תיק הרבנים: הרב בקשי דורון האשים את הרה"ג אליהו - סרוגים

תיק הרבנים: הרב בקשי דורון האשים את הרה"ג אליהו

בפרשת התארים הפיקטיביים שניתנו לאנשי המשטרה וכוחות הביטחון אמר הרב בקשי דורון בחקירה כי הרה"ג מרדכי אליהו לחץ עליו ועל שאר הרבנים לאשר את התארים. "אני התנגדתי ונשארתי במיעוט. עיקר הלחצים היו מצדו של הרב אליהו". הרב וייס האשים את הרב נבון במתן אישורים

תיק הרבנים: הרב בקשי דורון האשים את הרה"ג אליהו
  צילום: כיכר השבת

תדהמה ומבוכה: כולם מאשימים את כולם. הרב בקשי דורון מי שהיה הרב הראשי לישראל לשעבר האשים בחקירתו את הרה"ג מרדכי אליהו כי הוא זה שלחץ על מתן אישורים פקטיביים לתארי השכלה תורנית גבוהה.

מדובר בחקירה שנערכה במסגרת "תיק הרבנים". הנאשמים היו מעורבים, לטענת הפרקליטות, במתן תארי "השכלה תורנית גבוהה" (תעודות השת"ג) למאות אנשי כוחות הביטחון (צה"ל, משטרה ושירות בתי הסוהר‭,(‬ בלא שהיו זכאים לכך, כדי לזכות בהטבות שכר של ‭2,000‬ עד ‭4,000‬ שקל לחודש.

לטענת המשטרה והפרקליטות, התברר כי הבוגרים קיבלו תעודה כוזבת לפיה למדו חמש שנים בישיבה גבוהה, בעוד שבפועל למדו בין שנה לשנתיים וחצי בלבד.

לפי הדיווח בעיתןו ידיעות אחרונות, אמר הראשל"צ הרב בקשי דורון לחוקרים: "היתה ישיבה של מועצת הרבנות הראשית והסברתי שזה לא לכבודנו, אבל הייתי במיעוט.

"במועצת הרבנות ישנם כ-14 אנשים. הרב מרדכי אליהו התקשר לכולם לפני הישיבה והוא לחץ על-זה. אני התנגדתי ונשארתי במיעוט. אני זוכר שגם הרב לאו היה בדעה שלי. עיקר הלחצים היו מצדו של הרב מרדכי אליהו".

מלבד הרב בקשי דורון, טוען הרב ישראל וייס הרב הצבאי הראשי לשעבר, כי גם עליו הופעלו לחצים לאשר את מתן התארים. "נקראתי לראש אכ"א, שהיה בזמנו יודק'ה שגב, ונשאלתי למה אני לא חותם", סיפר הרב וייס בחקירתו.

לטענת הרב וייס, לחצו עליו לחתום על מתן אישורים אך הוא סירב. "אני לא רוצה לומר הסריח, סליחה על הביטוי, אבל משהו לא הריח טוב מן התיקים הללו. לא ראוי בעיניי שמישהו יילמד ויקבל תואר רב, במעין לא יודע איך להגדיר את זה, אבל מעוף של נגיעה ונסיגה. אני לא סטטיסט שהתמניתי לתפקיד, אני חושב שמי שלא ראוי לקבל תוספת שכר, לא ראוי לקבל תוספת שכר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד לוייס שלא הסכים לחתום!
רחל, אריאל. | 25-05-2010 12:07
שחיתות הרבנים עברה כל גבול!! מילא ג'ובים, כבר איכשהו השלמנו עם החלוקה המכוערת של ש"ס- אבל גניבת כסף מהמדינה עם תארים פיקטיביים?!?! הרב וייס! ישר כוח שלא נתת יד לגניבה הזאת!!!
2
לא מכובד!
אאא | 25-05-2010 12:19
זה לא מכבד אתכם לשים תמונה של שני גדולים תחת כותרת כזו. פשוט לא מכובד. בייחוד שהרב אליהו מאושפז כרגע בטיפול נמרץ במצב קשה! גם לעיתונות יש גבול. זה הגבול!