עליית מדריגה: חילונים יפגינו מול ישיבת חב"ד ברמת אביב - סרוגים

עליית מדריגה: חילונים יפגינו מול ישיבת חב"ד ברמת אביב

נמשך הסכסוך בין חילונים לחרדים בשכונת רמת אביב הירוקה. ועד הפעולה החילוני מתכוון להפגין מול הישיבה של חסידי חב"ד בטענה כי הם "נטע זר" וכי בכוונת החב"דניקים להחזיר בתשובה את הנוער של השכונה התל-אביבית. הרב גינזבורג: רוב השכונה תומכים בחב"ד.

עליית מדריגה: חילונים יפגינו מול ישיבת חב"ד ברמת אביב
  פלייר מההפגנה

אנשי ועד הפעולה, הגוף שמאגד את המאבק בחסידי חב"ד ברמת אביב, מתכוונים לעורך הפגנה מול ישיבת חב"ד שוהקמה בשכונה, ב"בית מילמן".

מדובר בסכסוך ארוך בין קבוצת תושבים חילונים לחסידי חב"ד שבשנה האחרונה החלו לקנות בתים בשכונה התל אביבית.

ועד הפעולה טוען כי חסידי חב"ד להוטים לשנות את צביון השכונה החילוני. לטענתם, חסידי חב"ד רוצים להחזיר בתשובה את הנוער של רמת אביב. אנשי ועד הפעולה כועסים על הדוכנים שמקימים חסידי חב"ד ועל הניסיונות שלהם להציע לעוברים ושבים להניח תפילין. לדבריהם, לא מדובר בניסיונות של החסידים לזכות במצווה את העוברים ושבים אלא ניסיונות "לשדל את הנוער החילוני" לשנות את אורח חייו.

בעקבות הפעילות של אנשי ועד הפעולה הופסק התיקצוב לישיבה בבית מילמן. עו"ד ראובן לדיאנסקי, חבר מועצת העיר ומקורב לועד הפעולה, דרש להפסיק את התיקצוב שניתן לעמותת חב"ד בתל אביב בטענה שחב"ד הם "נטע זר" בשכונה והם מנסים "לכבוש מעוזים" ברמת אביב.

"כידוע, מתנהל בימים האחרונים או בחודשים האחרונים מאבק קשה מצד תושבים של שכונות רמת אביב, נווה אביבים, כוכב הצפון וכו', על דמות השכונה", אמר לידאנסקי במועצת העיר, "בעצם על איכות החיים של התושבים שם, של אנשים שהגיעו לאותן שכונות כשכונות חילוניות לחלוטין. מאבק על ההגנה על אותם ילדים שיוצאים בימי שישי בעיקר מבתי הספר התיכוניים והיסודיים-אליאנס ואחרים, ומצפים ומחכים להם שם נציגי חב"ד המנסים להחזיר את הילדים האלה בתשובה.

"וחב"ד, ברגע שהם….. יתנו שם דריסת רגל וברגע שהם יכבשו מעוזים, והם כבר כבשו מעוזים וכבר יש שם מוסדות ציבור, גופים ומוסדות הסתדרותיים שמושכרים לחב"ד, ברגע שהם יותר ויותר יפעלו-מבחינתם זה השג שאין כדוגמתו. רמת אביב זה סמל במדינת ישראל".

בסופו של דבר ועד הפעולה ניצח וראש העיר רון חולדאי דרש לא לתקצב את ישיבת חב"ד. אחרי הניצחון הקטן הזה מתכוונים אנשי ועד הפעולה לערוך הפגנה נגד הישיבה של חב"ד שהוקמה בבית מילמן בדרישה שחסידי חב"ד יעזבו את המקום.

בתגובה לטענות וועד הפעולה אומר לסרוגים הרב יוסי גינזבורג כי אחוז קטן מקרב תושבי שכונת רמת אביב מתנגדים לפעילות חב"ד, אך רוב השכונה שמחה בעשייה החב"דית. "אנו בוחרים להתמודד עם הביקורת כלפינו בדרכי שלום ובדיאלוג פורה. בין המתנגדים לפעילותנו קיימים אנשים רבים שאינם נגררים לרגשות ועימם אכן ניתן לנהל דיאלוג. סך המתנגדים לפעילות ישיבת חב"ד מקרב תושבי השכונות השונות ברמת-אביב נמוך מ-25%. דווקא הרוב נהנה ומשתתף בפעילויות השונות ואף פונה אלינו בבקשה לפתח ולהרחיב אותן."

בסוף הדברים בחר הרב גינזבורג להציב את השאלות הבאות לוועד הפעולה:

# "האם אתם מודעים לפעילות הברוכה של חב"ד בשכונה?
# האם אתם מודעים למספר ילדי הבר-מצווה מהשכונה שבחרו לחגוג בחב"ד?
# האם אתם מודעים למספר המשפחות, שנעזרים בחב"ד בגלל היותם באבל לא עלינו?
# האם אתם מודעים למספר המשפחות שנעזרו בחב"ד להתקנת מזוזות ורכישת תשמישי קדושה?
# האם אתם מבינים כי לחב"ד מעולם, אבל מעולם – לא הייתה כוונת השתלטות ויעידו על כך אלפי בתי חב"ד וישיבות חב"ד הפזורים ברחבי העולם.
# האם אתם מבינים את הקו המאפיין של חב"ד – לקרב ולהאיר את הניצוץ היהודי, ואפילו כשזה לא בהודו אלא בתל-אביב רבתי?
# האם ידוע לכם שחב"ד מקובלת על כל החוגים והפלגים בישראל? זאת-אומרת שחב"ד הצליחה להיות מקובלת על חוגי הימין והשמאל ללא כל הבדל – ויעידו על כך אנשי עסקים, מנהלים, חברי-כנסת, שרים, שופטים ו"עמך ישראל" ….", שואל הרב גינזבורג שליח חב"ד ברמת אביב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
עליה?
מאירו | 25-05-2010 12:16
זאת לא עלית מדרגה אלא ירידה גדולה.
2
מתי ההפגנה? אני לא חבדניק אבל רוצה להפגין בעד החבדניקים
בנימיני | 25-05-2010 17:25
צריך להראות שיש חילונים שרוצים לראות אנשי חבד ברמת אביב. עם ישראל הוא לא הומוגני אלא מורכב מזרמים עדות ומגזרים שונים, כמו תמונה או פזל שמורכבים מהרבה חלקים וצבעים, ורק השילוב של כולם נותן את היופי. אם כל זרם או עדה יכריזו מלחמה על זרם אחר, ולא ירצו לדבר איתם, לאן נגיע?
3
זה רק ענין של צמא למים
| 25-05-2010 17:48
האדמור בעל התניא הבטיח "עד ביאת משיח יד החסידים תהיה על העליונה"
4
אני יהיה שם
איש | 31-05-2010 23:02
להפגין נגדכם, ואני ממש אשמח אם גם אתם תיהיו שם.