ח"כ הרב בן דהן: נפעל לפי הוראות רבנינו - סרוגים

ח"כ הרב בן דהן: נפעל לפי הוראות רבנינו

הרב בן דהן אמר שהבית היהודי יפעל לפי הוראות הרבנים, לא יתן לפגוע בעולם התורה, אבל יפעל לכך שמי שלא באמת לומד - ישרת את המדינה.

author-image
ח"כ הרב בן דהן: נפעל לפי הוראות רבנינו
  הרב אלי בן דהן (פייסבוק)

עם יציאתו ממושב המליאה הראשון בכנסת ומטקס ההשבעה, התראיין חה"כ החדש, הרב אלי בן דהן ממפלגת "הבית היהודי", למהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי' בהגשת משה גלסנר, ואמר: "אנחנו נשמור על עולם התורה לא פחות מכל מפלגה חרדית אחרת. עולם התורה יקר לנו. מצד שני גם אנחנו מבינים שנפל דבר בישראל."

"ראשית: חוק טל בוטל. שנית: היו בחירות שקבעו סדר יום חדש. מי שלומד תורה בישיבות אנחנו לא ניתן שיפגעו בו. כל מי שלומד תורה בישיבה יוכל להמשיך וללמוד. אבל מנגד מי שכבר לא לומד, ואנחנו הרי יודעים שיש כאלו שאחרי מספר שנים, יש כאלה שפחות ויש כאלה שיותר, כבר לא לומדים בישיבה או לומדים זמן מעט מאוד והולכים לכל מיני עיסוקים אחרים."

"אי אפשר לחשוב שמי שנהג או ימשיך לנהוג לא ללמוד בישיבה, או ללמוד זמן מועט מאוד, להגיד אני תלמיד ישיבה ואני 'תורתו אומנותו' ואני לא אלך לא לצבא ולא לשירות אזרחי. זה דבר שלדעתי הציבור בישראל לא יקבל אותו. אני חושב שראשי הציבור החרדי ורבניו מבינים את זה היטב היטב".

הרב בן דהן הסביר בראיון כי  נציגי הבית היהודי בכנסת יפעלו לפי הוראותיהם של רבני הציונות הדתית אם אלו יורו להם כיצד לפעול בעניין חוק הגיוס: "יש לנו קבוצת רבנים, אנחנו מתייעצים איתם, שומעים אותם בצורה ישירה, לא דרך מתווכים, לא דרך שמשים ויושבים איתם בצורה ישירה. שומעים את עצותיהם ופועלים על פי הם. אם רבני הציונות הדתית באופן חד משמעי וברור יציגו עמדה לבית היהודי, עמדה שהיא מקובלת על רבני הציונות הדתית זה מה שאנחנו נעשה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
כשהתבונה , הספרים והאינטרנט זמינים מאסנו בבעלי הזקנים
מבורך | 06-02-2013 7:41
הם לא יותר חכמים ואפילו מיושנים, מתערבים מאינטרסים אפלים ודוחים. קמנו דור חדש של יהדות בה כל אחד הוא רב לעצמו ברמת השגתו . מקללות עובדיה וגידופו התחסננו לבקש את עבודת הבורא בכוחות עצמנו . לא באבות ולא פולחן קברים ולא רבנים מכל הסוגים והגוונים . כל איש יעשה בתחום הנהגתו ככל העולה בהשגתו . אדם אל מול האלוקים ואל מול הזולת והשאר הבלים של רבנים תאבי פרסום , השפעה והרבה הרבה מזומנים מכובסים , שחורים , אפלים, מולבנים והם אפילו לא נכלמים .
2
בחרתי בך, לא ברבנים שלך שאני כלל לא מכיר.
אפרים | 06-02-2013 9:05
מתברר ששיקרת והוצאת במרמה את הקול שלי.
3
על איזה הלכה הוא מתבסס?
הצעיר | 06-02-2013 9:26
שבני הישיבה פטורים משירות צבאי?
4
למה הפסקה האחרונה מופיעה פעמיים. הוא לא הובן בפעם ה-I?
שיודע לשאול | 06-02-2013 11:42
5
5 מנדטים קיבלתם מהחילונים שהאמינו שבנט יעשה שינוי
מילואימניק גאה | 06-02-2013 23:40
גם בתחום שיוויון בנטל. שיעשו צבא או שירות לאומי בשביל המדינה שמטפלת בהם בבתי חולים ועוזרת לנזקקים ואז יכולים לחזור וללמוד עד 120. אין חובות -אין זכויות אזרח
6
בהגבלות: "כי יפלא ממך דבר" ו-"והגידו לך את דבר המשפט"
עמוס ארליך | 07-02-2013 11:26
ובשום פנים ואופן לא כאשר הרבנים חוששים מאימת "גדולים" חרדים.