לאחר הפרישה: ארה"ב מטילה סנקציות על איראן - סרוגים

לאחר הפרישה: ארה"ב מטילה סנקציות על איראן

שבוע לאחר שארה"ב פרשה מהסכם הגרעין, משרד האוצר האמריקני הודיע כי המדינה מטילה סנקציות חדשות על איראן. הסנקציות הוטלו על נגיד הבנק המרכזי האיראני, וכן נגד בנק עיראקי שתמך במשמרות המהפכה

author-image
לאחר הפרישה: ארה"ב מטילה סנקציות על איראן
  מחזיר את הסנקציות. נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ (צילום: אבי לוי\פלאש 90)

משרד האוצר האמריקני הודיע היום (שלישי) כי ארה"ב מטילה סנקציות כלכליות חדשות על איראן, המתמקדות על הבנקים המרכזיים במדינה. בהצהרה הגדירו את הסנקציות החדשות כ"חלק מקמפיין אגרסיבי" של ממשל טראמפ נגד איראן ונגד הטרור.

הסנקציות החדשות כוללות הגבלות שהוטלו על נגיד הבנק המרכזי באיראן, ווליאללה סייף, אשר לטענת הממשל האמריקני "יצר קשר עם כוח קודס במשמרות המהפכה כדי להעביר מיליוני דולרים שנועדו לאפשר לכוחות לממן את פעילותיו בחו"ל". כמו כן הוטלו סנקציות על שלושה בכירים נוספים בבנק האיראני, וכן על הבנק העיראקי "אל-בילאד" שהעביר מיליוני דולרים למשמרות המהפכה של איראן ולחיזבאללה.

במקביל, נשיא איראן חסאן רוחאני אמר כי ההחלטות של ארה"ב לפרוש מהסכם הגרעין ולהעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים הן "טעויות היסטוריות". לדבריו, "ארה"ב תהיה מבודדת בגלל ההחלטות הנוראיות האלו".

כזכור, בשבוע שעבר הנשיא טראמפ הבטיח כי יטיל סנקציות חדשות על איראן, זאת בעקבות הפרישה מהסכם הגרעין עם המדינה. "אחתום על תזכיר שיחזיר את הסנקציות על האיראנים" אמר בנאום שבו הכריז על הפרישה. "אמריקה לא תהיה בת ערובה לסחיטה גרעינית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו