תביעת לשון הרע של נתניהו נגד כספית: "שקרים גסים" - סרוגים

תביעת לשון הרע של נתניהו נגד כספית: "שקרים גסים"

תביעה על סך 200 אלף ש"ח נגד העיתונאי בן כספית על טורו במעריב בסוף השבוע האחרון על חקירות נתניהו: "השמצות והכפשות בלי כל בסיס עובדתי"

author-image
תביעת לשון הרע של נתניהו נגד כספית: "שקרים גסים"
  צילום: Hadas Parush/Flash90

בשם ראש הממשלה הוגשה היום (ראשון) תביעת לשון הרע על סך 200 אלף ש"ח נגד העיתונאי בן כספית על טורו במעריב בסוף השבוע האחרון.

לפי כתב התביעה: "מזה תקופה ארוכה מנהל הנתבע באמצעי תקשורת שונים, ובפרט בעיתון מעריב המשמש לו פלטרפורמה, מסע השמצות מכוון ומתוזמר היטב נגד ראש הממשלה, ומנצל כל הזדמנות שקרית שנקרית בדרכו להפיץ מסרים פוגעניים ביחס לראש הממשלה, ואינו מהסס להטיח בו האשמות קשות וחמורות, בין אם במכוון או במרומז, על אף שאין לדברים כל בסיס עובדתי".

מטרתו של העתונאי בן כספית לפי התביעה, שידוע בהתנגדותו למדיניותו של נתניהו, "לבזות את ראש הממשלה, לפגוע בשמו הטוב ובמוניטין הרב שצבר בתפקידיו הציבוריים".

למרות הנ"ל, הודגש בתביעה כי ראש הממשלה הבליג על אמירות רבות של בן כספית, אולם לאחרונה הגדיש את הסאה נגדו עד שלא ניתן היה להבליג על כך שראש הממשלה "מוכפש בראש חוצות".

עיקר התביעה מתייחסת לטורו האחרון של בן כספית בסופ"ש (21.12) בעניין חקירות המתנהלות בענייניו של ראש הממשלה – בנושא הטבה שניתנה לעו"ד איל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת – אותה קשר בן כספית לצירופה של אשתו של ינון, עו"ד עמית מררי, לצוות המורחב של היועמ"ש נגד נתניהו.

לפי דברי כספית, ינון קיבל מהכנסת הטבה ע"ס 6 מיליון ש"ח בטרם יפרוש מתפקידו. הטבה זו, לדברי כספית, מקושרת לכך שבת זוגתו – עו"ד מררי – אמורה להשתתף בגורלו של נתניהו, על כן ינון "קיבל הטבת מיליונים בעקיפין מידיו של ראש הממשלה".

עו"ד איל ינון. צילום: Hadas Parush/Flash90

לפי כתב התביעה, דברים אלו הינם "האשמה קשה וחמורה מאין כמוה", והינה לא מבוססת, ובדיקה פשוטה הייתה מגלה כי "מדובר בשקר גס".

לפיכך "אין ולא יכול כל קשר בין צירופה של עו"ד מררי לצוות הפרקליטים (שעוזר ליועמ"ש בחקירות נתניהו)…וממילא לא היה ידוע לראש הממשלה להטבה שניתנה לעורך דין ינון".

בכתב התביעה מודגש כי נתניהו לא הכיר את עו"ד מררי טרם פרסום הכתבה של בן כספית, ולא היה מודע כלל לקשר שלה לעו"ד ינון. בנוסף, לא נעשתה פנייה לקבלת תגובה מראש הממשלה.

התביעה מבקשת פיצויים בסך 200,000 ש"ח "על מנת להרתיע את הנתבעים וגורמים אחרים מלפעול באופן דומה בעתיד, על ידי פרסום דברי בלע ודיבה ללא כל שמץ של בדיקה או בירור כלשהו".

את התביעה הגישו בשם נתניהו ממשרד שפירא כפרי בר-זיק

"משפחת נתניהו נוהגת לא לשלם לעורכי דין"

כספית הגיב למכתב ההתראה ששלחו ממשרד עורכי הדין, טרם הגשת התביעה, ולדבריו כל העובדות נכונות:

עמית מררי הינה בת זוגתו של עו"ד ינון, ח"כ מיקי זוהר שמקורב לראש הממשלה פעל לקידום הטבה לעו"ד ינון, ועו"ד מררי מונתה למשנה ליועמ"ש לעניניים פליליים וגם צורפה לצוות הדן בחקירות נתניהו.

לדבריו של כספית, הפרטים הנ"ל פורסמו במקומות רבים ולכן אין בו מוטיבציה "להגן על הסיפור הזה או להתאבד עליו", וכי הוא משתדל להגן על סיפורים עיתונאיים שלו ולא על חשיפות של עיתונאים אחרים שלא הוכחשו.

בנוסף, עקץ כספית את משרד עורכי הדין של נתניהו, ואת עורכת הדין מירב בר זיק ששלחה את המכתב: "אשמח לדעת אם את מקבלת שכר עבור השירותים שאת נותנת לראש ממשלת ישראל? אם כן, אשמח לראות חשבונית מס".

כספית הוסיף כי "אין בדברים האלו קינטור: מכיוון שמשפחת נתניהו נוהגת לא לשלם לעורכי דין ולקבל שירותים משפטיים חינם אין כסף שנות דור, מסייע לה הדבר להגיש תביעות השתקה קנטרניות ולשגר מכתבי איום מהסוג הזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
משחק מכור
גדעון | 23-12-2018 14:01
נתניהו צודק ולוואי ויזכה בתביעתו. האם יזכה? כנראה שלא, אלא אם ידון בתביעתו שופט בעל יושרה שאיני נגוע בדעה קדומה המעוצבת על ידי עתון הארץ שאותו קוראים רב השופטים.
2
עתונאים קטנים
אביב | 23-12-2018 14:04
עיתונאים קטנים ומרודעים. תם זמנכם! מעכשיו תתחילו לשלם ביוקר על כל השמצה או הכפשה שיקרית נגד רהמ.
3
בן כספית תיחנקקקק
אין על ביבי נתניהו | 23-12-2018 14:38
חחחחח מגיע לבן כספית מאחלת לו שיהיה עני מרוד החולה נפש הזה וכל כסף שירויח אי פעם בחיים שלו ילךך לו לתרופות יאלה יצא מכל החורים הפסיכופט הזה
4
בן כספית ואחרים
שלמה | 23-12-2018 14:49
העיתונאי בן כספית שם לא ליעד להכפיש את נתניהו ומשפחתו מדי יום בעיתון מעריב או בשידור רדיו 103 . לאחר בדיקה יסודית יש להשתית את תשלום הפיצוי הכספי בלעדית על העיתונאי המרושע וכך ידע כל איש תקשורת שהמקלדת שבידו אינה קלה ודורשת בדיקה יסודית קל מאוד להשמיץ כשמראש נלקח בחשבון שהמערכת תגונן על העיתונאי. לאחר שהעתונאי יואשם בדברי שקר ולשון הרע ,יש להגיש תביעה נוספת כנגד אחריותה של המערכת בגין רשלנות מקצועית.
5
בן כספית
עודד זמיר | 23-12-2018 15:44
למה רק 200 אלף?2 מליון היו עושים את העבודה יותר טוב.זאת בדיוק הדרך להיאבק במשמיצים החמוצים.להכות אותם בכיס. שנות שלטונו של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו הן השנים הטובות ביותר בהיסטוריהשל העם היהודי. עובדות מוכחות. בעזרת השם יזכה מר נתניהו בבחירות הבאות בסוף 2019 לתקופת כהונה נוספת עם 40 מנדטים וימשיך להוביל את מדינת ישראל להישגים ושגשוג. בן כספית וחבר מרעיו עוד יזכו לראות במו עיניהם את הפלא הגדול אם יעמוד להם הכוח.
6
השמצות של בן כספית
מאיר | 23-12-2018 17:46
בן כספית תתבייש לך.גועל נפש של אדם .
7
תביעה
רפאל | 23-12-2018 18:19
עכשיו ברור יותר למה מעריב פשט את הרגל עם עתונאי פח כאלה כספית.יהיר.רוזן. אף גוף תקשורת לא ישרוד.
8
איש שנאה
מיכל | 23-12-2018 20:19
עיתונאי הכי הכי שונא את נתניה מאז 1996 לא מפסק להשמיץ אותו הגיע הזמן לעשות לזה סוף האובססיה של כספית על נתניהו. מ טו ר פ ת
9
יה באתר 'וואלה' שפורסמה ב-20
יצחק | 24-12-2018 12:06
יבאתר 'וואלה' שפורסמה ב-2001, על אודות מעצרו של אחיו, אורי כספית מגבעת שמואל, שנחשד בזיוף צ'קים וכרטיסי אשראי, ועקץ: האובססיביות החולנית של בן כספית שוב תעלה לו... ביוקר. אם בן כספית היה דואג קצת יותר למשפחה שלו במקום לרדוף אחרי המשפחה שלי, אולי מקרים מצערים כאלה היו נחסכים מאיתנו, כך ראש הממשלה נתניהו.
10
הוא יזכה בתביעה
רשת | 24-12-2018 15:53
חלק מהעיתונאים מלאי שיטנה נגדו חלק מהדברים שלהם נכון וחלק לא הבעיה שהשנאה הופכת לאובססיה ואז הם שוכחים שצריך טיפת אמת בסיפור גם עם הסיפור מעוות לגמרה כדי להישמר מתביעה ברגע שהם כושלים מגיעה התביעה רוב הסיכוים שהוא יפסיד
11
רמת גן
אדוה | 24-12-2018 19:11
בן כספית , אמיץ , ישר, הוגן שנושא במאבק לחיסול הטרלול שהשתלט על המדינה שלנו
12
כתבה לא מאד ברורה
רן | 05-02-2019 17:00
לדבריו של כספית, הפרטים הנל פורסמו במקומות רבים, - איפה? ולכן אין בו מוטיבציה 'להגן על הסיפור הזה או להתאבד עליו', - מה זאת אומרת? הוא מתכוון להתפשר או להתגונן?