מחקר של אתר מדלן מצא: האטה בשוק דירות היוקרה - סרוגים

מחקר של אתר מדלן מצא: האטה בשוק דירות היוקרה

ניתוח של אתר מדלן: מספר עסקאות היוקרה שמתומחרות במעל 4 מיליון ₪ בשפל של שנתיים. על פי בדיקה שערך האתר החל מהרבעון האחרון של 2016 חלה ירידה בשיעור של כ-50% במספר העסקאות שבוצעו במחיר הגבוה מ-4 מיליון ₪.

מחקר של אתר מדלן מצא: האטה בשוק דירות היוקרה
  דירות יוקרה (צילום: יוסי מזרחי / פלאש 90)

הבדיקה מעלה שבשלושת הרבעונים הראשונים של 2016 התבצעו בממוצע מדי רבעון כ-580 עסקאות, החוצות את רף ה-4 מיליון ₪, בעוד ברבעונים האחרונים מדובר על כ-300 עסקאות שהתבצעו באותה רמת מחירים בממוצע.

*רמה רבעונית

ב-2016 המחירים המשיכו לעלות כך שניתן היה לצפות שחלקן היחסי של הדירות היקרות (מעל 4 מיליון ₪) מכלל העסקאות שהתבצעו יגדל באופן עקבי.

אולם הבדיקה מציגה תמונה שונה לחלוטין, על פיה החלק היחסי של הדירות היקרות (מעל 4 מיליון ₪) שנמכרו מכלל העסקאות נמצא גם הוא במגמת ירידה.

למעשה היקף עסקאות היוקרה הגיע בסוף 2016 לאותה רמה שנרשמה ב-2014 וזאת למרות שכיום המחירים גבוהים ביותר מ-20%.

גיא שטרן, סמנכ"ל מכירות באתר מדלן: "בעשור האחרון, ככל שהמחירים עלו כך גם מספר העסקאות שחצה את רף ה-4 מיליון ₪.

בחודשים האחרונים אנו עדים למגמת שינוי בשוק דירות היוקרה, שבאה לידי ביטוי גם בלוח הדירות של אתר מדלן. בבחינת משך זמן הפרסום של מודעות למכירת דירות מעל 4 מיליון ₪ בלוח, מצאנו כי דירות ברמת המחירים הזו מממתינות על המדף כ-20%-30% יותר מאשר בעבר".

גם בתל אביב יפו, העיר שמובילה באופן עקבי בהיקף עסקאות היוקרה בישראל, אנו רואים שחלקן היחסי של הדירות שנמכרו במעל 4 מיליון ₪ במגמת ירידה.

מאז הרבעון השני של 2016, חלה מדי רבעון ירידה בשיעור של כ-1% בהיקף העסקאות שתומחרו במחיר הזה מכלל העסקאות בשוק.

לפיכך, אם ברבעון השני של 2016 כ-20% מכלל העסקאות בתל אביב יפו היו לרכישת דירה ברמת המחירים הזו, ברבעון הראשון של 2017 מדובר על ירידה לשיעור העומד על כ-16%.


גיא שטרן, סמנכ"ל מכירות באתר מדלן: "חלק מהדירות החדשות העונות לקריטריון של דירות יוקרה בתל אביב הן דירות חדשות בפרויקטי תמ"א 38 בשכונות המבוקשות – לרוב פנטהאוזים ומיני פנטהאוזים.

מכיוון שמימון הפרויקט נשען במקרים רבים על מכירה של אותן דירות בודדות, המשך מגמת ההאטה בשוק דירות היוקרה בעיר עלול לפגוע בכדאיות הכלכלית של פרויקטי תמ"א 38 ולהגביר את מידת הסיכון ליציבותם של יזמים ללא גב פיננסי. ייתכן ופרויקטים שלא הגיעו לשלב הביצוע יעצרו, או לחילופין יזמים יאלצו לחסוך בעלויות דרך הפחתת התמורות לבעלי הדירות".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו