות סבירות."

טוכפלד שדרן גלי שישראל שאל את השר מדוע לא נערכו לתרחיש קיצוני כזה? והשר השיב שתוצאות הפעולה מעידות שהחיילים התמודדו עם האיום הייטב.

"זה לא מדוייק שלא נערכו לתרחיש כזה", השיב השר הרשקוביץ, "כל החיילים היו מצויידים גם בנשק חם ונשק חם זה לא רק הערכות למפגינים שיכבלו את עצמם בשלשלאות. לכן הייתה ההיערכות לכל מצב. ההסתברות שתהיה תגובה כל כך אלימה ניתנה לאפשרות מאוד נמוכה. אלו דברים שקורים כי אף פעם לא יכול להיות לך מודיעין של מאה אחוז.

"מה שהיה שם היה ניסיון לרצוח חיילים עצם העובדה שהפעולה נגמרה ויש לנו יחסית מספר לא גדול של פצועים. עצם העובדה שהפעולה נגמרה בלי שאף לא חייל אחד נפל, ברוך ה', והיה מספר קטן של פצועים מראה שידעו להתמודד והיו מוכנים להתמודד גם עם התרחשות של אלימות קיצונית כל כך."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו