אנשי המאחזים לקראת תרגיל העורף: "אנחנו לא מוגנים" - סרוגים

אנשי המאחזים לקראת תרגיל העורף: "אנחנו לא מוגנים"

בימים הקרובים יסתיימו ההכנות לקראת תרגיל העורף למצב של מלחמה. ברחבי הארץ יכנסו אזרחי ישראל למרחבים מוגנים. אבל מה קורה עם אנשי המאחזים? לאיזה מקלט הם ייכנסו? תושב מעלה רחבעם: "במאחז יש חיילים ששומרים למה שלא יהיה גם חדר ביטחון?"

author-image
אנשי המאחזים לקראת תרגיל העורף: "אנחנו לא מוגנים"
  גבעת אסף. (צילום: מיכאל יעקובסון)

השבוע יתקיים תרגיל העורף הגדול שאמור לדמות מצב של מלחמה וירי טילים על מדינת אזרחי. אזעקה תישמע בכל הארץ ואזרחי ישראל ייכנסו למקלטים ולמרחבים המוגנים. זה מה שייקרה ברוב אזורי הארץ אך לא בתחומי המאחזים ברחבי יהודה ושומרון.

במאחזים כידוע, שם אין מקלט ולא מרחב מוגן כיוון שהמקום איננו חוקי והישיבה בו אסורה על פי החוק. אך למרות אי החוקיות, חלק מתושבי המאחזים סבורים כי על המדינה לספק חדרי ביטחון לכל המאחזים. "ברוב המאחזים לא קיימים מרחבים מוגנים בהם ניתן למצוא מחסה בעת ירי טילים ורקטות על שטחי מדינת ישראל", אומר שלומי פרץ מזכיר היישוב מעלה רחבעם, "חמור מכך, המבנים במאחזים אפילו לא מספיקים כדי להעניק מחסה מירי של נשק קל שהינו איום קבוע ומוחשי לצערנו ביהודה ושומרון".

פרץ טוען כי ילדי המאחזים יהיו מבולבלים כאשר תפעל מערכת הכריזה. "לרוב גם מערכות כריזה לא קיימות בישובים ובמקרה הטוב ניתן אולי לשמוע אזעקה מישוב שכן. בישובים אלו ישנם גם מבני חינוך, מעונות יום, וגני ילדים של משרד החינוך שגם הם ממוקמים במבנים לא ממוגנים. גם השבוע בהישמע האזעקה (אם תישמע), ישארו הילדים והגננות נבוכים ומבולבלים מבלי לדעת לאן ללכת ולהסתתר."

ומה לגבי העובדה שאין חדרי ביטחון במאחזים כיוון שמדובר ביישובים שאינם חוקיים – לגבי זה אומר פרץ כי אין סיבה שהמדינה לא תדאג לביטחון התושבים כפי שהיא עושה עד עכשיו כאשר היא שולחת חיילים להגן עליהם. "התשובה שמתקבלת אצל רכזי הביטחון הישוביים והאזוריים, כאשר הם פונים לגורמים המוסמכים, היא שהישוב אינו חוקי ולכן לא יוצבו בו חדרי ביטחון ומערכות כריזה. תשובה זו כמובן מקוממת ומרגיזה אך גם מתמיהה שהרי במרבית המאחזים מוצבים חיילים לצורך הגנת הישוב ובחלקם יש אפילו תקן לרבש"ץ, רכב ביטחון, כיתת כוננות ונשקיה."

בסוף הדברים אומר פרץ כי יש לדרוש משר הביטחון לדאוג לביטחונם של אנשי המאחזים. "יש לבקש משר הביטחון ומסגנו התייחסות רצינית לסוגיה הבעייתית הזו שמפלה באופן ברור בין דם לדם."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צודק בהחלט. די לעריצות של ברק!
שמי | 24-05-2010 21:09
לכולם דין אחד.