סרוגים לפוליטיקה: 10 הצעירים לכנסת הבאה - סרוגים

סרוגים לפוליטיקה: 10 הצעירים לכנסת הבאה

עם הכרזת הבחירות, קבלו את עשרת הצעירים הדתיים מרחבי הארץ שמתכננים להתברג במפלגות הקרובות. לא רק בבית יהודי ובליכוד, אלא גם במפלגת יש עתיד, המחנה הציוני ואפילו אחד במרצ

סרוגים לפוליטיקה: 10 הצעירים לכנסת הבאה

בחירות 2019. המערכת הפוליטית יצאה לדרך, ואיתה הנציגים של הציונות הדתית.

לפני 3 חודשים הודיע יו"ר יש עתיד על צירופם של שני סרוגים: תהלה פרידמן ומשה (קינלי) טור-פז, ובשאר המפלגות כבר מכירים את הפוטנציאל במועמדים סרוגים עם יכולת אלקטורלית שיכולה לשנות את המפה הפוליטית בישראל.

קבלו את עשרת הצעירים דתיים מרחבי הארץ שמתכננים להתברג באחת המפלגות בבחירות הקרובות: לא רק בבית יהודי ובליכוד, אלא גם במפלגת יש עתיד, המחנה הציוני ואפילו אחד במרצ.

יונתן דובוב |  הבית היהודי

יו"ר צעירי הבית היהודי כבר שלוש שנים, ושותף להחלטות המפלגה: " אני מייצג את הערכים של תורת ארץ ישראל ועם ישראל, את הקול הימני וכן, גם את הקול הרוסי היהודי"

דובוב. (צילום: טל שחר)

האם החלטת לרוץ בבחירות הקרובות? "עוד לא החלטתי אם לרוץ, אבל כמובן שכמו בכל הבחירות מאז שזוכר את עצמי, אהיה פעיל להצלחת הבית היהודי. אין לנו משבצות, כל המקומות פתוחים לכולם (מלבד שירונים), וזה חלק מהייחודיות של המפלגה – אין סקטורים, כל אחד ואחת יכולים להתמודד על כל מקום".

"אני לא מייצג פלח כזה או אחר בתוך המגזר, פשוט כי המגזר כפי שנוהגים לאפיין אותו כבר איננו אחד – וטוב שכך. הוא התערה בחברה הישראלית תוך הבאת הערכים הייחודים שלו שחיברו את החברה למגזר ולשאר. אני מייצג את הערכים האלה- של תורת/עם/ ארץ ישראל, את הפנים הצעירות והעדכניות, את הקול הימני וכן, גם את הקול הרוסי היהודי שמחובר לערכים האלה ולא מוצא עצמו במפלגות אחרות".

דרבי משולש- סרוגים במשבצת הצעירים בליכוד

התמודדות של שלושה סרוגים על משבצת הצעירים בליכוד. להם יש שריון מיוחד. כזכור, בכנסת ה-20 נבחר אורן חזן על אותה משבצת, הוא התמודד מול שי מלכה מטעם פייגלין.

נעם סלע |  ליכוד

לשעבר דוברו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, יו"ר מטה משרד החוץ – אצל סגנית השר ציפי חוטובלי.  מתכונן לרוץ על משבצת הצעירים: "עולם הערכים שלי בנוי על תורת הרב קוק ועל יישוב הארץ".

(קרדיט: יח"צ)

האם החלטת לרוץ בבחירות הקרובות במפלגתך? טרם החלטתי. מגיל 24 אני עובד בשירות הציבורי בחמישה משרדי ממשלה שונים, חינכו אותי בביתי שבעופרה שלשרת את עם ישראל בכל עמדה זו זכות גדולה, לכן, אני רואה בתפקיד חבר הכנסת או כל תפקיד ציבורי אחר זכות גדולה ושליחות, אם ייווצרו התנאים המתאימים ואחשוב שאוכל להמשיך את השליחות שלי דרך הכנסת בהחלט יש סיכוי שארוץ בפריימריז הקרובים. למה דווקא במשבצת הזאת? לא החלטתי עדיין איך ומתי, כשאחליט מבטיח לעדכן.

מה יש לך להביא לכנסת ישראל? אני חושב שאני מייצג דור שלם של המחנה לאומי שנולד לתוך המציאות בה מדינת ישראל חזקה איתנה צבאית וכלכלית אבל לא בטוחה מספיק בצדקת הדרך ובכיוון של בניית הקומה הנוספת בתהליך המופלא בו אנו נמצאים, אם זה בהיבטים של פיתוח אמיתי של הפריפריה קודם כל דרך החינוך והאקדמיה ואם זה דרך נורמליזציה של החיים ביהודה ושומרון דרך החלת החוק הישראלי בכל דרך אפשרית על אזרחים שמגדלים שם כבר דור שני ושלישי. אני לא חושב שאני ממציא את הגלגל, אני רוצה להשמיע קול שבעיני לא מספיק בא לידי ביטוי, קול ברור ובטוח בצדקת הדרך שבה אנו הולכים. מעבר לכך למדתי בעבודה במשרדי הממשלה השונים כיצד מניעים תהליכים, וכיצד הופכים רעיונות גדולים למציאות.

האם אתה מייצג את הציבור הדתי או מרגיש נציג המגזר? הציונות הדתית היא ביתי, אבל מעולם לא חינכו אותי להסתגר או להתבדל, ההיפך, זו הסיבה שאני חלק מהליכוד, אני לא חושב שבעידן בו אנו נמצאים יש מקום למפלגות סקטוריאליות. את כיתה י"ב העברתי בעיר לוד שם נחשפתי בצורה עמוקה לאנשים המדהימים של לוד והבנתי עד כמה הציבור שלנו חייב להיפתח ולהכיר את כל הציבוריות הישראלית. רוב מוחלט של הצוות ביחידה בה שירתי הם חילונים והם חברי הטובים ביותר, אני רוצה להיות נציג של כולם, לא של מגזר כזה או אחר, יחד עם זאת עולם הערכים שלי בנוי על תורת הרב קוק ועל יישוב הארץ ואהבה גדולה לכל עם ישראל ועל בסיסו אני אמשיך לפעול".

צופיה נהון | ליכוד

ראש מטה לשעבר במשרדי ממשלה מובילים. פועלת כבר שנים, גם במישור העסקי וגם במישור הפוליטי לחיזוק תדמיתה של ישראל בזירה הבינלאומית: "אורח החיים שלי והשקפת עולמי מאוד מגובשים וניכרים בי"

(קרדיט: יח"צ)

האם החלטת לרוץ בבחירות הקרובות במפלגתך? אכן, זו החלטה שלקחתי לפני הרבה שנים. כל מה שעשיתי עד היום, הוביל לרגע הזה. אני מאוד מאמינה בבניה ארוכת טווח עם יסודות נכונים. הכנסת היא לא תכנית ריאליטי, יש דרך שצריך לעבור, יש דברים שצריך ללמוד. מדי פעם יש חברי הכנסת שצונחים לתפקיד ואני ממש רואה איך לוקח להם שנה ושנתיים ושלוש רק כדי להבין את הבניין המיוחד הזה. בסופו של דבר זמן יקר של עשייה הולך לאיבוד".

למה דווקא במשבצת הזאת? "הליכוד, בניגוד למפלגות האחרות, היא מפלגה דמוקרטית חברתית. השיטה שלנו מאפשרת ייצוג אמתי והוגן של כלל רבדי האוכלוסייה ונותנת הזדמנות הוגנת לכל אחד בתנועה להתמודד בבחירות המקדימות, זו מטרת המשבצות המיועדות".

מה את מביאה איתך לכנסת: הספקתי לייעץ ולכהן כראש מטה במשרדי ממשלה מובילים. פועלת כבר שנים, גם במישור העסקי וגם במישור הפוליטי לחיזוק תדמיתה של ישראל בזירה הבינלאומית, פועלת ללא הפסקה למען נשים וילדים, מליזום חוק בנושא ועד למאבק בכתות, תחומים חברתיים נוספים, ואת כל אלה אני מתכוונת להמשיך ולקדם.

האם את מייצגת את הציבור הדתי או מרגישה נציגת המגזר במפלגה חילונית? אני שליחת ציבור, כלל הציבור. אורח החיים שלי והשקפת עולמי מאוד מגובשים וניכרים בי. אני מאוד מפוקסת וממוקדת באשר למה אני רוצה לקדם ולעשות בכנסת הבאה וזה לא דברים שמסתכמים במגזר כזה או אחר. בסופו של יום אנשים הם אנשים ומרבית הדברים שצריך לתקן נוגעים לכולנו, כאזרחים במדינה הנפלאה שלנו.

אלעד מלכא |  ליכוד

מנכ"ל האגודה לזכות הציבור לדעת ומרצה לכלכלה במכינות קדם צבאיות, בכיר במפלגת "התעוררות" בירושלים וחבר מועצה: "עידוד התיישבות וחיזוק הריבונות הישראלית הן נחלת הציבור כולו"

(צילום: חיים גולדברג)

החלטת לרוץ לכנסת? "אני מקבל הרבה פניות מפעילי המפלגה ובקבוצות האידאולוגיות השונות, זה בהחלט על השולחן מבחינתי ואני לא פוסל את זה".

למה דווקא בליכוד? "משבצת הצעירים נבחרת על ידי כלל המתפקדים בליכוד, חשוב לי להיות מחובר לכלל המתפקדים כבר מראשית דרכי. אני מביא איתי דרכי התנהלות צעירות יותר ואנרגיות עשיה צעירות יותר המתאימות למשבצת. צעירי הליכוד פועלים במגוון צירים כיום וייצוג הצעירים במפלגה תהיה זכות עבורי".

מה אתה מביא איתך לכנסת? "בשנים האחרונות הובלתי את המאבק לשבירת מונופול אגד בירושלים. פעלתי עם שרת התרבות לביטול חוק הספרים שפגע בכמות הספרים הנקראת וביכולת של סופרי ביכורים בעיקר מהימין להיכנס לשוק, וליצירה מסלול עוקף קרנות הקולנוע שיאפשר גם קולנוע פטריוטי בישראל. מול שר התקשורת וחברי הכנסת לפתיחת שוק הטלוויזיה לתחרות והצלת ערוץ 20".

"פעלתי בעירייה גם רבות למימוש הריבונות הישראלית במזרח ירושלים ועוד. כל אלו העניקו לי ידע וינסיון עשירים בעשיה מוניציפלית ובפעילות פרלמנטרית. אני מביא איתי חיבור לאידאולוגיה המכוננת של הליכוד, לאומית וכלכלית והרבה מאוד רצון ורעב לעשות".

אתה תייצג את המגזר? "גדלתי והתחנכתי בציונות הדתית ואני מלא תודה על כך. עולם הערכים שלי משותף עם רבים בציונות הדתית וממילא מבין היטב את עולמם הערכי וקשוב אליהם ואל צרכיהם מאוד. לצד זאת אני חושב שהציבור הדתי צריך להסתכל במבט יותר כללי על החברה והמדינה שלנו. לטעמי אנשי הליכוד הדתיים מבינים את זה ולכן הצטרפו דווקא לליכוד. זו מפלגה שמייצגת את כלל שכבות העם ואני גאה בשיתוף הפעולה שנוצר במפלגה. מדיניות ימין אינה תלויה במגזר מסויים. מדיניות שוק חופשי, עידוד התיישבות וחיזוק הריבונות הישראלית הן נחלת הציבור כולו ואת הדברים הללו בכוונתי לקדם".

זהורית שורק |  יש עתיד

ממייסדי הקהילה הדתית הגאה ופעילה: "אני בונה ויוצרת גשרים ושיח גם בחברה הישראלית"

(קרדיט: יח"צ)

את תהיי ברשימה של יש עתיד? "הרשימה של 'יש עתיד' עדין לא נבנתה, אבל אני בהחלט רואה את עצמי כאחת הדמויות שירכיבו את הרשימה זו".

מה את מביאה איתך לכנסת? "גדלתי והתחנכתי בציבור הדתי לאומי ובחרתי להמשיך ולחיות בדרך זו. כאשר יצאתי מהארון הבנתי שאני מבקשת שלא לבחור בין הזהויות שלי אלא ליצור גשר בינהן. כאישה לסבית ודתיה אני בונה ויוצרת גשרים ושיח גם בחברה הישראלית ומאמינה שזו הדרך לכונן חברה טובה יותר.

"כמי שייסדה והייתה מהבונים של הקהילה הדתית הגאה, אני מבינה את התחושות ואת הצרכים של חברות וקהלים מוחלשים, כגון קשישים, עולים חדשים, ועוד, אני מבקשת לפעול למען חברה שיוויוונית יותר אשר יודעת לדאוג לכלל האוכלוסייה".

למה דווקא אצל לפיד? "מפלגת 'יש עתיד' היא מיקרוקוסמוס של החברה בישראל. המפלגה בנויה מדתיים, חילוניים, עולים מאתיופיה, עולים מרוסיה, וותיקים, בעלי מוגבלויות ועוד. רק בכוח מאוחד נוכל להביא לשיח ושינוי בחברה הישראלית".

אבי דאבוש |  מרצ

פעיל חברתי וסביבתי, בבחירות הקודמות הוצב במקום השמיני במפלגת מר"צ: "בהחלט רואה בעצמי מי שמחבר גם קהלים מסורתיים ודתיים".

(קרדיט: יח"צ)

האם אתה בדרך לכנסת? "כן. ארוץ במרצ בפריימריס בתחילת פברואר".

למה במפלגת מרצ? "בחרתי במרצ כי אני חולם על שינוי ותיקון עומק כלכלי ומדיני. לטובת הילדים שלי בשדרות, ולטובת החברה הישראלית בכלל. זה המקום לעשות את זה".

מה אתה מביא איתך לכנסת? "חיבור עמוק, רעיוני ומעשי, לפריפריות החברתיות והגאוגרפיות בישראל. חזון ותכנית פרקטית למהפכה בכלכלה. הבנה עמוקה על הסכסוך מול עזה ובכלל. רקורד של הנהגה בתנועות ציבוריות בישראל, סביבתי, כלכלי ומדיני".

אתה מייצג את המגזר? "אני לא מגדיר את עצמי דתי, על הרצף המסורתי, לא רואה בעצמי נציג מגזר. אבל בהחלט רואה בעצמי מי שמחבר גם קהלים מסורתיים ודתיים, המאמינים בערכי מרצ, בנושאים המדיניים, כלכליים ונושאי דת ומדינה. החלום שלי הוא שמאל עממי, הפתוח לכולן ולכולם".

יאיא פינק | העבודה

מייסד ומנכ"ל לובי 99, ומנהל השטח של בנק אופק, ראש המטה לשעבר של ח"כ שלי יחימוביץ'

(קרדיט: יח"צ)

מבכירי הצעירים במפלגת העבודה. שנה שעברה התמודד על תפקיד מזכ"ל המפלגה והפסיד בהפרש מזערי. קציו קרבי בחטיבת הצנחנים ופעיל חברתי-ציבורי: לשעבר מנכ"ל עמותת שכן טוב, ראש המטה של ח"כ יחימוביץ' כאשר הייתה מועמדת המפלגה לראשות הממשלה, מנהל השטח של בנק אופק וחבר המועצה הציבורית של "צו פיוס".

מייסד ומנכ"ל 'לובי 99' במטרה לקדם את האינטרסים של הציבור הרחב בנושאים חברתיים.

צחי מגנזי | הבית היהודי

כוכב עולה בבית היהודי, מנהל חינוכי במסע יהודי, בעבר מנכ"ל מוסדות ישיבת הר המור.

לאחרונה ניסה את כוחו בקמפיין הבית היהודי בבחירות המקומיות בירושלים, והוצב במקום החמישי ברשימה. קיבל הערכה רבה מטעם יו"ר הרשימה בעיר חגית משה.

לדבריו, "יש התלבטות האם לרוץ".

דוד שאין | הליכוד

יו"ר צעירי הליכוד: "אפעל למען חינוך, מצוינות, ציונות וערכים כי זה נכון לעם ישראל"

(קרדיט: יח"צ)

האם החלטת לרוץ? "בכוונתי להתמודד בפריימריז של תנועת הליכוד לכנסת ה-21".

למה דווקא בליכוד? "אני מתמודד לרשימת הליכוד כי אני לא מאמין במפלגה מגזרית, אלא בתנועה שכוללת בתוכה את כל עם ישראל והליכוד היא התנועה היחידה שכזו. לפני זמן מה, פנה אליי פעיל בכיר בבית היהודי וטען בפניי שהליכוד לא נותן מענה לבעיות של המגזר הדתי-לאומי. אבל, מה שהוא לא הבין זה שאני מתכוון לפעול בכנסת למען כל עם ישראל ולא לטובת מגזר כזה או אחר".

מה אתה מביא איתך לכנסת? "בעזרת ה' אפעל למען ההתיישבות ביהודה ושומרון ובפריפריה כי זה נכון לעם ישראל. אפעל למען חינוך, מצוינות, ציונות וערכים כי זה נכון לעם ישראל. אפעל למען אוכלוסיות חלשות כי זה נכון לעם ישראל. זה המצפן שהוביל אותי עד כה בפעילות הפוליטית שלי כיו״ר צעירי הליכוד וכך גם יהיה בעתיד".

רונאל אלקיים | הבית היהודי

מנכ"ל מרכז ברקאי: "חשוב שהמפלגה תשמש כבית לכל מגוון הציונות הדתית לאומית ועבור קהלים נרחבים"

(צילום: תומר יעקבסון)

האם החלטת לרוץ? "פנו אלי רבים בימים האחרונים בשאלה האם אני רץ. עדיין לא החלטתי אם ארוץ בעצמי או לא, אבל בכל מקרה אהיה מעורב בבחירות הקרובות כדי לקדם את המפלגה ככל האפשר".

למה דווקא בבית היהודי? "בעשור האחרון אני חי את המפלגה מבפנים, בין השאר בתפקידי הנוכחי כסגן יו"ר צעירי הבית היהודי, כיועץ פרלמנטרי במפלגה בעבר, בניהול מטות של חברי כנסת ומועמדים בבחירות המוניציפליות, ובפעילויות חברתיות במסגרת המפלגה".

"בעיניי המפלגה צריכה לפנות לקהל הצעיר, לייצג אותו, לדבר בשפה שלו, ולטפל בסוגיות הפנים חברתיות שמטרידות אותו, בנוסף חשוב שהמפלגה תשמש כבית לכל מגוון הציונות הדתית לאומית ובכלל עבור קהלים נרחבים ככל האפשר בצד הימני של המפה הפוליטית מתוך שמירה על הערכים של תורת ישראל, בשביל זה צריך לפרוץ את המסגרת ולדאוג להגיע לפריפריה ולשלל העדות שלצערי לא מוצאות את מקומן בשורות המפלגה".

איתי גרנק

יו"ר הפורום הציבורי.

(קרדיט: מתוך חשבון הפייסבוק)

גרניק היה מנכ"ל "זהות" –  עמותה להנחלת יהדות בבתי ספר. כיום עומד בראש הפורום הציבורי – לישראל יהודית ודמוקרטית, כתשובה לפורום החילוני ושימור הזהות היהודית בישראל.

בתגובה לשאלה האם החליט לרוץ בבחירות הקרובות באיזושהי מפלגה, השיב כי "טרם החליט על צעדיו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
כתבה פח - לכולם אין סיכוי
נעמה | 27-12-2018 11:36
מה שמכיר את המטרייה יודע שרובם חבורת לוזרים, שפוליטיקה זה ג'ונגל קשוח ושאף אחד מהם לא עשה מספיק כדי להיכנס לכנסת. הבית היהודי מצומק מאוד, כנל העבודה ויש עתיד - כל אחת ובעיותיה, מרצ שנמצאת על כרעי התרנגולת וכו'. כמה שטויות בכתבה אחת. פנו אלי ואני שוקל. נו באמת. נועם סלע סולק ופוטר מרוב המקומות שהיה בהם ואין לו כמעט אף הישג. לוביסטטים הם אנשים שמטבעם מנועים להפוך לחכים עקב ניגוד אינטרסים. אלעד מלכה? חבר מועצה ללא שכר לחבר כנסת? פחחח. צופיה נהון? היתה מתה להיות חברת כנסת. יאיא פינק? העבודה הולכת לקבל 10 מנדטים במקרה הטוב בפריימריס מול 40 קאליברים רציניים. טוב שלא מריצים את רז קיל.
2
לא מבין אתכם
ג | 27-12-2018 11:42
אתה מביאים רשימה של 10 הדתים שמתמודדים לכנסת ומביאים גברת של הקהילה הגאה ?! מה הקשר לדתיים?! זה היפך כל התורה ועקירתה ואתם מבמאים אותה ברשימה
מה זה דתי?!
בדיוק! | 27-12-2018 21:57
אם זה הדתיים של סרוגים מה זה החילונים אצלם? אולי תפסיקו לשקר על עצמכם כבר?
ממש צודק
אני | 27-12-2018 13:32
צריך להפסיק לפחד לומר את זה!- הם לא דתיים!!! ולא מתקרבים להיות. כמו שאא לנסוע בשבת ולנסות לגרום לאחרים להבין את הצורך שלהם לנסוע בשבת ולהכריז על עצמך כדתי. צאו מזה!!!!!!
3
לא כול חובש כיפה
אלכס | 27-12-2018 11:47
או כובע באמת דתי . יש
אנחנו יודעים
רחלי | 02-01-2019 0:56
כשאתה כותב את זה אתה מתכוון לפוגעים מיניים כמו מוטי אלון? או לרבנים שגיבו אותם ועברו על דיני נפשות?
4
עוד צעירים מבטיחים
יוס | 27-12-2018 12:56
אולי צריך להוסיף לרשימה את חילי טרופר שפעיל מאוד ציבורית, את יונתן אוריך שעובד אצל נתניהו, עשהאל לובוצקי הרופא וגם את יוני שטבון שיכול לחזור לפוליטיקה הארצית למרות שעבר למפלגת יחד.
5
יש עוד כמה צעירים דתיים לאומיים במפלגת זהות
יוסי | 27-12-2018 15:34
חבל שאתם לא הוגנים ולא מפרסמים אותם הם צריכים עזרה בפריימריז הפתוחים שם!!!
6
כתבה גרועה!!!!
יוסי | 27-12-2018 21:25
ממש גרועה
7
מחברת קהלים בישראל....
נעמי | 27-12-2018 23:58
זהורית הפוכה ממשמעות שמה ומחטיאה את הרבים. עאלק מחברת... יותר נכון - מחרחרת. רפואה שלמה והתפכחות מהירה
8
אבי דבוש התותח
בהצלחה | 28-12-2018 9:29
אחד המנהיגים הצעירים הרציניים בישראל
9
זאת בדיוק הבעיה: "סרוגים" שלאו דווקא "דתיים"
ישי | 13-01-2019 10:51
כל מיני אנשים עם קצת ריח של יידישקייט ואפס אחריות הלכתית.