מהכסף שלכם: סרט נגד המדינה מועמד לפרס אופיר - סרוגים

מהכסף שלכם: סרט נגד המדינה מועמד לפרס אופיר

הסרט "נולד בדיר יאסין", המציג כביכול עדויות של פשעי מלחמה שביצעה מדינת ישראל, נבחר להיות בין המועמדים הסופיים לקבלת פרס אופיר. משפחות שכולות: "זה הזוי ומקומם"

author-image
מהכסף שלכם: סרט נגד המדינה מועמד לפרס אופיר
  אילוסטרציה פרס אופיר (צילום: פלאש 90)

האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה, הכריזה אמש (ד') על המועמדים הסופיים לטקס פרסי אופיר. בין 5 המעומדים הסופיים שנבחרו לקטגורית הסרט הקצר הטוב ביותר נמצא סרטה של נטע שושני "נולד בדיר יאסין", המביא לכאורה עדויות מזעזעות על פשעי מלחמה שביצעה מדינת ישראל בדיר יאסין, מימי מלחמת העצמאות.

פרשה זו שימשה במשך שנים רבות את התעמולה הערבית ואת מתנגדי מדינת ישראל, זאת על אף שלל עדויות שנויות במחלוקת. וכעת שוב עולה למסך וזוכה לכבוד במימון משרד בתרבות.

"מעליל עלילות דם על חיילי צה"ל ומדינת ישראל"

לאור המועמדות המקוממת בטקס הפרסים הממומן על ידי משרד התרבות, החליט שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' לפנות אל שרת התרבות ולאקדמיה הישראלית לקלנוע בדרישה מיידית לבטל את מועמדות הסרט. "הסרט משקר, מוציא דיבה, ומעליל עלילות דם על חיילי צה"ל ומדינת ישראל" הסביר בפנייה.

עוד הוסיף "הקרנת הסרט ומועמדתו לפרס האוסקר תגרום לאישורה של מדינת ישראל בעלילת הדם הזאת, מה שיתיר את דמם של יהודים ברחבי העולם לאנטישמים בטענה שישראל מודה שהיא רוצחת חפים מפשע. זה לא סרט- זו הסתה ושנאה. כן לחופש הביטוי! לא לחופש השיסוי וההסתה ושנאה."

"מצפה משר האוצר להפעיל את הסמכות ולגרוע מהתמיכה הציבורית בסרט" (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)

"לא ניתן שיבזו את שם ילדינו"

גם משפחות שכולות, ששמעו על מועמדותו המקוממת של הסרט בחרו להגיב בחריפות לעניין. "הזוי ומקומם שבתיי וחבריה שמסרו נפשו על מדינת ישראל מוצגים על ידי המדינה לעיני כל העולם כפושעי מלחמה" מסרה מירב חגאג, אמא של שיר חגאג, שנרצחה בשנה עברה בפיגוע בארמון הנציב

והוסיפה "סרט שמציג את חיילי צהל כפושעי מלחמה מועמד לפרס אופיר. אני קוראת לשרה רגב למנוע זאת בכל מחיר. לא ניתן שיבזו את שם ילדינו".

גם אריק לוברסקי, אחיו של רונן לוברסקי. חייל דובדבן שנרצח לפני מספר שבועות, מסר בתגובה: "מדובר בטירוף. אחי וחבריו נלחמים כל יום במוסריות שאין כמוה להצלת חיי אדם. אחי שילם על כך את המחיר היקר ביותר. וכעת המדינה מציגה אותו ואת חבריו כרוצחים ופושעי מלחמה? זה טירוף ופגיעה בחללי צה"ל.

אני קורא לשרת התרבות לבטל מיידית את פרסי אופיר ולמנוע מסרט זה לקבל כל הכרה או פרס. מדובר בעלילת דם. לא בחופש התרבות".

השרה רגב מסרה בתגובה לסרוגים: "הנחיתי את המועצה לביקורת הסרטים במשרדי לצפות בסרט 'נולד בדיר יאסין' ולעמוד על מהימנות התלונות. אם אכן המדובר בהסתה ובפגיעה בתדמיתו של צה"ל תוך אימוצם של 'סיפורי אלף לילה ולילה על הטבח בדיר יאסין, הרי שאני מצפה משר האוצר להפעיל את הסמכות, המוקנית לו בחוק ולגרוע מהתמיכה הציבורית בסרט, ככל שהיתה כזאת, ובהחלטה על מועמדותו לפרס אופיר. אי אפשר להמשיך לשתוק לנוכח השימוש הציני מעל הבמה הציבורית לתמיכה בתעמולה פלסטינית שקרית, מתועבת ואנטי ציונית בעליל. "

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מאז שהגברת כשלה בפומבי בפרשת מסי היא הורידה
פרופיל | 21-06-2018 17:27
ו
2
פשעי מלחמה במלחמת העצמאות. הבלים
יפה יוסף | 21-06-2018 17:42
הערבים פתחו במלחמה פתחו בפשעים.אין תקנה לערבים. מקום הערבים בגדה והיהודים במערב במדינת ישראל. העולם ממש גן ילדים.
3
האקדמיה השמאלנית לקולנוע
רוני | 21-06-2018 18:10
4
רק בישראל
יחיאל בנגוסי | 21-06-2018 22:23
גם נשיא המדינה עמד וביקש סליחה באזכרה באום אלפחם.הכל הזוי במדינה הזאת .רק ליהודים הורסים בתים.
5
הפכנו למכחישנים?
גבי | 22-06-2018 0:17
בתקופת העצמאות, המדינה כולה הזדעזעה מהנעשה בדיר יסמין. היו גינויים בכל העיתונאות, בשמאל ובימין. שפירא, שהיה שר מהמזרחי, תיאר את הפשע. רוצים שהעולם יכיר בעוולנו ולא מוכנים להכיר בשלנו?
6
דיר יאסין: סוף המיתוס
אחד שקרא וראה | 26-06-2018 9:04
מי שרוצה לקרוא את האמת על הטבח שלא היה בדיר יאסין מוזמן לקרוא את הספר דיר יאסין: סוף המיתוס בהוצאת כינרת. הסרט חוזר על מיתוס שכבר נטחן עד דק וחסר בסיס. לגמרי לא מקצועי.