נקודת האור של השבוע: אלפי ישראלים יצאו לרחובות - סרוגים

נקודת האור של השבוע: אלפי ישראלים יצאו לרחובות

אמנם נכון, יצאנו חבולים השבוע. הביקורת הבינלאומית הייתה כואבת, ראינו כיצד פוגעים בטובי חיילנו מעל מסך הטלוויזיה, מנהיגנו שוב טעו כששלחו לוחמים עם כדורי צבע לשדה קרב של ממש, אבל הפגנות תמיכה כמו שנערכו השבוע למען לוחמי צה"ל כבר מזמן לא נראו כאן.

נקודת האור של השבוע: אלפי ישראלים יצאו לרחובות
  פלאש 90

אפשר לומר שיש נקודת אור אחת בכל השבוע הארוך הזה. הרבה זמן לא היה דבר כזה, אלפי ישראלים יצאו להפגין ולתמוך בחיילי צה"ל בכל מקום ואתר. ממטוטלה ועד אילת אפשר היה לראות ישראלים מביעים תמיכה ומחבקים את חיילי צה"ל.

ישראלי עצבני (פלאש 90)

"המיעוט הרעשני ששולט עלינו לא יצליח לסחוף אחריו את עם ישראל. יותר ויותר אנשים מרגישים שיש כאן מאבק על הקיום הפיזי והרוחני של המדינה", אומר עמית ברק, פעיל בתנועת "אם תרצו", שבעקבות אירועי המשט מארגנת הפגנות תמיכה בצה"ל ובמדינה באוניברסיטאות שונות בארץ. ההפגנות, מספר ברק, חוצות מחנות פוליטיים, ובהפגנת תמיכה של "אם תרצו" באוניברסיטת תל אביב, בה השתתפו כ-1,000 מפגינים, נטלו חלק גם תאי הסטודנטים של מפלגות העבודה והליכוד.

הפגנה מול הקונסוליה הטורקית

"כמובן שבנושאים אחרים יש בינינו מחלוקות, אבל במקרה הזה המכנה המשותף רחב ביותר. מדובר בבסיס המוסרי, הערכי והביטחוני של מדינת ישראל, ומסביב לזה יש אחדות", אומר ברק.

האירועים האחרונים סביב המשט סחפו אחריהם לא מעט הפגנות המביעות תמיכה במדינת ישראל ובמדיניות צה"ל, גינוי המשט ואלו המבקשים לפגוע בבטחון המדינה. ההפגנות, אותן יזמה, בין היתר, תנועת "אם תרצו", התקיימו בקמפוסים של אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת בן גוריון והאוניברסיטה העברית. בחלק מן הקמפוסים נתקלו המפגינים בהפגנות-נגד מטעם סטודנטים ערביים וסטודנטים מן השמאל הקיצוני. ברק טוען כי ההיענות הגבוהה מן המצופה להפגנות התמיכה קשורה ללא ספק לאירועי המשט, "בימים כתיקונם קשה להוציא אנשים מהבית. הרוב היהודי השפוי במדינה הוא ציוני וגאה בצה"ל, אבל כנראה שצריך אירועים כאלה בשביל שהציבור יצא מהאדישות".

באפרת שבגוש עציון הניפו ארבעה דגלי ישראל ענקיים, ארבעה על שישה מטרים גודלם כאות תמיכה עם חיילי צה"ל. הדגלים, שגודלם כגודל הדגל הענקי המונף על בניין הכנסת ועל גבעתת התחמושת, נשקפים היטב על סביבתם על בתי בית ג'אלה, בית לחם, בית פג'אר, ונראים היטב עד ירושלים והר הבית.

דגל ישראל מונף אל על באפרת

ראש מועצת אפרת עודד רביבי אמר כי "מול פרץ השנאה העולמי נגד אזרחי ישראל, חובה להציב גאווה לאומית, לא להתבייש בעצמנו ובזכותנו לחייות בארץ הזאת. בסופו של ד'בר לכולם ברור כי המאבק על דמותנו בעולם הוא בשאלה למי שייכת הארץ הזאת, בצדק בזכות, ולא רק בגלל הכוח".

בשלושים צמתים ברחבי הארץ התקיימו השבוע הפגנות תמיכה. הרב אלישע וישליצקי מתנועת 'מרימים את הדגל' אמר ש"עכשיו כולנו שייטת 13". גם חברי הקיבוץ הדתי יצאו לרחובות להביע תמיכה בחיילי צה"ל.

כ-200 בני אדם תושבי שדרות הפגינו שלשום בצומת שדרות וקראו לחזק את ידי צה"ל בכלל ואת לוחמי השייטת בפרט. אלון דוידי ממשתתפי הפגנת ההזדהות אומר לסרוגים כי "אני שמח שצה"ל התחיל להבין שאנו נמצאים במלחמה קיומית יום יומית וברצונו להכריע את המערכה בהיבט הצבאי ולא בנסיונות אחרים". דוידי הוסיף ואמר "כי הוא חש בושה על כך שחיילי הקומנדו הימי של צה"ל צריכים ללכת למבצע עם רובי צבע שנועד לאימונים ולא לשדה הקרב".

ילדים תומכים בצה"ל בשדרות

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
התמונה האחרונה של הילדים הכי יפה
| 03-06-2010 9:43
2
דניאל הלוואי וירבו כמותך בישראל
| 03-06-2010 12:56
3
יישר כח על הכתבה. היו עוד כמה נקודות אור מהשבוע הזה
| 06-06-2010 0:31
רק שאנחנו לא יכולים תמיד לראות בזמן הווה את כל האור הזה כאשר קשה והעולם נגדינו. נקודות האור הן : 1. חיילי צה"ל יצאו בחיים ברוך ה'. 2. נוצרה אחדות בעקבות ההפגנות - הרי תמיד ההפגנות הן נגד הממשלה וכו' ופה הן פשוט היו בעד עם ישראל, מדינת ישראל ובעד צה"ל!!! 3. הפנמה שהעולם נגדינו כאשר האמת הפנימית ידועה לנו שאנחנו צודקים- אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים ולא על אף אומה! ומן הסתם יש עוד נקודות אור. בכל אופן תודה לך אריאל הורביץ על כתבתך הנהדרת. המשיכו לחזק את עם ישראל איפה שרק אפשר. יהי רצון שנזכה בקרוב לראות בבניין ירושלים ובאור ה' !