משפחות שכולות זועקות: "בטלו את מועמדות הסרט 'נולד בדיר יאסין' לפרס אופיר"

משפחות שכולות זועקות: "בטלו את מועמדות הסרט 'נולד בדיר יאסין' לפרס אופיר"

76 משפחות שכולות דורשות לבטל את המעומדות של הסרט נולד בדיר יאסין לפרס אופיר. "חותמת מטעמכם שהצבא שלנו רוצח ופושע מלחמה". האקדמיה: "תוכן הסרט אינו קריטריון לתחרות"

author-image
"בטלו את מועמדות הסרט המכפיש לפרס אופיר"
  (צילום: פלאש 90)

לאחר שבסוף השבוע האחרון נחשף בסרוגים כי האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה, בחרה את המועמדים הסופיים לפרס אופיר, ביניהם נמצא בקטגורית הסרט הקצר הטוב ביותר, סרטה של נטע שושני "נולד בדיר יאסין", המציג לכאורה עדויות מזעזעות על פשעי מלחמה שביצעה ישראל בדיר יאסין, בימי מלחמת העצמאות.

הבוקר (ב') 76 משפחות שכולות, ביניהן: אליעזר רוזנפלד- אבא של מלאכי רוזנפלד הי"ד, אדוה ביטון – אמא של אדל ביטון הי"ד, יעל שבח-אלמנתו של הרב רזיאל שבח הי"ד ועוד. החליטו לשלוח מכתב לחברי האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע ולשרת התרבות מירי רגב- הקורא "לבטל את התמיכה ואישור המעומדות בפרסי אופיר של הסרט, המצהיר שחיילי צה"ל פושעי מלחמה".

"הסרט מציג נרטיב שקרי ובזוי"

במכתב ששלחו הבוקר המשפחות השכולות ונפגעי טרור מפורום 'בוחרים בחיים', הסבירו: "שילמנו את המחיר היקר ביותר. בנינו ובנותינו אחינו ואחיותינו הורים וסבים במאבק הכואב למען מדינת ישראל ועם ישראל"

והוסיפו "הסרט נולד בדיר יאסין מציג נרטיב שקרי ובזוי בו במלחמת העצמאות הלכו גיבורי ישראל חיילי האצל והלחי ופשוט טבחו רצחו ושדדו בדם קר מאות נשים גברים וילדים. האמת רחוקה מכך. במלחמת העצמאות הותקפה מדינת ישראל על ידי כל צבאות ערב הסובבים אותה וערביי ישראל. ביניהם ערביי דיר יאסין".

"מדובר בפגיעה אישית בכל אחד ואחת מאתנו"

בנוסף הדגישו המשפחות השכולות במכתב לשרה רגב ולאדמיה כי "אישור הסרט ובחירה בו הינה אישור וחותמת מטעמכם שכך הם פני הצבא שלנו. רשע. רוצח ופושע מלחמה"

והוסיפו "מדובר בנזק עצום למדינת ישראל. לצבא ההגנה לישראל. ומדובר בפגיעה אישית בכל אחד ואחת מאתנו שנפגע או ששכל את קרובו מהטרור האכזרי.

אנחנו קוראים לכם בשם ילדינו וקרובינו ובשם כל עם ישראל. אל נא תרעו. אל תתמכו ותבחרו בסרט זה. לא מדובר בעניין פוליטי. מדובר בעלילת דם שפלה" סיכמו המשפחות.

שי גליק, מנכ"ל בצלמו המלווה את המשפחות השכולות מסר: "אני מקווה שזעקתם של המשפחות וההורים השכולים תיפול על אוזניים קשובות. ומצפה מהשרה שתעשה כל שביכולתה שסרט שמציג את מדינת ישראל וצבאה כפושעי מלחמה לא יזכה במקום הראשון וייהפך באישור מדינת ישראל להכרה בעלילת הדם השקרית, שבה אנחנו הרוצחים והפלסטינים הם הקרבן התמים".

האקדמיה לקולנוע: "תוכן הסרט אינו מהווה קריטריון לקבלה לתחרות"

שרת התרבות, מירי רגב מסרה בתגובה לסרוגים: "הנחיתי את המועצה לביקורת הסרטים במשרדי לצפות בסרט 'נולד בדיר יאסין' ולעמוד על מהימנות התלונות. אם אכן המדובר בהסתה ובפגיעה בתדמיתו של צה"ל תוך אימוצם של 'סיפורי אלף לילה ולילה על הטבח בדיר יאסין, הרי שאני מצפה משר האוצר להפעיל את הסמכות, המוקנית לו בחוק ולגרוע מהתמיכה הציבורית בסרט, ככל שהיתה כזאת, ובהחלטה על מועמדותו לפרס אופיר. אי אפשר להמשיך לשתוק לנוכח השימוש הציני מעל הבמה הציבורית לתמיכה בתעמולה פלסטינית שקרית, מתועבת ואנטי ציונית בעליל. "

מטעם האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע נמסר בתגובה לסרוגים: "האקדמיה לקולנוע אינה מתערבת בתכני הסרטים המתמודדים בתחרות. תוכן הסרט אינו מהווה קריטריון לקבלה או אי קבלה של הסרט לתחרות"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
סרט זבל
אבגד | 25-06-2018 11:44
סרט זבל
2
סרט זבל אמרתי
אבגד | 25-06-2018 11:45
סרט זבל אמרתי
3
עושים את הצרכים על ראשינו
יצחק | 25-06-2018 12:12
בושה להיות נגד ישראל.ובושה כפולה כאשר זה באמת מתוכנו. אין לך דבר נבזה מזה.אנחנו מבזים עצמנו אשר נותנים לבני עוולה במה וכסף.באיזה מדינה בעולם .מחרבנים לך על הראש .ואתה פותח פה לבלוע .גועל נפש .מוטב שתקראו לזה פרס ערפת או פרס מוחמד שומו שמים .....אני מתבייש באנשים האלה יהי זכרם לדראון עולם
4
למה אין צנזורה וחוק מתאים
דוד | 25-06-2018 12:15
להחזיר את הצנזורה כדי לשמור על כבוד עם ישראל ומורשת ישראל, לא רק שלא לממן,לאסור הקרנה בחוק כל תוכן שמציג שקר והכפשה וסרה בעם ישראל. גם אם מומן מגורם פרטי
5
היטלר היה חןבב יהודונים
הציבור | 25-06-2018 12:57
לקינוח בסוף התיאטרון היטלר הוביל יהודונים למשרפות
6
דיר יאסין: סוף המיתוס
אחד שגם קרא וגם ראה | 26-06-2018 0:54
מי שמעוניין לדעת מה באמת קרה בדיר יאסין מוזמן לקרוא את הספר דיר יאסין: סוף המיתוס בהוצאת כינרת. הרושם המתקבל מהסרט נולד בדיר יאסין חסר חיבור כלשהו למציאות ההיסטורית האמתית כפי שהייתה. דמיונות אלף לילה ולילה. סרט כלום.
7
סרט המשך לג'נין ג'נין
נדב | 26-06-2018 23:59
אחרי ג'נין ג'נין סרט התעמולה הנאצי של מוחמד בכרי (הגבלס של הערבים). יוצא עוד סרט כזה. רק הפעם הוא במימון ישראל. למה שמישהוא ירצה לעשות סרט נגד ישראל-תשובה- הבימאית נטע שושני היא בוגדת ושונאת ישראל ובנוסף היא הלני ריפנשטאל של הערבים (בימאית נאצית ומכרה של היטלר. שהשושני הזאת תלך להתחתן עם מוחמד בכרי ואז הם יולידו הרבה נאצים רוצחי יהודים.