בעקבות עתירת רגבים – יפונו פולשים מקרקע סמוכה לכביש החוף

בעקבות עתירת רגבים – יפונו פולשים מקרקע סמוכה לכביש החוף

שבע שנים לאחר שפלשו לאדמות המדינה, ולאחר פניות רבות של עמותת רגבים, פתחה רשות מקרקעי ישראל בהליכים נגד משפחה ערבית שהקימה חווה פיראטית בסמוך לבית חנניה שעל כביש החוף

author-image
לאחר 7 שנים, יפונו ערבים שפלשו לקרקע ליד בנימינה
  החווה שתפונה (צילום: רגבים)

שבע שנים לאחר שפלשו לאדמות המדינה, ולאחר פניות רבות של עמותת רגבים, פתחה רשות מקרקעי ישראל בהליכים נגד משפחה שפלשה לאדמות בסמוך לבית חנניה שעל כביש החוף.

עבד מוסלם נג'אר ומשפחתו של עטא מנסור נג'אר פלשו לפני שבע שנים לקרקע בסמוך לבית חנניה שבמועצה האזורית חוף הכרמל, קרקע בבעלותה של רשות מקרקעי ישראל. הם גידרו את הקרקע, בנו בה רפתות, סוכות ומחסנים.

לפני כשנתיים, פנתה רגבים לרמ"י בדרישה לנקיטת הליכי פיקוח ואכיפה כנגד הפלישה לאדמות המדינה והבניה הבלתי חוקית המבוצעת בהן. לאחר שלוש פניות נוספות ללא מענה, ולאור העובדה כי הרשות לא עשתה דבר בכדי לסלק את הפולשים, נאלצה רגבים לפנות לבית המשפט.

החווה שתפונה (צילום: רגבים)

בעקבות העתירה – כתב תביע נגד הפולשים

באוגוסט 2017, ביקשה רגבים מבית המשפט להוציא נגד הרשות צו על תנאי על רקע הכשל המתמשך באכיפת החוק כנגד פלישה לאדמות המדינה אותה כבר כינה השופט רובינשטיין "מכת מדינה".

בעקבות עתירה זו של תנועת רגבים כנגד רמ"י, עדכנו לאחרונה קק"ל ורמ"י את בג"ץ כי הגישו כתב תביעה בבית משפט השלום בקריות כנגד הפולשים, בו דרשו מהם להסתלק מן הקרקע, ולשלם בעבור שבע השנים בהן השתמשו בה שלא כדין, לאחר שפלשו אליה. הפולשים אף חויבו להשיב את הקרקע למצבה טרום הפלישה.

בעקבות הגשת כתב האישום, הסכימה עמותת רגבים למשוך את עתירתה. הדיון בעתירה זו התנהל בפני נשיאת בית המשפט העליון, השופטת חיות שתחליט בקרוב לגבי תשלום הוצאות משפט לעותרת.

"העובדה כי רשות ממשלתית אוכפת את החוק ועומדת על זכויות אזרחי ישראל רק בגלל התערבות של עמותה פרטית, אינה מתקבלת על הדעת." אומר עו"ד בעז ארזי שיצג את עמותת רגבים בהליך המשפטי עד סופו המוצלח. "המקרה הזה מהווה לדוגמה לאוזלת היד שזועקת לשמיים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יפנו אותם . . .
אבו גלאון | 12-07-2018 14:46
כמו שמפנים את חאן אל אחמאר