הרב הורה: לא התחסנת? אל תיכנס לבית הכנסת - סרוגים

הרב הורה: לא התחסנת? אל תיכנס לבית הכנסת

בתי כנסת בארצות הברית הבהירו למתפללים כי מי שאינו התחסן נגד חצבת לא יוכל להכנס לבית הכנסת: "הרב מבקש שמי שלא התחסן לא יסכן את הציבור"

הרב הורה: לא התחסנת? אל תיכנס לבית הכנסת
  (צילום: שאטרסטוק)

בעוד אצלנו במדינה ישנו ויכוח נוקב אודות סוגיית החיסונים נגד חצבת, במספר בתי כנסת בלייקווד שבניו-ג'רזי, החליטו ללכת צעד אחד קדימה ולאסור על מי שאינו מחוסן להיכנס לבית הכנסת.

על פי הדיווח באתר ynet, בבית המדרש של סידרווד הילס, לייקווד, נתלתה בסוף השבוע מודעה בה נכתב, בין היתר: "שימו לב, חברי הקהילה: כפי שאולי ידוע לכם, ישנה התפרצות של חצבת שמכה כעת בלייקווד. חצבת הינה מחלה ויראלית רצינית ומדבקת ביותר והיא מסוכנת למדי עבור אנשים שמערכת החיסון שלהם חלשה ו/ או לאנשים זקנים/ צעירים מאוד. אם מישהו לא התחסן ונחשף למחלה, ייתכן בהחלט שהוא נושא אותה מבלי להיות מודע לכך".

"הרב שליט"א מבקש שמי שאינם מחוסנים לא ייכנסו לבית הכנסת ולא יחשפו את הציבור, פוטנציאלית, לחצבת. שנדע רק בריאות ושמחות בכלל ישראל", לשון המודעה.

בנוסף, תושב העיר לייקווד סיפר לאתר ynet, כי בית הכנסת "רעים אהובים" בשכונת ארלינגטון במרכז העיר, בית כנסת ליטאי ישיבתי הנחשב למרכזי ופופולרי – הזהיר מתפללים ללא חיסון נגד חצבת שלא להגיע. תושב אחר סיפר כי זוהי "שיחת היום" בציבור החרדי-אמריקני. גם בבית כנסת בולט בשכונת צ'סטנט הופצה הקריאה.

יוסף, חרדי תושב העיר, הסביר כי בשני בתי הכנסת מכהנים רבנים דומיננטיים. "זה לא מקרי", אמר. "במקומות אחרים זה תלוי בהחלטה קולקטיבית של הציבור, וזה לא כל כך קל. כשיש רב בעל סמכות שמורה על כך, זה קל יותר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו