בזכות פרס: כוכב הביטלס צפוי להגיע בקרוב לישראל? - סרוגים

בזכות פרס: כוכב הביטלס צפוי להגיע בקרוב לישראל?

נשיא המדינה ראובן ריבלין הכריז היום (שני) על הזוכים בפרס וולף היוקרתי, כשביניהם נמצא חבר "הביטלס"- פול מקרטני שהביע נכונות להגיע לקבל את הפרס שיוענק בחודש מאי במשכן הכנסת

author-image
בזכות פרס: כוכב הביטלס צפוי להגיע בקרוב לישראל?

כוכב הביטלס ינחת בארץ הקודש? נשיא המדינה ראובן ריבלין הכריז היום (שני) חמשת הזוכים בפרס וולף לשנת 2018. להפתעת מעריצי הביטלס הרבים, בין הזוכים נמצא חבר הלהקה פול מקרטני כהוקרה על תרומתו למוזיקה ברחבי העולם.

נהלי קבלת הפרס בסך 100,000 ש"ח מחייבים את הזוכים להגיע לטקס שיתקיים השנה בירושלים. מקורב למקרטני חשף כי הוא אף הביע נכונות לקבל את הפרס, שיוענק בחודש מאי במשכן הכנסת, אך עדין לא אישר רשמית את הגעתו לישראל.

"נגע בלבם של הבריות בכל העולם"

"סר פול מקרטני אחד מגדולי הזמרים היוצרים שבכל הזמנים", הסבירו בוועדת הפרס את הבחירה המרגשת. "עם 60 תקליטי זהב ולמעלה מ-100 מיליון עותקי סינגל שמכר במהלך הקריירה שלו, אין ספק שמקרטני הוא המבצע ומלחין המוסיקה הפופולארית המצליח ביותר מבחינה מסחרית".

עוד הסבירו כי המגוון הרחב שמציג מקרטני הוביל לזכייתו "הרבגוניות של מקרטני מהווה בסיס לקשת יצירה יוצאת דופן, החל ברוק כבד וכלה במנגינות אינטימיות שוברות לב ובלתי נשכחות. גם התמלילים שלו מתפרשים על פני מנעד רחב: מן התמים והמקסים ועד לנוקב ולמייאש. הוא נגע בלבם של הבריות בכל העולם, כאחד מן 'החיפושיות' וגם בהמשך בהרכבים האחרים"

פרס וולף שמטרתו לקדם את המצוינות במדע ובאמנות, זכה לקבל עם השנים מוניטין בינלאומי יוקרתי מאוד. מאז ייסודה של "קרן וולף" זכו 329 מדענים ואמנים ולמעלה משליש מזוכי פרס וולף זכו לאחר מכן בפרס נובל, בתחומים המשותפים לשני הפרסים.  זו השנה ה-40 שפרס וולף מוענק ע"י "קרן וולף", שנוסדה בשנת 1975 על ידי ד"ר ריקרדו וולף ז"ל, ממציא, דיפלומט ונדבן, ואשתו, פרנסיסקה סובירנה-וולף אלופת העולם בטניס בשנות ה-20 אשר תרמו את הונם לשם הקמת הקרן. כללי הענקת הפרס קבועים בחוק קרן וולף, שאושר בכנסת בשנת 1975.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו