עשרות רבנים: "עצרו את המשלוחים החיים" - סרוגים

עשרות רבנים: "עצרו את המשלוחים החיים"

60 רבנים חתמו על גילוי דעת הקורא להפסקת המשלוחים החיים של עגלים וטלאים מאוסטרליה ומאירופה לפיטום ושחיטה בישראל. לדבריהם: "אין זו דרכה של תורה ואין זה מן המוסר האנושי להתיר צער בעלי-חיים קשה כל כך"

author-image
עשרות רבנים: "עצרו את המשלוחים החיים"
  הרבנים מתנגדים. משלוח מאוסטרליה (צילום: 60 דקות אוסטרליה)

"הזדעזענו לגלות את העובדות הקשות בנוגע לסבל הרב העובר על עגלים וכבשים, ברואי ה', הנשלחים באניות מאוסטרליה ומאירופה כדי להישחט בישראל": כך כתבו 60 רבנים בגילוי דעת הקורא להפסקת משלוחים חיים של עגלים וטלאים מאוסטרליה ומאירופה לפיטום ושחיטה בישראל.

מדובר בהתגייסות הנרחבת ביותר עד כה של רבנים למען בעלי-חיים, המלכדת דמויות בולטות מזרמים ופלגים שונים שהתאחדו בזעקה לנוכח צער בעלי החיים. את היוזמה מובילים הרב פרופ' דניאל שפרבר, חתן פרס ישראל במדעי היהדות ונשיא המכון הגבוה לתורה באוניברסיטת בר-אילן, ופרופ' יעל שמש מהמחלקה לתנ"ך באוניברסיטת בר-אילן וראש המרכז לחקר האישה ביהדות. גילוי הדעת נכתב בסיוע העמותות אנונימוס לזכויות בעלי-חיים ותנו לחיות לחיות.

בין החותמים נמנים שלושה מחברי מועצת הרבנות הראשית – הרב יהודה דרעי, רב העיר באר שבע; הרב רצון ערוסי, רב העיר קריית אונו; והרב שמעון אליטוב, רב מבשרת ציון והמועצה האזורית מטה בנימין. "אין ספק שתופעה זו מנוגדת לחלוטין לרוח תורתנו הקדושה ועומדת בסתירה גמורה לכמה מצוות עשה ולא תעשה המפורשים בה, וההלכות הרבות שנמשכו מהם בתלמוד ובפוסקים" כתב הרב דרעי במכתב לעמותות. "ברור ופשוט שהרוכש מבשר זה הרי שהוא שותף ומסייע בידי עוברי עבירה בזדון".

 

"תופעה זו מנוגדת לחלוטין לרוח התורה" (צילום: 60 דקות אוסטרליה)

"על הגורמים המוסדיים המנפיקים רישיון עסק לעסק שאינו אוכף מניעת צער בעלי-חיים, לדעת שהם שותפים לדבר עבירה חמורה וגורמים למכשול" הוסיף וכתב הרב ערוסי. עם זאת הדגיש כי "אין ולא כלום במאבק הצודק והמתבקש נגד צער בעלי-חיים, כדי לפקפק חלילה בשחיטה הכשרה, ואין האשם על השוחטים וגורמי הכשרות, אלא על המובילים את בעלי החיים ועל מעסיקיהם".

לגילוי הדעת הצטרפו גם שלושה חתני פרס ישראל: הרב שפרבר, הרב אלי סדן – זוכה פרס ישראל למפעל חיים על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה וראש המכינה הקדם-צבאית בני דוד, והרב פרופ' אברהם שטיינברג – חתן פרס ישראל לספרות תורנית ומנהל היחידה לאתיקה רפואית בביה"ח שערי צדק בירושלים. בין המצטרפים נמנים גם הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל המערבי; הרב אביגדור נבנצל, רב הרובע היהודי לשעבר ור"מ בישיבת הכותל; הרב ד"ר ישראל מאיר לוינגר, וטרינר ומומחה לכשרות; הרב ד"ר איתמר ורהפטיג, מכון צומת ומכון משפטי ארץ; הרב רונן נויברט, ממייסדי ארגון "בית הלל"; והרב שלמה שפר, רב אוניברסיטת בר-אילן. כמו כן הצטרף גם הרב אלישיב קנוהל זצ"ל, רב כפר עציון ומראשי ארגון "צהר", שהלך לעולמו בשבוע שעבר.

"אנו מביעים את עמדתנו שאין זו דרכה של תורה ואין זה מן המוסר האנושי להתיר צער בעלי-חיים קשה כל-כך, שלא לצורך ממשי, ושיש לחדול לחלוטין מהמשלוחים החיים של צאן ובקר שבהם נגרם סבל מיותר" נאמר בגילוי הדעת "כבר נאמר: 'כל המרחם על הבריות- מרחמין עליו מן השמים'".

"אין לי כל ספק שכל מי שרואה את התמונות הללו ייווכח שהמצב הזה הוא אסור בצורה מוחלטת לפי ההלכה" אמר הרב פרופ' שפרבר, מיוזמי גילוי הדעת, לאחר שצפה בצילומים חדשים שנחשפו לאחרונה בתקשורת, המתעדים את התנאים הקשים באוניות המשלוחים החיים מאוסטרליה למזרח התיכון, בהם צפיפות בלתי נתפסת, בעלי-חיים מכוסים בהפרשות וסובלים מחום קיצוני, ועובדים המשליכים גופות כבשים לאוקיינוס. "כאן מדובר בצער בעלי-חיים שאי-אפשר לתאר אותו. זה לא משנה אם זה דאורייתא או דרבנן, הדבר הזה הוא כל-כך מחריד, ודאי שזה אסור בצורה מוחלטת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
משמח מאוד, זה תיקון גדול מאוד, בע"ה שימשיכו
אורית | 03-05-2018 17:16
שימשיכו ויאסרו גם את צער בעלי חיים בגידול תרנגולים ופירות באופן מזעזע ולא טבעי שגם פוגע בבריאות הציבור