טורקיה בפניה לאו"ם: "לחקור את הטבח בעזה" - סרוגים

טורקיה בפניה לאו"ם: "לחקור את הטבח בעזה"

על רקע המשבר בין ישראל וטורקיה, שר החוץ הטורקי אמר כי הוא יפנה לאו"ם בדרישה לחקור את העימותים ברצועת עזה, כשלטענתו "ההרג שמבצעת ישראל צריך לבוא בפני בית הדין הבינלאומי בהאג"

טורקיה בפניה לאו"ם: "לחקור את הטבח בעזה"
  חקירה נגד ישראל. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: שאטרסטוק)

המשבר מחריף: שר החוץ הטורקי מבלוט צ'וושאולו גינה הבוקר (חמישי) את פעולות ההגנה של ישראל ברצועת עזה. בראיון לתקשורת המקומית צ'וושאולו אמר כי טורקיה תפנה לאו"ם בדרישה לחקור את העימותים ברצועת עזה שהתרחשו בתחילת השבוע- כשלטענתו, יש חשד כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך העימותים.

"ועדה עצמאית צריכה להכין דוח על האלימות בעזה, ועל ישראל לעמוד בפני הדין הבינלאומי" אמר שר החוץ. "ההרג שמבצעת ישראל ברצועת עזה צריך לבוא בפני בית הדין הבינלאומי בהאג".

צ'וושאולו הזכיר גם את המשבר הדיפלומטי בין טורקיה וישראל, שהחל בעימות מילולי בין ראש הממשלה נתניהו ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, והמשיך בגירושו של שגריר טורקיה בישראל מהמדינה. שר החוץ הטורקי נשאל לגבי התקרית בשדה התעופה בטורקיה, במהלכו אנשי הביטחון ביקשו מהשגריר הישראלי להוריד את הנעליים והמעיל שלבש על גופו, וטען כי לא היה שום צדק בטיעון הישראלי שמדובר בהשפלה מכוונת. לטענתו, "במרדף של ישראל אחר פוליטיקה זולה, הם מנסים להפוך את עצמם לקרבן".

עוד התייחס בראיון להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים, כשבדבריו קרא לאו"ם לפעול במהירות לגינוי המעבר- אשר בוצע בניגוד לעמדה הבינלאומית של האו"ם. "כולם צריכים להעביר מסר תקיף לארצות הברית ולישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למה לעזאזל אנחנו
יהודה | 22-08-2018 8:20
לא מכירים בשואת העם הארמני