סרבני הר ברכה: איגוד ישיבות ההסדר זנח אותנו - סרוגים

סרבני הר ברכה: איגוד ישיבות ההסדר זנח אותנו

בקרב תלמידי הר ברכה שנאבקים עם הצבא על הזכות להישאר בישיבת הרב מלמד, ישנה התמרמרות כלפי רבנים בציונות הדתית, וכלפי איגוד ישיבות ההסדר, שלטענתם התעלמו ממאבקם. היום (מוצ"ש) עצרת תמיכה בסרבנים. ח"כ אלדד: "התלמידים עולים על רבותיהם"

author-image
סרבני הר ברכה: איגוד ישיבות ההסדר זנח אותנו
  סרבני הר ברכה

היום (מוצאי שבת) מול כלא 6 מתקיימת עצרת תמיכה למען תלמידי הר ברכה. במלווה מלכה שנערכת אל מול שערי הכלא יגיעו רבנים וראשי ישיבות הסדר וגם ואישי ציבור וחברי כנסת.

מטרת העצרת (המאורגנת על ידי מטה חומש תחילה) היא מפגן תמיכה בתלמידי הר ברכה החיילים והמחויילים שבחרו לסרב לדרישת הצבא לעבור ישיבה. כזכור, שר הביטחון אהוד ברק ביטל את מעמד ההסדר מעל ישיבת הר ברכה וכפה על תלמידי הישיבה לעבור לישיבה אחרת. חלק מתלמידי הר ברכה אכן נענו לדרישת הצבא ונרשמו לישיבות הסדר אחרות, אך מספר תלמידים בחרו לסרב לצבא ולדבוק בישיבת הר ברכה.

נכון לעכשיו, ישנם שני תלמידים בכלא וחמישה תלמידים אחרים המוגדרים על ידי הצבא כנפקדים. שני תלמידים נוספים השתחררו לא מזמן משהיה בכלא הצבאי.

חברי סרבני הישיבות אמרו לסרוגים כי יש כעס לא מבוטל מצד אותם תלמידי הר ברכה כנגד רבנים בציונות הדתית וכנגד איגוד ישיבות ההסדר. לטענת החברים התחושה היא "שהרב מלמד נזנח ונאלץ להתמודד לבד מול הכוחניות של אהוד ברק". התלמידים ציפו, כך לפי המקורבים, ש"בקרב על זכות הבעת הדעה של הרב מלמד יעמדו ראשי ישיבות הסדר נוספים ויתמכו בו".

חבר הכנסת אריה אלדד מהאיחוד הלאומי תקף אף הוא את רבני ישיבות ההסדר שלא הצטרפו ל'מאבק העקרוני'. "אסירי המצפון של ישיבת הר ברכה עמודים בכבוד במבחן הערכים והנאמנות לארץ ישראלף במקום שבו כשלו שאר רבני ישיבות ההסדרף שלא הצטרפו למאבק העקרוני שמנהלים תלמידיהם. זוהי השעה בה התלמידים עולים על רבותיהם ומלמדים אותם פרק חשוב בנאמנות ומסירות."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אם זנחו את הרב שלכם, לא יזנחו אותכם?
מימון מהכפר | 15-05-2010 23:12
הם לעולם לא יעשו בעיות לברק, הם מפחדים ממנו פחד מוות, בשביל כמה בחורים שיושבים בכלא? הצחקתם אותם. מדובר ברבנים שהמליכו את ברק ואת מדינת ישראל ושמו אותו במקום מאוד מאוד גבוה, אני אפילו מפחד להגיד כמה גבוה
2
i blame druckman who lied to har brachah
ah | 16-05-2010 0:06
3
מה הרווחתם?אתם בכלא עכשיו ואף אחד לא מתעניין בכם!
שי | 16-05-2010 8:45
חבל הייתם צריכים ללכת לפי הוראות הרבנים ליאור וולדמן.
4
מי שמכם?
מלמד מלחמה | 16-05-2010 10:34
מי שזרע רוח יקצור סופה. על מה תלינו, בישלתם? - תאכלו. אין שירות בצבא על תנאי שצה"ל יתנהל לפי השקפת פרט כזה או אחר. למחות - זה לגיטימי - אך אל תתבכיין בבואך לשלם את המחיר על כך. והרב שלך שהסית אותך - שישלם גם הוא. בגלל שכמותכם חרבה ביתר.
5
זו לא סרבנות ! זה סירוב נקודתי לפקודה לא מוסרית והרסנית
יהושע לקס | 20-05-2010 13:44
אשריכם שנתפשתם על דברי תורה . אשרי יולדתכם! שירבו כמותכם בישראל ! כל החרד לקיומנו כאן צריך לתמוך בכם. ועל הרבנים המשתבשים ונכשלים בעניין כבר שנינו בגמרא מסכת כתובות קה: "דרש רב נחמן בר כהן: מאי דכתיב מלך במשפט יעמיד ארץ ואיש תרומות יהרסנה ? - אם דומה הדיין למלך שאינו צריך לכלום (= שאינו צריך להחניף לאיש. [רש"י]) - יעמיד ארץ. ואם דומה לכהן המחזר אחר הגרנות - יהרסנה. ודי לחכימא . ועיינו שם.