מהפכת בוארון: כך נשנה את פני התקשורת הישראלית - סרוגים

מהפכת בוארון: כך נשנה את פני התקשורת הישראלית

"המרחב התקשורתי נכון להיום הוא חולני. כל השיח, החשיבה והגישה, היא לא גישה יהודית- ציונית, בריאה, זאת גישה פוסט מודרנית, פוסט ציונית, אנטי יהודית וישראלית" - אביחי בוארון, ממקימי ביה"ס לתקשורת "עובדה" מספר לסרוגים מדוע בער לו לייצר עיתונאים סרוגים.

מהפכת בוארון: כך נשנה את פני התקשורת הישראלית
  בוארון. זה הזמן לשנות (צילום: ישי פרידמן)

בית הספר לתקשורת "עובדה", שיפתח את שעריו בתקופה הקרובה, מבטיח לחולל שינוי בתקשורת הישראלית. אולי זה לא יקרה מיד, אבל ב"עובדה" מאמינים שהמהפכה כבר החלה.

מאחורי הרעיון עומדים נחי אייל מנכ"ל הפורום המשפטי לא"י ומנכ"ל האיחוד הלאומי, ואביחי בוארון מנכ"ל תנועת "מעייני הישועה" שהקימו את בית הספר על מנת ליצור "מרחב תקשורתי בריא".

"המרחב התקשורתי נכון להיום הוא חולני", אומר בוארון, " וזה לא מדובר רק ביחס לעמדה הפוליטית, או בחוסר אובייקטיביות של עיתונאי כזה או אחר. אלא כל השיח, החשיבה והגישה, היא לא גישה יהודית- ציונית, בריאה, זאת גישה פוסט מודרנית, פוסט ציונית, אנטי יהודית וישראלית. הציבור הישראלי מצד אחד לא אוהב את זה, אבל מצד שני, הוא נעול על התדר הזה כבר הרבה שנים".

בוארון ואיל מתכננים להפוך את פני התקשורת על ידי הקמת מערך עיתונאים מזן אחר ממה שהיה עד היום. יחד עם הכלים הטכניים שיוענקו להם, התלמידים ילמדו את הכול "בתדר אחר", מבלי להוריד מהרמה המקצועית.

"התקשורת היא משרד החינוך של החברה, והחשיבה הלא בריאה הזאת מטפטפת עשרות שנים. אנחנו נכנסים ואומרים: עד כאן- יש עיתונאים בפועל ובפוטנציה שרוצים ויכולים לעשות את זה אחרת. לעשות עיתונות יותר יהודית, יותר חיובית, יותר שמחה. פחות צינית. יותר ציונית. בקיצור יותר בריאה".

ב"עובדה" ילמדו כיצד לבנות כתבה או דיווח, להביא לדפוס, ליצור סקופ ועוד. הלימודים יתקיימו יומיים בשבוע במשך שנה אחת, ובין המרצים יהיה ניתן למצוא גם את שרה בק, קובי נחשוני ואפילו את דן מרגלית ויעקב אחימאיר שיעבירו הרצאות במסגרת בית הספר.

ומה יקרה בעתיד? בוארון אופטימי- "המטרה שלנו להרחיב את השורות ולקבל כמה שיותר תלמידים. השנה אנחנו מתכוונים לפתוח חוג של כ-60 תלמיד, כשהמטרה היא לשבץ את הבוגרים שלנו בכלי התקשורת השונים ולהביא לשינוי בתקשורת. כמובן שכל זה הוא חלק משינוי אווירה כללי- תרבותי שאנחנו צריכים שיתרחש בחברה הישראלית. וזה צריך להופיע בתרבות, בספרות ובמוזיקה. זה צריך להופיע בתכנים ובדפוסי החיים של כל אחד מאיתנו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
השחצנות החרדלי"ת
יאיר | 26-04-2010 13:49
ממש לא נעים להתקל שוב ושוב בשחצנות החרדלי"ת...
2
טיפשים בורים ועמי ארצות הציונות יש לה רק מטרה אחת
להשמיד את העם היהודי | 26-04-2010 15:51
חולי נפש עם כיפה. תפסיקו לברבר על הציונות אנחנו יהודים הציונות עבר זמנה תפסיקו להחיות את הפגר . אתם תביאו אסון על המדינה .והמדינה כן מתנהלת באופן מאוד ציוני .בגלל זה יהודים לא יודעים מה זה שמע ישראל בגלל זה הומואים צועדים בירושלים בגלל זה גרשו אותכם מהבתים שלכם .עד מתי כמו כלב ששב לקיאו ..כנראה שה הצי'פ האשכנזי שבכם זה מה שגורם למחלת נפש החמורה הזאת שגורמת לכם לקפוץ ולצרוח שאתם ציונים. תחזרו מהר להיות יהודים לפני שהציונאצים ישחטו את כולנו בעזרת הפרטנר .
3
כל הכבוד הגיע הזמן לפעול לשינוי המעצמה ה-6 הקובעת ביותר
יוסף | 26-04-2010 15:58
4
הסרוגים רוצים מדינה עצמאית
שפת אמת | 26-04-2010 17:07
ועל כן הם יוצרים מפעלים ומרכזי הכשרה לתפקדי תקשורת, צבא וטלוויזיה עצמאית. עוד מעט הם יכריזו על מדינת 'ציון' עם צבא משלה, תקשורת משלה, ומחבלים משלה וייתנו לעם היהודי לחיות בשקט בלעדיהם.
5
בניגוד למגיב 5 אני לא מתיימר
לא מחסידות גור | 26-04-2010 17:58
כרגיל הטוקבקיסט שלקח לעצמו את שמו של האדמו"ר לשעבר, כותב שטויות שפשוט מביישות את זכר ה"שפת אמת". אם לא קראת ואם לא הבנת - המטרה היא להשתלב בתקשורת על מנת לייצר תקשורת פחות עויינת ופחות צהובה, מצד אחד ויותר ציונית ויהודית מצד שני. למה זה לא בסדר? למה המצב היום בו ל-3% מהאוכלוסיה יש רוב בתקשורת הוא בסדר מבחינתך, ורצון הסרוגים להשתלב ולהשפיע הוא לא בסדר? יאללה - פשוט תקום ותודה שאתה צבוע וזהו.
6
למגיב 5 זה שלא יודע לספור
שפת אמת | 26-04-2010 19:17
כנראה שאתה לא הבנת את הדברים שכתבתי. הציבור הסרוג הוא איננו יהודי אלא כת וזרם שנולד מהאסון הציוני על כן אין בו חלק ודבר ביהדות. אלו בדיוק כמו אותה קבוצה שבתאית רק מודרנית. על כן כתב נכון מגיב 2 את מה שכתב ואני מחזק אותו . הסרוגים לא רוצים להשתלב הם כת של מיסיונרים אשר רוצים להפיץ את הדת שהם מחזיקים בה דת הציונות.
7
ר' בוארון והתקשורת
יואב | 27-04-2010 19:55
לא יודע אין לי מספיק מידע אפיל במקרה נכנסתי לכאן לאתר שבכלל לא ידעתי שקיים. אני רואה כתבה על ר' עמיחי בוארון שאין לי גבר נגדו ועל תקשורת ואני נזכר לפני כמה ימים הייתה בטלויזיה ערוץ אחד נראה לי כתבה איתו על יין שמיוצר בעמונה ועל מה הוא דיבר שמה ? על עבודת כפיים ? לא . על עבודה עברית ? לא . אלא על ה"חיים הטובים" של המתנחלים. ודומני גם שזה שודר בסמוך לתחרות יינות ארצית .אולי כרגיל חתכו אותו בעריכה . אבל נראה לי שהפעם באמת כל המסר היה תראו ניתחנו אל כולם גרים בטוסקנה אוויר הרים גבינות ויין. ככה לא משנים אווירה תרבותית. אני התביישתי באותם רגעים והצטערתי על המכשול שמעמידים בפני "שונאיהם של ישראל" וד"ל . דלק לתעמולה של השמאל...