הרבנות חושפת עוד פרטים ומגבה את הרב אליהו - סרוגים

הרבנות חושפת עוד פרטים ומגבה את הרב אליהו

מחלקת הכשרות של הרבנות הראשית לישראל, מגבה את הרב שמואל אליהו, ומפרסמת פרטים חדשים אודות המקרה עליו הוא סיפרבמסגרת שיעורו השבועי המציג את ארגון 'השגחה פרטית' כלא אמין

author-image
הרבנות חושפת עוד פרטים ומגבה את הרב אליהו
  (צילום: פלאש90)

מחלקת הכשרות של הרבנות הראשית לישראל, מגבה את הרב שמואל אליהו, ומפרסמת פרטים חדשים אודות המקרה עליו הוא סיפר אמש (שני) במסגרת שיעורו השבועי המציג את ארגון 'השגחה פרטית' כלא אמין.

בהודעה שפרסמה מוקדם יותר נכתב תוארה השתלשלות העניינים המתארת את המקרה אותו חשף הרב אליהו.

בהודעה, המחולקת לשבעה סעיפים, נכתב: "1. היחידה להונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל גילתה כי קייטרנג בשם 'תימין' מנוהל על ידי גידי יון המבשל את האוכל שהוא משווק בכפר סעיר –מזרחית לחברון. הקייטרינג שיווק את מוצריו במסעדת "אוכלים בשוק" אשר היה באותה תקופה תחת השגחת "השגחה פרטית".

2. מפקח הרבנות הראשית פנה אל הרב אהרון ליבוביץ' מארגון "השגחה פרטית" ועדכן אותו על הממצאים החמורים וביקש להסיר את המכשול החמור. הרב ליבוביץ' הבטיח לבדוק את הנושא.

3. תוך כדי בדיקה, המשיך קייטרינג תימין לשווק אוכל מבושל מהכפר הערבי למסעדת אוכלים בשוק, ואנשי השגחה פרטית לא פעלו בנחרצות להסיר את הכשרות אחרי שהעובדות התבררו.

4. לימים התברר כי החברה המנהלת את מסעדת "אוכלים בשוק" (א.א.א. אברהם אביאל בע"מ) שייכת לגידי יון, שהוא הבעלים של קייטרינג תימין הטרף.

5.לקייטרינג תימין לא היתה תעודה של השגחה פרטית, וכשהוא פרסם את עצמו ככזה שיש לו תעודה שלהם – הם התנערו ממנו, אך לא מהמסעדה שהמשיכה בשיתוף הפעולה איתו.

6. פעילותם המשותפת של הקייטרינג הטרף והמסעדה המשיכה תחת בעלות אחת, ובמקום נמשכה הצגת התעודה של ארגון השגחה פרטית.

7. לימים החליט העסק משיקוליו לעזוב את השגחה פרטית ולחזור לקבל כשרות מרבנות ירושלים. אשר, כמתבקש, חייבה אותו לנתק כל קשר עם הקייטרינג הטרף.

השגחה פרטית: "דברי שקר"

בארגון השגחה פרטית דחו מכל וכל את הטענות של הרבנות ושל הרב אליהו ומסרו את גרסתם לאירוע: "כך נראית היום הרבנות הראשית לישראל: התנהלות היסטרית, פרסום דברי שקר, מאבק לשימור הכח במקום לשיפור הכשרות".

לדברי גורמים בארגון: "בשבוע שעבר ניסו ברבנות להפחיד את בעלי העסקים שעובדים עם 'השגחה פרטית' – וקנסו את מסעדת 'פסטה בסטה' בשוק. ההפחדה לא הצליחה – והציבור הגיע בהמוניו אל המסעדה כדי לתמוך בה. עכשיו – ברבנות מנסים להפחיד את ציבור שומרי הכשרות ולהטיל דופי בהשגחה שלנו. גם כאן – ניסיון ההפחדה לא יצליח. מי שמקפיד על קלה כחמורה ומתנהל ביושר – אין לו מה להסתיר. 'השגחה פרטית' עומדת במאת האחוזים מאחורי הכשרות בבתי עסק שבהשגחתנו"
"על כל שקר של הרבנות והגורמים מטעמה – נגיב עם האמת". כאשר גוף הכשרות הרשמי של מדינת ישראל מרחיק למחוזות השקר כדי למנוע תחרות – מבינים איך ולמה רמת הכשרות בישראל נמצאת בעשורים האחרונים בצניחה חופשית. 'השגחה פרטית' תמשיך להביא בשורה של כשרות הלכתית, מקצועית ואיכותית. אלו לא ימים קלים, זהו קרב מאסף של הרבנות הראשית, אבל אנחנו לא נבהלים ולא נסוגים במילימטר. ימי מונופול הכשרות של הרבנות באים אל סופם, וכשרות טובה ואמתית נמצאת בפתח".
בהתייחסם לגופם של דברים הציגו בארגון את גרסתם לאירוע: "1. בתחילת שנת 2016 *מחלקת הונאה בכשרות בירושלים פנתה אל 'השגחה פרטית' בבקשה שנעזור להם* לברר פרטים על קייטרינג 'תימין' – עסק שקונה אוכל ומוכר – ובשום שלב לא היה תחת השגחתנו".
2. עסק שהיה בזמנו בהשגחתנו, 'אוכלים בשוק', בישל אוכל ומכר אותו ל'תימין', *ולא להיפך.* לאורך כל תקופת ההשגחה שלנו – 'אוכלים בשוק' לא קנה מ'תימין'.
3. כל המזון ב'אוכלים בשוק' בתקופת ההשגחה שלנו – יוצר ובושל בבית העסק עצמו, למעט הלחם.
4. לבקשת הרבנות, שאלנו את המנהלים של 'אוכלים בשוק' על הבעלים של 'תימין', וקיבלנו מהם מידע אותו העברנו לרבנות לבדיקה. *זמן מה לאחר שהעברנו את המידע – ברבנות הזהירו את הציבור מקייטרינג 'תימין'.
5. בעקבות המידע, הורנו ל'אוכלים בשוק' להפסיק לעבוד עם 'תימין'* על מנת להתרחק מדבר עבירה.
6. לאחר שהעברנו לרבנות את המידע שהוביל לאזהרת הציבור מפני הכשרות של 'תימין' – ניסו ב'תימין' לזייף את  הכשרות שלנו. דבר הזיוף פורסם בפומבי על ידינו.
7. נחזור ונדגיש – בשום שלב תחת השגחתנו לא נמכרה תוצרת של 'תימין' בבית העסק של 'אוכלים בשוק'. כמובן שיש לנו הוכחות וחיזוקים לכך.
8. כל הגורמים שמוציאים דיבתנו רעה ומפרסמים דברי לשון הרע – סופם להתנצל ולשלם. אנחנו מוכנים להבליג על הכפשות על אידיאולוגיות, אבל לא על שקרים הנוגעים לרמת ואיכות הכשרות שתחת השגחתנו. כמובן שנפנה לערכאות המתאימות.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
משום מה אני יותר מאמין לרבנות
| 03-10-2017 21:21
למה ?
קרית ספרי. | 15-03-2018 15:16
?
2
אני מאמין להשגחה פרטית, הרבנות מזמן איבדה אמון
מעין | 03-10-2017 21:29
אחרי שנים של שחיתות, מינוי מקורבים, רבנים ראשיים שמונו מתוך קומבינות פוליטיות ושחיתות בעיקר בתחום הכשרות ( עיין ערך מאפיית הרבנות-כשרות של משפחת הפשע יוסף) אני חושב שמסוכן להאמין לרבנות הראשית. השגחה פרטית אמינים עלי פי כמה וכמה. הרב אהרון איש ירא שמיים צדיק וישר. הרב יוסף, זמנך עבר.
התגובה
נננ | 27-02-2018 18:47
תתבייש לך שאתה מדבר ככה על רב צדיק
3
ברברים.. נראה לאן יגיעו עם ההקלות שלהם..
נתנאל | 04-10-2017 0:17
יגיעו ימים שהרבנים שרלו וסתיו יחברו לרפורמים, וזה לא רחוק.
4
להשגחה הפרטית אין משגחים . אבל לוקחת כסף
| 04-10-2017 7:10
5
תגובה
נ | 27-02-2018 18:48
שלום