קבלו אותו: במקום הראשון בחקיקה ציונית - ח"כ אורלב - סרוגים

קבלו אותו: במקום הראשון בחקיקה ציונית – ח"כ אורלב

המכון לאסטרטגיה ציונית בדק מי אלו חברי הכנסת שחוקקו הכי הרבה חוקים ציוניים. לפי הדו"ח ח"כ אורלב מהבית היהודי נחשב לאחד הח"כים המצטיינים ביותר בכנסת הנוכחית מבחינת חקיקה המקדמת את המפעל הציוני. הדו"ח מעניק ציון גנאי לרה"מ, לשר הבינוי ולח"כ כרמל שאמה.

author-image
קבלו אותו: במקום הראשון בחקיקה ציונית - ח"כ אורלב
  ציוני זה הכי אחי .זבולון (פלאש 90)

לרגל פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, מפרסם היום המכון לאסטרטגיה ציונית מפרסם דו"ח ביניים המסכם את פעילות החקיקה הציונית בשנתה הראשונה של הכנסת ה-18. במסגרת המדד נכללו אך ורק חוקים ותיקוני חקיקה פרטיים שעברו את כל שלבי החקיקה. המדד מעלה על נס את פועלם הציוני של הח"כים שתרמו באופן מיוחד לחקיקת אותם החוקים.

בדו"ח מפורטים עשרה חוקים ותיקוני חקיקה, המהווים את עיקר החקיקה הציונית בשנה האחרונה. החוקים אשר נכללו במדד נבחרו על פי קריטריונים מפורטים שהוגדרו בדו"ח. לשם השוואה, במדד החקיקה הציונית ה-I, אשר סיכם את פעילותה של הכנסת ה-17, הוגדרו 16 חוקים בלבד כחוקים ציוניים.

כמו כן, מונה הדו"ח את חברי הכנסת המצטיינים אשר הובילו את הצעות החוק הציוניות ושהפכו לחוקים בכנסת ה-18. על פי הדו"ח, הח"כים הבולטים בחקיקה ציונית הם זבולון אורלב (הבית היהודי), שי חרמש (קדימה) וסגנית שר התמ"ת אורית נוקד (העבודה), אשר היו מעורבים באופן פעיל בחקיקתם של שישה מתוך עשרת החוקים שהוגדרו כציוניים.

זבולון אורלב אמר כי "ההכרה של המכון לאסטרטגיה ציונית בפעילותי כמחוקק מעודדת וממריצה להמשיך בעבודה הפרלמנטארית החשובה. החקיקה היא כלי ראשון במעלה בעשייה הדמוקרטית. את הזהות היהודית והעשייה הציונית צריך לקדם ולחזק בחזיתות נוספות, בעיקר בתחום החינוך. החקיקה יכולה וצריכה לסייע ולתמוך בכל אותן פעילויות יהודיות-ציוניות שנעשות יום יום במגוון תחומים."

בנוסף לכל האמור, מדד החקיקה הציונית מעניק ציון לגנאי לכנסת ה-18, אשר אישרה את הפרטת מקרקעי ישראל, ובכך פגעה באחד מערכי היסוד של המפעל הציוני ולמעשה רוקנה את חוק יסוד: מקרקעי ישראל מתוכנו. המדד מצביע על האחראים העיקריים לקידום חקיקה זו, ובראשם: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, ויו"ר ועדת המשנה ליישום מדיניות המקרקעין החדשה בממ"י, כרמל שאמה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו