יאיר שרקי הותקף בשאלות על פרסום קלטת הרב קלנר

יאיר שרקי הותקף בשאלות על פרסום קלטת הרב קלנר

יאיר שרקי הותקף בכנס מנהלי הציונות הדתית בנוגע לפרסום הקלטת הרב קלנר והשיב: בשביל מה אני עיתונאי? בשביל לייצג את המגזר או בשביל להיות מקצוען?"

author-image
יאיר שרקי הותקף על פרסום קלטת הרב קלנר
  (צילום: אליאור בן חיים)

כתב חדשות ערוץ 2 יאיר שרקי שפרסם אמש את שיעורו של הרב יוסף קלנר שעורר סערה, הגיע לנאום בכנס מנהלי הציונות הדתית המתקיים בים המלח ביוזמת חברת גרופ ומשרד הפרסום אשחר & more. בדבריו התייחס לסערה סביב הקלטת השיעור של הרב קלנר ושיתף בשיקוליו האם לפרסם אותה.

"הגיעה אלי הקלטת השיעור, מצלצל אלי העורך ואומר לי – הנה מה שהגיע. שמעתי ונותרתי ללא מילים." מספר שרקי, "האזנתי לטקסט והתקשיתי להאמין לדברים. אמרתי לעצמי יכול להיות שיש כאן הקשר רחב שצריך להבין אותו, והחלטתי להשיג את השיעור המלא. וכך שלשום באחת וחצי בלילה מצאתי את עצמי מתמלל את השיעור והמסקנה היתה ברורה.. הדברים כהוייתם.

כפי שנאמרו ככה הובנו. וגם כשהשמעתי את הדברים לגברים ונשים נוספים, שמבינים את שפת בית המדרש, הם ראו את הדברים באותו האופן. ומאז, ביממה האחרונה אני שומע הרבה קולות שמקשים על הפרסום ושואלים אותי 'למה עשיתי את זה' וטוענים שמדובר בחילול ה' וכדומה."

(צילום: אליאור בן חיים)

צריך להבין שהתקשורת לא עוסקת תמיד במה שטוב ונח והתפקיד שלה לעסוק גם בדברים פחות נעימים. יהודי אוהב ה', אוהב תורה שמסקר את המגזר, מוצא את עצמו מהר מאוד מדווח דברים שהם לא נוחים. ופרשת הרב קלנר היא דוגמה אחת מיני רבות.

הרב קלנר הצטער ואני חושב שזה נכון מהותית וגם תקשורתית ושכך היה צריך לנהוג. עלי היא אחד המוסדות עם התרומה הכי גדולה לחברה הישראלית ולא צריך לשכנע בכך. אם אני לא הייתי משדר זה היה משודר על ידי כתב אחר.

אף אחד לא שלח אותי

הרבה חברים שואלים אותי "בשביל מה שלחנו אותך" ?

וזו שאלה אמיתית- בשביל מה אני עיתונאי? בשביל לייצג את המגזר או בשביל להיות מקצוען? אני מאוד אוהב ומעריך את הציונות הדתית אבל אף אחד לא 'שלח' אותי. אם היתה לי קלטת ממרצה באוניברסיטה, מאיש ציבור, לא הייתי צריך לפרסם אותה?

שרקי הותקף מצד הקהל בשאלות. מנהלים שאלו אותו מדוע הוא מפרסם דברים כאלה ויאיר השיב- " הפרסום ראוי ואני עומד מאחוריו כיון שיש לו ערך ציבורי ואגב ההקלטה היתה מתפרסמת בכל מקרה.. אני לא שמעתי כזאת רגישות ללשון הרע כשהיו פה ידיעות שהיה נחמד למגזר לשמוע ולגלות ואפילו כשפרסמתי הקלטות של הרב עובדיה יוסף ע"ה, לא קיבלתי אפילו טלפון אחד שהתנגד לעניין.

אם הרב קלנר אמר את הדברים לתלמידים צעירים במוסד לבחורים שמוכשרים לשרת בצבא זה דבר בעל השלכות".

המבחן הוא האם הסיפור אמיתי ובעל ערך

ליאור שטול, מנכ"ל מוסדות בני דוד שישב בקהל אמר- "אני מתנגד לדברים שאמר הרב קלנר. וגם הרב סדן והרב יגאל מתנגדים. הרב קלנר העביר לתלמידים היום שיחות הבהרה במכינה. צריך להבין שהוא פילוסוף ואיש השקפה.

אולם, כאדם שמגיע מתוך הציונות הדתית אני חושב שעין בלתי מזויינת שראתה את הדברים במהדורה אמש, קיבלה רושם שזאת היא הציונות הדתית! ובגלל שאתה יודע שההקלטות האלו מגיעות מתוך אג'נדה מסויימת, אתה היית צריך להבין את ההשלכות ולארוז את הידיעה בצורה שמתקבלת ונשמעת. היה אסור שהנדברים האלו ייאמרו, ואני חוזר ומדגיש שכולנו נגד האמירות, אבל לקחת את הדברים ולהגיד "זאת הציונות הדתית. זה בני דוד" ואם עשית את זה אז סימן שאתה חלק מהאג'נדה הזאת שהיא נגדנו."

שרקי השיב שלא משנה מה האג'נדה של המקור, המבחן הוא האם הסיפור אמיתי ובעל ערך. רוב הסיפורים השליליים על דתיים מגיעים מדתיים אבל המבחן האמיתי הוא – להתמודד עם התוכן ולא עם המקור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
41 תגובות - 30 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד
שמואל | 07-02-2018 18:44
לשרקי. צודק. והגיע הזמן להוקיע אמירות מסוג זה.
שינחת עליך בקרוב
אתה מאומטם | 08-02-2018 15:57
ואז תרגיש איך משתמשים בדבריל
יאיר שרקי
יעקב | 08-02-2018 0:37
גם אני מצטרף. כל נסיונות ההשתקה מבישים ומעוררי גיחוך כל הכבוד
2
אני יכול לקחת עכשיו שיעורים של אבא שלו ולעשות בדיוק
שרקי צהובון עם פאות!! | 07-02-2018 18:55
אותו דבר והוא לא היה עושה את זה בחיים כי ככה זה מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך! התקשורת יכולה לקחת אדם ולהשחיר אותו בפרסום אחד וזה נורא ואיום! אני לא מבין מה הוא הרוויח לשיטתו מפרסום הדברים, הרי הרב היה יכול לומר לו שהוא נגד מה שאמר בעצמו והוא עשה שיחת הבהרה במכינה אם מעניין אותו לתקן עוול הוא היה מסתפק בזה!
שיחת הבהרה
אתה צודק אבל | 08-02-2018 16:05
הדברים נכונים. קלקלו תנשים לגמרי כל כבודה בת מלך פנימה לא אונברסיטה
הוא נראה כ"כ רציני ומפנה לשיעור הקודם שדיבר. יש לו
לא מאמין לקלנר | 08-02-2018 7:25
תפיסת עולם מגובשת. עצם החרטה היא השקר. הוא מפחד על שמו הטוב. אבל שמו לעולם לא יהי טוב. יצא גם טיפש חשוך.
3
עיתונאי חצר שטחי ומחרחר ריב. גועל נפש
אור גרמן | 07-02-2018 19:23
4
תחשוב על העולם הבא שלך
אוריה ב. | 07-02-2018 19:33
נראה לך שלפני הדן דין אמת, ההסבר הזה יתקבל?!
5
לא נציג שלנו!!!!
דורי אבי | 07-02-2018 19:39
כדאי לדעת ולראות פרשה אחרי פרשה, שהוא איש תשקורת כמו רבים אחרים, אל תיטעו במראהו. הזהרו פן יכוו אחרים נוספים
6
מצער מאוד...
יצחק | 07-02-2018 20:26
יאיר שרקי היקר, אני פשוט מזועזע מתגובתך, האם אתה רוצה להיות עיתונאי מקצוען או עובד ה'? זה לא קשור לייצוג של מגזר!! מי התיר לך לפגוע בכבוד התורה? הדברים של הרב קלנר לא נאמרו לתקשורת והבאתם לתקשורת זהו מעשה צהוב, מגעיל ומעורר דחייה. ברור שהשיח התקשורתי מעוות את הדברים ומוציא אותם מהקשרם... אני מצפה מעיתונאי ירא שמיים להביא בשורה אחרת, ללא קשר למגזר מסוים, אלא מעצם היותך אדם ירא שמיים. אבל לצערי אתה הופך להיות חלק מהברנז'ה, שעסוקה ביצירת שיח פוגע ומזלזל בתלמידי חכמים ובעיתונאות זולה וצהובה! אני מבין שזאת הדרך להתקדם, אבל המטרה אינה מקדשת את האמצעים... ועלייך לא נוכל לומר "ראו זה שלמד תורה כמה נאים מעשיו..." הדברים נכתבים בצער ובכאב...
7
כמה,שנאה גרמת כלפי רבנים ודתיים
דתיה שכואב לה | 07-02-2018 21:36
בשביל מה? להגביר שנאה, להרוס למכינה המדהימה הזו את השם שלה, למה? מה הועלת ומה הרווחת חוץ מפרסום
את רוקה בואי נתחתן
תלמיד | 08-02-2018 15:56
יאיר שרקי עובד אלילים הוא מאמין בליל העיתונות ועכשיו הקריב לו גם קרבן עצום
8
מצד אחד נכון שזה כמו לשון הרע ומצד שני
יפה יוסף | 07-02-2018 22:02
כולם לומדים דברים לא נכונים ומכשילים את הציבור עם לימודים מעוותים. כדאי להתחיל לבקר את התלמוד ולא ללמד כמו תוכי.
9
אבא שלו הוא מהקיצוניים שנגד שירות נשים... שיגיד את זה..
יהודה | 07-02-2018 22:04
מידע חשוב לציבור לא?
ואם ישמיעו הקלטות של אבא שלו ששובר מסגרות
קלטת קרב מגע | 08-02-2018 15:58
מענין איך ישתמשו בזה המלעונים וכל חבורת הזבל
10
כל הכבוד ליאיר שרקי
אזרח | 07-02-2018 22:27
עיתונאי ואוהב ה' אמיץ!
11
שהוצאו קלטת של הרב עובדיה זה מגניב
חיים | 07-02-2018 22:32
עכשיו זה הגיעה אליכם פיתאום זה לא נח תתחילו להנות כמו השסניקים
זה שונה מאוד
המטהר בגהנום | 08-02-2018 15:57
שם זה חפש את השקר איך מינפו את הרב עובדיה לצרכהם
12
להחזיר את החרד״ל לברבוק ודחןף
אלינור | 07-02-2018 23:14
מסכנה אשתו של הרב החשוך.
דוקא מכיר מלאכית וסבבה לה יא חשוכה
את חשוכה | 08-02-2018 16:15
לכי לסרוג במקום טוקבקים בסוף תצא כיפה
13
הרב רק אמר את מה שכולם חושבים בלב
מה הבעייה | 07-02-2018 23:39
אמר דברי אמת וטעם. חייבים לעצור את הטירוף פמניסטי ולהחזיר את הנשים למקומן הטבעי.
נכון
תידון בצואה רותחת ויוציאו עם הפאות | 08-02-2018 15:59
פמניזם = צואה
14
שריקי בדת חדשה: עיתונאי דוחה ומתיר חילול השם
היסטוריון | 07-02-2018 23:43
הגיון של עיתונאי המגדיר עצמו "דתי".. אכן יש פה חילול השם.. אבל מה מצפים שלא אמלא את תפקידי העיתונאי "האובייקטיבי" שהרי כידוע אכסניית ערוץ 2.. הם מהל"ו צדיקים שבדור.. מאוזנים ואובייקטיבים.. ראשית אין פה בכלל סתירה בין התפקידים.. אבל נניח לשיטתך.. תתפטר מישהו קבע שאתה חייב להיות עיתונאי.. חוץ מיצרך.. זה מתיר לך לעשות את העבירה החמורה ביותר בתורה.. חילול השם.. אבל מעבר לזה.. עצם הצגת הדברים מצידך היא שקרית.. שהרי גם אתה יודע שהדת שלדברך אתה קשור אליה.. התורה הקדושה היא שהורידה לאנושות את הכבוד לאישה.. ושתקלה זו שיצאה מרב לא מייצג חסר השפעה..וכל הרבנים מתנגדים לדעתו..גם הוא חזר בו.. מודה ועוזב ירוחם.. אבל לא כשיש טרף ביד.. מותר להכלימו ברבים.. להתכבד בקלון חברו..לספר עליו לשון הרע..ללכת רכיל.. לגרום להשנאת התורה על הציבור החילוני.. ובמיוחד על נשים.. שלא יודעים שמדובר במשהו שאינו מייצג.. ובחכמתו.. טוען שכבר עשה כאלו מעשים נגד הגאון רבי עובדיה ומגזר החרדי והדתיים לא מיחו.. לכן זה מותר על פי דין תודה.. כמו כן הוסיף מר שריקי טענה גאונית.. אינני מייצג מגזר בערוץ 2.. אבל הדין וחשבון שאתה עתיד ליתן לפני בורא עולם.. לעתיד לבא אחרי 120.. הוא לבורא עולם.. ואתה מחווייב לו.. האם תענותך אלו קבילות.. לעלילות שפלות כאלו על תורתו.. בוש והכלם!! ומאחר ואתה לא חוזר בך.. ועשית חילול השם ברבים.. לא השארת ברירה רק למחות נגדך ברבים!!
15
מעשה באדם שהותר לו לאכול חזיר מפני פיקוח נפש
סופר | 07-02-2018 23:50
לטענתך מקצוע העיתונאי ה"אובייקטיבי" מתיר לך לעבור על מצוות התורה ואפי' לחלל את שמו יתברך ברבים.. להמחיש לך מה אתה אומר.. שאם יהודי בחר למכור חזיר.. הרי שהוא חייב בגלל ההגינות למכור בשר חזיר טוב ולא מקולקל.. אבל לעזוב את המקצוע ההגון.. חלילה.. כי הרי בחר מקצוע.. מעשה שהיה בימי התורה תמימה.. ביהודי שנצרך על פי הרופאים מחמת סכנת חיים לאכול בדווקא בשר חזיר.. בא לשאול את הרב.. ומפני פיקו"נ התיר לו.. לאחר מכן ביקש שישחטו על פי דין את החזיר.. באו לרב התיר: אין בעיה.. אחר כך ביקש שיעשו ניקור.. באו לרב התיר.. התעוררה שאלה כשרותית בראה.. באו לרב שיפסוק מה הדין?.. אמר הרב עד כאן.. אפשר לשחוט חזיר לנקר חזיר לבדוק חזיר.. אבל לא לומר על חזיר שהוא כשר..
16
שטויות , צריך להכיר את הרב הדובר ולתפוס בפרופורציה, והת
מד | 08-02-2018 0:05
וההתנצלות מיותרת.
17
אל תאמר דבר שאי אפשר שישמע שסופו להשמע
סטודנט | 08-02-2018 0:22
פרקי אבות
18
מה קרה להלכות לשון הרע? גם (למעשה רק) אם זה נכון והעניין אמיתי
ככ | 08-02-2018 1:39
קשה לי להאמין שהוא לא יודע את זה
19
מקצוען ברדידות שטחיות וגימיקים
שפוי | 08-02-2018 2:05
ב"ה רבותי היקרים, מאסנו מללכת שולל אחרי עיתונאים שטחיים שחושבים שהם מבינים משהו בעומק של לימוד תורה ובעומק של בית מדרש. משברירי שיעורים ומפיסות של משפטים אפשר להרכיב גם תזות מושחתות ביותר, עם ישראל זה עם מעמיק, זה עם של ישיבת בית המדרש ולא עם של רדידות ושטחיות עיתונאית שמונעת מכסף ועוד כסף!
20
סליחה
רפאל | 08-02-2018 6:13
יאיר. אל תשכח לבקש סליחה . ולהגיד שלא התכוונת לפגוע . ממש דוחה שעיתונאי דתי ילכלך על תלמיד חכם. זה פגיעה בכבוד התורה רק בשביל פרסום תתביש
21
איכס. עיתונאי שהתלכלך.
סרוג | 08-02-2018 8:10
זו לא הפעם הראשונה. האם במירוץ אחר הסקופים המטרה מקדשת את כל האמצעים באשר הם? תביא עיתונות נקיה ילד.
22
תודה, על השקיפות
אאא | 08-02-2018 13:14
העולם הינו מורכב מנשים וגברים, וכל אחד עם יכולתיו וכישרונותיו. לבוא ולהכליל, להקטין ולזלזל בכלל הנשים הינו דבר שלא יעשה. איש.ה מקומם להאמין בפוטנציאל הכי גבוהה שלהם- אשר הוא. גם אם לגדל ילדים בבית וגם להיות אשת רוח. אך כאשר לא מאמינים באדם, ולא נותנים מקום לביטוי, אז למה הפכנו? כולם נבראו תחת האלוהות אשר מאהבה ואמונה יצרה את בריאתה. מי יתן וכולנו נוכל להיות הכי טובים שיש, כי הרי מהו התיקון אם לא זה.
23
ומה עם יראת שמים?
תומר | 08-02-2018 13:37
אולי צריך להיות מקצוען גם בזה...
24
עיתונאות זה לא דת טיפש
גהנום צואה רותחת | 08-02-2018 14:28
בזיון תלמיד חכם שפיכת דם שפיכת דם של צלמיד חכם , לא לשיק לידיים של אויבי התורה שיוציאו דברים מענינם וגם לנצח לדמגוגיות דלהם זה דת
25
חייב להיות מקצוען
יהודה | 08-02-2018 15:12
צריך להיות מקצוען במסילת ישרים ובחפץ חיים לא כתוב במקורות להיות מקצוען בעיתונות . וגם אם כן לא על חשבון ערכים נצחיים ועליונים אחרת זו לא מקצוענות אלה אובדן הדרך. זה מה שקורה שמסתובבים בחברה ללא יר"ש הערכים שלהם שמקורם בכלום במקרה הטוב ובנצרות במקרה הפחות טוב, נדבקים בך בלי שתרצה בהתחלה המים נעימים אחר כך אתה מתבשל לתוך העיוותים המוסריים של הסובבים אותך. אם זה היה קורה בישיבה חרדית היו צולבים את המדליף והעיתונאי אבל אנחנו עם הרס עצמי גדול ותסמונת "אני סובל בשביל הכלל ואני נשאר נחמד אז תמשיכו" וגם מה רוצים מהרב קלנר? יש מחלה קשה שמכרסמת בבתים יהודיים . הנשים איבדו לגמרי את מקומם המרומם הטבעי והיפה הגברים שהפכו לחלושים מנסים למצוא זמן לתורה בין הטיפול בילדים הנקיונות הכביסה והכנת הסנדויצ'ים שהאשה יוצאת לשמוע שיעורים של ימימה או לטיול שלשה ימים באומן היום הגבר מפנה זמן לאשתו ללמוד תורה, למה? כי יש רוח פמיניסטית הרסנית שנצבעת בצבעים של קידמה חברתית שמנסה ליצור אחידות בין גברים לנשים ומקלקלת בכל המישורים את נפשותינו ונפשות ילדנו. מהמקום הכואב הזה נדמה לי דיבר הרב קלנר. אישה יראת השם היא תתהלל ולא התופעות שרואים היום . אישה הופכת לרמבו והגבר לצימוק מרצה .מהללים את ההבל כאשר הבית היהודי וגם הנשים עצמן נהרסות מהשקרים האלה. אז אולי המקטע ששודר נדמה לקיצוני אבל מי שבאמת מאבחן את המהלכים האלה אובייקטיבית ומתחת לקליפת ההמון מבין שיש כאן בעיה גדולה ואמיתית . ואולי צריך להגיד את הדברים האמיתיים האלה במקום להתפס לניסוחים של רב זה או אחר ובא אגלה סוד. לכולם! יש לפעמים פליטות פה ואמירות שהם לא מאה אחוז. בגלל זה לא שופכים דמו של אדם במיוחד רב. איה שרה אשתך?
26
תפסיקו להתנצל כמו נקבות
כפיפת התורה לטומאת המערב | 08-02-2018 16:03
למה להיות כפוף לתרבות הסרחון תראו מה עשו לנשים והנוער ואנחנו מר שטול הפלספן לא מסכימים עם הרב סדן וגם בענין השרות המשותף , וגם החזון איש לא מסכים צריך להבין שכבוד הרב סדן טועה כמו שטעה בבנט והרב חכם יוסף קלנר צדק
27
מה לא מכון כאן?
הרב צדיק וצודק | 08-02-2018 16:14
נו אז להתנסח אחרת אבל זה בשיעור לתלמידים לא לזבה חלאון
28
מה הטענה הילדותית הזאת 'אצל רבנים אחרים שתקתם'
כבוד תורה.נקודה. | 08-02-2018 23:43
אם עשו טעות שם יעשן אותה שוב??? ישלך דעת תורה שמובילה אותך? על כבוד לרבנים שמעת?
הוא צודק. המגזר הדת"ל בוכה על שטויות ולא אכפת לו באמת
כגעדע | 11-02-2018 14:28
מכבוד התורה
29
תודה על הפרסום עכשיו אני יודע למה אני מסתייג מחרד"ל
צבי | 09-02-2018 0:28
הרב אמר מה שהוא באמת חושב. לדעתו נשים מוגבלות מבחינה רוחנית ומקומן במטבח ובטיפול בתינוקות ובעשייה יותר מעשית ופשוטה. זו השקפה מסויימת. יש לה הדים גם בדברי חז"ל מסוימים. זאת הבעיה כשקובעים מציאות לפי אמירה זו או אחרת במקורות. אגב, דעתו גם בנויה על ניתוח מציאות כפי שהוא רואה אותה. לדעתי הרב טועה בגדול וכל מה שאמר גם נגד תורה. אבל מחלוקת לגיטימית. רואים מהתגובות שיש הרבה אנשים שכבוד התורה והרבנים מונעים מהם לחשוב באופן ישר. יש ציונות דתית אחרת. מגדל עוז, גוש עציון, וכל ישיבות הבת של הגוש. שכל אחד יבחר ברבנים שלו ובהשקפה שהוא חושב שהיא רצויה בעיני הבורא. אבל טוב שהכל מפורסם. העם יחליט עם איזה רבנים הוא מזדהה. הרב תמך במפלגת יחד. ראינו לאן הגיעו. נדמה שרוב גדול בציונות הדתית מאד מסתייג מדבריו. הרוב לא קובע מה אמת ונכון אך בוודאי צריך לעורר מחשבות אצל הרב שמא טועה.
בקיצור תבחר ברב נוח
אודי | 26-02-2018 15:28
מה שנוח לעצמך ולא מה שהתורה אומרת
30
הדברים בהחלט מייצגים את המגזר. קחו אחריות על הרבנים שלכם
המשגיח | 11-02-2018 1:19
פלו