פיצוץ בשדרות: תושבים חששו מבלון תבערה - סרוגים

פיצוץ בשדרות: תושבים חששו מבלון תבערה

פיצוץ במרכז שדרות עורר בהלה ועלה חשד בידי התושבים שהוא נגרם כתוצאה מבלון נפץ, מעיריית שדרות נמסר כי הפרטים בבדיקה: "כוחות הביטחון והשיטור יצאו למקום אך לא מצאו אינדיקציה לסיבת הפיצוץ"

author-image
פיצוץ בשדרות: תושבים חששו מבלון תבערה
  Photo by Ail Ahmed/Flash90

פיצוץ נשמע לפני זמן קצר במרכז שדרות, ככל הנראה לאחר שבלון נפץ שוגר מרצועת עזה והתפוצץ מעל בית. לא דווח על נפגעים בשלב הזה, וטרם אותרה עדות לפיצוץ.

מעיריית שדרות נמסר כי הפרטים בבדיקה. "בעקבות דיווח של תושבים למוקד העירוני על קול פיצוץ באחת השכונות, יצאו כוחות הביטחון והשיטור למקום אך לא מצאו אינדיקציה לסיבת הפיצוץ".

במשטרת ישראל הוציא בסוף השבוע האחרון  הנחיות וחידוד הנחיות בטיחות וכללי זהירות לציבור בעקבות ריבוי בלוני נפץ וחפצים חשודים שטופלו בימים האחרונים.

בהודעת המשטרה נאמר כי אירועים אלו הסתיימו כאמור, ללא נזק או נפגעים, זאת בשל פעילות מקצועית של כוחות המשטרה, אך בראש ובראשונה: בשל משמעת ואחריות אזרחית של אזרחים אחראים, אשר דיווחו למוקד החירום של המשטרה תוך הקפדה על כל כללי הבטיחות והזהירות.

להלן כללי זהירות, הוראות בטיחות והנחיות בדבר התנהלות נכונה בנושא זה:

🔹בכל מקרה בו מבחינים בחפץ חשוד, לרבות בלונים, עפיפון ואחרים- יש לדווח על כך מיד וללא דיוחוי למשטרת ישראל בטלפון: 100.

🔹אין לגעת בחפצים חשודים, בהם בלונים או עפיפונים הנמצאים זרוקים/מונחים בשטח.

🔹בעת זיהוי של חפץ חשוד- יש להרחיק סקרנים לטווח ביטחון של כ-50 מטרים לפחות ולא להתקרב לחפץ עד להגעת כוחות המשטרה.

🔹זכרו כי משמעת אזרחית מצילה חיים – יש להישמע להנחיות המשטרה וכוחות הביטחון ולפעול בהתאם.

🔹משטרת ישראל באמצעות כוחות השיטור וחבלני המשטרה, ערוכה לתת מענה מקצועי ומיידי ולנטרל כל איום של חפץ חשוד או מטען חבלני שעלול חלילה לפגוע בחפים מפשע.

🔹להורים: שוחחו עם ילדיכם, והגבירו את המודעות שלהם לאיום זה והסכנה הגלומה בו.יש להתאים את השיח לגילו של הילד. חשוב לחדד כי בעת זיהוי חפץ חשוד: אין לגעת בו, יש להתרחק מהמקום ולתריע מיד בפני מבוגר ו/או להזעיק את המשטרה.——-לשימושכם, מצ״ב:-תמונות של מטען נפץ מחובר לבלונים שנמצא וטופלו בשדות ים ביום חמישי האחרון.-2 סרטוני הסברה בנושא בלוני/עפיפוני נפץ ושרידי רקטות.

בשבוע שעבר בעקבות שיגור הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה בשעות הצהריים, בצה"ל יצאו בערב למתקפה נרחבת בצפון רצועת עזה שנמשכה יותר משעה. מדובר בתגובה משמעותית יותר מאלו שנרשמו באירועים קודמים בשבועות האחרונים, מאז מבצע "חגורה שחורה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אין כלום כי לא היה כלום..משעמם
ניר | 19-01-2020 15:28
.