הקרב על תאריך הבחירות - סרוגים

הקרב על תאריך הבחירות

שלושה ימים לפיזור הכנסת ובמערכת הפוליטית אין הכרעה סביב מועד הבחירות לכנסת, בעוד כחול לבן דורשים את התאריך המוקדם ביותר, הליכוד מעוניינים בתאריך אחרון בעקבות לחץ החרדים

author-image
הקרב על תאריך הבחירות
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

בעקבות המחאה של המשפחות השכולות נגד קיום מועד הבחירות, ב- ז' באדר- 3.3, יום האזכרה במערכת הפוליטית פתחו היום (ראשון) שוב בדיונים קדחתניים סביב התאריך לקיומם.

ה- 3.3 ירד ככל הנראה מהפרק, ואילו התאריכים האפשריים האחרים הם בין היתר ל' שבט, כ"א אדר וכ"ח אדר, כשהאחרון הוא התאריך המועדף על המפלגות החרדיות זאת בעקבות הטענה כי רבים ממצביעים טסים להילולת רבי אלימלך מליזנסק' בתאריך ז' אדר.

במקביל דווח על אפשרות מרחיקת לכת אחרת והיא הזזה של יום הבוחר הקבוע בחוק ומוכר כיום שלישי ליום שני בשבוע, בכדי לפתור את הרגישויות השונות. התאריכים המדוברים: יום שני 2/3 או יום שני 16/3.

 

בהתאם לכך נפגש השר יריב לוין עם יו"ר סיעת כחול לבן ח״כ אבי ניסנקורן, במטרה לתאם מועד בחירות מוסכם על שתי המפלגות הגדולות. כחול לבן ביקשו את התאריך המוקדם ביותר ואילו הליכוד דרשו את המועד המאוחר ביותר. השניים החליטו להגיע להסכמות על תאריך שיהיה מקובל על שתי המפלגות באמצע, כאשר המטרה כבר ביום שני להתחיל את הליך החקיקה שיעבור בוועדה המסדרת ולאחר מכן במליאת הכנסת – 3 קריאות.

בטרם הפגישה אמר לוין: "בעוד דקות אחדות אני עתיד להיפגש עם אבי ניסנקורן, יו"ר הוועדה המסדרת, נציג סיעת כחול-לבן. פגישה שהיא בעיניי מיותרת לחלוטין, כי מה שהיינו באמת צריכים לעשות הוא להשלים עכשיו את המו"מ על הקמת ממשלת אחדות, לאומית ורחבה.

עוד באותו נושא

ראשי הימין סיכמו על תאריך הבחירות|לו"ז פוליטי שבועי


5

לצערי הרב, אחרי שכל הצעות הפשרה שהגשנו, כל הניסיונות שלנו נדחו ע"י כחול-לבן, אני מוצא את עצמי נאלץ לדון איתו על בחירת תאריך לבחירות מיותרות לחלוטין. בסופו של דבר תאריך לבחירות ייקבע כמובן, אבל מה שחשוב באמת הוא לעשות עדיין מאמץ אחרון למנוע בחירות מיותרות. אני קורא מכאן לבני גנץ, השתחרר מהלפיתה של יאיר לפיד, השתחרר מהוטו שלו, גלה מנהיגות ותורה לצוותי המו"מ לשוב לחדר הדיונים. אפשר עוד למנוע בחירות מיותרות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מושחתים
לינור | 08-12-2019 18:35
נתניהו הכניס את המדינה לסחרור.אחרי הבחירות יהיה פה גיהינום.אם הוא לא ילך לכלא אנחנו אבודים
2
הכי מוקדם שאפשר.
חח | 08-12-2019 18:55
ואם לא בתאריך הקבוע בחוק ושיקפצו החרדים.
3
רק נתניהו המלך לשנים רבות
עם ישראל | 08-12-2019 18:57
כל הכבוד לרב הדגול אתה יודע מה שקורה בחדרי חדרים ומה שמנסים הפקידים הזוטרים לשלוט בעם ולנהל את המדינה ולכן הם תוקפים תופרים ומנפחים את הישרים והצדיקים כגון המלך נתניהו ואת הרשעים מהשמאל כחול / שחור עליהם ודוברמן וכל המושחתים במשטרה בפרקליטות ובבג"צ חייבים להכריזנעליהם מלחמה ולזרוק אותם לכלא שם מקומם..יחד עם מס' 3 המתחזה
4
מדינת חלם!!! ממשלה של חלמאים.
וטהנעככ | 08-12-2019 22:13
רק חלמאים חושבים שבחירות שלישיות יביאו עימם שוני
5
ליברמן אשם, צריך לבוא איתו חשבון
ליכודניק | 09-12-2019 9:51
היה צריך להצטרף לממשלת כחול לבן, הליכוד היו בוחרים ראש אחר ומצטרפים, גרר אותנו לבחירות סתם. היה כבר הולך עם ביבי באפריל.
6
לכו כולכם לעזאזל נמאסתם מושחתים
חכ | 09-12-2019 10:40
ע